XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Het was in elk geval geen slecht begin :D...maar ik ben er nog niet...er is nog effies werk aan de winkel de komende weken. Ik heb er wel vertrouwen in!

Had je veel moeite met de techniek?

Als ik lucas zo hoor, en wat ik zie, is het een wereld van verschil qua techniek en setup.

Netjes man!
Met hoeveel kg aan de stang komt de halter op je borst?
Ben er nog steeds niet uit welk pak ik neem druk 150raw dus weet niet of zoiets voor me weggelegt is nu

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.463
Had je veel moeite met de techniek?

Als ik lucas zo hoor, en wat ik zie, is het een wereld van verschil qua techniek en setup.

Ik had eerlijk gezegd geen enkel probleem met de techniek, (hetgeen me verbaasde) ik bleef mooi recht in de lijn drukken...met de Inzer druk ik graag nog wel eens naar achteren (waardoor ik vaker tegen de haltersteunen aankom en op de drukbank echt met mijn billen zowat op het uiteinde moet gaan liggen :o).
Die horrorverhalen over dat je maanden nodig hebt om te wennen aan een shirt vind ik nogal erg overdreven (het geld althans niet voor mij). Ik kan me wel voorstellen dat het effies duurt voordat je echt optimaal alles eruit kunt halen.

Wat mij opvalt is dat de mouwen van de Titan helemaal anders staan dan die van de Inzer, en dat de hals van het shirt beduidend steviger en extra wijd is. Wellicht dat het ook komt doordat het shirt een S/S uitvoering is (Straight Sleeve) voor bankdrukkers die zonder "brug" drukken. Je hebt dus voor alle duidelijkheid ook een A/S uitvoering (Arched Sleeve) voor bankdrukkers die wel archen.

Ik had eerlijk gezegd geen enkel probleem met de techniek, (hetgeen me verbaasde) ik bleef mooi recht in de lijn drukken...met de Inzer druk ik graag nog wel eens naar achteren (waardoor ik vaker tegen de haltersteunen aankom en op de drukbank echt met mijn billen zowat op het uiteinde moet gaan liggen :o).
Die horrorverhalen over dat je maanden nodig hebt om te wennen aan een shirt vind ik nogal erg overdreven (het geld althans niet voor mij). Ik kan me wel voorstellen dat het effies duurt voordat je echt optimaal alles eruit kunt halen.

Wat mij opvalt is dat de mouwen van de Titan helemaal anders staan dan die van de Inzer, en dat de hals van het shirt beduidend steviger en extra wijd is. Wellicht dat het ook komt doordat het shirt een S/S uitvoering is (Straight Sleeve) voor bankdrukkers die zonder "brug" drukken. Je hebt dus voor alle duidelijkheid ook een A/S uitvoering (Arched Sleeve) voor bankdrukkers die wel archen.

Dan denk ik dat Lucas die AS heeft:) Heb jij de Superkatana of de gewone Katana?

• #1.465
Netjes man!
Met hoeveel kg aan de stang komt de halter op je borst?
Ben er nog steeds niet uit welk pak ik neem druk 150raw dus weet niet of zoiets voor me weggelegt is nu

Ik zal waarschijnlijk minstens 210 moeten nemen om mijn borst te kunnen aanraken (als ik met 180 mijn borst kan aanraken tijdens de eerste training, dan is zo'n shirt veel te ruim en zul je er nooit veel voordeel uit weten te halen).

Hoeveel je raw drukt heeft niets te maken of zoiets voor je weggelegd is!
Wat dacht je van dames zoals Carmen Sjardijn die 95kg in zo'n shirt drukt?
Zo'n shirt zorgt door het buigen van je armen dat er een bepaalde spanning op je borst onstaat waardoor je in staat bent om beduidend meer te bankdrukken. Het zou me niet verbazen als je in shirt b.v. 175 of meer zou drukken.

---------- Toegevoegd om 23:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:57 ----------

Dan denk ik dat Lucas die AS heeft:) Heb jij de Superkatana of de gewone Katana?

Uiteraard de Super Katana :D...bij www.goodlift.cz verkrijgbaar voor 115 euro (verzendkosten zijn 10 Euro, bij een bestelling van meer dan 300 euro heb je geen verzendkosten)

klinkt goed huggy komt helemaal goed. let wel op laatste stukje na de borst toe is zwaar hoe wel de lijn erin.
ps weeg 60 minder en heb een 46

• #1.467
klinkt goed huggy komt helemaal goed. let wel op laatste stukje na de borst toe is zwaar hoe wel de lijn erin

Dat besef ik volledig! Maar ik ben optimistisch. Komt wel goed, en zo niet dan doe ik toch gewoon mijn "oude" Inzer aan ;)

Je had overigens heel mooi gepresteerd op de 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen! Respect voor je nieuwe NL record met 855 totaal! Dat is veel belovend voor het WK...op naar de 900!:)

dankjewel. maar blijf in die katana drukken 225+ moet er voor jou inzitten ben echt benieuwd mmar dat haal je wel daar.
Hoeveel weken heb je nog

• #1.469
ps weeg 60 minder en heb een 46

Dat is wat ik bedoel!;)

---------- Toegevoegd om 00:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

dankjewel. maar blijf in die katana drukken 225+ moet er voor jou inzitten ben echt benieuwd mmar dat haal je wel daar.
Hoeveel weken heb je nog

3 weken...het is kort dag...ik had het shirt al eerder moeten bestellen...:o...maar het komt wel goed (hoop ik)

Dat loopt hier wel netjes meteen 3x200kg in je nieuwe shirt!

