AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.561
We zitten op één lijn Hugz!
Rood vlees, kip, kalkoen, vis, eieren, enz. enz.
En als nagerechtje en tussendoor wat fruit ofzo...
Zit er in tiramisu eigenlijk ook fruit..?
That's my favourite Ya know?! :D
Oh man, I'm doomed.... :o

Wat dacht je van wat fruit met een ietsiepietsie deeg eromheen?

proson%2520limburgse%2520vlaai.jpg
kersenmonchouvlaai.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
vrtat.jpg

Ofwel een lekkere, overheerlijk Limburgse Vlaai?

Mijn absolute favoriet is gemengde fruitvlaai[Afbeelding niet meer beschikbaar] of rijstevlaai met slagroom
rijstevlaai_opgemaakt.jpg

En van fruit word je immers niet dik, en wat rijst met ietsiepietsie slagroom valt ook heus wel mee, toch? ;)

:roflol:

Zelfs ik kan niet tegen cutten of iets van bulken opgeven Huggy, helaas zal het wel gewoon moeten soms. :p

benieuwd wat de wedstrijd zal geven voor u, alvast veel succes.

wat ik me afvroeg, nooit gedacht om bands in je workout te steken, (meer bepaald reverse band benchpress) omdat dit min of meer een mimic is van benchen in shirt. Gewicht is "lichter" vanaf de borst.

• #1.564
benieuwd wat de wedstrijd zal geven voor u, alvast veel succes.

wat ik me afvroeg, nooit gedacht om bands in je workout te steken, (meer bepaald reverse band benchpress) omdat dit min of meer een mimic is van benchen in shirt. Gewicht is "lichter" vanaf de borst.

Thnks possessed!

Jawel...ik heb zelfs al eens met bands (éénmaal) getraind en heb dat niet als verkeerd ervaren...wellicht dat ik hier na het EK meer aandacht aan ga besteden. Bij Westsite word veel met bands en chains getraind...maar de aanpak van Metal Militia waarbij één dag in de week een shirtedbenchpress dag is, is wellicht ook nog niet zo verkeerd.
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden...het is een kwestie van alles onderzoeken en het goede (dat wat werkt) behouden, toch? :)

Als je overigens tips hebt wat band training betreft hoor ik het graag...ik ben er altijd van uit gegaan dat bands vooral gebruikt worden in de speed en lichtere trainingen, toch? Maar ik heb ook eens gelezen dat er jongens zijn die er hun zware trainingen mee doen.

Wat je zegt is waar hoor.

Wat betreft die bands, bands kan je ook toevoegen op de max effort dagen maar niet iedere week, alvast ik toch niet. Is nogal belastend voor de pezen. Op DE dagen kan er gewerkt worden me vnl bands en chains of beide.. Ze werken daarmee in cycles. bv 3 weken 50%-55%-60% from contest weight+ chains, daarop volgend 3 weken met bands daarna 3 weken free weight of combinatie van chains 'n bands...etc...Véél mogelijkheden.

Ik heb hier die benchpress e-book van Dave Tate liggen, veel voorbeelden van waves en cycles die interessant zijn voor novice lifters tot elitelifters. Vooral de circa max cycle kan interssant zijn voor u:) Kan mss eens uitpluizen als je geïnteresseerd bent.

• #1.566
Wat je zegt is waar hoor.

Wat betreft die bands, bands kan je ook toevoegen op de max effort dagen maar niet iedere week, alvast ik toch niet. Is nogal belastend voor de pezen. Op DE dagen kan er gewerkt worden me vnl bands en chains of beide.. Ze werken daarmee in cycles. bv 3 weken 50%-55%-60% from contest weight+ chains, daarop volgend 3 weken met bands daarna 3 weken free weight of combinatie van chains 'n bands...etc...Véél mogelijkheden.

Ik heb hier die benchpress e-book van Dave Tate liggen, veel voorbeelden van waves en cycles die interessant zijn voor novice lifters tot elitelifters. Vooral de circa max cycle kan interssant zijn voor u:) Kan mss eens uitpluizen als je geïnteresseerd bent.

Uiteraard ben ik geïnteresseerd!
Het kan geen kwaad om mijn horizon te verbreden.
Alwetend ben ik bij lange na niet, integendeel er is nog veel wat ik niet weet. En wellicht dat bepaalde oefeningen/trainingsmethoden wel een heel goed effect hebben, maar dan kan ik alleen maar weten door het ook uit te proberen.

Je mag me overigens best wel tutoyeren ;)

in mijn ogen ben je geen ouwe lul rené... u bent een ouwe bencher waar ik veel respect voor heb xD

• #1.568
in mijn ogen ben je geen ouwe lul rené... u bent een ouwe bencher waar ik veel respect voor heb xD

:) Dat respect is volledig wederzijds! Ik vind het geweldig om te zien dat je steeds sterker wordt. Je bent een aanmoediging voor me in de sportschool!
Want stiekem wil deze ouwe beer (nog) niet onderdoen voor de jonge beren en hou jullie prestaties in de gaten ;)

Effies heel wat anders...Denkemenke van dit forum was vandaag bij me - en hij heeft wel enige affiniteit met webpagina's - en heeft me een enorme stap verder geholpen met Dreamweaver! Denkemenke thnks for your help!!!:thumbs:

weer die "affiniteit" éh... :D

• #1.570
weer die "affiniteit" éh... :D

Af-fi-ni-teit...een prachtig woord, toch?
Het betekend eigenlijk verwantschap in geestelijke zin...mja...ik wilde niet "gewichtig" doen, alhoewel ik wel gewichtig ben ;)...maar het is echt ABN...Algemeen Beschaafd Nederlands :p

