XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Wow indrukwekkende log hier...

succes ermee, ik hoop dat je een goeie prestatie neerzet!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.522
Ja heb ook bij goodlift besteld:).
Op aanraden van mr. Urban heb ik de Fury shirt NXG+ besteld.
Dit zal volgends hem een makkelijker shirt zijn voor als je pas met shirt gaat banken.

Héél verstandige keus!
De Katana is - met alle respect - géén shirt voor beginnende (shirt) bench pressers.
Dat Martin Urban - die zelfs overigens ook niet onverdienstelijk doet powerliften (hij heeft een totaal van 810kg, en werd 4e op het WK powerliften voor Masters) - niet alleen maar geld wil verdienen, want de Katana is duurder dan de Fury, maar ook eerlijke adviezen geeft, vind ik wel sympathiek van hem.

---------- Toegevoegd om 08:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:29 ----------

Wat een kracht!! Sterke Bench Huggy. :thumbs:
Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als een bench shirt onder teveel spanning komt en hij gewoon kapotscheurt. :p

Met de kracht zit het op dit moment wel goed...zoals ik alreeds aangaf, ik zit lekker (strak ;)) in mijn vel.
Maaaaaaaar dit ook nog allemaal weten te verzilveren op een wedstrijd is weer een ander verhaal...ik heb er vrij weinig aan als ik tijdens een training b.v. 225kg zou kunnen drukken en bom op een wedstrijd met 200kg uit.
Training en wedstrijd, het is een wereld van verschil.

Wat er gebeurd als een shirt scheurd?
Gelukkig hebben we tegenwoordig op wedstrijden veiligheidsbeugels - en Leon Smeets heeft ook zo'n bank in Spaubeek - die het halter dan opvangen, zodat je er geen ernstige verwondingen aan over houdt. Als een gewicht van ruim 200kg op je borst of gezicht terecht zou komen, zouden de gevolgen uiteraard heel ernstig kunnen zijn.

---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:32 ----------

Wow indrukwekkende log hier...

succes ermee, ik hoop dat je een goeie prestatie neerzet!

Thnks Papachico...ik zal mijn best doen...jij ook suc6 met je doelstellingen!:)

Training 14 oktober

Flat Bench Press (what else? ;)) bij Leon Smeets in Spaubeek.

20x60, 10x100, 5x130 toen de Inzer Rage X aangetrokken.
Ik voelde meteen al dat het shirt veel strakker zat dan tijdens het NK...de verklaring hiervoor is dat ik bijna 10kg zwaarder ben geworden.
1x170 op blok
1x190 op blok
1x210 op blok
Het uitdrukken ging net als vanzelf.
Toen het blok weg...en 220 aan het halter...3x220 !helaas krijg ik mijn borst net niet aangeraakt...het uitdrukken steld wederom niets voor.
Toen maar 230 op het halter...ik kon mijn borst net niet aanraken, maar drukte het halter wel weer uit. Zo zwaar heb ik nog nooit gedrukt!

Pff...Het shirt zit echt superstrak...maar geeft een enorme boost...
Nu zijn we er inmiddels achter dat als we het shirt erg omlaag trekken (de hals van het shirt strak naar beneden trekken) de spanning enorm toeneemt...Vervolgens het shirt minder strak naar beneden getrokken en 220kg wel op de borst gekregen en ook uitgedrukt (wel met veel meer moeite!)
Het probleem is dat als ik het shirt aantrek zoals het zou moeten en de meeste spanning veroorzaakt ik minimaal 230 moet laden.
Als we het shirt "slordiger" laten zitten kom ik met minder gewicht onder.
Het probleem van de Katana is dat deze al een diep uitgesneden hals heeft en super strak zit...(eigenlijk is dit dus juist het voordeel)...maar in de katana zal ik nog veel zwaarder moeten gaan om überhaupt onder te komen...

