XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
Vreemd dat ze zo streng zijn wat dat betreft...:rolleyes:
Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, aan die shirts enzo. :(

Ik ben zelf ook een voorstander van raw drukken...maar op vrijwel alle wedstrijden draagt de concurrentie zo'n shirt. Je kunt dan natuurlijk heel principieel zijn, maar daar schiet je op een wedstrijd verder niets mee op.

Ik ben zelf ook een voorstander van raw drukken...maar op vrijwel alle wedstrijden draagt de concurrentie zo'n shirt. Je kunt dan natuurlijk heel principieel zijn, maar daar schiet je op een wedstrijd verder niets mee op.

Behalve bij RAW meets, maar zoveel daar van zijn er niet denk ik?

• #1.503
Behalve bij RAW meets, maar zoveel daar van zijn er niet denk ik?
18 oktober bij Atlas in Nijmegen heeft de NPB haar raw bench press meet, helaas kan ik daar niet van de partij zijn omdat ik de 24e EK heb :(.

Er zijn zelfs bonden waar alleen maar raw gelift mag worden!
(zoals onderstaande...in Nederland is er -voor zover ik weet - geen bond waar alleen maar raw gelift mag worden).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]The 100% Raw Powerlifting Federation is just that, 100% raw. They don't allow shirts, wraps or lifting suits of any kind. They also are a drug free organization. Their stated goal is to "showcase powerlifters safely competing with no special "support" equipment and 100% Drug-Free!"
The 100% Raw Powerlifting Federation was established in 1999. They primarily offer events on the East coast.
Drug Testing
All meets are drug tested.
Equipment
All meets are raw. No wrist or knee wraps.

Bij bovenstaande bond zijn zelfs geen pols/kniebandages toegestaan!
Want een riem, en bandages is ook een vorm van ondersteunende gear...met kniebandages kun je meestal heel wat meer squatten dan zonder.
Echte "grote namen" kom je bij zo'n bonden echter maar zelden tegen.

• #1.504
Dan zit het shirt toch behoorlijk strak als je 225 niet op de borst kan krijgen geloof ik niet dat het los zit. Ik dacht ook dat je na die eerste trainingen in de superkatana zei dat die horrorverhalen over een shirt inwerken niet waar waren. Want 3 trainingen in een nieuw shirt en het shirt dan helemaal de ins en outs kennen vind ik knap wil je niet afkraken maar kan je soms niet helemaal volgen

Het is niet erg dat je me niet helemaal kunt volgen, dan heb ik soms ook wel eens als ik jouw log lees :p.
Daarbij was het de 2e training in dit nieuwe shirt.

Wellicht dat een toelichting i.v.m. het thema "horror" wel op zijn plaats is.
Met horrorverhalen bedoelde ik dat nooit een jaar zou experimenteren met een shirt (zoals jij in je log vermeldde) om vervolgens nog niet de in & outs van zo'n shirt te kennen. Dat geduld heb ik echt niet...bovendien train ik meestal raw en alleen richting een wedstrijd shirted. Binnen een maand trainen moet je naar mijn persoonlijke mening weten wat je in zo'n shirt kan. Verder heb ik nergens ontkent dat trainen in een shirt moeizaam en pijnlijk is...en daarbij stond er achter het verhaaltje van "horror" en "freak" een ;)...wellicht overzien, beste Luc?

En ik wil jou ook niet afkraken, integendeel...ik heb vaker vermeld dat ik het enorm respecteer dat je met zo'n laag BDW zulke indrukwekkende gewichten kunt liften!:)

• #1.505
Vandaag nog boodschappen gedaan...ik heb alle halfvolle producten verbannen...ik was al een hele tijd geleden van vol naar halfvol overgestapt en nu dan alleen nog maar magere producten. Magere kwark, magere yoghurt, magere melk enz. Zelfs de pindakaas van Calvé en de chocoladepaste van Nutella heb ik links laten liggen!

Ik wil mijn vetinname drastisch gaan beperken in de toekomst.
Ook suiker- en zoutconsumptie (het gif van de 21e eeuw) wil ik behoorlijk verminderen.

Aanleiding?
Weegschalen geven ERROR aan als ik erop ga staan, knopen springen van mijn broeken en hemden, en de spaken van mijn fiets begeven het.[Afbeelding niet meer beschikbaar]
En zo rondlopen als op de foto wil ik liever niet ;)

Mijn gezondheid is weliswaar goed, ik heb geen last van hoge bloeddruk, suiker of een te hoog cholestorolgehalte wat vaak met overgewicht samen hangt, maar het is preventief bedoeld.
Zo'n 150 is gewoon te zwaar!
En het voorbeeld van Pjotr en Luc laat zien dat je niet zwaar hoeft te zijn om sterk te zijn.
Een slanke den zal ik wel nooit worden, want ik ben van nature een endomorf, maar ik zou weer graag richting de 130kg willen gaan, wat naar mijn mening zwaar genoeg is voor een SHW.
Ik meen dat Mikhail Koklyaev ook "maar" zo'n 130kg weegt.
Daarmee zijn zijn prestaties toch heel indrukwekkend!