Af-fi-ni-teit...een prachtig woord, toch?
Het betekend eigenlijk verwantschap in geestelijke zin...mja...ik wilde niet "gewichtig" doen, alhoewel ik wel gewichtig ben ;)...maar het is echt ABN...Algemeen Beschaafd Nederlands :p
Affiniteit is een perfect woord om te gebruiken in de context die jij doet, maar ik vind het gewoon een irritant woord... ;)
Kweeteigelijk ook nie w'rom..? :D

• #1.572
Affiniteit is een perfect woord om te gebruiken in de context die jij doet, maar ik vind het gewoon een irritant woord... ;)
Kweeteigelijk ook nie w'rom..? :D

Hmm...ik heb eigenlijk niet een woord wat me irriteerd...er is eigenlijk helemaal niets wat me snel irriteerd...zucht, dat is juist mijn probleem.
Eens denken....oh...ja...nu schiet me toch nog eentje te binnen....mother-in-law...ofwel schoonmoeder...alhoewel niet het woord maar mijn (ex) schoonmoeder irriteerde me. Tjonge, dat was een intrigant (overigens niet te verwarren met irritant, alhoewel een intrigant wel irritant is...kun je het nog volgen? ;))...haar levensmotto is: divide et impera (verdeel & heers).

Maar aangezien ik jou niet wil irriteren, zal ik er aan denken ;)

Hmm...ik heb eigenlijk niet een woord wat me irriteerd...er is eigenlijk helemaal niets wat me snel irriteerd...zucht, dat is juist mijn probleem.
Eens denken....oh...ja...nu schiet me toch nog eentje te binnen....mother-in-law...ofwel schoonmoeder...alhoewel niet het woord maar mijn (ex) schoonmoeder irriteerde me. Tjonge, dat was een intrigant (overigens niet te verwarren met irritant, alhoewel een intrigant wel irritant is...kun je het nog volgen? ;))...haar levensmotto is: divide et impera (verdeel & heers).

Maar aangezien ik jou niet wil irriteren, zal ik er aan denken ;)
Ach Huggy, ik heb zo veel affiniteit met jou, dat je me echt niet snel irriteerd hoor. ;)
:roflol:

Effies heel wat anders...Denkemenke van dit forum was vandaag bij me - en hij heeft wel enige affiniteit met webpagina's - en heeft me een enorme stap verder geholpen met Dreamweaver! Denkemenke thnks for your help!!!:thumbs:

Graag gedaan Huggy! Ben blij dat ik een positieve bijdrage heb kunnen leveren met mijn uh...af-fi-ni-teit....

• #1.575
Generale repetitie voor het EK...

Flat Bench Press (RAW) 20x20, 2x10x70, 10x100,5x130, 1x150kg

vervolgens het shirt (Rage X Inzer) aangetrokken: 3x170, 1x190, 1x200, 1x210...pas bij 215 mijn borst kunnen raken, en vervolgens vrij easy kunnen uitdrukken (evenaring van mijn pr) toen het shirt goed strak getrokken...230...1 cm van de borst, vrij probleemloos uitdrukken.
Toen 245 op het halter...kwam eindelijk goed op mijn borst, en kwam met het gewicht ook weer van de borst, maar dit gewicht was weer te zwaar om uit te drukken. O.K. voorlopig geen verbetering van het NL record van Siem Wulfse van 245kg (weten we dat ook weer ;)).

Het voordeel van shirted drukken is dat je met gewichten traind die je raw nooit aan het halter zult hangen.
En daarbij stond Leon achter me, en Willy Renkens en Denkemenke rechts en links als spotter en vertrouw ik deze jongens blind en durf ik ook echt zwaar te gaan. Zij kennen me vrij goed, en op het moment dat het echt niet lukt, grijpen ze in.

Verder heb ik geen bijoefeningen meer gedaan voor schouders/triceps, wel nog lichtjes BOR (4x10x70) en LPD (4x10x65) als tegengestelde oefening voor mijn rug.

Maar wat zal het op het EK worden? In elk geval heel erg spannend...ik zal voor een eerste safebeurt gaan (circa 210-215 met het shirt niet al te strak naar beneden getrokken)...vervolgens kijken wat de concurrentie doet...als blijkt dat ik met 230 een betere klassering kan veroveren, dan ga ik daar gewoon voor. Als de andere heren echter zonder problemen 240+ drukken, dan neem ik geen risico's...en ga met kleine stapjes omhoog.

Zaterdag 09.00 vertrekken we richting België...vanaf 11.00 kunnen we wegen en 13.00 begint de wedstrijd. Ik vind het nu al geweldig om er naar toe te kunnen gaan, en een enorme eer om er aan te mogen deelnemen.
Als ik niet uitbom en een nieuw pr zou drukken, is mijn dag meer dan geslaagd :).

Heel veel succes in ieder geval René!

Jezus, wat een gewichten zeg. Bij 245 (ook al heb je een pak aan), zouden volgens mij spontaan mn polsen of ellebogen begeven. Hahaha, zieke shit.

Trouwens, waarom niet voor 235 gaan straks?

Oke man gaat goed! Want dat is echt veel gewicht.
succes op het EK ik zal duimen voor je:thumbup:

Zeer sterke bench Huggy! Bijna 245.. Ongelofelijk.. :eek:

Hey succes Huggy! Make us proud!

ja heel veel succes Rene je kan het vertrouwen in jezelf.
Als je boven de 230 drukt krijg je van mij een tros bananen aangezien je zo van fruit houdt.

Terug
Naar boven