- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Van harte gefeliciteerd Huggy!
Jammer dat je er op deze manier wat minder trots op ben.
Misschien moet ik me ook aansluiten, en mee gaan doen, dan ben je in ieder geval niet meer de laatste op wedstrijden.
Maar ik vind het toch een mooie prestatie hoor, ook al heb je je ware potentie daar niet laten zien.
Da's inderdaad jammer, maar een les voor de toekomst hoop ik.
Ik weet wat het is, die zenuwen, ik heb het ook altijd...
Zelfs voor de lulligste examens enzo, gieren de zenuwen door mijn keel.
Misschien eens kijken op wat voor manier je daar wat aan kan doen.
Ik voorspel voor je volgende wedstrijd een betere prestatie, waarin je naar je volle potentie gaat presteren.
Voor nu ben je toch maar mooi de Nr.3 van Europa!![]()
Toen die 210 in mijn 1e beurt niet lukte (door mijn eigen stommiteit, kreeg ik een lichtelijk paniekgevoel...er ging toen door mijn hoofd dat ik wellicht wel eens zou kunnen uitbommen en dus voor niets was gekomen) kreeg ik nog meer last van zenuwen...maar ik was tevens woedend...en ik denk dat als ik toen 230 op het halter had geladen die net zo goed omhoog waren gegaan als die 210 in mijn 2e beurt. Maar dat risico durfde ik niet te nemen.
Als je ziet dat mijn concurrenten met gewichten begonnen die 5 kg onder hun maximum lagen en dus het risico liepen om eventueel ook uit te bommen, hadden die meer lef dan mij.
Leon heeft al gezegd dat ik niet meer lager dan 220 moet beginnen op een wedstrijd...het is verspilling van energie en ik weet zeker dat ik dat gewicht ook wel aankan. Door zenuwen kan ik ook een gewicht van 200 kg verpesten...dus gewoon de volgende keer die 220 aan het halter om mee te beginnen!
Ja...de nr. 3 van Europa...mja...op "papier" (de officiële lijst van de IPF) wel, maar in de praktijk weten we allemaal dat er genoeg jongens zijn die meer kunnen drukken. Het is alleen jammer dat die jongens dan niet op belangrijke wedstrijden verschijnen. Wellicht kunnen ze de stress niet aan, of kan hun ego het niet aan als ze geen 1e worden of willen ze niet het risico lopen om een dopingcontrole te moeten ondergaan?
---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------
Niets dan respect man, velen hier kunnen de 210 nog niet eens trekken, laat staan duwen![]()
Thnks Sanca...ik trek overigens ook geen 210. Ik trek overigens nooit, ik laat me liever trekken

. Het kan natuurlijk ook zijn dat zenuwen een groter rol spelen op echt belangrijke wedstrijden...kweenie...dat weten alleen de atleten zelf.
...de manier waarop ik nu bezig ben, krijg ik nergens last van en heb toch mijn progressie...het is alleen nog een kwestie van the finishing touch. Maar ik heb er het volste vertrouwen in. Het gaat allemaal helemaal goed komen!