Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Hoe zit het met de regels betreft plaatsen van de voeten etc ... bij powerlifting holland eigenlijk?
Daar nemen ze het niet zo nauw tog?

Geen idee, ik verdiep me eerlijk gezegd niet in de verschillen in regels tussen alle bonden (dan heb ik wat te doen ;)).
Als je dat wilt weten moet je maar eens op de site van www.powerliftingholland.nl kijken...wellicht vind je daar meer info.

---------- Toegevoegd om 20:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Mwa, niet van belang voor een mini bodybuilder zoals mij, maar leuk om te weten hoe het eraan toe gaat op zo'n wedstrijd.
Weleens een bloedneus gehad door de enorme druk op je hoofd? :p

Nog geen bloedneus gehad, wel al eens bij een touwtrekwedstrijd letterlijk het bloed door een gescheurde nagel in mijn schoen gehad, teld dat ook ;)

regels hollandpowerlifting

5.2 Bench Press
1. The front of the bench must be placed on the platform facing the head referee.
2. The lifter must lie backward with shoulders and buttocks in contact with the flat bench surface.
The sole of the shoes must be in solid contact with the platform surface. The position of the
shoulders, buttocks, and feet must be maintained throughout the attempt. Raising the head off the
bench during the attempt is optional.
3. To achieve firm footing the lifter may use discs or blocks to build up the surface of the platform.
Whichever method is chosen, the shoes must be in solid contact with the surface. If blocks are
used, they shall not exceed 45cm x 45cm.

hungry dat teld niet een gescheurde nagel.
Me broertje had een keer dat ze hand tussen de bar en de steune kwam bloede. Dat was vorig jaar op het NK bankdrukken. Even naar de ehbo en opgelost

• #1.483
regels hollandpowerlifting

5.2 Bench Press
1. The front of the bench must be placed on the platform facing the head referee.
2. The lifter must lie backward with shoulders and buttocks in contact with the flat bench surface.
The sole of the shoes must be in solid contact with the platform surface. The position of the
shoulders, buttocks, and feet must be maintained throughout the attempt. Raising the head off the
bench during the attempt is optional.
3. To achieve firm footing the lifter may use discs or blocks to build up the surface of the platform.
Whichever method is chosen, the shoes must be in solid contact with the surface. If blocks are
used, they shall not exceed 45cm x 45cm.

hungry dat teld niet een gescheurde nagel.
Me broertje had een keer dat ze hand tussen de bar en de steune kwam bloede. Dat was vorig jaar op het NK bankdrukken. Even naar de ehbo en opgelost

Mja...een gescheurde nagel teld dus niet...effies nadenken...ik moet diep in mijn geheugen teruggaan om...ah!...1994 tijdens de voorbereiding van de SM van Limburg...een ischias opgelopen...en nog eentje wat recenter...voorbereiding van het LK vrachtwagen 2008, een scheurtje in mijn achillespees opgelopen...sorry, meer heb ik niet te bieden ;)
Met bankdrukken heb ik tot op heden nog nergens last van of je zou een overbelaste schouder of elleboog die na een weekje rust weer volledig belastbaar is moeten meetellen :).

Ik ken je nog van de oude gym, volgens mij is dat alweer een jaartje geleden. Toen zag ik je volgens mij altijd rond de 180kg drukken kan dat kloppen?
Als ik mij niet vergis zag ik jou ook soms schuinbankdrukken

Laatst bewerkt:
  • #1.485
Ik ken je nog van Paul Smeets, volgens mij is dat alweer een jaartje geleden. Toen zag ik je volgens mij altijd rond de 180kg drukken kan dat kloppen?
Als ik mij niet vergis zag ik jou ook soms schuinbankdrukken

Ik heb inderdaad van 2003 tot 2008 getraind bij Paul Smeets...vanaf 2009 train ik bij Haeflandsport van Jules Bremers (waar onder andere ook Alex Moonen traind) in Brunssum. Paul heeft niet meer zo heel veel affiniteit met hardcore krachtsporters...Jules daarentegen des te meer!

Wat dat schuin bankdrukken betreft, vergis je je ;) maar voor de rest klopt het wel ongeveer :)

En wie ben jij ook alweer...want je nickname zegt me niet zoveel?

