Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Becca Swanson is zeker weten natural, dat kan bijna niet anders als je als vrouw 110kg bij 1,74 bent :rolleyes: Petje af voor mevrouw Schaefer!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.622
En dat allemaal naturel man, fantastisch! :bow:

All natural baby, ofcourse!;)
Joann Schaefer, Ielja Strik en Brenda v/d Meulen hebben zeer indrukwekkende stats en liften allen meer dan 600kg totaal.
Daarboven op lift Becca nog eens 300kg meer...ze is sterker dan menig mannelijke powerlifter op internationaal niveau...dit heeft naar mijn mening niets meer met "naturel" te maken...desondanks toch wel heel indrukwekkende stats...want er zijn genoeg mannen die ook gebruiken en niet in de buurt komen van die 900+

---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------

Becca Swanson is zeker weten natural, dat kan bijna niet anders als je als vrouw 110kg bij 1,74 bent :rolleyes: Petje af voor mevrouw Schaefer!

Mijn vriendin was ook 110 kg bij 1.60 m... ze heeft nooit iets "gebruikt", ze heeft zelfs nooit een halter of dumbbell aangeraakt...gewicht alleen zegt niet zoveel lijkt me ;)

Succes morgen bolle!

• #1.626
NL doet het goed op het EK BD voor Masters!
Momenteel 3x goud & 2x zilver!!!:)

150px-Gouden_medaille.svg.png
Goud voor Joanne Schaefer (+90kg met 200,5kg), Marriet Spronk (-75 kg met 97,5 kg) en Tonia Strik (-60 kg met 80 kg).
150px-Zilveren_medaille.svg.png
Zilver voor Frans van der Putten (-90kg met 222,5kg) en Jos van Kersbergen (-82,5 kg met 170kg).​

Hey Huggie. Ik lees net dat je morgen een wedstrijd hebt. Internationaal nog wel!

Succes man. :cool:

• #1.628
Hey Huggie. Ik lees net dat je morgen een wedstrijd hebt. Internationaal nog wel!

Succes man. :cool:

Thnks Mike! Inderdaad het EK voor bejaarden die lijden aan obesitas ;)
Best wel spannend moet ik toegeven...ik zal mijn best doen en er een leuke dag van maken!:)

Succes met je wedstrijd morgen!!

Succes man, en je weet het volgas!

Succes René! Zorg dat die 230 van je borst af vliegt:) Maak DBB trots;)

hey rene,

gefeliciteerd met je 3e plek,alleen 'slechts' 210 gedrukt.
Hoe kan dat??

gr

Rene gefeliciteerd met je bronze medaille. Gezien jouw uitslag ben ik benieuwd wat jouw laatste intrain beurt is geweest.

Geniet van je 3e plek!

Groeten, Wim

toch een derde plaats, netjes hoor :thumb:

Netjes man!

gefeliciteerd huggy

• #1.638
Wedstrijdverslag van Huggybear, EK voor Masters in België

Vrijdagavond begon de wedstrijdkoorts langzaam maar zeker toe te slaan…ik merkte dat al aan mijn reactie’s in het log dat ik i.v.m. het wereldrecord van Joanne Schaefer had geplaatst, t.a.v. bepaalde personen die zich nogal respectloos uitlieten over Joanne :o.
23.00 naar bed…tot 03.00 liggen te woelen…ik kon de slaap niet echt vatten.
Uiteindelijk toch in slaap gevallen, maar met tussenpozen…07.30 opgestaan.
Na een stevig ontbijt naar Leon Smeets gereden in Spaubeek.
Denkemenke van dit forum was de chauffeur en we pikten onderweg naar België nog effies Ruud Gransier in Maastricht op.

Tegen de klok van 11.00 in La Louviere aangekomen.
Aanmelden, kledingcontrole (want alle equipment moet IPF approved zijn), wegen (viel me reuzemee, "slechts" 144 kg;)), aanvangsbeurt opgeven en de hoogte van de haltersteunen van de drukbank doorgeven. 13.00 begon de wedstrijd, er waren 29 bankdrukkers in de klasse van 100 tot 125+ kg.
Doordat Robert Meinen zich had afgemeld bleken we maar met 3 man in mijn gewichtsklasse te zijn. Als ik niet zou uitbommen zou ik dus altijd minstens een bronzen medaille zou hebben. Met de aanvangsbeurten van de concurrentie bleek dat er ook niet meer zou inzitten, de nr. 1 drukte liefst 275kg en de nr. 2 ook nog altijd 245kg.
Het ging allemaal vrij snel, er waren geen pauzes en om 15.00 was de wedstrijd weer afgelopen.

