- Waardering
- 1.387
En werkt goed voor de spierconnectie.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En werkt goed voor de spierconnectie.
Maximaal slechts 190cm hoog meen ik.
GHR staat voor glute, harmstring and raise? Zo'n bankje waar je hyperextensions doet?
Ik heb nog een aparte drukbank...die zou ik kunnen gebruiken, maar die moet dan een stuk hoger komen te staan...of schuin zetten, maar dan lig ik er alsnog met mijn buik op en het voelt niet prettig (heb ik reeds uitgeprobeerd) 😊Waarom geen bankje gebruiken en wat dumbbells om mee te dumbbell rowen...
Ook daardoor minder druk op de onderrug
Klopt, met bands kun je vrijwel alles doen.
Klopt, met bands kun je vrijwel alles doen.
Ziet er goed uit! 👍zou ook een optie kunnen zijn 😊![]()
Zo doe ik ‘m. GHR bankje maar kan op ieder bankje denk ik
Lekkere stretch onderin, chest supported dus geen druk op de onderrug en m’n pens is ook vrij want ligt idd niet lekker op de normale chest supported bankjes
Ik heb contact opgenomen met de voor mij dichtsbijzijnde leverancier, helaas hebben ze deze niet in de showroom staan en kan ik hem niet uitproberen. Op goed geluk ga ik het niet kopen...als het gaat om vrije gewichten zoals halterschijven enzovoorts geloof ik het wel en zelfs met halters kun je pech hebben, maar machines wil ik eerst zelf uitproberen voordat ik ze koop! Ik blijf tot ik een beter alternatief heb gewoon mijn seated band rows doen! 😊 👊Wellicht dat deze seated row wat is?...eens navragen of ze hem in de showroom hebben staan...wil hem toch eerst uitproberen.
![]()
Omdat ik dan de intensiteit zodanig moet gaan verlagen dat het - mijns inziens - voor maximaalkracht geen nut heeft.Hoewel je vrij trouw aan de old school lineaire periodisatie bent zie ik je nooit blokken in de 3x8-10 rep ranges beginnen, why not?
Ik mis de optie om het tijdens het trainen te doen, met een loaded stretch.Dan werd nog over de (on)zin van rekken gesproken...voor het trainen de spier oprekken was geen goed idee...dan ernaar toch zeker? Mis! Ook geen goed idee om spieren die "beschadigd" zouden zijn door een training op te rekken...wanneer dan wel?
De dag later...op het moment dat de spieren herstellen...eigenlijk op rustdagen, aldus de bewegingswetenschapper.
Klinkt goed 👍Ik mis de optie om het tijdens het trainen te doen, met een loaded stretch.
Dan krijg je tenminste ook kracht en controle in het bereik, wat blessures helpt voorkomen
Bovendien levert het een bak spanning op en dat is goed voor spiergroei.
Voor welke spieren?Heb je een concreet voorbeeld hoe dit toegepast kan worden?
Voor de pec major denk ik gewoon aan een grote arch op de bench en benchen met een camber bar of dumbbells.
Ik gebruik deze nog regelmatig en de Bullworker dagelijks. Gewichten nog maar héél af en toe.Hier is zo'n buigveer of powertwister.
P.S...die vent met sixpack op de foto ben niet ik 🤣
![]()
Dan mis je alleen de stretch.
Een oefening die ik thuis mis is de latt pull down...zou ik graag willen doen...het probleem wat ik echter heb is dat mijn kelder maar maximaal 190cm hoog is...en de meeste pulldown torens (beduidend) groter zijn...iemand enig idee?
De bullworker gebruikte mijn opa(!) ook 👍...en powertwisters (buigveren) en expanders zijn ook echt oldschool...tegenwoordig word er vaak minachtend over gedaan maar vroeger trainden er hele volksstammen mee.Ik gebruik deze nog regelmatig en de Bullworker dagelijks. Gewichten nog maar héél af en toe.
En ik blijf gewoon sterk en fit...
Dan mis je alleen de stretch.
Voorheen deed ik 'ghetto pulldowns'
kijk: https://youtu.be/8qJ2oYW2dfU?si=au9jO--vTPMNnyiC
Voeten tegen het rack. Sterkere (dikkere) kabel aanschaffen bij Fitness seller. Eventueel shackle aan het rack monteren ipv strap. Werkt perfect!