Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Maximaal slechts 190cm hoog meen ik.

GHR staat voor glute, harmstring and raise? Zo'n bankje waar je hyperextensions doet?
IMG_0374.png

Zo doe ik ‘m. GHR bankje maar kan op ieder bankje denk ik

Lekkere stretch onderin, chest supported dus geen druk op de onderrug en m’n pens is ook vrij want ligt idd niet lekker op de normale chest supported bankjes

• Topic Starter Topic Starter
  • #13.643
Waarom geen bankje gebruiken en wat dumbbells om mee te dumbbell rowen...
Ook daardoor minder druk op de onderrug
Ik heb nog een aparte drukbank...die zou ik kunnen gebruiken, maar die moet dan een stuk hoger komen te staan...of schuin zetten, maar dan lig ik er alsnog met mijn buik op en het voelt niet prettig (heb ik reeds uitgeprobeerd) 😊

Met bands kun je ook lat pulldown doen.
Klopt, met bands kun je vrijwel alles doen.
Eens goed nadenken wat de opties zijn 😊

Klopt, met bands kun je vrijwel alles doen.
Eens goed nadenken wat de opties zijn 😊
IMG_0374.png

Zo doe ik ‘m. GHR bankje maar kan op ieder bankje denk ik

Lekkere stretch onderin, chest supported dus geen druk op de onderrug en m’n pens is ook vrij want ligt idd niet lekker op de normale chest supported bankjes
Ziet er goed uit! 👍zou ook een optie kunnen zijn 😊

• #13.645
Ik merk eigenlijk vrij snel of een machine goed aanvoelt of niet...mijn body heeft echter helaas een dure smaak...de goedkopere modellen vallen meestal niet zo in de smaak 🤣, derhalve wil ik tegenwoordig eerst iets uitproberen voordat ik het koop...vaak genorg de kat in de zak gekocht 🤭
Als 150kg persoon zit je natuurlijk ook niet overal goed op, zo'n apparaat moet uiteraard ook een minimaal gebruikersgewicht van 150kg hebben, liefst meer. Als ergens bijstaat geschikt voor personen tot 120kg ga ik het niet eens uitproberen...safety first 😉

• #13.646
Ik heb contact opgenomen met de voor mij dichtsbijzijnde leverancier, helaas hebben ze deze niet in de showroom staan en kan ik hem niet uitproberen. Op goed geluk ga ik het niet kopen...als het gaat om vrije gewichten zoals halterschijven enzovoorts geloof ik het wel en zelfs met halters kun je pech hebben, maar machines wil ik eerst zelf uitproberen voordat ik ze koop! Ik blijf tot ik een beter alternatief heb gewoon mijn seated band rows doen! 😊 👊

• #13.647
Training week 32/2025.

Benchpress:
Monday Heavy Day: 3x5x132,5kg
Wednesday Light Day: 1x5x132,5kg
Friday Medium Day: 2x5x132,5kg

Aanvullend steeds seated band rows heavy

Comment: ook met 132,5kg zijn de sets nog zeer goed te doen...ik kan nog wel eventjes vooruit denk ik.

Van de week een interessant programma over training voor ouderen.
Het ging erom dat onderschat werd hoe belangrijk krachtsport was voor ouderen om tot op hoge leeftijd mobiel te blijven.
Nee, je hoeft niet op wedstrijdniveau te trainen maar je moest wel met genoeg intensiteit trainen om de spieren te prikkelen.
Er werd ook gesproken over isometrisch trainen gesproken wat best intensief maar niet als belastend voor de gewrichten werd aanbevolen.
Ik ben ermee begonnen...ik heb thuis nog diverse buigveren (waren vroeger populair), buig deze en houd de maximale spanning 1 minuut aan...pff...de spieren gaan echt trillen hoor en kreeg er warempel spierpijn van.

Dan werd nog over de (on)zin van rekken gesproken...voor het trainen de spier oprekken was geen goed idee...dan ernaar toch zeker? Mis! Ook geen goed idee om spieren die "beschadigd" zouden zijn door een training op te rekken...wanneer dan wel?
De dag later...op het moment dat de spieren herstellen...eigenlijk op rustdagen, aldus de bewegingswetenschapper.

