Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Idd dan je rug maar op machines doen als je last van je rug hebt..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
Ik heb trouwens nog nooit een leugen geplaatst lieve Hugz...
Het leek even of je zat te "insemineren" dat ik dat wel deed, omdat ik toch thuis train...
Trouwens ik train helemaal niet, niet thuis, en niet ergens anders ook...
Maar dat gaat veranderen, ik ben van plan vandaag op het gemakje te beginnen, thuis!

Meteen effies één ding "recht zetten"...ik wilde absoluut niet insemineren dat jij wel eens een leugentje plaatst...echt niet, kerel!
Het was maar als een grapje bedoeld. :)
Sorry, als het wel zo overkwam :o
Ik heb de gave me wel eens ongelukkig uit te drukken, waardoor andere mensen zich nogal eens aangevallen voelen...alhoewel dat dan absoluut niet mijn bedoeling is.

Verder thnx aan allen voor alle tips i.v.m. rugtraining.
Het probleem waardoor ik de rugpijn krijg is simpel...mijn voeten staan niet op de zelfde hoogte naast elkaar...mijn rechtervoet schuift altijd (ongewild) naar voren...waardoor ik een scheve stand krijg (ook bij DL en SQ) heb ik dat probleem...hetgeen rugpijn veroorzaakt.:o
Kweenie waardoor dit komt en hoe ik dit kan oplossen :(

Je hebt horrelvoeten Hugz! :D

Enne, no offence taken maat! :cool:

Laatst bewerkt:
Misschien is dit een leuk (russich)trainingsschema voor de borst je als je die nog niet hebt geprobeert ga er zelf binnekort mee beginne

Principe werkt als volgt:
Het russische schema werkt op basis van procenten van je top
Ik geef je een voorbeeld voor bankdrukken.
Als je dit wilt doen moet je drie keer per week bankdrukken.
Dit schema duurt dan zes weken.
Verder geen borstoefeningen doen.
B.V je max rep is 1 keer 100 kg. 80% is dan 80 kg.
Dus de procenten zijn van je top wat je eenmalig drukt.
week 1
6 sets van 2 herh met 80%
6 sets van 3 herh met 80%
week 2
6 sets van 4 herh met 80%
6 sets van 5 herh met 80%
week 3
6 sets van 2 herh met80%
6 sets van 6 herh met 80%
week 4
5 sets van 5 herh met 85%
4 sets van 4 herh met 90%
week 5
3 sets van 3 herh met 95%
week 6
2 sets van 2 herh met 100%
1 set van 1 herh met 105%

• #1.365
Misschien is dit een leuk (russich)trainingsschema voor de borst je als je die nog niet hebt geprobeert ga er zelf binnekort mee beginne

Principe werkt als volgt:
Het russische schema werkt op basis van procenten van je top
Ik geef je een voorbeeld voor bankdrukken.
Als je dit wilt doen moet je drie keer per week bankdrukken.
Dit schema duurt dan zes weken.
Verder geen borstoefeningen doen.
B.V je max rep is 1 keer 100 kg. 80% is dan 80 kg.
Dus de procenten zijn van je top wat je eenmalig drukt.
week 1
6 sets van 3 herh met 80%
week 2
6 sets van 4 herh met 80%
6 sets van 5 herh met 80%
week 3
6 sets van 2 herh met80%
6 sets van 6 herh met 80%
week 4
5 sets van 5 herh met 85%
4 sets van 4 herh met 90%
week 5
week 6
2 sets van 2 herh met 100%
1 set van 1 herh met 105%

Doet me sterk denken aan de "Smolov" methode die je ook voor squat hebt...ben benieuwd of je 3x de week met 80% van je 1 RM met bench press aankunt. Ik vind het nogal vrij pittig :cool: Ik ben benieuwd hoe het je bevalt :)
Ik heb het al eens geprobeerd om 3 x per week te benchen, maar ik herstel niet meer zo snel...:o
Ik al wel elementen ervan naar aanloop van het EK gebruiken...meer sets, maar weinig reps. Zo vind ik het schema van Brad Gillingham ook niet verkeerd (één zware dag met 5x3 en een tweede lichte dag).

Je bent niet verplicht in weken te denken, je kan ook één dag trainen, twee dagn rust, één dag trainen, enz. doen natuurlijk éh... ;)

• #1.367
Je bent niet verplicht in weken te denken, je kan ook één dag trainen, twee dagn rust, één dag trainen, enz. doen natuurlijk éh... ;)

O.K...dat klopt natuurlijk wel.
Tis alleen vervelend als op een bepaald ogenblik de zondag een trainingsdag is en de sportschool helaas niet open is...mja...je moet denken in mogelijkheden en niet in beperkingen, toch? ;)

Hahaha, inderdaad Hugz!
Je geeft er weer een positieve draai aan.
Doe wat je het beste lijkt, maar ik denk dat je toch eens moet nadenken over DE, ME, en RM om je trainingen samen te stellen.
Dat schijnt toch het beste te werken.

• #1.369
Training 11/9

Flat Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 1x3x170 (!) jawel, eindelijk een tripple met 170kg :banana:vervolgens nog 3x170 (laatste rep met hulp van Leon Smeets) en nog een setje met 2x170 (laatste rep weer met hulp van Leon)...het streven is 3x3x170 (zelfstandig) op korte termijn. Ondanks de kritiek die ik krijg van bepaalde mensen, zit er nog altijd progressie in bij dit oudje :p

Daarna nog wat Front LPD gedaan.

