AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.661
Van harte gefeliciteerd Huggy! :thumbs:

Jammer dat je er op deze manier wat minder trots op ben.
Misschien moet ik me ook aansluiten, en mee gaan doen, dan ben je in ieder geval niet meer de laatste op wedstrijden.
Maar ik vind het toch een mooie prestatie hoor, ook al heb je je ware potentie daar niet laten zien.
Da's inderdaad jammer, maar een les voor de toekomst hoop ik.
Ik weet wat het is, die zenuwen, ik heb het ook altijd...
Zelfs voor de lulligste examens enzo, gieren de zenuwen door mijn keel.
Misschien eens kijken op wat voor manier je daar wat aan kan doen.
Ik voorspel voor je volgende wedstrijd een betere prestatie, waarin je naar je volle potentie gaat presteren.
Voor nu ben je toch maar mooi de Nr.3 van Europa! :thumbs:

Toen die 210 in mijn 1e beurt niet lukte (door mijn eigen stommiteit, kreeg ik een lichtelijk paniekgevoel...er ging toen door mijn hoofd dat ik wellicht wel eens zou kunnen uitbommen en dus voor niets was gekomen) kreeg ik nog meer last van zenuwen...maar ik was tevens woedend...en ik denk dat als ik toen 230 op het halter had geladen die net zo goed omhoog waren gegaan als die 210 in mijn 2e beurt. Maar dat risico durfde ik niet te nemen.
Als je ziet dat mijn concurrenten met gewichten begonnen die 5 kg onder hun maximum lagen en dus het risico liepen om eventueel ook uit te bommen, hadden die meer lef dan mij.
Leon heeft al gezegd dat ik niet meer lager dan 220 moet beginnen op een wedstrijd...het is verspilling van energie en ik weet zeker dat ik dat gewicht ook wel aankan. Door zenuwen kan ik ook een gewicht van 200 kg verpesten...dus gewoon de volgende keer die 220 aan het halter om mee te beginnen!

Ja...de nr. 3 van Europa...mja...op "papier" (de officiële lijst van de IPF) wel, maar in de praktijk weten we allemaal dat er genoeg jongens zijn die meer kunnen drukken. Het is alleen jammer dat die jongens dan niet op belangrijke wedstrijden verschijnen. Wellicht kunnen ze de stress niet aan, of kan hun ego het niet aan als ze geen 1e worden of willen ze niet het risico lopen om een dopingcontrole te moeten ondergaan?

---------- Toegevoegd om 12:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

Niets dan respect man, velen hier kunnen de 210 nog niet eens trekken, laat staan duwen :)

Thnks Sanca...ik trek overigens ook geen 210. Ik trek overigens nooit, ik laat me liever trekken ;)

of wellicht willen ze niet het risico lopen om een dopingcontrole te moeten ondergaan?
Ik denk dat dit inderdaad een hele grote zorg is voor velen.
Wat dat betreft kun je natuurlijk ook trots zijn op jezelf René, jij doet het allemaal puur natuur! :thumbs:
En voor de volgende keer, luister naar je coach, en neem eens wat meer risico. ;)
Het zou mooi zijn als je een manier vond om je zenuwen wat beter onder controle te krijgen.
Ik vind dat je goed bezig bent met je sport, en je bent eigenlijk een goed voorbeeld van hoe het ook kan.

• #1.663
Ik denk dat dit inderdaad een hele grote zorg is voor velen.
Wat dat betreft kun je natuurlijk ook trots zijn op jezelf René, jij doet het allemaal puur natuur! :thumbs:
En voor de volgende keer, luister naar je coach, en neem eens wat meer risico. ;)
Het zou mooi zijn als je een manier vond om je zenuwen wat beter onder controle te krijgen.
Ik vind dat je goed bezig bent met je sport, en je bent eigenlijk een goed voorbeeld van hoe het ook kan.

Ik vind het eigenlijk best wel jammer dat ik nog geen dopingcontrole heb gehad...nu voel ik me niet serieus genomen ;).

Het is wel opvallend dat je krachtsporters hebt die op regionale wedstrijden verschijnen waar de kans is dat de dopingautoriteit komt "binnenvallen" nihiel is de "sterren van de hemel" drukken en dan op (inter)nationale wedstrijden het laten afweten of nog maar een fractie liften van wat ze op regionale wedstrijden hebben laten zien :rolleyes:. Het kan natuurlijk ook zijn dat zenuwen een groter rol spelen op echt belangrijke wedstrijden...kweenie...dat weten alleen de atleten zelf.

