XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

En hoe zou dit naar jouw mening moeten uitzien?
Ik heb eigenlijk nooit echt gedeload, of je zou een weekje rust als zodanig moeten beschouwen.

Daarbij wil ik graag mijn Katanashirt "oprekken" en vrees dat ik daarvoor wel erg zwaar moet gaan met gewichten van 225+...

Daarbij heb ik ook fysiek nergens last van...het is puur mentaal...heb gewoon effies een dipje...momenteel voelt alles gewoon zwaar(der) aan dan voorheen. Ik denk dat ik daar niet te zeer aan moet gaan toegeven, toch? Daarbij moet ik wel wimwam voorblijven dus is er werk aan de winkel ;)

Ja, nee dat is gevoelsmatig natuurlijk. Omdat je naar een piekmoment hebt toegewerkt. Kan het juist heel bevorderlijk zijn om zeker een periode van 2/3 weken wel te blijven trainen, maar op maximaal 60%

Meestal word je in de de-load sterker, puur omdat je CSZ rust krijgt.

Maar dat zeg ik, het moet goed aanvoelen en als je gevoel zegt nog meer, dan gewoon meer doen. :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.703
Ik toch al gauw zo'n 1500 a 1600 x/jaar... :o
Van die vettige, vlezige, vezelpladijsters! :D
Wat een wending heeft je log genomen. :roflol:

:roflol: moet kunnen, hummy...

"Persen" vind ik echt ontspannend...ik neem me daar altijd - net als bij alle andere dingen die ik doe - uitgebreid de tijd voor, en heb altijd wat leesvoer bij me...

poep03.jpg

Ik heb dan ook absoluut niets met een urinoir (ofwel pisbak)

Beren-wc.jpg

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:00 ----------

Ja, nee dat is gevoelsmatig natuurlijk. Omdat je naar een piekmoment hebt toegewerkt. Kan het juist heel bevorderlijk zijn om zeker een periode van 2/3 weken wel te blijven trainen, maar op maximaal 60%

Meestal word je in de de-load sterker, puur omdat je CSZ rust krijgt.

Maar dat zeg ik, het moet goed aanvoelen en als je gevoel zegt nog meer, dan gewoon meer doen. :)

Thnks voor je input!
Je hebt gelijk, daarom doe ik de komende 4 weken 5-jes...daarbij is het schema wat ik wil aanhouden geen wet van meden en perzen...op het moment dat het goed gaat, doen we wat meer, en op het moment dat het wat minder gaat, doen we effies dimmen...zo simpel is dat ;).

:roflol:
Waar haal je toch altijd die berenplaatjes vandaan?! ;)

• #1.706
Misschien moesten we Huggy maar eens Grizzly-Adam's noemen...;)
grizzly-adams.jpg

Ik heb (nog) geen baard...dus ik lijk niet zo op Adam, wat postuur betreft wellicht wel op Grizzly ;)

Fijn om in je log te lezen dat je overigens weer met "stevige" gewichten bezig bent, en ook niet vies van een potje bier op zijn tijd bent :klink:

• #1.707
Training 9 november

Ik voelde me vandaag redelijk goed! Wimwam zou (K+) schrijven ;)

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 & 5x5x150kg
Eigenlijk zou ik volgens mijn schema deze week 5x5x145 doen, maar zoals ik al aangaf, is een schema slechts een leiddraad en geen doel op zich...op het moment dat ik merk dat ik meer kan, doe ik meer.
Het 5x5 gebeuren is best wel pittig...de eerste set gaat goed, set 2 en 3 gaan beter, set 4 gaat minder en set 5 komt uit de tenen.
De laatste rep van de laatste set duurde naar mijn gevoel een eeuwigheid...ik kreeg het gewicht goed van de borst...maar de lockout ging zo tergend langzaam dat ik me er aan begon te ergeren...en toen ging het alsnog ;)

Ik had als "spotter" bij set 4 & 5 het "broertje" van Alex Moonen achter me staan...Dominique heeft inmiddels ook laten zien dat kracht in de genen bij de familie Moonen zit...ik zag hem dumbelpresses met 65kg doen, met één arm! :eek: En is in staat om ruim 130kg loglift te doen, ondanks dat hij nog geen 90kg weegt!!!
Het lijkt me een jongen die als hij paar jaartjes verder is serieus een gooi naar de titel sterkste man van NL in de -105kg klasse kan doen.

Verder nog Shoulder press gedaan: 3x8x100kg.
Triceps pushdown: 3x10x70 en Latt Pull Down: 6x8x70kg.

nice rené :p je vergeet te vermelden dat 2x je polsband bleef hangen haha

• #1.709
nice rené :p je vergeet te vermelden dat 2x je polsband bleef hangen haha

:roflol: Dat klopt...ik heb nieuwe polsbandages van Titan, en daar zitten lange, dikke lussen aan (die je om je duim kunt doen) en doordat ik breed vast pak kwamen die diverse keren bij het terugleggen tussen de halter en de haltersteun terecht. Wie hielp me ook alweer door effies de halter op te tillen? Juist...bedankt Max! Ik geloof dat je me zelfs betrapte op een (ingeslikte) vloek, toch? ;)

:roflol: Dat klopt...ik heb nieuwe polsbandages van Titan, en daar zitten lange, dikke lussen aan (die je om je duim kunt doen) en doordat ik breed vast pak kwamen die diverse keren bij het terugleggen tussen de halter en de haltersteun terecht. Wie hielp me ook alweer door effies de halter op te tillen? Juist...bedankt Max! Ik geloof dat je me zelfs betrapte op een (ingeslikte) vloek, toch? ;)
Beter een vloek inslikken dan dat je zo'n lus inslikt! :D

