AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Rene, jammer dat je PR voornemens niet gelukt zijn. Toch vind ik 210 wel netjes hoor, maar als je weet wat er in zit... Je hebt de krachtsport in Limburg toch goed vertegenwoordigd. Als er eens een wedstrijd in de buurt is wil ik wel eens mee gaan kijken. Ik heb er niet zoveel verstand van en dacht dat de beurd wel goed geteld zou worden wanneer je het gewicht na een korte pauze van de borst uit weet te strekken.

Alex

Pff...nee Mike...Klasse was het niet...dit had beter gekund!
Klasse was het geweest als ik 225 of 230 had gedrukt en er minstens 2 witte lampen te zien waren geweest...zucht, waarom moeten die scheidsrechters ook zo streng zijn ;)... Het is bekend dat er op internationale wedstrijden strenger word gejureerd, en ik kan me dus niet verbergen achter een scheidsrechterlijke beslissing...volgende keer zal ik beter mijn best moeten doen!

Desondanks koester ik die bronzen medaille stiekem toch wel ;)

Jawel René, je hebt een prestatie neergezet. Zelfkritisch zijn is goed en pak dat dan als leermoment, maar je stond er toch maar.
Dat vind ik klasse. :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.643
Rene, jammer dat je PR voornemens niet gelukt zijn. Toch vind ik 210 wel netjes hoor, maar als je weet wat er in zit... Je hebt de krachtsport in Limburg toch goed vertegenwoordigd. Als er eens een wedstrijd in de buurt is wil ik wel eens mee gaan kijken. Ik heb er niet zoveel verstand van en dacht dat de beurd wel goed geteld zou worden wanneer je het gewicht na een korte pauze van de borst uit weet te strekken.

Alex

Thnx Alex, 210 kg is verder ook niets mis mee, maar 230 had er ook wel ingezeten heb ik het idee. Leon zei nog dat hij me niet echt had zien "drukken"...en ik me niet had hoeven moe maken (behalve dan die 1e beurt waar ik die stommiteit maakte).

Er zijn inderdaad nogal wat regels wat het BD betreft...zo moet je b.v. altijd luisteren naar de scheidsrechter ( is bij SM wedstrijden ook het geval), mag je je voeten tijdens het pressen niet meer verplaatsen, mag het hoofd en de billen niet loskomen van de bank, en is het ook afkeur als je ongelijke strekking van de halter hebt of doet nadrukken.
Heel wat punten die aandacht verdienen, en waar je lang op moet oefenen totdat alles "perfect" is...en dan natuurlijk de zenuwen onder controle zien te houden...spanning is goed...maar je moet door te veel spanning geen slordigheden gaat maken, hetgeen me vandaag helaas is overkomen.

Goed...het was mijn 1e internatioanele wedstrijd en het nog erger gekund door b.v. uit te bommen en dus helemaal geen goede beurt te hebben, hetgeen ook helaas op internatioanele wedstrijden veelvuldig voorkomt.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Jawel René, je hebt een prestatie neergezet. Zelfkritisch zijn is goed en pak dat dan als leermoment, maar je stond er toch maar.
Dat vind ik klasse. :)

Dat klopt wel :o
Ervaring op doen is ook heel belangrijk...ik heb vandaag weer heel veel geleerd (vooral hoe het niet moet ;)). En ik stond er inderdaad...dat is gewoon een kwestie van mentaliteit...in eerste instantie ging ik er gewoon vanuit dat er geen medaille in zat...maar doordat anderen er niet "stonden" heb ik die medaille in mijn bezit...hadden ze maar daar moeten zijn ;). Ik vond het opvallend dat er toch nog altijd veel mensen zijn die op het laatste moment afzeggen of zelfs helemaal niet laten weten dat ze niet komen opdagen :(.

Enne om progressie te willen maken is objectieve zelfkritiek een must lijkt me.

gefeliciteerd nogmaals die 230-240 moet er op het nk wel inzitten. had je m in je rage x gedrukt?

• #1.645
gefeliciteerd nogmaals die 230-240 moet er op het nk wel inzitten. had je m in je rage x gedrukt?

Thnkx Lucas! Die 230 moet er inderdaad inzitten...ik zal eerder beginnen met shirt drukken en nu samen met iemand die ook heel wat drukt...Ruud Gransier drukt 210 raw en doet ook mee aan het NK in de 125+ klasse...hij is in principe een concurrent, maar zo beschouw ik hem niet.
Door met iemand te trainen die sterker is, word ik er zelf ook weer sterker door!