Als het de eerste keer al zo lekker gaat, dan zal het op de wedstrijd ook wel goed komen zeker..?
Heb je nog even om te rekken en te strekken, en te wennen, en een waanzinnig nieuw persoonlijk record te duwen!
Ik ga voor je duimen Hugz! :thumb:

Oh ja, wanneer is het ook al weer..?
En waar..?
Misschien kom ik wel kijken. ;)

• #1.472
Als het de eerste keer al zo lekker gaat, dan zal het op de wedstrijd ook wel goed komen zeker..?
Heb je nog even om te rekken en te strekken, en te wennen, en een waanzinnig nieuw persoonlijk record te duwen!
Ik ga voor je duimen Hugz! :thumb:

Oh ja, wanneer is het ook al weer..?
En waar..?
Misschien kom ik wel kijken. ;)

Het moet inderdaad nog effies wat meer opgerekt worden...maar ik heb nog paar weken...ik hoop inderdaad dat ik dan een nieuw pr-tje zal drukken :).

De wedstrijd is op 24 oktober, in La Louvierre in België...het franstalige gedeelte vrees ik ;)...gelukkig dat de commando's allemaal in het Engels gebeuren...START - PRESS - RACK...als je overigens bij het uitpakken niet de armen volledig strekt en rustig ligt zoals het hoord (billen en hoofd op de bank) krijg je het commando REPLACE THE BAR te horen dan moet je de halter terug in de haltersteunen leggen. Je hebt overigens 60 seconden om je beurt te doen...je naam wordt overigens omgeroepen en je moet je dan gereed houden...als je aan de beurt bent wordt het gewicht geladen wat je hebt opgegeven, en vervolgens hoor je dan dat het halter gereed is.
Vervolgens zijn er twee mogelijkheden: GOOD LIFT of NO LIFT.
Liefst 3 scheidsrechter beoordelen je beurt (ééntje zit achter je, de andere twee zitten rechts en links van je). Deze scheidsrechters bedienen vervolgens lampen. Voor een goede beurt moet je dus minstens 2 witte lampen hebben...een afgekeurde beurt is dus 2 of 3 rode lampen. In totaal heb je drie beurten...zaak is om niet te zwaar te beginnen (dus een safe eerste beurt) en heel goed in de gaten houden wat je concurrentie doet. Er zijn wedstrijden waar één kilo het verschil maakte tussen winnen of verliezen.

Mag je niet archen in dat soort competities?

• #1.474
Mag je niet archen in dat soort competities?
Je mag zoveel archen als je wilt...zolang je billen, schouders en hoofd gedurende het drukken maar in contact blijven met de bank!

Voeten moeten overigens plat op de grond en mogen niet verplaatst worden...een voetverplaatsing, loskomen met het hoofd, of met de billen van de bank komen is dus afkeur! Daarbij mag je het halter ook nog eens een keer stilleggen op de borst en pas pressen als de hoofdscheidsrechter PRESS roept :D.

Al met al is een wedstrijdbeurt op een wedstrijd volgens de regels van de IPF absoluut niet te vergelijken met een touch & go beurtje in de sportschool ;).

Je mag zoveel archen als je wilt...zolang je billen, schouders en hoofd gedurende het drukken maar in contact blijven met de bank!

Voeten moeten overigens plat op de grond en mogen niet verplaatst worden...een voetverplaatsing, loskomen met het hoofd, of met de billen van de bank komen is dus afkeur! Daarbij mag je het halter ook nog eens een keer stilleggen op de borst en pas pressen als de hoofdscheidsrechter PRESS roept :D.

Al met al is een wedstrijdbeurt op een wedstrijd volgens de regels van de IPF absoluut niet te vergelijken met een touch & go beurtje in de sportschool ;).

Nee dat weet ik sowieso, strikt zijn ze er sowieso mee, maar met dat schouders, voetenregel enz. wist ik echt niet. :p

• #1.476
Nee dat weet ik sowieso, strikt zijn ze er sowieso mee, maar met dat schouders, voetenregel enz. wist ik echt niet. :p

Er zijn inderdaad nogal wat regels...het is goed om je van te voren exact te vergewissen hoe e.e.a. op een wedstrijd eraan toe gaat, anders zou je wellicht van een koude kermis thuis kunnen komen. Dus oefenen met commando's en heel goed op je techniek letten!

Er zijn inderdaad nogal wat regels...het is goed om je van te voren exact te vergewissen hoe e.e.a. op een wedstrijd eraan toe gaat, anders zou je wellicht van een koude kermis thuis kunnen komen. Dus oefenen met commando's en heel goed op je techniek letten!

Mwa, niet van belang voor een mini bodybuilder zoals mij, maar leuk om te weten hoe het eraan toe gaat op zo'n wedstrijd.
Weleens een bloedneus gehad door de enorme druk op je hoofd? :p

Hoe zit het met de regels betreft plaatsen van de voeten etc ... bij powerlifting holland eigenlijk?
Daar nemen ze het niet zo nauw tog?

Laatst bewerkt:
Daar is het ook voeten plat volgens mij

Weleens een bloedneus gehad door de enorme druk op je hoofd? :p

Er is daar niet altijd zoveel druk voor nodig hoor, ik zelf heb nogal snel een bloedneus soms zelfs als ik gewoon zit te eten of achter de pc zit, dus soms ook als ik train en er goed wat druk op men kop staat, maar erg veel druk is er niet voor nodig.
Goed warm + wat druk geeft meestal wel resultaat.

Terug
Naar boven