Ik zal de volgende keer beter naar mijn coach luisteren ;)...en met die zenuwen komt wel goed...doordat ik nu op een EK ben geweest kan een NK alleen maar meevallen, toch? En ik heb 15 januari nog een "generale repetitie" bij Atlas in Nijmegen waar we dan ook een BDwedstrijd hebben van de NPB.

Heb vandaag in mijn Titan getraind(zie mijn log). Ging super! bij 170 kg kreeg ik hem op de borst, en jawel presde ik hem uit! Niet zo heel soepeltjes maar het begin is er. wel ff wennen idd, groot gewichtsverschil.

Mooie prestatie Rene, op een grote wedstrijd goed presteren is inderdaad niet zo makkelijk als op een kleine (regionale) wedstrijd.

Ik vond wel dat je nog dicht voor je EK een zeer zware training hebt gedaan.
Ik zou mijn laatste zware training bvb ten laatste de vrijdag een week ervoor doen ipv de maandag voor de wedstrijd.
Maar misschien herstel jij wel beter ;)

Was de wedstrijd trouwens goed georganiseerd? Want onze federatie heeft niet veel ervaring met grote wedstrijden voor zover ik weet.

• #1.666
Heb vandaag in mijn Titan getraind(zie mijn log). Ging super! bij 170 kg kreeg ik hem op de borst, en jawel presde ik hem uit! Niet zo heel soepeltjes maar het begin is er. wel ff wennen idd, groot gewichtsverschil.

Goed om te horen!
Uiteraard is het effies wennen aan het gewichtsverschil...blijf ook op techniek letten, want trainen met zware gewichten is blessure gevoeliger!
Probeer nu ook ook dezelfde manier raw te gaan drukken zoals je shirted drukt...dan komt het helemaal goed!

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:43 ----------

Mooie prestatie Rene, op een grote wedstrijd goed presteren is inderdaad niet zo makkelijk als op een kleine (regionale) wedstrijd.

Ik vond wel dat je nog dicht voor je EK een zeer zware training hebt gedaan.
Ik zou mijn laatste zware training bvb ten laatste de vrijdag een week ervoor doen ipv de maandag voor de wedstrijd.
Maar misschien herstel jij wel beter ;)

Was de wedstrijd trouwens goed georganiseerd? Want onze federatie heeft niet veel ervaring met grote wedstrijden voor zover ik weet.

Het was inderdaad nog een zware training kort voor de wedstrijd...dat was een beetje uit nood...omdat ik problemen had met mijn shirt.
Daarbij was ik zaterdag volledig hersteld...ik had namelijk de afgelopen twee weken slechts om de vier dagen een zware training gehad en de rest geen trainingen. Ik doe overigens altijd op maandag voor de wedstrijd nog een zware training...als ik 4 à 5 dagen niet heb getraind gaat het wel weer.

De organisatie was verder prima en verdient een dikke voldoende.
Was ik helemaal vergeten te vermelden.
Genoeg drukbanken om op te warmen en alles verliep heel soepel en vlot.
Maar de wedstrijden van de NPB/EPF/IPF zijn over het algemeen lijkt me wel goed georganiseerd ;)

Het was inderdaad nog een zware training kort voor de wedstrijd...dat was een beetje uit nood...omdat ik problemen had met mijn shirt.
Daarbij was ik zaterdag volledig hersteld...ik had namelijk de afgelopen twee weken slechts om de vier dagen een zware training gehad en de rest geen trainingen. Ik doe overigens altijd op maandag voor de wedstrijd nog een zware training...als ik 4 à 5 dagen niet heb getraind gaat het wel weer.

De organisatie was verder prima en verdient een dikke voldoende.
Was ik helemaal vergeten te vermelden.
Genoeg drukbanken om op te warmen en alles verliep heel soepel en vlot.
Maar de wedstrijden van de NPB/EPF/IPF zijn over het algemeen lijkt me wel goed georganiseerd ;)

Ok, bedankt voor de info.

Ja je hebt gelijk, van bankdrukken herstel je wellicht ook sneller.

Goed om te horen dat het goed georganiseerd was.
Ze hebben van over het hele land toestellen en baren en schijven gehaald. Ook van bij mijn club ;)

• #1.668
Vandaag naar de sportschool gegaan, deze keer niet om te bankdrukken;).

Ik voel me verder super, ik heb nergens last, geen pijn aan mijn schouders, ellebogen of polsen :).
Ik heb in de voorbereiding naar de wedstrijd niet zo gek veel assistance gedaan, wellicht dat dat de oorzaak is?

