Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Een oefening die ik thuis mis is de latt pull down...zou ik graag willen doen...het probleem wat ik echter heb is dat mijn kelder maar maximaal 190cm hoog is...en de meeste pulldown torens (beduidend) groter zijn...iemand enig idee?
Als je zelf handig bent met klussen zou je zelf een stalen frame kunnen maken met 2 katrollen een dicht bij de muur en een aan de andere kant. Deze in de muur maken met een staalkabel. Dan iest maken dat je bijvoorbeeld platen onder aan deze kabel kan doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.622
Als je zelf handig bent met klussen zou je zelf een stalen frame kunnen maken met 2 katrollen een dicht bij de muur en een aan de andere kant. Deze in de muur maken met een staalkabel. Dan iest maken dat je bijvoorbeeld platen onder aan deze kabel kan doen.
Helaas ben ik niet handig 🤭
Ik heb echt twee linkerhanden...zou het ook mogelijk zijn om een bestaande pulldown "in te korten", waarbij ik dan zelf op de grond ga zitten om de uitvoering te doen?
Gorillasport heeft een pulldowntoren van 191cm..echter is deze helaas net te groot.

Deze lijkt me ook niet verkeerd met 125kg gewichtsblok....maar helaas...205cm hoog.

Helaas ben ik niet handig 🤭
Ik heb echt twee linkerhanden...zou het ook mogelijk zijn om een bestaande pulldown "in te korten", waarbij ik dan zelf op de grond ga zitten om de uitvoering te doen?
Gorillasport heeft een pulldowntoren van 191cm..echter is deze helaas net te groot.

Deze lijkt me ook niet verkeerd met 125kg gewichtsblok....maar helaas...205cm hoog.

Je zou iemand die kan lassen hem kunnen laten inkorten.

• #13.624
Ja, eens goed over nadenken...wellicht paar keer in een sportschool een pull down gaan doen...wellicht vind ik die dan helemaal niet meer zo leuk zoals ik deze in herinnering heb 🤭

• #13.625
Training week 31/3025

Maandag HD: 3x5x130kg
Woensdag LD: 1x5x130kg
Vrijdag MD: 2x5x130kg

Elke training ook na het bankdrukken seated barbell rows with band.

Comment: 5jes met 130kg liep echt zeer soepel deze week...blij dat dit er weer op een overtuigende manier inzit.

Fijn weekend allen 😊

• #13.626
Wellicht ook vermeldenswaardig?
Deze week in totaal een halve marathon in de pauzes van mijn werk gelopen (5x4km).
(Dus niet in één keer).
Dat zijn 2 marathons in de maand 😉
Ik maak altijd een "ommetje" in de middagpauze, deze week veel met de paraplu onderweg geweest 🤭

• #13.627
P.S...ik loop die 4km in 40 minuten...ofwel 1km per 10 minuten...dat is geen snelwandelen, maar voor een dikkerd van zo'n 150kg nu ook weer niet zo heel erg slecht 😉🤭

• #13.628
Graag jullie advies...ik had het laatst over de aanschaf van een latt pull down...doordat deze nogal vrij hoog zijn passen ze helaas niet in mijn homegym (de kelder). En dat betekend dat ik deze zou moeten "inkorten".
Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze seated row van titanium...lijkt me ook niet zo verkeerd...rows lijken me een betere carry-over te hebben voor het bankdrukken dan pulldowns, maar ik kan het mis hebben.
Wat de admetingen betreft geen probleem en belastbaar tot 300kg...kan ik even vooruit 🤭😉...wat vinden jullie ervan?

Iso-Laterales Rudern kommerziellen Gebrauch EL-PL3 Elite Series https://share.google/JVOg5u68AEkVyrfoY

Screenshot_20250801_211136_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
  • #13.630
  • #13.632
Als ik een machine zou kopen zou ik persoonlijk voor een cable gaan zodat ik met meerdere opzetstukken zou kunnen werken.
Een seated row cable row machine is meestal ook hoger dan 2 meter...vaak kun je met zo'n machine zowel pulldowns als ook cablerows uitvoeren

Mooi ding van titan.

Ik doe zelf geïmproviseerde chest supported rows thuis op mn GHR bankje, eroverheen leunen en one arm rows met dumbell/kb. Is per toeval de lekkerste variatie die ik ooit heb gedaan, vind m zelfs nog beter dan die machine chest supported rows omdat het helemaal free weight net wat natuurlijk gaat voor zwaar werk.

Graag jullie advies...ik had het laatst over de aanschaf van een latt pull down...doordat deze nogal vrij hoog zijn passen ze helaas niet in mijn homegym (de kelder). En dat betekend dat ik deze zou moeten "inkorten".
Nu heb ik mijn oog laten vallen op deze seated row van titanium...lijkt me ook niet zo verkeerd...rows lijken me een betere carry-over te hebben voor het bankdrukken dan pulldowns, maar ik kan het mis hebben.
Wat de admetingen betreft geen probleem en belastbaar tot 300kg...kan ik even vooruit 🤭😉...wat vinden jullie ervan?

Iso-Laterales Rudern kommerziellen Gebrauch EL-PL3 Elite Series https://share.google/JVOg5u68AEkVyrfoY

Screenshot_20250801_211136_Chrome.jpg
Hoe hoog is je kelder?
Wij hebben een pulley met lat op pull down en diverse row-mogelijkheden kunnen integreren in onze kelder nml. Scheelde niet veel maar toch.

• #13.635
Hoe hoog is je kelder?
Wij hebben een pulley met lat op pull down en diverse row-mogelijkheden kunnen integreren in onze kelder nml. Scheelde niet veel maar toch.
Maximaal slechts 190cm hoog meen ik.

Mooi ding van titan.

Ik doe zelf geïmproviseerde chest supported rows thuis op mn GHR bankje, eroverheen leunen en one arm rows met dumbell/kb. Is per toeval de lekkerste variatie die ik ooit heb gedaan, vind m zelfs nog beter dan die machine chest supported rows omdat het helemaal free weight net wat natuurlijk gaat voor zwaar werk.
GHR staat voor glute, harmstring and raise? Zo'n bankje waar je hyperextensions doet?

Laatst bewerkt:
Oei dat wordt lastig Ja

• #13.638
Ik heb ooit deze chest supported lat row bench gehad...ik vond het op mijn buik liggen en de stang naar me toetrekken niet fijn aanvoelen...wellicht mede door mijn grote buikomvang 🤭...ik kreeg er ook een bepaalde druk van in mijn hoofd. Hoe dan ook reden genoeg om hem links te laten liggen en later te verkopen.

Screenshot_20250803_190823_Chrome.jpg

Waarom geen bankje gebruiken en wat dumbbells om mee te dumbbell rowen...
Ook daardoor minder druk op de onderrug

Met bands kun je ook lat pulldown doen.

Terug
Naar boven