Maandag - de laatste training voor het EK - gaan we kijken wat de juiste strategie zal zijn, en waarmee en hoe te beginnen.
Ik zal voor een eerste safebeurt gaan en dan wellicht de gok nemen om toch een podiumplek proberen te veroveren...het wordt dan zo een alles of niets poging. Spannend, maar ik zit op dit moment super lekker in mijn vel, voel me zo sterk als nooit van te voren :).

Dus met zo'n shirt hoef je onderaan nauwelijks kracht te gebruiken om de bar in beweging te brengen??

• #1.524
Dus met zo'n shirt hoef je onderaan nauwelijks kracht te gebruiken om de bar in beweging te brengen??

Dit is naar mijn mening een heel groot misverstand!
Een shirt zorgd voor heel veel spanning op het moment dat je je armen buigt. Daardoor wordt het moeilijker om met een halter op je borst te komen, je moet als het ware aan de halter trekken (zeker met lichtere gewichten) waardoor je normaliter meer kilo's kunt uitdrukken dan raw.
De "kneep" zit hem naar mijn mening om gecontroleerd met de halter op je borst te komen en dan vervolgens van de spanning die zo'n shirt veroorzaakt optimaal gebruik maken
Het gaat echter niet van alleen...het shirt "helpt", maar doordat je met veel zwaardere gewichten werkt dan als je raw drukt, zul je zeer zeker kracht moeten gebruiken. Er bestaat niet zoiets als een "magic shirt" waardoor je geen kracht hoeft te gebruiken...het verschil is dat je metdezelfde kracht waarmee je raw drukt in een shirt meer kunt drukken.
Hieronder een impressie van een introductiedag van werken met zo'n shirt.

Het bankdrukshirt: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!
Zaterdag 11 september verzamelden vijf Pure Kracht deelnemers zich in Noord-Scharwoude bij Sportschool Spartacus. Het is het thuishonk van topsportcoördinator Henk Keizer en die had alle deelnemers van Pure Kracht uitgenodigd op een van zijn spaarzame vrije zaterdagen voor een introductie van het bankdrukshirt en het gebruik daarvan. Daarnaast was er ook aandacht voor het officiële powerliftreglement.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Spartacus: een echte en sfeervolle powerliftschool
Tegen 10.00 uur druppelde iedereen binnen bij de entree/bar van Spartacus. Spartacus is een kleine, maar gezellige vriendenclub waar zo’n 50 leden fanatiek aan powerlifting doen. Er hangen veel oude foto’s in de zaal die een rijke historie weergeven. Geen glossy hightech apparaten, maar wel alles wat een serieuze powerlifter of krachtsporter nodig heeft. Na een lekker kopje koffie ging iedereen zich omkleden voor een trainingsochtend bankdrukken zonder en mét bankdrukshirt.
Corine wordt in het pak gehesen
Met pak is het behoorlijk wennen én pijnlijk!
Op drie bankjes werd eerst warmgedraaid en vervolgens kwam iedereen aan de beurt om een bankdrukshirt aan te mogen passen. Het bankdrukshirt is een shirt dat door z’n stijfheid kan zorgen voor een betere bankdrukprestatie. De prestatieverbetering bedraagt zo’n 8-12%. Zonder hulp kom je echter niet in zo’n pak en dat betekende dat Henk hard moest werken om iedereen in het pak te krijgen. Op basis van het lichaamsgewicht wordt de juiste maat bepaald. Indien het qua pasvorm toch te krap of te ruim zat kon meteen een nieuw model worden gepast. Na afloop kregen alle deelnemers hun pak mee.
Met een plastic zak om de arm gaat het makkelijker
[Afbeelding niet meer beschikbaar]​
Om het aantrekken te vergemakkelijken wordt om de arm een plastic zak gedaan, zodat de strakke mouw beter over de arm glijdt. Vervolgens wordt met het nodige trek- en sjorwerk het shirt op de plaats gezet. Na in het pak gehesen te zijn keken de meeste nogal bedrukt, want echt lekker zit het niet. Je bent niet of nauwelijks in staat om je armen te laten hangen, want de ‘natuurlijke’ stand van het pak is dat je armen horizontaal blijven staan. Vervolgens werd geoefend met het pak en dat was voor de meeste best wel pijnlijk. Door je armen te buigen neemt de spanning van het shirt op de huid namelijk flink toe. Daardoor kun je meer kracht zetten, maar de huid moet hier behoorlijk aan wennen.
Robert (links) en Johan (rechts) krijgen hulp
Bankdrukbeurt van Johan. Nies Noordeloos en Aly Keizer helpen mee
Bij de eerste keer bankdrukken moest duidelijk aan die spanning worden gewend. Het vereist ook een andere techniek. Bij lichte gewichten moet je als het ware het gewicht naar beneden trekken om het op de borst te krijgen. Het omhoog uitstoten bleek een stuk beter te gaan waardoor sommige veel beter scoorde dan ze gewend waren. Toen het shirt weer uitging bleek dat bij de meeste wat striemen onder de oksel zaten. Leuker kunnen we het niet maken, maar het is wel makkelijker om een zwaarder gewicht te drukken. Zo heeft iedere sport z’n eigen klapschaats.
Bram showt z'n schrammen. No pain, no gain, Bram!
Nadat iedereen ‘verlost’ was van het shirt legde Henk enkele belangrijke regels van het powerliften uit. Het gehele powerliftreglement staat op de site van de Nederlandse Powerlifting Bond. Iedereen kreeg als huiswerk mee om het reglement goed door te nemen.
Henk legt enkele essentiële zaken van het reglement uit
Op zondag 19 september vinden in Alkmaar bij SSS de Open Noord-Hollandse kampioenschappen plaats. Dit kampioenschap geldt tevens als kwalificatie voor de grote internationale wedstrijden. Alle Pure Kracht deelnemers zijn door de NPB uitgenodigd om daar aanwezig te zijn en ogen en oren goed de kost te geven.