Ik was toen pas een 2/3 maanden aant trainen dus je zal me vast niet opgemerkt hebben haha.
Nee klopt zijn laatste tijd nog meer andere mensen weggegaan. Zijn nog maar een paar hardcore krachtsporters over die echt ver zijn.

• #1.487
Ik was toen pas een 2/3 maanden aant trainen dus je zal me vast niet opgemerkt hebben haha.
Nee klopt zijn laatste tijd nog meer andere mensen weggegaan. Zijn nog maar een paar hardcore krachtsporters over die echt ver zijn.

Wellicht dat je me wel bent opgevallen...maar ik kan me nu even geen beeld van je vormen...er trainen wel meer mensen daar ;).
Jij traind nog altijd daar?

Paul heeft overigens best wel een mooi FITNESScenter...met de nadruk op fitness. Jammer dat een man zoals hij, wiens wortelen toch in de Strongman Wereld liggen (hij is 2e op de SM van NL èn Strongest Cop of the World geweest) liever geen powerlifters of strongman-atleten in zijn gym ziet trainen :(. Bij Jules Bremers is er voor iedereen plek...voor zowel de fitnessrecreant als de powerlifter èn de bodybuilder èn de strongmanatleet :).

Ik train nog altijd daar ja, ben vanmorgen nog geweest.
Ja zoiets had Roger me toen eens verteld van dat van sterkste politieagent van de wereld. 2e op de SM wist ik niet.

Mja nog succes met het bankdrukken!

• #1.489
Ik train nog altijd daar ja, ben vanmorgen nog geweest.
Ja zoiets had Roger me toen eens verteld van dat van sterkste politieagent van de wereld. 2e op de SM wist ik niet.

Mja nog succes met het bankdrukken!

Thnks, jij ook suc6 met trainen en doe maar de groeten aan Paul en Roger, ze kennen me beslist nog wel :).

• #1.490
Training 5/10

Flat Bench Press: 20x20, 2x10x70, 8x100, 5x130, 5x160, 4x160 en 3x160kg...:mad:...ik had eigenlijk 3x5x160 willen doen...maar meer zat er vandaag helaas niet in :o. En ik ga niets forceren, op het moment dat ik merk dat een press niet meer strikt gaat (b.v. doordat de billen van de bank komen) leg ik de halter terug...daarin ben ik heel kordaat. Als ik voor mijn doen niet meer explosief kan uitdrukken, en het meer langzaam persen wordt, dan is het over...ik weet dat de volgende rep dan niet meer strikt gaat...en ik (probeer) altijd alles strikt te doen :)!

Barbel Front Raises: 4x10x25kg.

Triceps Push Down: 4x10x80kg.

Front Wide Latt Pull Down: 6x10x60kg.

Vrijdag dan weer wedstrijdtraining in Spaubeek in mijn Super Katana...zal een pittige training worden...:wl:

• #1.491
Gevecht met het shirt

"Gevecht met het shirt" zegt eigenlijk alles over de training van vandaag :o.

BD: 20x20, 10x70, 8x100,5x130, 1x160...shirt aan...190kg op blok...200kg op blok,210kg zonder blok...bleef paar cm boven de borst hangen, 220kg...weer niet de borst kunnen aanraken...pff...het uitduwen gaat vrij easy, maar dat zakken wil niet echt lukken...:mad:.
Dan maar 225kg...doordat ik nu echt mijn borst wilde aanraken, bleef ik niet meer in een rechte lijn zakken...ik ging met het halter te zeer richting mijn buik en toen klapte het halter (bijna) voorover...gelukkig was daar Leon en Denkemenke en Ruud die ingrepen.
Ik vrees dat er nog wat gewicht bij moet voordat ik mijn borst kan raken, maar dan wordt het zo zwaar, dat het uitdrukken weer het probleem word.

Woensdag weer shirt training, maar dan eerst mijn Inzer aan...kijken wat ik daarin kan...en daarna nog eens de Katana aan. Ik geef het niet op, maar ik denk dat het wat langer nodig heeft voordat je er resultaat mee boekt.

