AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.381
Training 14/9

Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 8x100, 5x130 & 5x5x155!!!
En dat betekend weer een volumepr!
Ik zat vandaag lekker in mijn vel en voelde me sterk en werd door paar sterke jongens gemotiveerd.
Ik heb :zweet:als een otter (mja...doe ik meestal, ook als ik geen pr duw ;))
In elk geval ben ik weer heel erg happy :banana: met deze bescheiden verbetering op de bank.

En ik heb effies in mijn log terug gekeken...begin dit jaar zat ik nog op 5x5x140kg...een progressie van 15kg is toch niet verkeerd lijkt me...m.a.w. dit schema werkt mensen (althans voor mij ;)). Tis eigenlijk vrij simpel...een tijdje op 5x5 trainen totdat de rek eruit is, vervolgens overstappen op triples (3x3) totdat daar ook de rek eruit is, dan eens een keertje pieken, een deloadweekje en weer een nieuwe cyclus beginnen. Richting een wedstrijd doe ik overigens een dag in de week 5x5 en de tweede dag 3x3 (alles met straight weights). Kan het nog simpeler?

Verder nog Triceps push down 4x10x75k, Seated Shoulder Press 3x8x100kg & Wide Grip Front Latt Pulldown 6x8x70kg.
Bij deze oefeningen laat ik het verder...het is een bescheiden assistance, maar ik ben een voorstander van less = more...en deze oefenigen voelen goed aan en geven me toch het gevoel dat ik er sterker door word.

Training 14/9

Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 8x100, 5x130 & 5x5x155!!!
En dat betekend weer een volumepr!
Ik zat vandaag lekker in mijn vel en voelde me sterk en werd door paar sterke jongens gemotiveerd.
Ik heb :zweet:als een otter (mja...doe ik meestal, ook als ik geen pr duw ;))
In elk geval ben ik weer heel erg happy :banana: met deze bescheiden verbetering op de bank.

En ik heb effies in mijn log terug gekeken...begin dit jaar zat ik nog op 5x5x140kg...een progressie van 15kg is toch niet verkeerd lijkt me...m.a.w. dit schema werkt mensen (althans voor mij ;)). Tis eigenlijk vrij simpel...een tijdje op 5x5 trainen totdat de rek eruit is, vervolgens overstappen op triples (3x3) totdat daar ook de rek eruit is, dan eens een keertje pieken, een deloadweekje en weer een nieuwe cyclus beginnen. Richting een wedstrijd doe ik overigens een dag in de week 5x5 en de tweede dag 3x3 (alles met straight weights). Kan het nog simpeler?

Verder nog Triceps push down 4x10x75k, Seated Shoulder Press 3x8x100kg & Wide Grip Front Latt Pulldown 6x8x70kg.
Bij deze oefeningen laat ik het verder...het is een bescheiden assistance, maar ik ben een voorstander van less = more...en deze oefenigen voelen goed aan en geven me toch het gevoel dat ik er sterker door word.

gefeliciteerd nette PR huggy dus toch maar 225kg op het EK dan

• #1.383
gefeliciteerd nette PR huggy dus toch maar 225kg op het EK dan

Thnx Pjotr!
225 is inderdaad het streven...en ik zal uiteraard mijn best doen...ik hoop alleen dat ik de stijgende lijn kan vasthouden en dat ik niet te vroeg aan het pieken ben :o.

Ik lees overigens in jouw log dat die 900kg totaal ook steeds dichter in de buurt komt! (ook al laat je Luc1981 dan vervolgens weten dat je wat dat betreft nog effies tijd hebt) ;)

5x5x155kg.. Beest!!!

Knap! Netjes, maar we willen nog meer gewicht:D omdat je het kan!!!

Zeer netjes getraind gisteren Rene. Ik zag aan je dat je gewoon net iets meer had deze training. Ik ben blij dat ik aan je motivatie heb kunnen bijdragen. Ben er van overtuigd dat als jij wat meer peper in de reet hebt dat je nog aardig wat vooruitgang kan boeken. En als jou stimuleren volume pr voor mij betekend, dan klaagt er niemand. Misschien eens samen trainen!! En nog bedankt voor de tips!!

