Luxe probleem
Training 14 oktober
Flat Bench Press (what else?

) bij Leon Smeets in Spaubeek.
20x60, 10x100, 5x130 toen de
Inzer Rage X aangetrokken.
Ik voelde meteen al dat het shirt veel strakker zat dan tijdens het NK...de verklaring hiervoor is dat ik bijna 10kg zwaarder ben geworden.
1x170 op blok
1x190 op blok
1x210 op blok
Het uitdrukken ging net als vanzelf.
Toen het blok weg...en 220 aan het halter...
3x220 !helaas krijg ik mijn borst net niet aangeraakt...het uitdrukken steld wederom niets voor.
Toen maar
230 op het halter...ik kon mijn borst net niet aanraken, maar drukte het halter wel weer uit. Zo zwaar heb ik nog nooit gedrukt!
Pff...Het shirt zit echt superstrak...maar geeft een enorme boost...
Nu zijn we er inmiddels achter dat als we het shirt erg omlaag trekken (de hals van het shirt strak naar beneden trekken) de spanning enorm toeneemt...Vervolgens het shirt minder strak naar beneden getrokken en 220kg wel op de borst gekregen en ook uitgedrukt (wel met veel meer moeite!)
Het probleem is dat als ik het shirt aantrek zoals het zou moeten en de meeste spanning veroorzaakt ik minimaal 230 moet laden.
Als we het shirt "slordiger" laten zitten kom ik met minder gewicht onder.
Het probleem van de Katana is dat deze al een diep uitgesneden hals heeft en super strak zit...(eigenlijk is dit dus juist het voordeel)...maar in de katana zal ik nog veel zwaarder moeten gaan om überhaupt onder te komen...
Maandag - de laatste training voor het EK - gaan we kijken wat de juiste strategie zal zijn, en waarmee en hoe te beginnen.
Ik zal voor een eerste safebeurt gaan en dan wellicht de gok nemen om toch een podiumplek proberen te veroveren...het wordt dan zo een alles of niets poging. Spannend, maar ik zit op dit moment super lekker in mijn vel, voel me zo sterk als nooit van te voren

.