Weightlifting
  • [Link niet meer beschikbaar]: 210.0 kg
  • [Link niet meer beschikbaar]: 250.0 kg
  • Total: 450.0 kg (210.0 kg+240.0 kg)
Powerlifting ("Raw"):
  • [Link niet meer beschikbaar]: 365.0 kg
  • [Link niet meer beschikbaar]: 240.0 kg
  • [Link niet meer beschikbaar]: 405.0 kg
  • Total: 975.0 kg (360.0+210.0+405.0 kg)

Dat zijn stats om over naar huis te schrijven! Wat een brute kracht, vooral z'n RAW Power.. Phew.. Hij lift meer dan meeste met suits.. :eek:

Het is niet erg dat je me niet helemaal kunt volgen, dan heb ik soms ook wel eens als ik jouw log lees :p.
Daarbij was het de 2e training in dit nieuwe shirt.

Wellicht dat een toelichting i.v.m. het thema "horror" wel op zijn plaats is.
Met horrorverhalen bedoelde ik dat nooit een jaar zou experimenteren met een shirt (zoals jij in je log vermeldde) om vervolgens nog niet de in & outs van zo'n shirt te kennen. Dat geduld heb ik echt niet...bovendien train ik meestal raw en alleen richting een wedstrijd shirted. Binnen een maand trainen moet je naar mijn persoonlijke mening weten wat je in zo'n shirt kan. Verder heb ik nergens ontkent dat trainen in een shirt moeizaam en pijnlijk is...en daarbij stond er achter het verhaaltje van "horror" en "freak" een ;)...wellicht overzien, beste Luc?

En ik wil jou ook niet afkraken, integendeel...ik heb vaker vermeld dat ik het enorm respecteer dat je met zo'n laag BDW zulke indrukwekkende gewichten kunt liften!:)

aha op die fiets snap m. maar waarom ga je nu niet ff bulken tot het ek? kan je misschien nog 10-20 extra uit het shirt krijgen daarna kan je misschien gaan bodybuilden om te cutten naar de 130kg :D

• #1.508
aha op die fiets snap m. maar waarom ga je nu niet ff bulken tot het ek? kan je misschien nog 10-20 extra uit het shirt krijgen daarna kan je misschien gaan bodybuilden om te cutten naar de 130kg :D

Hahaha, zo snel zal ik echt niet afvallen...en cutten doe ik niet aan, bulken ook niet echt, want anders vrees ik dat ik richting de 200kg zou gaan, en dan bedoel ik niet met benchen, maar met mijn BDW :o.

• #1.511
Training 12/10

Lichte training en geen bankdrukken gedaan aangezien ik woensdag shirted bench press op het programma heb staan.

Shoulder Press: 3x5x100kg
Triceps Push Down: 3x10x70kg
Front Lat Pull Down: 3x8x70kg

Woensdag zal ik voor alle zekerheid effies testen wat in de Inzer mogelijk is...wordt "lachen"...de laatste keer dat ik dat shirt aan had was ik zo'n 10kg lichter. Als het effies tegen zit, heb ik op het EK geen shirt waar ik iets mee kan, en kan ik raw drukken ;)

Helaas is overigens de rawwedstrijd van de NPB op zondag 18 oktober geannuleerd. Dit i.v.m. te weinig deelnemers.
De datum valt dit jaar een beetje ongelukkig, want een week later is het EK Benchpress voor Masters waar veel Nederlanders (waaronder ik) aan meedoen. Ik ben over de deelname aan het EK overigens heel realistisch...we zijn met 4 man in mijn gewichts- en leeftijdsklasse en als er niemand van de concurrentie uitbomt zal ik 4e worden. Een podiumplek zal er dus hoogstwaarschijnlijk niet inzitten, maar met een nieuw pr beschouw ik de "missie" al als geslaagd.

succes woensdag met de rage

Succes Huggy.
Wie weet "bommen" er wel 3 uit, en dan ben je ineens Europees kampioen! :thumbs:
En als je shirt dan niet past, heb je het ook nog RAW gedaan!!! :eek:

• #1.514

Thnks...zolang het shirt niet uit zijn naden scheurt zoals dat met mijn reserve inzer bij Ruud gebeurde zal het wel goed komen ;)

---------- Toegevoegd om 09:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:13 ----------

Succes Huggy.
Wie weet "bommen" er wel 3 uit, en dan ben je ineens Europees kampioen! :thumbs:
En als je shirt dan niet past, heb je het ook nog RAW gedaan!!! :eek:

Dat zou nog eens een prestatie zijn om pas echt trots op te zijn...kampioen omdat de rest van de concurrentie uitbomd...maar weet je...over paar jaar weet niemand dat dan meer, maar je hebt wel mooi een titel waar je je kleinkinderen nog allerlei fabeltjes over kunt vertellen ;)

Als ik het dan toch raw zou moeten doen, dan moet iedereen dat wel kunnen zien...dan ga ik alleen in singlet, zodat er ook een blote bast te zien is ;)

• #1.515
Luxe probleem

Training 14 oktober

Flat Bench Press (what else? ;)) bij Leon Smeets in Spaubeek.

