MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik heb alsnog goed nieuws...hetgeen wat ik naast wondroos heb is godzijdank niets ernstigs 😊🙏
Ik blijk netelroos als allergische reactie op de medicijnen gekregen te hebben (rode vlekken, oedeem en jeuk) en de blaasjes op mijn arm blijken daar los van te staan.
Dat zou een toxische reactie zijn, mijn arm zou (in het ziekenhuis?) met een chemische stof in aanmerking zijn gekomen.

Tijdelijk ongemak...maar het komt weer goed. Mijn been geneest verder goed en ik moet nog eventjes rustig aandoen om het genezingsproces te bevorderen.
Ik kreeg wel het advies om in de toekomst wondroos te voorkomen steunkousen te gaan dragen. Nouja, als dat het enige is wat ik aan dit avontuur overhoud mag ik verder niet klagen, toch? 😉
Netelroos is een b*ch maar niets vergeleken met wondroos.
Raar verhaal wel van die blaasjes.

Succes met de steunkousen en snel herstel

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.603
Training week 28/2025

Deze week na 3 weken noodgedwongen rust de trainingen weer eens opgepakt.
Bewust op een vrij laag gewicht begonnen.

Maandag: worksets 3x5x120kg
Woensdag: workset 1x5x120kg
Vrijdag: worksets 2x5x120kg
Aanvullend respectievelijk 5x20(ma) seated barbell band rows, 3x20(wo) en 4x20(vrij).

Sets met 120kg is op dit moment het juiste gewicht om weer mee te starten...ik stond na de 1e training letterlijk te trillen op mijn benen na 3 weken rust waarvan bijna 2 weken bedrust (ziekenhuisopname).

3x de week op deze manier trainen ervaar ik als ideaal, in de huidige fase wissel ik af in volume en niet in intensiteit. Eigenlijk een vorm van heavy-light-medium training.
Gebruikelijk is dat men in intensiteit afwisseld waarbij de light day meestal tussen 10 en 20% lichter is dan de heavy day en de medium day is tussen 5 en 10% lichter dan de heavy day. Nu doe ik echter op de heavy day 3 worksets, light day 1 workset en medium day 2 worksets.

Doelstelling is elke week met 2,5kg verhogen...niets forceren, traag maar gestaag opbouwen.

Fijn weekend en allen nogmaals bedankt voor de beterschapswensen 😊

• #13.604
Tevens ook het wandelen hervat...1e wandeling van 2km had ik 1 uur (!) voor nodig 🤭...pff...dat viel echt tegen...kleine, langzame stapjes als een hoogbejaarde, tjonge wat gaat het hard achteruit na 3 weken niet lopen...wat moet dat worden als je paar maanden door een ziekte of ongeval noodgedwongen (bed)rust moet houden?
Inmiddels loop ik weer 4km in een uur, maar ben nog altijd behoorlijk vermoeid na de wandeling...maar het gaat elke dag beter 😊

Poeh Ja gek he dat dat lopen zo snel achteruit gaat. Hopelijk ook weer trap vooruit nu het weer is opgepakt 👍

• #13.607
Dat is niet grappig kan ik je melden. Ik kon eind 2023 na een maand in het ziekenhuis geen trap lopen zonder iemand er bij.
Pff...dan viel het bij mij nog mee dat ik een uur voor 2km nodig had 🤭...lijkt me echt een vreselijke gewaarwording als je zo veel inleverd. Use it or you loose it is hier wel van toepassing...maar had niet gedacht dat men zo snel (reeds na 2-3 weken) zoveel inleverd. Wat was de reden dat je in het ziekenhuis lag, of praat je daar liever niet over?

Pff...dan viel het bij mij nog mee dat ik een uur voor 2km nodig had 🤭...lijkt me echt een vreselijke gewaarwording als je zo veel inleverd. Use it or you loose it is hier wel van toepassing...maar had niet gedacht dat men zo snel (reeds na 2-3 weken) zoveel inleverd. Wat was de reden dat je in het ziekenhuis lag, of praat je daar liever niet over?
Ik had een gezwel van 10+cm op mijn darmen door crohn. Ben daar eind november na 2 week in het ziekenhuis aan geopereerd. 30cm darm is weg gehaald en heb toen een stoma gekregen die ik van november 2023 tot maart 2024 heb gehad. Kon de hele week na de operatie niet eten en drinken omdat ik alles op kotste. Heb toen een infuus gehad voor vocht maar heb koppig sonde voeding gewijgerd. Na die week lukte eten weer wat en mocht na nog een week weg. Was van ~75 kilo bij opname naar krap aan 50 gegaan.