• #1.387
Zeer netjes getraind gisteren Rene. Ik zag aan je dat je gewoon net iets meer had deze training. Ik ben blij dat ik aan je motivatie heb kunnen bijdragen. Ben er van overtuigd dat als jij wat meer peper in de reet hebt dat je nog aardig wat vooruitgang kan boeken. En als jou stimuleren volume pr voor mij betekend, dan klaagt er niemand. Misschien eens samen trainen!! En nog bedankt voor de tips!!

Hé Alex!

Heel leuk dat je persoonlijk reageerd in mijn log!
Je hebt me gisteren inderdaad behoorlijk weten te stimuleren!

Ik heb dat inderdaad zo nu en dan wel eens nodig...ik ben van nature veel te "lief" ;) en heb vaak moeite om me een beetje kwaad te maken.

Met de juiste dosis peper in me reet blijk ik inderdaad tot meer in staat ;)

Ik hoop dat dat samen banken niet bij "misschien" beperkt zal blijven...jij boekt in een korte tijd veel progressie op de bank en als ik zie hoe sterk je op de bank bent werkt dat voor mij ook weer stimulerend!

Wat die (bankdruk)tips betreft, heel graag gedaan!
Doe je voordeel ermee en ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijk op zult uitkomen! Ik heb er het volste vertrouwen in dat het wat dat betreft helemaal goed komen gaat!

Suc6 & Thnkx voor de motivatie!:)

---------- Toegevoegd om 11:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

Minotaurus & Sasquatch thnx! Ik zal mijn best blijven doen ;) :)

Toch goed bezig Muggy! Als ik het zo lees gaat dat helemaal goed komen met die 225:)

Hoop toch binnenkort op een wedstrijd je de hand te kunnen schudden!

Huggy, jij beest van een vent! :D
Goede training man! :thumb:
Het bewijs dat je niet zo héél moeilijk moet doen om progressie te maken.
"Less = More" ik begin er in te geloven! ;)

(Ik heb trouwens vorige week een beetje gebankdrukt, maar dat weet je misschien nog wel, en heb nog steeds last van m'n schouder... :mad: Ik zal eens iets anders moeten proberen denk ik... :()

• #1.391
Training 18/9

Niet veel nieuws en niet veel soeps :o
Een double en wat single's met 170kg gedaan...en nog een single met 180 in een Titan maat 60 (wat veel te groot was en dus gewoon een rawrep was). Ik wil me een nieuw benchshirt kopen en mijn voorkeur gaat uit naar een Super Katana van Titan. Ik heb momenteel een Rage X van Inzer (helemaal niet verkeerd, maar ik wil uitproberen wat ik in een Titan kan).

Ik vrees dat vorige vrijdag (tripple met 170) en afgelopen maandag 5x5x155 vrij veel kracht gekost heeft.
En 2x per week een zware bankdrukdag is teveel van het goede...ook al doe ik op de ene dag low volume en high intensity en de andere dag high volume en low intensity...al ik een 5je met 80% doe is dat in principe net zo intensief als een 3je met 90%...maar daar hebben we het in dit log al (o.a. met Harpep) over gehad.

Verder nog wat LPD en dat was het zo'n beetje.
Denk dat ik a.s. maandag 3x5 i.p.v. 5x5 zal doen om zodoende toch wat extra power over te houden voor de vrijdag.

Training 18/9

Niet veel nieuws en niet veel soeps :o
Een double en wat single's met 170kg gedaan...en nog een single met 180 in een Titan maat 60 (wat veel te groot was en dus gewoon een rawrep was). Ik wil me een nieuw benchshirt kopen en mijn voorkeur gaat uit naar een Super Katana van Titan. Ik heb momenteel een Rage X van Inzer (helemaal niet verkeerd, maar ik wil uitproberen wat ik in een Titan kan).

