AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Meer dan 20 sets voor zo'n lazy powerlifter als jij, is ook niet niks! ;)
Heb je nu een vaste 'template' met vastgestelde gewichten enzo om te volgen..?

Ach, af en toe zweten hoort erbij hè? :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.683
Meer dan 20 sets voor zo'n lazy powerlifter als jij, is ook niet niks! ;)
Heb je nu een vaste 'template' met vastgestelde gewichten enzo om te volgen..?

Ma/Di 5-jes en op Vrijdag heavy tripples, doubles & singles.
Iedere week het gewicht verhogen (met 2,5-5kg) en dan kijken waar het ship strand.
Ik ben nu in het wedstrijdseizoen en dat duurt t/m het NK in Maart.
Ik heb nu echter bewust een stapje terug gedaan...ik wil namelijk niet overtraind raken. Deze week was zo gezien eigenlijk een soort deloadweekje.

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:13 ----------

Ach, af en toe zweten hoort erbij hè? :p

Af en toe?...man ik zweet als een otter als ik sport...mja...ik kan me herinneren dat jij op het NK ook niet bepaald kurkdroog was ;)
Weer iets dat we gemeenschappelijk hebben :p

• #1.684
Training 6 november

BD 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130,3x160kg...shirt aan (katana) 3x 180, 3x2x200kg. Ik merk aan mezelf dat ik de felheid mis waarmee ik richting het EK deed trainen. Ik ben wat moe, wat sloom, kweenie.
Ik denk dat het herkenbaar is voor velen na een wedstrijd...dat je dan effies een dipje hebt.
Tevens vind ik de katana gewoon géén prettig shirt :(...mja...we zien wel.
De inzer voelt daarentegen vertrouwd en "safe".

Daarna nog wat LPD gedaan tot 4x8x75kg

Mooie gewichte gepakt Huggy.

Iedereen heeft wel is een dipje in zijn training en dat is niet erg volgende keer beter.
Maar probeer erachter te komen wat het nou is.
Heb je geen doel? heb je anders gegeten? te weinig rust? miss je Rage X ;)

Geef de katana een kans en misschien ga je er van houden ;)

Ik heb nu een soort gelijk probleem, ik had een maat 46 shirt en bruk nu in een 44 PFF dat is toch heel anders.
Moet nu me hele training omgooien:(
Het is een hele andere manier van drukken (andere opbouw van gewicht)
Met de 46 kon ik 150 makelijk op me borst krijgen en met de 44 185 met moeite.

• #1.686
Mooie gewichte gepakt Huggy.

Iedereen heeft wel is een dipje in zijn training en dat is niet erg volgende keer beter.
Maar probeer erachter te komen wat het nou is.
Heb je geen doel? heb je anders gegeten? te weinig rust? miss je Rage X ;)

Geef de katana een kans en misschien ga je er van houden ;)

Ik heb nu een soort gelijk probleem, ik had een maat 46 shirt en bruk nu in een 44 PFF dat is toch heel anders.
Moet nu me hele training omgooien:(
Het is een hele andere manier van drukken (andere opbouw van gewicht)
Met de 46 kon ik 150 makelijk op me borst krijgen en met de 44 185 met moeite.

Snik, ik mis mijn inzer inderdaad ;)...ik heb wel een doel....maar dat is pas in maart op het NK een heel mooi pr neerzetten en serieus gaan voor een 1e plek. En ik eet inderdaad anders...ik probeer alle vetten zoveel mogelijk te vermijden...en zorg wel dat ik mijn eiwitten binnen krijg.
En rust? Als ik thuis blijf, krijg ik een slecht geweten...dus ga ik toch trainen ;)

Toch een mooi gewicht gepakt in dat klere shirt man. :D
Misschien toch eens een beetje deloaden, of zelfs een weekje rust ofzo..?
Alhoewel, als je er aan toe geeft kan het ook wel weer langer duren voor je weer echt zin hebt...
It's up to You!
Succes! :thumbs:

Misschien moet ik maar eens kijken of ik jouw resultaat van het EK kan verbeteren komende 2 wedstrijden ;-) Mogelijk dat deze uitspraak jou kietelt en dat jij minder toegeeft aan "kweenie"

• #1.689
Misschien moet ik maar eens kijken of ik jouw resultaat van het EK kan verbeteren komende 2 wedstrijden ;-) Mogelijk dat deze uitspraak jou kietelt en dat jij minder toegeeft aan "kweenie"

Gezien jouw zware training van gisteren waarin je 3x 190kg deed bankdrukken zou het me niet verbazen als het je ook nog zou lukken!
Ik verwacht sowieso dat 200 op de kaasstad geen probleem meer voor je zal zijn.

Ik erken dat je uiteraard de sterkere powerlifter bent, maar ik wil wel de sterkere bankdrukker blijven :p...dus ja, dat kietelt wel...heb ik meteen een nieuw doel...zorgen dat ik meer blijf bankdrukken dan wimwam ;)

Het probleem is inderdaad dat ik een doel moet hebben...ik heb veel moeite met "doelloos" trainen...een wedstrijd of een soort van onderlinge competitie (zoals wij die nu hebben ;)) weet me dus inderdaad te motiveren.

Uiteraard wens ik je bij deze alvast veel suc6, ik hoop dat je snel weer in de buurt zult komen van je oude pr van 215 en het wellicht zelfs zult gaan verbeteren maar ik zal er (bijna) alles aan doen om je voor te blijven bij het BD!:p

Gezien jouw zware training van gisteren waarin je 3x 190kg deed bankdrukken zou het me niet verbazen als het je ook nog zou lukken!
Ik verwacht sowieso dat 200 op de kaasstad geen probleem meer voor je zal zijn.

Ik erken dat je uiteraard de sterkere powerlifter bent, maar ik wil wel de sterkere bankdrukker blijven :p...dus ja, dat kietelt wel...heb ik meteen een nieuw doel...zorgen dat ik meer blijf bankdrukken dan wimwam ;)

Het probleem is inderdaad dat ik een doel moet hebben...ik heb veel moeite met "doelloos" trainen...een wedstrijd of een soort van onderlinge competitie (zoals wij die nu hebben ;)) weet me dus inderdaad te motiveren.

Uiteraard wens ik je bij deze alvast veel suc6, ik hoop dat je snel weer in de buurt zult komen van je oude pr van 215 en het wellicht zelfs zult gaan verbeteren maar ik zal er (bijna) alles aan doen om je voor te blijven bij het BD!:p

Mooi, dan hoef je vanaf nu ook niet meer "te zeiken" over een shirt. Gewoon drukken en een keus maken in je shirt. Bijzaken verstoren jouw prestaties en dat is zonde.

• #1.691
Mooi, dan hoef je vanaf nu ook niet meer "te zeiken" over een shirt. Gewoon drukken en een keus maken in je shirt. Bijzaken verstoren jouw prestaties en dat is zonde.

O.K. je hebt gelijk :o

Niet meer stil blijven staan bij "bijzaken"...ik ga me richten op de hoofdzaak: meer drukken dan Wim ;), dus bij deze hoop ik dat je op de komende wedstrijden meer zult drukken dan ik op het EK, dan moet ik gewoon ook weer vol aan de bak!

Huggy, je zou ook voor een tijdje de-load kunnen kiezen. Even lekker weer op krachten komen en daarna weer zin krijgen om naar een piek-moment toe te werken. :cool:

• #1.693
Huggy, je zou ook voor een tijdje de-load kunnen kiezen. Even lekker weer op krachten komen en daarna weer zin krijgen om naar een piek-moment toe te werken. :cool:

En hoe zou dit naar jouw mening moeten uitzien?
Ik heb eigenlijk nooit echt gedeload, of je zou een weekje rust als zodanig moeten beschouwen.

Daarbij wil ik graag mijn Katanashirt "oprekken" en vrees dat ik daarvoor wel erg zwaar moet gaan met gewichten van 225+...