Reden: Spelfout
Laatst bewerkt:
  • #13.609
Ik had een gezwel van 10+cm op mijn darmen door crohn. Ben daar eind november na 2 week in het ziekenhuis aan geopereerd. 30cm darm is weg gehaald en heb toen een stoma gekreg die ik van november 2023 tot maart 2024 heb gehad. Kon de hele week na de operatie niet eten en drinken omdat ik alles op kotste. Heb toen een infuus gehad voor vocht maar heb koppig sonde voeding gewijgerd. Na die week lukte eten weer wat en mocht na nog een week weg. Was van ~75 kilo bij opname naar krap aan 50 gegaan.
Jeetje...heftig hoor...stuk darm weg vanwege een gezwel, tijdelijke stoma, niet kunnen eten en drinken, 25kg gewichtsverlies...dan viel het bij mij nog mee met wond- en netelroos en allergische reacties op medicatie 🤭...het gaat inmiddels toch wel (hopelijk) weer beter met je, toch? 🙏

Jeetje...heftig hoor...stuk darm weg vanwege een gezwel, tijdelijke stoma, niet kunnen eten en drinken, 25kg gewichtsverlies...dan viel het bij mij nog mee met wond- en netelroos en allergische reacties op medicatie 🤭...het gaat inmiddels toch wel weer beter met je, toch? 🙏
Ja was 6 week na de eerste operatie al voorzichtig aan het trainen en ben toen redelijk wat gewicht bij gekomen. Na de 2de operatie stond ik na 3 a 4 week al weer in de gym wat eigenlijk niet mocht aangezien alle 2 een openbuik operatie waren. Abs trainen gaat nu nogsteeds niet. Het trainen zelf wel maar heb dan telkens last van hele erge kramp in mijn abs in mijn rechter flank dat ik haast het idee krijg dat het dadelijk open scheurt. Komt dan als ik gewoon op de wc zit of van de bank op sta of iets. Daar dus afgelopen maand maar weer mee gestopt. Volgend jaar maar weer proberen. Heb nu verder nergens meer last van behalve dat ik slecht tegen bepaald eten kan. Groot deel van de groentes zorgen voor darm kramp en degene die dat niet doen verteer ik slecht tot niet. En vet eten ga ik slecht op. Gezonde dierlijke vetten kan ik wel tegen zoals eieren zuivel en vlees.

• #13.611
Gelukkig dat je nu verder nauwelijks nog ergens last van hebt 🙏 Dat je moet letten op wat je eet kan ik me goed voorstellen, en dat zal beslist niet leuk en eenvoudig zijn, maar als je eenmaal weet wat je wel en niet verdraagt dan kun je daar mee alsnog goed leren leven lijkt me, toch? Eieren, zuivel en vlees kun je gelukkig nog goed verdragen 👍

Overigens herkenbaar het (te) snel de draad weer willen oppakken wat trainen betreft 🤭

maar als je eenmaal weet wat je wel en niet verdraagt dan kun je daar mee alsnog goed leren leven lijkt me, toch?
Ja klopt is wel redelijk te doen. Enige vervelende is dat je met crohn ook last kan hebben bij veel stress wat nu als enige heel soms voor kont. Verder eet ik bijna elke dag hetzelfde waardoor ik dus geen last heb.

• #13.613
Ziekte van Crohn is helaas chronisch en niet te genezen en perioden met en zonder klachten wisselen elkaar af heb ik gelezen...je hebt dus geen andere keuze en zult er het beste van moeten maken, toch?

Stress is helaas volksziekte nummer 1 tegenwoordig en velen van ons worden er vaak structureel mee geconfrontreerd, hetzij op hun werk of in de familiaire/relationaire sfeer en dat vaak alreeds op jonge leeftijd (in het gezin of de druk om te moeten presteren op school of in de sport of worden geconfronteerd met pesten). De één kan daar beter mee omgaan dan de ander...de één kan goed loslaten, de ander blijft piekeren...is ook vaak de aard van het beestje hoe men ermee omgaat...de één is nerveuzer van aard dan de ander...hoe dan ook erg vervelend. Ik wens je kracht naar kruis toe in deze 🙏

Ziekte van Crohn is helaas chronisch en niet te genezen en perioden met en zonder klachten wisselen elkaar af heb ik gelezen...je hebt dus geen andere keuze en zult er het beste van moeten maken, toch?
Ja klopt.