Vandaag seated schoulder press gedaan (doorbloeding van mijn schouders) 10x25, 10x50, 10x75, 3x10x100kg

Verder nog LPD 10x50, 10x60 & 4x10x70kg...

En dat was het dan.

Vrijdag ga ik weer bij Leon trainen en wel weer bankdrukken, als ik geen bankdrukken heb gedaan, heb ik het idee dat ik helemaal niets gedaan heb...het is inmiddels een soort verslaving geworden...ik voel me altijd goed als ik gebencht heb :).

Ook al heb ik verder op het EK geen nieuw pr gedrukt...ik weet voor mezelf dat ik in shirt 225-230 aankan. ik hoef verder niet veel te veranderen aan mijn trainingsmethode denk ik...Ik denk dat ik wel veel meer wedstrijdgericht moet gaan trainen...d.w.z. de wedstrijd tijdens een training natuurgetrouw nabootsen...dus vaker trainen in shirt, werken met commando's van een "scheidsrechter" enz. Ik merk dat ik alleen maar beter word in shirted drukken door het vaker te doen waardoor ik mijn shirt veel beter leer kennen en er dus meer kilo's uit weet te halen.

Jongens dit komt helemaal goed op het NK in maart!

Oja...wellicht interessant voor de geïnteresseerden: de NPB start met een nieuwe cursus scheidsrechter powerliften/bankdrukken. De cursus is gratis! Meer info op de site van de NPB (zie onderaan).
Zelf lijkt het me wel wat.:rolleyes:

Vandaag seated schoulder press gedaan (doorbloeding van mijn schouders) 10x25, 10x50, 10x75, 3x10x100kg

Verder nog LPD 10x50, 10x60 & 4x10x70kg...

En dat was het dan.

Impressive shoulder press, dat is dus mijn doel... Mijn pr is 9 x 85kg maar om veel te kunnen benchpressen moet dat dus een eind omhoog.

Wat is LPD ? (ben aan het vogelen met Lying Presses Dips maar kom er niet uit..)

Er is ook zo'n filmpje op internet van Reese Hoffa (de kogelstoter) die vanwege een schouderblessure ook aan het 'doorbloeden' is. Zit ie daar doorleuk en verveeld met 120kg te nekdrukken (zittend). :eek:

Heb je eigenlijk een RAW benchpress maximum of nog niet geprobeerd? Dan weet ik alvast waar ik aan toe ben volgend jaar.. :)

Jaap

Impressive shoulder press, dat is dus mijn doel... Mijn pr is 9 x 85kg maar om veel te kunnen benchpressen moet dat dus een eind omhoog.

Wat is LPD ? (ben aan het vogelen met Lying Presses Dips maar kom er niet uit..)

Er is ook zo'n filmpje op internet van Reese Hoffa (de kogelstoter) die vanwege een schouderblessure ook aan het 'doorbloeden' is. Zit ie daar doorleuk en verveeld met 120kg te nekdrukken (zittend). :eek:

Heb je eigenlijk een RAW benchpress maximum of nog niet geprobeerd? Dan weet ik alvast waar ik aan toe ben volgend jaar.. :)

Jaap

Ik zal je alvast zijn antwoorden geven,
De shoulderpresses zijn op een machine en LPD is latpulldown.... Huggy is natuurlijk wel een bench beest, 182,5 kg Raw is zn PR

• #1.672
Ik zal je alvast zijn antwoorden geven,
De shoulderpresses zijn op een machine en LPD is latpulldown.... Huggy is natuurlijk wel een bench beest, 182,5 kg Raw is zn PR

Thnx Jules ;)

Om een sterke bankdrukker te zijn heb je uiteraard sterke borst-, schouderspieren en triceps nodig. Dan is e.e.a. afhankelijk van je sT van banken. Ik druk wide grip with ellbows out. Door zo breed als toegestaan (ringvinger op de merklijnen) vast te pakken verkort ik ook nog eens de afstand die ik moet afleggen. Ik druk dus veel vanuit mijn schouders.
Je hebt echter ook bankdrukkers die de voorkeur geven aan close grip with ellbows in, dat zijn meestal jongens die sterker in de triceps zijn.
Het is dus de kunst om uit te vinden, welke bankdruksT je het meeste profijt van hebt :).

Ik hoop volgend jaar overigens een 190kg raw toch wel te drukken.
Maar ik doe verder vrij weinig raw pieken. Op een wedstrijd druk ik altijd in een shirt, en daarom is het voor mij belangrijker om te weten wat in shirt mogelijk is.