Daarbij heb ik ook fysiek nergens last van...het is puur mentaal...heb gewoon effies een dipje...momenteel voelt alles gewoon zwaar(der) aan dan voorheen. Ik denk dat ik daar niet te zeer aan moet gaan toegeven, toch? Daarbij moet ik wel wimwam voorblijven dus is er werk aan de winkel ;)

Huggy heeft gewoon last van een herfstdipje ... komt wel goed :D

Bij mezelf merk ik ook dat ik vooral op de vrijdag(-avond) geen energie meer heb :(

• #1.695
Huggy heeft gewoon last van een herfstdipje ... komt wel goed :D

Bij mezelf merk ik ook dat ik vooral op de vrijdag(-avond) geen energie meer heb :(

Het komt zeker weten meer dan helemaal goed!
De aanloop naar het EK heeft toch wat veel van me gevergd, en ik ben ook geen 18 meer. Het probleem is niet dat ik zwakker word, maar dat ik langer nodig heb om te herstellen naarmate ik ouder word. En ik zal gewoon ook nu en dan gas terug moeten nemen. Ik wil deze sport nog heel lang blijven doen, en dat kan alleen maar als je het ook met "beleid" doet.

Ik heb inmiddels een nieuw schema gemaakt voor de komende 9 weken (2x per week bankdrukken):

9 week raw bench press program.

4 weken volume (5x5)
Wk 46)5x5x145
Wk 47)5x5x150
Wk 48)5x5x155
Wk 49)5x5x160

1 week deload
Wk 50)3x3x160

4 weken intensiteit (3x3)
Wk 51) 3x3x162,5
Wk 52) 3x3x165
Wk 53) 3x3x167,5
Wk 54) 3x3x170

Wat de volumefase betreft...ik heb laatst nog 3x5x160 gedrukt en wat de intensiteitsfase betreft heb ik ook al een tripple met 170 gedrukt...dit schema zou dus haalbaar moeten zijn. Tevens ga ik in de volumefase niet zwaarder dan 160kg (waar ik pas in de laatste week in kom) en kan zo mijn lichaam ook weer een beetje herstellen en tevens weer kracht opbouwen.
Je kunt wel allerlei schema's gaan opstellen met futuristische gewichten, maar dat heeft weinig zin en werkt alleen maar demotiverend als je het doel niet bereikt.

Assistance blijft ongewijzigd...shoulder press, triceps push down en front lat pull down...ik ben niet de man van veel assistance...ik heb een core-exercise (uiteraard bankdrukken) en de assitance is erop gericht om schouders, triceps en lats sterker te maken, omdat deze spiergroepen bij het bankdrukken ook een grote rol spelen. Wellicht dat er "betere" oefeningen zijn zoals b.v. military press, close grip bench press en barbell row voor deze spiergroepen, maaaaaaar...die oefeningen veroorzaken onnodig stress op bepaalde spieren en gewrichten die de eerder vermeldde oefeningen niet veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Goed plan, Huggy.
Je doet het altijd met 4'en en 5'en, dus waarom zou je daar iets aan veranderen als het goed werkt, en je voelt er jezelf prettig bij.
Alleen week: 53 en week 54 lijkt me bijna onmogelijk, maar dat is aan jou.
Succes man!

• #1.697
Goed plan, Huggy.
Je doet het altijd met 4'en en 5'en, dus waarom zou je daar iets aan veranderen als het goed werkt, en je voelt er jezelf prettig bij.
Alleen week: 53 en week 54 lijkt me bijna onmogelijk, maar dat is aan jou.
Succes man!

Gevoelsmatig vind ik dit soort schema's inderdaad het prettigst...Uiteraard zijn de laatste weken altijd de zwaarste...maar ik train het liefste volgens een bepaald schema, met een bepaald doel voor ogen.
Het schema op zich is niet het doel, maar vormt wel een uitdaging.
En uitdagingen heb ik nodig...vergeet niet dat ik "lazy" ben...en zonder uitdaging kom ik mijn stoel niet uit ;).

P.S. Niets is onmogelijk: Facing the Challenge!!!

Terug
Naar boven