Ruud Gransier was ook van de partij...zijn warming up ging als volgt...10x120kg :eek: vervolgens nog eens 8x170kg en toen wat setjes met 200kg...pff...hij schijnt al 250kg raw gedrukt te hebben, maar is na een schouderblessure en gewichtsverlies toch wat kracht kwijtgeraakt.
Hij gaat ook bankdrukwedstrijden doen...en ik denk dat hij een serieuze kandidaat is om het record van Simon Wulfse (255) te breken...

Buiten dat geweld zou je al snel de prestaties van de andere jongens die bij Leon waren al snel vergeten te vermelden...maar dat doe ik niet...iedereen is op zijn eigen niveau bezig...en iedereen verdient respect!Denkemenke (van dit forum) was ook van de partij en drukte heel netjes 3x5x110kg (vermeldenswaardig is dat hij in de klasse tot 90kg uitkomt).

haha goed bezig huggy progressie is progressie zo zie ik het ook. maakt niet uit hoe je resultaat boekt zolang je het maar boekt

Less = More Hugz, you said it! :D
Goede progressie hoor, en 3x170 is gewoon beresterk! :bow:
Je bent geweldig bezig op je eigen manier vind ik, en een voorbeeld voor velen. :thumb:

Sterk weer grote beer!

• #1.373
Less = More Hugz, you said it! :D
Goede progressie hoor, en 3x170 is gewoon beresterk! :bow:
Je bent geweldig bezig op je eigen manier vind ik, en een voorbeeld voor velen. :thumb:

Thnx Luc, Xtra-large & Hummy!
Ik doe mijn best...maar er is nog een lange weg te gaan!

Gaat goed vooruit hier zo te zien!

lekkere training huggybear.

Denkemenke? junior? NPB Wedstrijden draaien?

Ik ben wel toe aan een nieuwe tegenstander (mede lifter) in mijn gewichts klasse/leeftijd.

• #1.376
lekkere training huggybear.

Denkemenke? junior? NPB Wedstrijden draaien?

Ik ben wel toe aan een nieuwe tegenstander (mede lifter) in mijn gewichts klasse/leeftijd.

:roflol: Danny van Dorsten (Denkemenke) is inmiddels ook alreeds Master 1, dus geen junior...ik vrees dat je voorlopig nog niet veel serieuze tegenstand zult hebben Turbo.

By the way...ik was nog vrij laat op 01.00...maar JIJ 03:00 vannacht :eek:...da's niks voor een topsporter zoals jij...dan hoor je allang in bed te liggen, met de handen boven de dekens ;)

• #1.377
Gaat goed vooruit hier zo te zien!

Goed zou ik het niet willen noemen, eerder gestaag (langzaam, maar zeker)...maar zolang er sprake is van progressie ben ik tevreden en mag ik niet klagen! Belangrijk is dat ik niet alleen sterker word, maar ook blessurevrij blijf...ik hoop deze sport namelijk nog heel lang te blijven doen :) Deo Volente (zo God wil) ;)

netjes hoor 170x3 goed gedaan huggymaster

:roflol: Danny van Dorsten (Denkemenke) is inmiddels ook alreeds Master 1, dus geen junior...ik vrees dat je voorlopig nog niet veel serieuze tegenstand zult hebben Turbo.

By the way...ik was nog vrij laat op 01.00...maar JIJ 03:00 vannacht :eek:...da's niks voor een topsporter zoals jij...dan hoor je allang in bed te liggen, met de handen boven de dekens ;)

hoho rustig aan. Ik heb vorig jaar bij de 400wilks powerliftwedstrijd in geldrop
maar net gewonnen van Danny van Dorsten.
We hadden bijde 557,5 getild maar ik was lichter dan hem :D gewonnen op wilks:p

Hoop dat ie dit jaar weer mee doet aan de 400wilks wedstrijd heb ik tog concurentie in mijn gewichts klasse.

hmm ik conpenseer dat wel 0300 in me bed 1100 er uit. :D He handen boven me bed dat heb ik nog nooit gedaan. Ik laat het zelfs nog doen voor een wedstrijd op de dag zelf :P :D En dan presteer ik beter dan als ik het niet gedaan heb :cool:

• #1.380
hoho rustig aan. Ik heb vorig jaar bij de 400wilks powerliftwedstrijd in geldrop
maar net gewonnen van Danny van Dorsten.
We hadden bijde 557,5 getild maar ik was lichter dan hem :D gewonnen op wilks:p

Hoop dat ie dit jaar weer mee doet aan de 400wilks wedstrijd heb ik tog concurentie in mijn gewichts klasse.

hmm ik conpenseer dat wel 0300 in me bed 1100 er uit. :D He handen boven me bed dat heb ik nog nooit gedaan. Ik laat het zelfs nog doen voor een wedstrijd op de dag zelf :P :D En dan presteer ik beter dan als ik het niet gedaan heb :cool:

Hela ik wilde niet neerbuigend doen over Danny, ik ken hem persoonlijk vrij goed! Ik vond het gewoon grappig dat je dacht dat Denkemenke een junior was (zal hij wel vleiend vinden ;)).

Zo dus jij hebt nog ... op de wedstrijddag zelf?
Respect!
Ik hoef dat niet te proberen, kweenie of het ten koste gaat van de prestatie, maar weet wel dat ik dan veel te ontspannen en relaxt ben...en een dosis gezonde spanning lijkt me niet verkeerd op een wedstrijd ;).

Terug
Naar boven