Ik vrees dat vorige vrijdag (tripple met 170) en afgelopen maandag 5x5x155 vrij veel kracht gekost heeft.
En 2x per week een zware bankdrukdag is teveel van het goede...ook al doe ik op de ene dag low volume en high intensity en de andere dag high volume en low intensity...al ik een 5je met 80% doe is dat in principe net zo intensief als een 3je met 90%...maar daar hebben we het in dit log al (o.a. met Harpep) over gehad.

Verder nog wat LPD en dat was het zo'n beetje.
Denk dat ik a.s. maandag 3x5 i.p.v. 5x5 zal doen om zodoende toch wat extra power over te houden voor de vrijdag.

Wtf?? Een shirt wat jou te groot zit? Wat had je, maat XXXL??:D

Grapje Muggy! Super katana drukt Pjotr ook in dacht ik..

• #1.393
Wtf?? Een shirt wat jou te groot zit? Wat had je, maat XXXL??:D

Grapje Muggy! Super katana drukt Pjotr ook in dacht ik..

Ruud had gisteren een Fury maat 60 bij zich...ik heb het eens aangetrokken maar merkte meteen al dat het shirt geen spanning veroorzaakte bij het buigen van de ellebogen.
En merkte ook totaal geen afzet vanaf de borst...daarom schreef ik al dat dat gewoon een rawbeurt was. In mijn Inzer krijg ik 180kg niet op mijn borst...maar goed het was dan ook een maat 60 (de grootste die verkrijgbaar is).

Waarschijnlijk bedoeld voor giganten als Johnny Wahlqvist (van ruim 170kg).
Ik heb inmiddels een superkatana bij goodlift besteld...we zullen zien hoe het bevalt..het kan meevallen of het kan tegenvallen een tussenweg is er eigenlijk niet. Ik lees er altijd goede recensies over en ken genoeg mensen wat in Titan drukken. Als ik het zelf niet uit probeer zal ik er nooit achterkomen of Titan ook voor mij werkt. Niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

Ruud had gisteren een Fury maat 60 bij zich...ik heb het eens aangetrokken maar merkte meteen al dat het shirt geen spanning veroorzaakte bij het buigen van de ellebogen.
En merkte ook totaal geen afzet vanaf de borst...daarom schreef ik al dat dat gewoon een rawbeurt was. In mijn Inzer krijg ik 180kg niet op mijn borst...maar goed het was dan ook een maat 60 (de grootste die verkrijgbaar is).

Ik heb inmiddels een superkatana bij goodlift besteld...we zullen zien hoe het bevalt..het kan meevallen of het kan tegenvallen een tussenweg is er eigenlijk niet. Ik lees er altijd goede recensies over en ken genoeg mensen wat in Titan drukken. Als ik het zelf niet uit probeer zal ik er nooit achterkomen of Titan ook voor mij werkt. Niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

Ben benieuwd Huggy!

• #1.395

Ik ook ;)
Uiteraad hou ik jullie van mijn bevindingen op de hoogte!

Ik zal in de toekomst overigens waarschijnlijk minder gaan posten en beduidend minder gaan reageren in de logs van anderen.
Ik zal binnenkort namelijk de gelederen van "vrijwilligers" bij de NPB gaan versterken door de functie van webmaster van de NPB op me te nemen, en uiteraard wil ik die taak dan ook serieus uitvoeren.

Daarnaast heb ik het ook vrij druk op mijn werk ( ik krijg steeds meer werk bij mijn functie als warehouseteamcoördinator, mijn baas zegt altijd dat ik dat als uitdagingen moet beschouwen en vooral innovatief en flexibel moet zijn...vooral niet denken in beperkeningen maar in mogelijkheden :rolleyes:).
Tenslotte heb ik ook nog zoiets als een sociaal leven en ben ik nog met tal van andere dingen bezig.
Je zou het wellicht niet verwachten, maar lazy huggybear krijgt niet de tijd om zich te vervelen ;).

Ik ook ;)
Uiteraad hou ik jullie van mijn bevindingen op de hoogte!

