AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Dat zou natuurlijk kunnen...maar geloof me als je bij Leon een shirt aantrekt, dan wordt er behoorlijk getrokken (aan het pak dan hé ;)). Ik heb verder nog geen ervaring met Titan, maar het shirt was echt veel te groot...ik heb een Inzer van 54 en die zit perfect.
Ik heb een katana van 56 besteld...ik heb nog contact gehad met Robbert Meinen (ook een SHW bij de NPB) die in 2009 nog kampioen BD en powerliften werd. Hij weegt ook zo'n 140kg en heeft ook maat 56.
Ik heb ook op de site van goodlift gekeken...ik heb een borstomvang van circa 1.45m en dan heb je toch wel een 56 nodig, aldus de site.

Een nieuw shirt is altijd een gok...maar als ik met de katana niet goed overweg zou kunnen, is dat geen probleem, omdat ik de Rage X van Inzer nog altijd heb. Ben benieuwd. Thnx voor je tips!!!

Borstomvang van 1.45m. :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402
Kun je nergens zo'n shirt exact gaan passen..?
Zijn toch best wel duur denk ik.
Hoeveel kosten die shirts ongeveer..?

Passen kan, mits je een gangbare maat hebt :o
Op wedstrijden staan meestal wel leveranciers van powerliftequipment.
Op het WK Benchpress in Luxemburg was b.v. ook Goodlift aanwezig, maar mijn maat hadden ze helaas niet meer...

De prijzen vallen mee...je krijgt al shirts vanaf 80 euro (F6 of Fury) en een Super Katana kost 115 Euro.

www.goodlift.cz vind je meer info en prijzen over shirts en ander powerliftequipment.

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

:o Ik kan er ook niets aan doen...toevallig gisteren nog bij Leon Smeets opgemeten i.v.m. de bestelling voor een nieuw shirt.
Maar vergeet niet dat ik een endomorf ben...die hebben vaak van nature al een vrij bolle en grote borstomvang.
En mijn borst is zonder te willen overdrijven best wel gespierd (mijn vriendin die me vaker in blote bast ziet vind dat mijn borstkast op die van Bokito lijkt ;))...helaas kan ik dat niet van de rest van mijn body zeggen...al hoewel een buikomvang van 135cm is ook niet mis, toch? ;)

Passen kan, mits je een gangbare maat hebt :o
Op wedstrijden staan meestal wel leveranciers van powerliftequipment.
Op het WK Benchpress in Luxemburg was b.v. ook Goodlift aanwezig, maar mijn maat hadden ze helaas niet meer...

De prijzen vallen mee...je krijgt al shirts vanaf 80 euro (F6 of Fury) en een Super Katana kost 115 Euro.

www.goodlift.cz vind je meer info en prijzen over shirts en ander powerliftequipment.

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:52 ----------

:o Ik kan er ook niets aan doen...toevallig gisteren nog bij Leon Smeets opgemeten i.v.m. de bestelling voor een nieuw shirt.
Maar vergeet niet dat ik een endomorf ben...die hebben vaak van nature al een vrij bolle en grote borstomvang.
En mijn borst is zonder te willen overdrijven best wel gespierd (mijn vriendin die me vaker in blote bast ziet vind dat mijn borstkast op die van Bokito lijkt ;))...helaas kan ik dat niet van de rest van mijn body zeggen...al hoewel een buikomvang van 135cm is ook niet mis, toch ;)

Vind 145cm echt een ****ing gruwelijke borstomvang. :thumbs:

• #1.404
Vind 145cm echt een ****ing gruwelijke borstomvang. :thumbs:

Door die respectabele buikomvang van 1.35cm wat onder die "gruwelijke" borstomvang van 1.45cm zit valt dat verder nauwelijks iemand op :o
En de hele dag rondlopen zoals op mijn avatar (ingehouden buik en opgeblazen borst) wil me ook niet echt lukken ;)

Door die respectabele buikomvang van 1.35cm wat onder die "gruwelijke" borstomvang van 1.45cm zit valt dat verder nauwelijks iemand op :o
En de hele dag rondlopen zoals op mijn avatar (ingehouden buik en opgeblazen borst) wil me ook niet echt lukken ;)

Als je buik maar niet voor je borst uitkomt dan is het goed.;)
En onthou sterke mannen hebben een buik :D

Hehehe, nu niet stiekem liegen he Huggy want ik hou je in de gaten.... ;)
Vorige week hebben we je borstomvang toch nog gemeten en het meetlint raakte net met de punten elkaar, wat 1.50m betekend! Gruwelijk beest dat je bent!

• #1.407
Hehehe, nu niet stiekem liegen he Huggy want ik hou je in de gaten.... ;)
Vorige week hebben we je borstomvang toch nog gemeten en het meetlint raakte net met de punten elkaar, wat 1.50m betekend! Gruwelijk beest dat je bent!