Ik heb inderdaad in mijn Rage X gedrukt...eerlijk gezegd vind ik die gebruiksvriendelijker dan de Super Katana...maar ik heb vandaag geen enkele Inzer gezien het was alles Katana en Super Katana van Titan wat werd gedragen. Ik wil uiteraard wel nog kijken wat ik in mijn Super Katana kan. En dan zien we wel waarin we gaan drukken tijdens het NK...ik heb nu een half jaartje de tijd en 15 januari zal een "test" zijn bij de BD competitie 2 bij Atlas in Nijmengen, daarna weer evalueren en gaan voor 230 op het NK.

denk als je je training in shirt met die katana eerder begint dat je de 230 al 15 januari kan drukken

• #1.647
denk als je je training in shirt met die katana eerder begint dat je de 230 al 15 januari kan drukken

Je hebt meer ervaring dan mij...vind jij de Katana beter dan de Rage X?
Ik begin ruim op tijd met de Katana! Komt goed! Maar de Inzer koester ik ook nog altijd wel. :)

ik ben sinds kort weer overgegaan op rage x. vind de lijn om in te drukken makkelijker. had m,n laatste wedstrijd ook in een rage x gedaan en beviel prima. ik vind persoonlijk de katana een hit or miss shirt alles moet perfect zijn anders zal je er weinig uithalen.

• #1.649
ik ben sinds kort weer overgegaan op rage x. vind de lijn om in te drukken makkelijker. had m,n laatste wedstrijd ook in een rage x gedaan en beviel prima. ik vind persoonlijk de katana een hit or miss shirt alles moet perfect zijn anders zal je er weinig uithalen.

O.K! Thnkx for the info...we zullen tijdens de trainingen zien hoe het met de Katana zal gaan...momenteel vind ik de Rage X ook prettiger, maar ik heb slechts 2x gedrukt in een Katana...dus valt er nog niet veel over te zeggen.

maar als je 225 al met de rage x drukt dan moet 240-250 er toch in zitten met de katana?

• #1.651
maar als je 225 al met de rage x drukt dan moet 240-250 er toch in zitten met de katana?

Dus jij bent van mening dat je uit een Katana meer kunt halen?
Je geeft zelf wel aan dat het een hit or miss shirt is...ik ben nog nooit uitgebomd met de Rage X...en bij mij gaat lang niet altijd alles goed zoals vandaag bleek :o

Laatst bewerkt:
bij hit or miss bedoelde ik bij mezelf als ik op gewicht ben kan het zo'n 20 kg schelen en dat is niet overdreven

• #1.653
bij hit or miss bedoelde ik bij mezelf als ik op gewicht ben kan het zo'n 20 kg schelen en dat is niet overdreven

O.K...ik begrijp het...we zullen zien hoe de Katana voor mij werkt...ik vind het wel opvallend dat op het EK werkelijk geen één Inzer of whatever te zien was...het was allemaal Titan! Wellicht heeft dit te maken met Goodlift die vanuit Tjechië een distribiteur van Titan is, hetgeen Inzer niet echt heeft in Europa?

Ben benieuwd wat je in je katana gaat doen.
Morgen begin ik in me Titan shirt! laat het wel ff wete in me log. Hopelijk wordt dit keer geen flop. Verder nog tips ivm gebruik van een nieuw pak?

Netjes gedaan hoor René, je kan niet altijd pr's scoren en de ervaring heb je er toch weeral bij :)

Mooie uitslag Rene, medaille is altijd mooi meegenomen no matter what, wel jammer van je lifts maar IEDEREEN heeft zenuwen en kan op een wedstrijd de pressure soms niet meer aan. Ik hoop dat je voor je volgende wedstrijd wat meer naar je Katana shirt zal toewerken want je hebt zelf ervaren dat je Katana shirts meer vruchten (of beter gezegd; gewichten) oplevert dan je Inzer. :)

Zullen we ooit nog in dit log lifts van 300kg zien Rene? Haha, I do hope so. :)

Jammer dat je zoveel last had van de zenuwen, maar dat zal de volgende keer al weer wat minder zijn.

210 is een dik gewicht, maar ik snap je frustratie als je het gevoel had dat er ook 225 a 230 inzat.

Toch gefeliciteerd met je medaille en iedere wedstrijd is weer ervaring bijgeleerd!