Ik zal in de toekomst overigens waarschijnlijk minder gaan posten en beduidend minder gaan reageren in de logs van anderen.
Ik zal binnenkort namelijk de gelederen van "vrijwilligers" bij de NPB gaan versterken door de functie van webmaster van de NPB op me te nemen, en uiteraard wil ik die taak dan ook serieus uitvoeren.

Daarnaast heb ik het ook vrij druk op mijn werk ( ik krijg steeds meer werk bij mijn functie als warehouseteamcoördinator, mijn baas zegt altijd dat ik dat als uitdagingen moet beschouwen en vooral innovatief en flexibel moet zijn...vooral niet denken in beperkeningen maar in mogelijkheden :rolleyes:).
Tenslotte heb ik ook nog zoiets als een sociaal leven en ben ik nog met tal van andere dingen bezig.
Je zou het wellicht niet verwachten, maar lazy huggybear krijgt niet de tijd om zich te vervelen ;).

Lazy Huggy ain't lazy at all! :eek:

• #1.397
Wec 2009

Floris van Melis heeft een mooie 3e plek weten te veroveren op het WEC i(Western European Championships) in Noorwegen in de klasse -100kg.
SQ: 290kg / BP: 195kg / DL: 267,5 = Tot: 752,5kg!
Proficiat Floris met deze mooie 3e plek!!!

Vermeldenswaardig vind ik verder dat Hildeborg Juvet Hugdal uit Noorwegen (BDW 130kg) een nieuw WR Benchpress drukte: liefst 200kg!!!
SQ: 272,5 / BP: 200kg / DL: 205kg = Tot: 667,5kg!

he huggy weet je waarom je niks uit de fury kreeg? de shirts van inzer en titan werken gewoon verschillend. bijvoorbeeld met een rage x kan je de halter gewoon naar de borst laten zakken en de spanning houden.
bij de shirts van titan kan je er alleen iets uit halen als je de kraag behoorlijk naar beneden trekt.
heb dat zelf ook met de katana ondervonden. als ik het shirt zelf aan doe krijg ik in principe 70 op de borst maar als ik hem helemaal strak naar beneden trek geeft het shirt toch genoeg support om 215 te drukken mits ik goed op gewicht ben

• #1.399
he huggy weet je waarom je niks uit de fury kreeg? de shirts van inzer en titan werken gewoon verschillend. bijvoorbeeld met een rage x kan je de halter gewoon naar de borst laten zakken en de spanning houden.
bij de shirts van titan kan je er alleen iets uit halen als je de kraag behoorlijk naar beneden trekt.
heb dat zelf ook met de katana ondervonden. als ik het shirt zelf aan doe krijg ik in principe 70 op de borst maar als ik hem helemaal strak naar beneden trek geeft het shirt toch genoeg support om 215 te drukken mits ik goed op gewicht ben

Dat zou natuurlijk kunnen...maar geloof me als je bij Leon een shirt aantrekt, dan wordt er behoorlijk getrokken (aan het pak dan hé ;)). Ik heb verder nog geen ervaring met Titan, maar het shirt was echt veel te groot...ik heb een Inzer van 54 en die zit perfect.
Ik heb een katana van 56 besteld...ik heb nog contact gehad met Robbert Meinen (ook een SHW bij de NPB) die in 2009 nog kampioen BD en powerliften werd. Hij weegt ook zo'n 140kg en heeft ook maat 56.
Ik heb ook op de site van goodlift gekeken...ik heb een borstomvang van circa 1.45m en dan heb je toch wel een 56 nodig, aldus de site.

Een nieuw shirt is altijd een gok...maar als ik met de katana niet goed overweg zou kunnen, is dat geen probleem, omdat ik de Rage X van Inzer nog altijd heb. Ben benieuwd. Thnx voor je tips!!!

Kun je nergens zo'n shirt exact gaan passen..?
Zijn toch best wel duur denk ik.
Hoeveel kosten die shirts ongeveer..?

Terug
Naar boven