René... je zegt zelf dat 230 heel makkie ging met het strakke pak... waarom pak je dan niet gewoon 240 en kijk je of je die wel op je borst krijgt?? of zeg ik nu iets stoms :p

• #1.526
René... je zegt zelf dat 230 heel makkie ging met het strakke pak... waarom pak je dan niet gewoon 240 en kijk je of je die wel op je borst krijgt?? of zeg ik nu iets stoms :p

Dat is absoluut niet stom wat je zegt...maaaaaar als ik de halter eenmaal op mijn borst heb, ben ik er nog niet...je moet je armen ook weer kunnen strekken...en 240 is en blijft loeizwaar (230 overigens ook).
Ik had zelf niet verwacht dat ik zo zwaar in shirt kon drukken...het is op dit moment helaas kort dag en kan niet veel meer gaan uitproberen (een volgende keer dus eerder beginnen met mijn voorbereiding).
Maandag zal ik zien wat ik op het EK voor zal gaan.

Gisteren in dat shirt merkte ik overigens niets van de zware gewichten...want zo'n shirten zijn in eerste instantie ontwikkeld voor blessurepreventie. Maar vandaag..."the day after"...merk ik toch wel wat een impact zulke gewichten op mijn body hebben. Ik heb (gelukkig) geen pijn, maar mijn schouders en armen zijn wel erg stijf.

Ik heb overigens eens stiekem gekeken wat het NL Master Record is...en dat staat nog altijd op Siem Wulfse met 245kg...dat komt nu wel steeds dichterbij...dus heb ik een nieuw streven...het NL Master Record gaan verbeteren...mijn droom is om ooit eens 250kg in shirt te kunnen drukken....maaaaaaaaaaar....ik ben er nog lang niet...zal nog menig litertje bloed, zweet & tranen kosten ;)

Dat is absoluut niet stom wat je zegt...maaaaaar als ik de halter eenmaal op mijn borst heb, ben ik er nog niet...je moet je armen ook weer kunnen strekken...en 240 is en blijft loeizwaar (230 overigens ook).
Ik had zelf niet verwacht dat ik zo zwaar in shirt kon drukken...het is op dit moment helaas kort dag en kan niet veel meer gaan uitproberen (een volgende keer dus eerder beginnen met mijn voorbereiding).
Maandag zal ik zien wat ik op het EK voor zal gaan.