Stress is helaas volksziekte nummer 1 tegenwoordig en velen van ons worden er vaak structureel mee geconfrontreerd, hetzij op hun werk of in de familiaire/relationaire sfeer en dat vaak alreeds op jonge leeftijd (in het gezin of de druk om te moeten presteren op school of in de sport of worden geconfronteerd met pesten). De één kan daar beter mee omgaan dan de ander...de één kan goed loslaten, de ander blijft piekeren...is ook vaak de aard van het beestje hoe men ermee omgaat...de één is nerveuzer van aard dan de ander...hoe dan ook erg vervelend.
Het vervelende is dat ik zelf de stress niet altijd als zo ervaar. Merk het vaak eerder aan mijn darmen.
Ik wens je kracht naar kruis toe in deze 🙏
Dankjewel.

• #13.616
Ik ben blij dat je weer aan de slag kunt!

Heel verstandig.. je wilt er nu niet ook nog eens een blessure bij hebben.
Precies, daarbij zal mijn eerste wedstrijd pas weer in 2026 ergens rond maart zijn, het NK.
Ik heb dus zo'n 7-8 maanden de tijd om weer in vorm te komen 😊
Heel zien te blijven en rustig aan opbouwen.

• #13.617
Training week 29/2025

Maandag Heavy Day: 3x5x122,5kg
Woensdag Light Day: 1x5x122,5kg
Vrijdag Medium Day: 2x5x122,5kg

Aanvullend elke training rows gedaan als tegengestelde oefening.

Comment: fives met 122,5kg waren heel goed te doen, volgende week verder met 125kg.

Fijn weekend allen 😊

Voor de geïnteresseerden nog wat leesvoer over "het verontrustende sterfteprofiel van professionele bodybuilders"
De overdreven spiermassa zou alleen mogelijk zijn door gebruik van dopingmiddelen als anabole steroïden en groeihormonen. De slankheid op wedstrijdniveau zou alleen mogelijk zijn door extreem vasten en uitdroging middels het gebruik van diuretica.

Laatst bewerkt:
  • #13.618
Wie kent hem nog...Hulk Hogan (Terry Bollea) Professioneel worstelkampioen in de USA bij o.a. de WWF (Wrestlemania / Hulkamania) is vandaag overleden op 71 jarige leeftijd (ten gevolge van een hartstilstand)...herinner het me nog dat hij meestal de patriotische held speelde...met andere figuren die tot de verbeelding spraken zoals André the Giant.
Ja, het was show, en het ging om de poen maar toch ook een vorm van amusement.
Waarbij veel worstelaars echte atleten waren en velen helaas veel te jong gestorven zijn.
Sommigen werden ook geselecteerd om hun lichaamsbouw (groot en dik), zoals Uncle Elmar, King Kong Bundy en ook André the Giant.
Hulk heeft het nog vrij lang volgehouden, moge hij rusten in vrede 🙏

Bijlagen

• Screenshot_20250724_190836_Facebook.jpg
    Screenshot_20250724_190836_Facebook.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
  • #13.619
Training week 30/2025
Maandag Heavy Day: 3x5x125kg benchpress
Woensdag Light Day: 1x5x125kg benchpress
Vrijdag Medium Day: 2x5x125kg benchpress

Elke training ook seated barbel row with bands als antagonistentraining.

Comment: de sets met 125kg waren zeer goed te doen, volgende week 127,5kg...elke week 2,5kg verhogen, ookal heb ik het idee dat er nog wel meer inzit heb ik geen haast.
Op deze manier 3x per week bankdrukken is goed te doen. Ik wissel af in volume (aantal worksets), maar niet in intensiteit.

Een oefening die ik thuis mis is de latt pull down...zou ik graag willen doen...het probleem wat ik echter heb is dat mijn kelder maar maximaal 190cm hoog is...en de meeste pulldown torens (beduidend) groter zijn...iemand enig idee?

Fijn weekend allen! 😊

Terug
Naar boven