Last but not least...je rug...ik zou altijd een rugoefening na het benchen doen...om effies de tegengestelde spieren te trainen. De beste oefeningen zijn barbell row en pull/chin ups...maar ik geef de voorkeur aan de Front Wide Grip Latt Pull Down (en dan wel niet cheaten, hé ;)).

Goed bezig Muggy! Jammer van die 210, maar gaat helemaal goedkomen op het NK. Leer in de tussentijd goed drukken in die superkatana, doe alles wat nodig is, en zorg dat je in maart een PR pakt:)

• #1.674
Goed bezig Muggy! Jammer van die 210, maar gaat helemaal goedkomen op het NK. Leer in de tussentijd goed drukken in die superkatana, doe alles wat nodig is, en zorg dat je in maart een PR pakt:)

Ik ga ervoor om op 15 januari bij Atlas al een nieuw pr te drukken, dan is de competitie BD 2. Ik zal dan zwaarder beginnen, met 220 en dan zien hoe het gaat. De competitie BD 1 is alreeds op 15 november, maar dan ben ik helaas verhinderd.

• #1.675
Training 30/10.

BD 20x60, 10x100, 5x130 en 3x3x160kg.
LPD 20x50, 10x60 en 4x10x70kg.

Vrijdag blijft de heavy training met tripples en/of shirtedtraining voor de rest van het wedstrijdseizoen (t/m maart, dan is het NK).
Maandag zal ik 5jes blijven doen, omdat ik dat voor het opdoen van basiskracht als heel nuttig ervaar.

Ik begin nu aan een nieuwe cyclus...vandaag begonnen met 3x3x160 en probeer dan iedere training met 2,5kg te verhogen, volgende week dus 3x3x162,5kg. Op het moment dat dat niet zou lukken, de week erna nog een kans en als het dan niet lukt weer terug naar 3x3x 160 en de week erop een extra setje (4x3x160), de week daarna weer een setje erbij (5x3x160) en als dat lukt, gewoon weer het gewicht verhogen en 3x3. Doel is uiteindelijk 3x3x170.

Het zelfde verhaal op maandag met 5x5...ik begin de cyclus met 5x5x140 en dan iedere week verhogen...het doel is uiteindelijk 5x5x160.

Niets schokkend, vrij conventioneel, maar het werkt wel (voor mij althans).

Assistance hou ik beperkt...ik ben niet zo'n assistance man, en het zal hooguit een basisoefening voor schouder, triceps, en rug zijn.

ok succes met je methode als het werkt waarom niet ik heb nu eindelijk ook een schema wat werkt haha

• #1.677
ok succes met je methode als het werkt waarom niet ik heb nu eindelijk ook een schema wat werkt haha

Ik vind wel dat het werkt, ook al is de progressie niet spectaculair en heeft het zijn tijd nodig. Ik heb in jouw log gezien dat je ook 210 in een 1ply shirt hebt gedrukt! Raw druk je zo'n 155 meen ik, toch? Je haalt dus zo'n 55kg uit je shirt, en dat is heel netjes.
Dat zijn heel indrukwekkende gewichten (zeker voor een man van jou BDW!).
Ik ga ook vaker shirtedtraining doen, opdat ik zekerder word van wat ik kan en op een wedstrijd overtuigender kan laten zien waartoe ik in staat ben :).

correctie ik druk nu 160 flatback dus zonder arch heb m,n ego er uit gegooid met arch kan je er nog 10kg bij rekenen.

• #1.679
correctie ik druk nu 160 flatback dus zonder arch heb m,n ego er uit gegooid met arch kan je er nog 10kg bij rekenen.

Heel erg indrukwekkend!
Archen doe ik niet aan...krijg ik alleen maar last van mijn rug :(...de manier waarop ik nu bezig ben, krijg ik nergens last van en heb toch mijn progressie...het is alleen nog een kwestie van the finishing touch. Maar ik heb er het volste vertrouwen in. Het gaat allemaal helemaal goed komen!

• #1.680
Training 03/11

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 6x5x140kg
Het was wel te verwachten dat het begingewicht van de cyclus wel te doen was wat reps en sets betreft.
Maaaaaaaaaaaaaaaar....ik kwam er warempel toch van aan het :zweet:
Voelde me vandaag een beetje "sloom" :o

Shoulder Press: tot 3x8x100kg

Triceps Push Down: tot 3x10x70kg

Front Wide Lat Pull Down: tot 4x8x70kg.

Terug
Naar boven