Gisteren in dat shirt merkte ik overigens niets van de zware gewichten...want zo'n shirten zijn in eerste instantie ontwikkeld voor blessurepreventie. Maar vandaag..."the day after"...merk ik toch wel wat een impact zulke gewichten op mijn body hebben. Ik heb (gelukkig) geen pijn, maar mijn schouders en armen zijn wel erg stijf.

Ik heb overigens eens stiekem gekeken wat het NL Master Record is...en dat staat nog altijd op Siem Wulfse met 245kg...dat komt nu wel steeds dichterbij...dus heb ik een nieuw streven...het NL Master Record gaan verbeteren...mijn droom is om ooit eens 250kg in shirt te kunnen drukken....maaaaaaaaaaar....ik ben er nog lang niet...zal nog menig litertje bloed, zweet & tranen kosten ;)

je moet er gewoon voor gaan ;)

succes dikkertje!
Klein puntje van kritiek,vind je voorbereiding niet zo....
Lijkt mij toch een fijner gevoel als je al een keer 3 goede beurten had gehaald,op een training.
Nu is het wel veel gokken imo.
Maar nogmaals succes!

ik denk dat als jij vaker een schop onder de kloten krijgt en je wat kwader maakt dat je dat record met 10 kilo minstens gaat verbeteren !

• #1.530

Dat zal ik ook doen! :)

---------- Toegevoegd om 13:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:02 ----------

succes dikkertje!
Klein puntje van kritiek,vind je voorbereiding niet zo....
Lijkt mij toch een fijner gevoel als je al een keer 3 goede beurten had gehaald,op een training.
Nu is het wel veel gokken imo.
Maar nogmaals succes!

Je hebt gelijk...voorbereiding is een punt wat beter kan :o.
Maar het komt wel goed (hoop ik)!

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:04 ----------

ik denk dat als jij vaker een schop onder de kloten krijgt en je wat kwader maakt dat je dat record met 10 kilo minstens gaat verbeteren !

Dat klopt...kwaad maken wil niet altijd lukken, en scheelt inderdaad.
Ik zal Leon eens vragen of ie me een trap onder de kl**ten zal geven tijdens het EK (wel niet te hard, ik moet ook nog kunnen bankdrukken) ;).

Er werd zelfs het idee geopperd om zoiets als Red Bull te nemen, omdat daar caffeïne in zit (hetgeen tot 2004 nog op de dopinglijst voorkwam), hetgeen als een oppepper kan werken.

heavy-weight.jpg

Gewoon alles geven, denk eraan dat iedereen hier je steunt. Ik lees je blog al een tijdje en haal er veel inspiratie uit ;)

• #1.532
Gewoon alles geven, denk eraan dat iedereen hier je steunt. Ik lees je blog al een tijdje en haal er veel inspiratie uit ;)

Ik ook van jou Wauter ;):treuren:Hier krijg ik toch zo'n brok van in mijn keel... ;)
Het is fijn om te weten als mensen je waarderen en achter je staan :).

• #1.533
Webmaster

Effies heel wat anders...een tijdje geleden heb ik in mijn log aangegeven dat ik de intentie had om de vacante functie van webmaster bij de NPB als vrijwilliger eventueel te willen invullen.

Het is inmiddels zover...ruim 14 dagen geleden heeft de vorige webmaster op mijn laptop Dreamweaver CS4 geïnstalleerd. Dreamweaver is een softwareprogramma waarmee een webdesigner een website kan maken en onderhouden. Het is een programma voor de gevorderde webontwikkelaars.
Ik heb daarentegen echter totaal geen enkele ervaring met het beheren van een website...ik heb inmiddels vele uren besteed aan de website maar het gaat allemaal uiterst moeizaam. Ik begin het vermoeden te krijgen dat dit te hoog gegrepen voor me is :(.