Opgewarmd met 15x60, 5x100, 3x130, vervolgens het shirt aan 1x170, 1x 190, 1x 200 en op speciaal eigen verzoek ook nog eens 1x 210 voor een "safe" gevoel. Allemaal probleemloos.
De beurten zelf…ik moet eerlijk bekennen dat ik toch nog last van zenuwen had (waarom eigenlijk, want 3e zou ik altijd wel worden???)…en maakte met mijn 1e beurt een blunder, een beginnersfout. Ik had alles goed…hoofd goed op de bank geplaatst, voeten op slot gezet, goed luisteren naar de scheidsrechter, maar ademde tijdens het laten zakken van de halter uit!:(
Toen ik de halter op mijn borst had, bleek ik dus helemaal geen spanning meer te hebben, en het koste me heel veel moeite om deze 210 alsnog uit te drukken. Slordige beurt. No lift!
Tjonge wat was ik kwaad op mezelf:mad:…mijn doelstelling was namelijk 210 (safebeurt), 220 (verbetering van mijn wedstrijd pr) en dan 225 of 230 (dikke verbetering van mijn wedstrijd pr). Ik zou in mijn 2e beurt nog eens voor de 210 gaan…nu zou het goed moeten gaan.
Ik ging onder het halter liggen, ik hoorde START, liet de halter zakken (hield nu mijn adem goed op) en op het moment dat de scheidsrechter PRESS riep, explodeerde ik zo wat…die halter vloog echt de lucht in, had het idee dat als ik had losgelaten dat hij door het plafond was gevlogen;). Good Lift! Ik had nu nog één beurt te gaan…ik wilde toch graag mijn pr verbeteren en Leon gaf 225 op. En ook die beurt ging gevoelsmatig heel erg goed…ik drukte het gewicht echt explosief uit, maar kreeg slechts 1 witte lamp en 2 rode lampen…wat was er aan de hand? ??? No Lift! Blijkbaar had ik een soort van ongelijke strekking gehad. De Belgische scheidsrechter die me een witte lamp had gegeven, kwam na de wedstrijd nog bij me en zei: “René, ik had je die beurt gegund en van mij had je wit, mja minimaal 2 scheidsrechters moeten je beurt O.K. vinden, jammer wat je hebt wel de kracht ervoor”.

En daarmee is eigenlijk ook alles gezegd…kracht genoeg, maar techniek laat te wensen over, en door zenuwen maak ik slordigheden. Uiteraard ben ik blij met deze medaille, die neemt niemand me meer af, maar ik heb er ook gemengde gevoelens over…3e van de 3 is natuurlijk niet zo geweldig (maar meer had er ook niet ingezeten) en 210 drukken op een wedstrijd, terwijl je weet dat je op een training al 230 hebt gedrukt is dan toch wel wat teleurstellend.
De prijsuitreiking was wel bijzonder…toen het Franse volkslied werd gezongen, brak de forse Fransman spontaan in tranen uit…ik kreeg er zelf ook kippevel van…en klopte de Fransman effies op zijn rug (ik dacht dat ik op een panzer klopte;)).
Toen de thuisweg aanvaard…en met zijn vieren nog gezellig spairribs gaan eten in Maastricht…

Ik wil mijn coach Leon Smeets bedanken voor zijn moeite, hulp en ondersteuning, Denkemenke dat hij heeft gereden en me ook mentaal heeft gesteund, en dat Ruud was meegegaan, en ook Frans v/d Putten ( die vond dat de gewichten die ik moest drukken veel te licht voor me waren:rolleyes:) en Jos van Kesbergen vanuit het publiek.

Ik hoop op het NK BD in Maart 2010 wel te laten zien dat ik 230 kan drukken op een wedstrijd!

Laatst bewerkt:
Klasse prestatie beer..... :thumbs: :cool:

• #1.640

Pff...nee Mike...Klasse was het niet...dit had beter gekund!
Klasse was het geweest als ik 225 of 230 had gedrukt en er minstens 2 witte lampen te zien waren geweest...zucht, waarom moeten die scheidsrechters ook zo streng zijn ;)... Het is bekend dat er op internationale wedstrijden strenger word gejureerd, en ik kan me dus niet verbergen achter een scheidsrechterlijke beslissing...volgende keer zal ik beter mijn best moeten doen!

Desondanks koester ik die bronzen medaille stiekem toch wel ;)

Terug
Naar boven