Vrijdag 2 oktober
Flat Bench Press:
RAW:
20x20, 10x70, 10x100, 5x130 & 1x 170kg
Vervolgens het shirt aangetrokken.
Ik heb overigens toch de Super Katana van Titan die ik van de week heb gekregen vandaag geprobeerd...er is namelijk slechts één ding wat zeker is: niet geschoten is altijd mis!
Toen ik het shirt met hulp van Leon aangetrokken had (alleen lukt dat echt niet met een "passend" shirt) zat dat uiteraard superstrak. Ik kon mijn armen niet spreiden, waardoor ik met een voor mij vrij smalle grip (pinken op de merklijnen) wat moest improviseren.
Ik moest toch wel 200kg op het halter laden om goed op weg te komen...en kon een blok wat ik op mijn borst had liggen daarmee aantikken. Het uitdrukken voelde echt licht aan en gaf wel vertrouwen. Het zakken ging uiteraard heel moeizaam...na paar keer probreren kreeg ik de ringvingers op de merklijnen en drukte
3x 200kg vrij easy.
Al met al helemaal niet slecht voor een 1e training(de eerste training haal ik al 30kg uit het shirt) als dat zo doorgaat zal ik hoogstwaarschijnlijk toch in de katana op het EK duwen

. Volgende week vrijdag weer drukken in de Katana en is het doel om met 210+ op de borst te komen.
Ik zal dan ook wat meer over het verschil tussen drukken in een Inzer en een Titan proberen te omschrijven.
Ik heb overigens op dit forum in bepaalde logs gelezen dat bepaalde personen nogal moeite hebben met zo'n shirt...het zou b.v. te strak zitten.
Ik weeg bijna 150kg en met een borstomvang van 145cm (en bovenarmomvang van 50cm) heb ik gekozen voor een maat 56. Er zijn jongens op dit forum die bijna 50 kg lichter zijn en "moeite" hebben om in een 52 te komen...
Zo'n shirt is altijd een pijnlijke ervaring...als je een halter in een shirt laat zakken is het net alsof iemand met een mes je oksels aan het bewerken is, en je zult altijd bloeduitstortingen en striemen na afloop zien. Je zult wel effies op je tanden moeten bijten met zo'n shirt, je moet niet bang zijn en gewoon effies door die pijngrens heen.
Ik heb vandaag met eigen ogen gezien wat gebeurt als je een te strak shirt aan hebt...het scheurt

...we hadden Ruud Gransier mijn reserve Rage X van Inzer aangetrokken (maat 54) en het scheurde in bij zijn schouders!
Overigens is hem dat ook al bij een nieuwe
Titan gebeurd...
Wellicht ten overvloedde, maar hier toch enkele tips voor mensen die in een shirt gaan drukken.
1) doe wat plastic vuilniszakken om je armen, zodat het shirt makkelijker over je armen glijdt. Lees de instructies en kijk waar de naad van de mouw van het shirt komt te zitten (b.v. op de elleboog).
2) zorg dat je "droog" bent, want als je bezweet bent, zal zo'n shirt heel moeizaam aan gaan. Droog je effies af met een handdoek naar je warming up.
3)als je het shirt aan hebt, trek het dan aan de voorkant goed strak naar beneden (het shirt kruipt onder het drukken omhoog). Doe vervolgens een riem om en trek die strak aan, zodat het shirt op zijn plek blijft zitten.
4)zorg dat je een blok of verhoging op je borst hebt liggen waar je de halter eerst eens laat opkomen, kun je die aantikken, dan probeer je stapje bij stapje dieper te gaan, totdat je uiteindelijk of je borst uitkomt.
5) last but not least: zorg voor 3 spotters: één die het halter aangeeft en twee spotters wat links en rechts van het halter staan èn ook goed opletten en ingrijpen als het mis gaat!