• #13.648
Hier is zo'n buigveer of powertwister.
P.S...die vent met sixpack op de foto ben niet ik 🤣

Screenshot_20250808_204013_Chrome.jpg

Hoewel je vrij trouw aan de old school lineaire periodisatie bent zie ik je nooit blokken in de 3x8-10 rep ranges beginnen, why not?

• #13.650
Hoewel je vrij trouw aan de old school lineaire periodisatie bent zie ik je nooit blokken in de 3x8-10 rep ranges beginnen, why not?
Omdat ik dan de intensiteit zodanig moet gaan verlagen dat het - mijns inziens - voor maximaalkracht geen nut heeft.
3x8x120 is prima...3x5x130 is beter in dat geval. Ik wil graag de intensiteit voor mijn doen graag vrij hoog houden.
Boven 75% van mijn 1RM.

Ik moet hierbij vermelden dat ik dit enkel hanteer bij het bankdrukken, bij de rows niet, daar hanteer ik hogere repranges, maar ook minder intensiteit.

Dan werd nog over de (on)zin van rekken gesproken...voor het trainen de spier oprekken was geen goed idee...dan ernaar toch zeker? Mis! Ook geen goed idee om spieren die "beschadigd" zouden zijn door een training op te rekken...wanneer dan wel?
De dag later...op het moment dat de spieren herstellen...eigenlijk op rustdagen, aldus de bewegingswetenschapper.
Ik mis de optie om het tijdens het trainen te doen, met een loaded stretch.
Dan krijg je tenminste ook kracht en controle in het bereik, wat blessures helpt voorkomen
Bovendien levert het een bak spanning op en dat is goed voor spiergroei.

• #13.652
Ik mis de optie om het tijdens het trainen te doen, met een loaded stretch.
Dan krijg je tenminste ook kracht en controle in het bereik, wat blessures helpt voorkomen
Bovendien levert het een bak spanning op en dat is goed voor spiergroei.
Klinkt goed 👍

Heb je een concreet voorbeeld hoe dit toegepast kan worden?

• #13.654
Borst?

• #13.656
Duidelijk voorbeeld! 👍

Dan mis je alleen de stretch.

Een oefening die ik thuis mis is de latt pull down...zou ik graag willen doen...het probleem wat ik echter heb is dat mijn kelder maar maximaal 190cm hoog is...en de meeste pulldown torens (beduidend) groter zijn...iemand enig idee?

Voorheen deed ik 'ghetto pulldowns'

kijk: https://youtu.be/8qJ2oYW2dfU?si=au9jO--vTPMNnyiC

Voeten tegen het rack. Sterkere (dikkere) kabel aanschaffen bij Fitness seller. Eventueel shackle aan het rack monteren ipv strap. Werkt perfect!

Laatst bewerkt:
  • #13.659
Ik gebruik deze nog regelmatig en de Bullworker dagelijks. Gewichten nog maar héél af en toe.
En ik blijf gewoon sterk en fit...
De bullworker gebruikte mijn opa(!) ook 👍...en powertwisters (buigveren) en expanders zijn ook echt oldschool...tegenwoordig word er vaak minachtend over gedaan maar vroeger trainden er hele volksstammen mee.
En waarom zou men met deze hulpmiddelen niet sterk(er) kunnen worden/blijven? Het is tenslotte ook een vorm van weerstandstraining.

Dan mis je alleen de stretch.

Voorheen deed ik 'ghetto pulldowns'

kijk: https://youtu.be/8qJ2oYW2dfU?si=au9jO--vTPMNnyiC

Voeten tegen het rack. Sterkere (dikkere) kabel aanschaffen bij Fitness seller. Eventueel shackle aan het rack monteren ipv strap. Werkt perfect!

"Ghetto pulldowns"...had ik nog niet eerder van gehoord! 👍

• #13.660
Het was destijd Joe Weider die in de jaren 60 bijdroeg tot de populariteit van de powertwister...zelfs Arnold stond er mee op de foto! Ik vind hetzelf leuk om ermee te trainen...en als je denkt dat het niets voorsteld dan probeer eens een van 70kg weerstand te buigen....denk dat menigeen de handen meer dan vol eraan heeft 😉
Screenshot_20250808_230759_Google.jpg
Screenshot_20250808_230907_Google.jpg

Terug
Naar boven