Heeft toevallig één van jullie enige affiniteit met Dreamweaver of maken/beheren van websites? En wellicht wat tips of adviezen voor me?

Oja...ik heb inmiddels al een boekwerk aangeschaft:
1001004006304246.jpg

Ondanks dat het voor Dummies (zoals ik) geschreven is, word ik er niet echt wijzer uit :o.

Laatst bewerkt:
Netjes beer!

Succes op je wedstrijd :)

Beste HB,

Succes met je doel, ik weet dat het er in zit.
nu nog even er uit halen, laat de beer is grommen voor je press ;)

Flinke stats, succes op je wedstrijd. Ik lees je log regelmatig en dat is altijd wel leuk:) Uhm... over Dreamweaver, vind het niet echt een geweldig programma. Wat moet er eigenlijk gebeuren aan de site, want dan zijn er misschien beter oplossingen;)

Effies heel wat anders...een tijdje geleden heb ik in mijn log aangegeven dat ik de intentie had om de vacante functie van webmaster bij de NPB als vrijwilliger eventueel te willen invullen.

Het is inmiddels zover...ruim 14 dagen geleden heeft de vorige webmaster op mijn laptop Dreamweaver CS4 geïnstalleerd. Dreamweaver is een softwareprogramma waarmee een webdesigner een website kan maken en onderhouden. Het is een programma voor de gevorderde webontwikkelaars.
Ik heb daarentegen echter totaal geen enkele ervaring met het beheren van een website...ik heb inmiddels vele uren besteed aan de website maar het gaat allemaal uiterst moeizaam. Ik begin het vermoeden te krijgen dat dit te hoog gegrepen voor me is :(.

Heeft toevallig één van jullie enige affiniteit met Dreamweaver of maken/beheren van websites? En wellicht wat tips of adviezen voor me?

Oja...ik heb inmiddels al een boekwerk aangeschaft:
1001004006304246.jpg

Ondanks dat het voor Dummies (zoals ik) geschreven is, word ik er niet echt wijzer uit :o.

Ik heb normaliter ook wel veel verstand over software en computers... maar website maken ging me ook wat te ver :(

• #1.539
Ik heb normaliter ook wel veel verstand over software en computers... maar website maken ging me ook wat te ver :(

Ik heb dit eerlijk gezegd ook behoorlijk onderschat...maar ik hoef geen website te maken, ik hoef ze slechts te beheren en up to date te houden...maar dat valt eerlijk gezegd helaas ook al behoorlijk tegen :o.

---------- Toegevoegd om 10:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------

Beste HB,

Succes met je doel, ik weet dat het er in zit.
nu nog even er uit halen, laat de beer is grommen voor je press ;)

Het zit er in, maar of het er ook uitkomt, hé ;)

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:52 ----------

Flinke stats, succes op je wedstrijd. Ik lees je log regelmatig en dat is altijd wel leuk:) Uhm... over Dreamweaver, vind het niet echt een geweldig programma. Wat moet er eigenlijk gebeuren aan de site, want dan zijn er misschien beter oplossingen;)

Thnks Gamemaniak :)!
Wat dreamweaver betreft...het gaat om het updaten en bijhouden van de website. Denk hierbij aan de actualiteiten onder "laatste nieuws" regelmatig updaten, het plaatsen van foto's en Wordbestanden.
Je zou verwachten dat dit simpele dingen zijn, maar werken met Dreamweaver is volgens mij meer iets voor de gevorderde webdesigner...en ik ben nog minder dan een leek op dit gebied :o.
Ik wil de NPB graag helpen, want iedere club/vereniging ( en dus ook de NPB) heeft altijd problemen met het vinden van vrijwilligers voor bepaalde functies. Het ontbreekt mij dan ook niet enthousiasme, maar wel aan kennis en ervaring. :(

Ik wil je wel helpen hoor;)

Terug
Naar boven