Van harte gefeliciteerd Huggy! :thumbs:

Jammer dat je er op deze manier wat minder trots op ben.
Misschien moet ik me ook aansluiten, en mee gaan doen, dan ben je in ieder geval niet meer de laatste op wedstrijden.
Maar ik vind het toch een mooie prestatie hoor, ook al heb je je ware potentie daar niet laten zien.
Da's inderdaad jammer, maar een les voor de toekomst hoop ik.
Ik weet wat het is, die zenuwen, ik heb het ook altijd...
Zelfs voor de lulligste examens enzo, gieren de zenuwen door mijn keel.
Misschien eens kijken op wat voor manier je daar wat aan kan doen.
Ik voorspel voor je volgende wedstrijd een betere prestatie, waarin je naar je volle potentie gaat presteren.
Voor nu ben je toch maar mooi de Nr.3 van Europa! :thumbs:

• #1.659
Ben benieuwd wat je in je katana gaat doen.
Morgen begin ik in me Titan shirt! laat het wel ff wete in me log. Hopelijk wordt dit keer geen flop. Verder nog tips ivm gebruik van een nieuw pak?

Titan is in elk geval geen slechte keuze...zoals ik al schreef...op het EK heb ik alleen maar Titan gezien. Tips? Tja...ik zou wel zorgen dat je een blok of board of whatever hebt als je met shirted training begint, want je zult de eerste training waarschijnlijk niet meteen onderkomen, een nieuw shirt moet namelijk wat opgerekt worden. Dan altijd met spotters trainen...nooit of te nimmer alleen als je shirted bezig bent!

Dan wellicht de belangrijkste tip...analyseer je shirted training...hoe druk je in shirt? Ellbows out of juist ellbows in? Wide grip of een close grip?
Vind uit welke manier van drukken voor jou het meeste opleverd in shirt èn ga zo ook RAW drukken! Dan hoef je niet als je shirted gaat pressen opeens weer "anders" gaan bankdrukken.

Last but not least...begin ruimschoots van te voren als je een wedstrijd hebt met shirtedtraining, zodat je exact weet wat je kan, daarbij moet je lichaam wennen aan de zwaardere gewichten. Als je b.v. zoals ik raw zo'n 180kg drukt en shirted 230 kunt laden, kun je je voorstellen dat je effies schrikt van dat gewichtsverschil. Ik heb geleerd van het EK dat ik dus eerder moet beginnen met shirted training, hetgeen ik regelmatiger wil gaan doen.
Die gasten wat echt heel veel uit hun shirt weten te halen, trainen bijna wekelijks in shirt (denk b.v. aan de Metal Militia methode, waarbij 1x per week raw en 1x per week shirted getraind word).

Ben benieuwd hoe je je Titan zult ervaren, suc6 ermee!

---------- Toegevoegd om 11:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Netjes gedaan hoor René, je kan niet altijd pr's scoren en de ervaring heb je er toch weeral bij :)

Zo is dat!

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Mooie uitslag Rene, medaille is altijd mooi meegenomen no matter what, wel jammer van je lifts maar IEDEREEN heeft zenuwen en kan op een wedstrijd de pressure soms niet meer aan. Ik hoop dat je voor je volgende wedstrijd wat meer naar je Katana shirt zal toewerken want je hebt zelf ervaren dat je Katana shirts meer vruchten (of beter gezegd; gewichten) oplevert dan je Inzer. :)

Zullen we ooit nog in dit log lifts van 300kg zien Rene? Haha, I do hope so. :)

Ik was toen ik moest gaan wegen op de wedstrijddag al kletsnat van het zweet...en ik had toen nog niets gedaan :eek:
Ik lijd helaas toch wel een beetje aan faalangst, alhoewel daar eigenlijk geen reden toe is. De tijd was helaas te kort om me de Katana goed eigen te maken...naar het NK toe zal ik vroeger kunnen beginnen met de Katana.

---------- Toegevoegd om 11:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Jammer dat je zoveel last had van de zenuwen, maar dat zal de volgende keer al weer wat minder zijn.

210 is een dik gewicht, maar ik snap je frustratie als je het gevoel had dat er ook 225 a 230 inzat.

Toch gefeliciteerd met je medaille en iedere wedstrijd is weer ervaring bijgeleerd!

Ik ben inderdaad wat teleurgesteld dat ik die 225 - 230 niet heb kunnen waarmaken op een wedstrijd...maar zoals ik al aangaf...een wedstrijd is nu eenmaal heel anders dan een training. Op een training is er geen wedstrijdspanning en ook geen 3 scheidsrechters die je beoordelen ;).

Tuurlijk ben ik blij met die medaille, en ben ik inderdaad weer een ervaring rijker!

Niets dan respect man, velen hier kunnen de 210 nog niet eens trekken, laat staan duwen :)

Terug
Naar boven