In de Inzer heb ik 215 gedrukt op het NK gedrukt...ben benieuwd hoever ik daarmee woensdag kom...er is ook nog een volgende constructie mogelijk...op de wedstrijd beginnen in Inzer voor een safe beurt en een laatste beurt in de Katana en een gokje wagen...maar ik ben eerlijk gezegd niet zo'n gokker ;). Woensdag weten we weer meer :).

Man, het is wel een bijzonder spelletje zeg, dat shirted drukken!
Onvoorstelbaar dat je met zo veel gewicht, je borst niet eens kan raken!!!
Dat zit toch wel verschrikkelijk k_t dan, als het zoveel spanning moet geven?
Lijkt me zelfs pijn doen in de oksels enzo...
Het zal me benieuwen waar het je gaat brengen Huggy.
Kijken of je een gokje durft te wagen straks.
Waarschijnlijk niet als het "lekker" loopt in je Inzer, en je beurten goed gaan, maar als je het gevoel hebt de max bereikt te hebben in je Inzer, kun je misschien voor de laatste beurt even die Katana aandoen.
Man ik vind het nu al spannender dan alle wedstrijden van het Nederlands elftal bij elkaar!

• #1.493
Man, het is wel een bijzonder spelletje zeg, dat shirted drukken!
Onvoorstelbaar dat je met zo veel gewicht, je borst niet eens kan raken!!!
Dat zit toch wel verschrikkelijk k_t dan, als het zoveel spanning moet geven?
Lijkt me zelfs pijn doen in de oksels enzo...
Het zal me benieuwen waar het je gaat brengen Huggy.
Kijken of je een gokje durft te wagen straks.
Waarschijnlijk niet als het "lekker" loopt in je Inzer, en je beurten goed gaan, maar als je het gevoel hebt de max bereikt te hebben in je Inzer, kun je misschien voor de laatste beurt even die Katana aandoen.
Man ik vind het nu al spannender dan alle wedstrijden van het Nederlands elftal bij elkaar!

:roflol:..."Hij vindt het nu al spannender dan alle wedstrijden van het Nederlands elftal bij elkaar"...das een goeie ;)

"Pijn in je oksels" is zacht uitgedrukt...ik ben geen watje, maar je moet het je ongeveer zo voorstellen...je wilt die halter graag op je borst krijgen...op het moment dat je je armen buigt veroorzaakt het shirt een gigantische spanning...het is net alsof iemand je onder de oksels grijpt en met alle geweld een opwaartse beweging maakt. Zo'n shirt snijdt gewoon in je vlees...je houdt er echt rode striemen onder je oksels en op je bovenarmen aan over. Het is net alsof er een soort van "springveer" ingedrukt moet worden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daarbij kruipt het shirt graag omhoog, richting je keel...net alsof je iemand bij de strot grijpt...dus moet je je riem heel strak aantrekken omdat te voorkomen. Je voelt je dan echt "ingesnoerd" .

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Shirted Bench Press...is je reinste horror...de overtreffende trap van SM, alleen maar iets voor freaks ;)

Maar...je kunt er gewoon heel wat kilo's meer door drukken. Raw druk ik zo'n 180kg en shirted 215, dat scheelt 35kg, en dat is een wereld van verschil op een wedstrijd. Daarbij rekt een shirt na verloop van tijd wel wat uit, waardoor het prettiger gaat zittten, maar als het teveel uitrekt en te weinig spanning veroorzaakt heeft het weer geen effect meer.

Het was verder inderdaad k*t dat het gisteren niet lukte...maar ik heb mijn Inzer nog, en daar ga ik woensdag eens in drukken. De afgelopen 2 trainingen in shirt waren overigens zeker géén verloren trainingen. Ik heb weer eens gewichten van 200+ in mijn handen gehad, en daar gaat het eigenlijk ook om. Je kunt bijvoorbeeld wel 5-jes blijven maken met 160kg, heel mooi...maar het centraal zenuwstelsel moet ook wennen aan die gewichten van 200+. Anders schrikt je body zich rot op een wedstrijd als er opeens 200+ aan het halter hangt.