20x60, 10x100, 5x130 toen de Inzer Rage X aangetrokken.
Ik voelde meteen al dat het shirt veel strakker zat dan tijdens het NK...de verklaring hiervoor is dat ik bijna 10kg zwaarder ben geworden.
1x170 op blok
1x190 op blok
1x210 op blok
Het uitdrukken ging net als vanzelf.
Toen het blok weg...en 220 aan het halter...3x220 !helaas krijg ik mijn borst net niet aangeraakt...het uitdrukken steld wederom niets voor.
Toen maar 230 op het halter...ik kon mijn borst net niet aanraken, maar drukte het halter wel weer uit. Zo zwaar heb ik nog nooit gedrukt!

Pff...Het shirt zit echt superstrak...maar geeft een enorme boost...
Nu zijn we er inmiddels achter dat als we het shirt erg omlaag trekken (de hals van het shirt strak naar beneden trekken) de spanning enorm toeneemt...Vervolgens het shirt minder strak naar beneden getrokken en 220kg wel op de borst gekregen en ook uitgedrukt (wel met veel meer moeite!)
Het probleem is dat als ik het shirt aantrek zoals het zou moeten en de meeste spanning veroorzaakt ik minimaal 230 moet laden.
Als we het shirt "slordiger" laten zitten kom ik met minder gewicht onder.
Het probleem van de Katana is dat deze al een diep uitgesneden hals heeft en super strak zit...(eigenlijk is dit dus juist het voordeel)...maar in de katana zal ik nog veel zwaarder moeten gaan om überhaupt onder te komen...

Maandag - de laatste training voor het EK - gaan we kijken wat de juiste strategie zal zijn, en waarmee en hoe te beginnen.
Ik zal voor een eerste safebeurt gaan en dan wellicht de gok nemen om toch een podiumplek proberen te veroveren...het wordt dan zo een alles of niets poging. Spannend, maar ik zit op dit moment super lekker in mijn vel, voel me zo sterk als nooit van te voren :).

Laatst bewerkt:
Wow bear het word steeds spannender.
Ik ben echt benieuwd wat het nou gaat worden, inzer of titan.
Maar als ik het zo bekijk ga je zeker je pr verbeteren of niet?
Wat is je doel op de EK? kwa gewicht.

Succes man!. geloof dat het wel goed komt
Ben echt benieuwd.
Heb mijn katana pakkie als goed is eindelijk aankomende week binnen:D.

• #1.518
Wow bear het word steeds spannender.
Ik ben echt benieuwd wat het nou gaat worden, inzer of titan.
Maar als ik het zo bekijk ga je zeker je pr verbeteren of niet?
Wat is je doel op de EK? kwa gewicht.

Hoi Turbo!
Het zal sowieso de Inzer worden...met de Titan zou ik uitbommen of een absurd zwaar gewicht moeten nemen.
230 krijg ik nog altijd wel uitgedrukt, maar 250 is weer een ander verhaal.

Mijn doel is 225...dat stel ik nu bij...op 230...en dat is geen hoogmoed, ik heb het vandaag goed uitgedrukt.
Ik moet alleen geen technische fouten maken (denk aan ongelijke strekking, hoofd los komen van de bank, voetverplaatsing, fouten die ik nogal eens maak)...en op een EK zijn ze strenger dan op een NK heb ik me laten vertellen.

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:17 ----------

Succes man!. geloof dat het wel goed komt
Ben echt benieuwd.
Heb mijn katana pakkie als goed is eindelijk aankomende week binnen:D.

De Katana is een supershirt, maar geen eenvoudig shirt om in te drukken, ik vind de Rage X iets "gebruiksvriendelijker"...maar dat is puur persoonlijk. Maar als je met de Katana goed overweg kunt, is veel mogelijk.
Ik hoop dat je er flink wat meer kilo's door kunt drukken...ik neem aan dat je het ook bij goodlift hebt besteld?

De Katana is een supershirt, maar geen eenvoudig shirt om in te drukken, ik vind de Rage X iets "gebruiksvriendelijker"...maar dat is puur persoonlijk. Maar als je met de Katana goed overweg kunt, is veel mogelijk.
Ik hoop dat je er flink wat meer kilo's door kunt drukken...ik neem aan dat je het ook bij goodlift hebt besteld?

Ja heb ook bij goodlift besteld:).
Op aanraden van mr. Urban heb ik de Fury shirt NXG+ besteld.
Dit zal volgends hem een makkelijker shirt zijn voor als je pas met shirt gaat banken.

Wat een kracht!! Sterke Bench Huggy. :thumbs:
Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als een bench shirt onder teveel spanning komt en hij gewoon kapotscheurt. :p

Terug
Naar boven