Generale repetitie voor het EK...
Flat Bench Press (RAW)
20x20, 2x10x70, 10x100,5x130, 1x150kg
vervolgens het shirt (Rage X Inzer) aangetrokken:
3x170, 1x190, 1x200, 1x210...pas bij
215 mijn borst kunnen raken, en vervolgens vrij easy kunnen uitdrukken (evenaring van mijn pr) toen het shirt goed strak getrokken...
230...1 cm van de borst, vrij probleemloos uitdrukken.
Toen
245 op het halter...kwam eindelijk goed op mijn borst, en kwam met het gewicht ook weer van de borst, maar dit gewicht was weer te zwaar om uit te drukken. O.K. voorlopig geen verbetering van het NL record van Siem Wulfse van 245kg (weten we dat ook weer

).
Het voordeel van shirted drukken is dat je met gewichten traind die je raw nooit aan het halter zult hangen.
En daarbij stond Leon achter me, en Willy Renkens en Denkemenke rechts en links als spotter en vertrouw ik deze jongens blind en durf ik ook echt zwaar te gaan. Zij kennen me vrij goed, en op het moment dat het echt niet lukt, grijpen ze in.
Verder heb ik geen bijoefeningen meer gedaan voor schouders/triceps, wel nog lichtjes BOR (4x10x70) en LPD (4x10x65) als tegengestelde oefening voor mijn rug.
Maar wat zal het op het EK worden? In elk geval heel erg spannend...ik zal voor een eerste safebeurt gaan (circa 210-215 met het shirt niet al te strak naar beneden getrokken)...vervolgens kijken wat de concurrentie doet...als blijkt dat ik met 230 een betere klassering kan veroveren, dan ga ik daar gewoon voor. Als de andere heren echter zonder problemen 240+ drukken, dan neem ik geen risico's...en ga met kleine stapjes omhoog.
Zaterdag 09.00 vertrekken we richting België...vanaf 11.00 kunnen we wegen en 13.00 begint de wedstrijd. Ik vind het nu al geweldig om er naar toe te kunnen gaan, en een enorme eer om er aan te mogen deelnemen.
Als ik niet uitbom en een nieuw pr zou drukken, is mijn dag meer dan geslaagd

.