BD: 20x20, 10x70, 8x100,5x130, 1x160...shirt aan...190kg op blok...200kg op blok,210kg zonder blok...bleef paar cm boven de borst hangen, 220kg...weer niet de borst kunnen aanraken...pff...het uitduwen gaat vrij easy, maar dat zakken wil niet echt lukken...:mad:.
Dan maar 225kg...doordat ik nu echt mijn borst wilde aanraken, bleef ik niet meer in een rechte lijn zakken...ik ging met het halter te zeer richting mijn buik en toen klapte het halter (bijna) voorover...gelukkig was daar Leon en Denkemenke en Ruud die ingrepen.
Ik vrees dat er nog wat gewicht bij moet voordat ik mijn borst kan raken, maar dan wordt het zo zwaar, dat het uitdrukken weer het probleem word.

Woensdag weer shirt training, maar dan eerst mijn Inzer aan...kijken wat ik daarin kan...en daarna nog eens de Katana aan. Ik geef het niet op, maar ik denk dat het wat langer nodig heeft voordat je er resultaat mee boekt.

In de Inzer heb ik 215 gedrukt op het NK gedrukt...ben benieuwd hoever ik daarmee woensdag kom...er is ook nog een volgende constructie mogelijk...op de wedstrijd beginnen in Inzer voor een safe beurt en een laatste beurt in de Katana en een gokje wagen...maar ik ben eerlijk gezegd niet zo'n gokker ;). Woensdag weten we weer meer :).

hey huggy je moet die recht lijn aanhouden anders klapt hij naar voren of achteren zoals je merkt.
niet toegeven aan het shirt jij bent de baas.
je zou ook kunnen overwegen om na je training maandag hem nog een keer aan te trekken en dan niet hoger dan 190-200 gaan en proberen hem steeds lager te krijgen met hetzelfde gewicht. dan zit hij vrijdag waarschijnlijk goed.
Wat je ook kan doen hem eerder aantrekken na de 130 al.
Succes ermee

• #1.495
hey huggy je moet die recht lijn aanhouden anders klapt hij naar voren of achteren zoals je merkt.
niet toegeven aan het shirt jij bent de baas.
je zou ook kunnen overwegen om na je training maandag hem nog een keer aan te trekken en dan niet hoger dan 190-200 gaan en proberen hem steeds lager te krijgen met hetzelfde gewicht. dan zit hij vrijdag waarschijnlijk goed.
Wat je ook kan doen hem eerder aantrekken na de 130 al.
Succes ermee

Thnx voor je tip, Pjotr!
Ik doe nog twee trainingen voor de wedstrijd: volgende week woensdag en dan de maandag erna nog...tussen iedere training en de wedstrijd heb ik dan ruim de tijd om te herstellen. Zaterdag de 24e is dan de wedstrijd.
Ik zal voor alle zekerheid op de training toch ook nog een keer in mijn Inzer drukken, om te kijken wat ik daarmee momenteel kan. Want mocht het met de katana niet lukken, moet ik wel weten wat ik in de Inzer kan.

:roflol: Dat plaatje van dat varkentje! :roflol:

Zou het wat zijn een dik katoenen shirt onder dat shirt te dragen..?
Of raak je dan de werking van het shirt kwijt?

• #1.497
Zou het wat zijn een dik katoenen shirt onder dat shirt te dragen..?
Of raak je dan de werking van het shirt kwijt?

Ik vrees dat dat niet is toegestaan...geloof het of niet...er zijn heel strenge kledingvoorschriften over wat mag en niet mag!
Een tijdje geleden werd er nog moeilijk over gedaan als je een boxershirt droeg ;).

Vreemd dat ze zo streng zijn wat dat betreft...:rolleyes:
Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, aan die shirts enzo. :(

Dan zit het shirt toch behoorlijk strak als je 225 niet op de borst kan krijgen geloof ik niet dat het los zit. Ik dacht ook dat je na die eerste trainingen in de superkatana zei dat die horrorverhalen over een shirt inwerken niet waar waren. Want 3 trainingen in een nieuw shirt en het shirt dan helemaal de ins en outs kennen vind ik knap wil je niet afkraken maar kan je soms niet helemaal volgen

Vreemd dat ze zo streng zijn wat dat betreft...:rolleyes:
Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, aan die shirts enzo. :(

Je drukt er meer mee, maar vind RAW toch echt een prettigere zicht om naar te kijken, toont de echte kracht van een mens zonder wat extra hulp. (belt, straps en wraps niet toegerekend, maar wel suits)

Terug
Naar boven