:roflol: Ja dat klopt...wellicht heeft e.e.a. te maken met ontspannen / gespannen spiertoestand?...en ik wilde ook niet meteen overdrijven door te zeggen dat ik zo'n 1.5m borstomvang heb. Bescheidenheid siert een mens, toch? ;)

• #1.409
Als je buik maar niet voor je borst uitkomt dan is het goed.;)
En onthou sterke mannen hebben een buik :D

Mja...:o...vrees dat dat in ontspannen toestand helaas wel ietsiepietsie het geval is...Ik denk dat ik onder mijn gewone kleding een batman- of supermanpak ga dragen, zoiets als hieronder is afgebeeld...dan komt dat allemaal wel goed! :D

http://images.google.nl/imgres?imgu...orset&ndsp=20&hl=nl&rls=ig&sa=N&start=20&um=1

198757.jpg

http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/image/image/198757.jpg

:roflol:
In dat geval moet je niet bang zijn als je borst die pak doorboort. :p

• #1.411
Effies weer serieus...
Heb mijn trainingen effies geëvalueerd...

Er zijn zowel plusjes + als minnetjes - te bespeuren:

+ Raw ben ik momenteel zo'n 10kg sterker dan een half jaar geleden ten tijde van het NK Bankdrukken (toen deed ik raw een tripple met 160kg en kwam ik shirted uit op 215kg)
+ Dat schenk mentaal vertrouwen.

- Ik merk echter ook dat ik niet constant alle trainingen zwaarder kan gaan...ik heb (te) lang nodig om te herstellen.
Overtraining en blessure's liggen op de loer.
- Tevens aan techniek blijven werken...hoofd wil wel eens los komen van bank en voeten willen wel eens verschuiven tijdens het banken.

Het doel is bekend...een nieuw pr op het EK eind oktober...(het streven is 225kg) maar daarbij wel heel blijven.

Maandag is de "lichte" dag...en toch hou ik het niet licht...ik doe dan meestal 5x5 met zo'n 85%.
Vrijdag is de "zware" dag...heavy tripple's, double's en/of single's vanaf 90%...doordat ik echter op maandag alreeds voluit ga lukt me dat niet naar tevredenheid op vrijdag :(

Plan van aanpak:

Maandag: de sets beperken tot bijvoorbeeld 3x5 i.p.v. 5x5.
Tevens geen zware shoulderpresses meer...heavy benchpress & heavy shoulderpress is wellicht teveel van het goede.
Voor mijn borst/schouders/triceps wil ik buiten het BD liever geen compound gaan doen...wel wat lichte isolatieoefeningen met 3-4 setjes met 8-10 reps. Ik denk daarbij aan Front Barbell Raises en Triceps Pushdown. Als tegengestelde oefening aan het einde lekker Front Latt Pulldown.

Vrijdag: wedstrijdtraining...de order voor een nieuw bench shirt, een Super Katana van Titan is de deur uit...ik wil niets aan het toeval overlaten... en wil me optimaal voorbereiden.
Ik ben daarbij wel realistisch...de tegenstand op het EK is behoorlijk sterker, maar zoals gezegd, ik ga voor een nieuw pr en daarbij is het opdoen van internationale ervaring zeker niet verkeerd.

En nu maar hopen dat het lukt ;)

Is toch normaal dat je elke training niet intensief kan trainen, ik weet dat ik dat ook niet kan overleven. :p

• #1.413
Is toch normaal dat je elke training niet intensief kan trainen, ik weet dat ik dat ook niet kan overleven. :p

Je hebt gelijk...dat werkt ook niet...ik kan met die gedachte echter maar moeilijk "vrede" sluiten, en zou het liefste elke training willen knallen en een nieuw pr willen drukken ;). Helaas werkt het niet zo...ik trainde in het verleden altijd volgens het principe: no pain, no gain. Maar ik denk dat ik dat moet veranderen in: no brain, no gain :D
Gewoon langzaam maar zeker progressie boeken èn daarbij heel blijven dat is de missie!

Je hebt gelijk...dat werkt ook niet...ik kan met die gedachte echter maar moeilijk "vrede" sluiten, en zou het liefste elke training willen knallen en een nieuw pr willen drukken ;). Helaas werkt het niet zo...ik trainde in het verleden altijd volgens het principe: no pain, no gain. Maar ik denk dat ik dat moet veranderen in: no brain, no gain :D
Gewoon gestaag progressie boeken èn daarbij heel blijven dat is de missie!

Je bedoelt no brain no pain? :p
Ik zou zeggen ga elke training voor wat REP PR's of volume PR's want elke training een werkelijke PR behalen zal echt niemand lukken behalve diegene die net beginnen, maar als je eenmaal hoger komt zal het heel langzaam gaan. :p

• #1.415
Je bedoelt no brain no pain? :p
Ik zou zeggen ga elke training voor wat REP PR's of volume PR's want elke training een werkelijke PR behalen zal echt niemand lukken behalve diegene die net beginnen, maar als je eenmaal hoger komt zal het heel langzaam gaan. :p

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaam.

slak_3D.jpg
galapagos_tortoise.jpg

Wellicht is de naam helix of turtle toepasselijker dan (huggy)bear ;)

Sounds like a plan Hugz! :thumb:

• #1.418
:roflol:
Gaat bij mij ook langzaam hoor dus dan ben ik maar die slak en jij die turtle? ;)

:roflol: Als ik mag kiezen dan inderdaad liever de schildpad, die komt tenminste in het water nog redelijk snel vooruit :D alhoewel het idee om als voorgerecht in een of andere soep te eindigen...maar slakken staan ook vaker op de menukaart...maar een schildpad kan wel 100 jaar worden...dus doe die dan inderdaad maar :p

Laatst bewerkt:
Het gaat misschien op een gegeven moment langzamer.
Toch zijn er weinig hier die 182,5kg raw drukken :thumbs:

Terug
Naar boven