Laatst bewerkt:
hahaha ja ik denk wat zegt rené nu :P je leekt me daar geen type voor :P maar je had er ipv potverdomme god vergeef me gemaakt :p scheelt alweer :P

• #1.712
Beter een vloek inslikken dan dat je zo'n lus inslikt! :D

:roflol:...lijkt me inderdaad zwaar op de maag te liggen zo'n polsbandage ;)

---------- Toegevoegd om 16:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:40 ----------

hahaha ja ik denk wat zegt rené nu :P je leekt me daar geen type voor :P maar je had er ipv potverdomme god vergeef me gemaakt :p scheelt alweer :P

Je hebt volkomen gelijk Max! Ik ben daar ook geen type voor.
Ik heb een goede band met O.L.H (Onze Lieve Heer) en wilde hem niet de schuld van mijn dommigheid geven...vandaar dat ik "godver.....geef me" godzijdank er tijdig van kon maken ;)

hahha je gaat zeker ook iedere zondag naar de kerk

• #1.714
  • #1.715
Gisteren vanuit mijn werk gaan trainen...moest nog naar een feestje *:)

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x5x150kg.
Toen ik het eerste set met 150kg drukte, had ik zoiets van: moet ik er hier nog 4 sets van doen....pfffffffffff....de eerste drie sets voelden beduidend zwaarder aan dan maandag...sets 4 en 5 daarentegen gingen weer lekker...vreemd...alhoewel, bij die laatste sets stond Alex Moonen achter me, en zoiets stimuleerd altijd wel ;).

LPD: 20x50. 6x10x70kg.

* Effies terugkomen op dat feestje, het was een jubileum van een collega...iedereen dronk bier...en ik? Eerst spa blauw en later melk!
Hij vroeg namelijk of iets anders dan water wilde drinken (helaas was ik de bob, en kon dus geen alcohol nuttigen, en maakte kenbaar dat ik graag melk drink). Toen kreeg ik dus een lekker pak melk voorgezet!
Het was overigens volle melk...ik drink tegenwoordig magere...hmmmmmmm...wat smaakte die volle melk toch lekker...wat ik me niet allemaal ontzeg...vet is nu eenmaal een smaakmaker :o.

Zuiplap! :D

Gisteren vanuit mijn werk gaan trainen...moest nog naar een feestje *:)

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 5x5x150kg.
Toen ik het eerste set met 150kg drukte, had ik zoiets van: moet ik er hier nog 4 sets van doen....pfffffffffff....de eerste drie sets voelden beduidend zwaarder aan dan maandag...sets 4 en 5 daarentegen gingen weer lekker...vreemd...alhoewel, bij die laatste sets stond Alex Moonen achter me, en zoiets stimuleerd altijd wel ;).

LPD: 20x50. 6x10x70kg.

* Effies terugkomen op dat feestje, het was een jubileum van een collega...iedereen dronk bier...en ik? Eerst spa blauw en later melk!
Hij vroeg namelijk of iets anders dan water wilde drinken (helaas was ik de bob, en kon dus geen alcohol nuttigen, en maakte kenbaar dat ik graag melk drink). Toen kreeg ik dus een lekker pak melk voorgezet!
Het was overigens volle melk...ik drink tegenwoordig magere...hmmmmmmm...wat smaakte die volle melk toch lekker...wat ik me niet allemaal ontzeg...vet is nu eenmaal een smaakmaker :o.

Och, volle melk is heerlijk. En ik denk ook gezonder dan magere melk. Ik drink altijd volle hoor. Maar ja moet ook eerlijk bekennen dat ik me niet hoef te scharen tussen de mannen met een mooi afgetraint lichaam. Dat dan wel weer....hihi...:D

Och, volle melk is heerlijk. En ik denk ook gezonder dan magere melk. Ik drink altijd volle hoor. Maar ja moet ook eerlijk bekennen dat ik me niet hoef te scharen tussen de mannen met een mooi afgetraint lichaam. Dat dan wel weer....hihi...:D
Waarom zou volle melk gezonder zijn dan magere..?

• #1.719
Training 16/11

De eerste training in het nieuwe jaar was meteen goed voor een nieuw volumepr!

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x5x155kg!!!:banana:
Wilde mezelf bewijzen dat ik ondanks mijn (inmiddels) 41 lentes nog lang niet ben afgeschreven ;)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik gisteren in huiselijke kring en vandaag op het werk nogal wat vlaai naar binnen hebt gewerkt...rijstevlaai met slagroom om precies te zijn...zou dat wellicht de sleutel tot een "boost" zijn? Ziet wellicht wel wat raar uit als je op een wedstrijd voor dat je aan de beurt bent nog snel effies een stuk vlaai verorberd en de slagroom van je vingers aflikt voordat je de halter vastpakt ;)

ass_vlaai_rijstevlaai_slagroom.jpg

Daarna nog wat LPD gedaan: 6x10x70kg

Training 16/11

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x5x155kg!!!:banana:
Wilde mezelf bewijzen dat ik ondanks mijn (inmiddels) 41 lentes nog lang niet ben afgeschreven ;)

Daarna nog wat LPD gedaan: 6x10x70kg

It ain't over till it's over, zwaar die 5 x 5..... :cool:

Nieuwe jaar? Is het bankdrukseizoen net afgelopen?
Zou je een keer smal bankdrukken willen doen, 1 setje tussendoor? Even om te kijken hoe ik er voor sta.. Ik heb vandaag 7 x 130kg smal gehaald maar als ik je serie breed zo zie dan haal je vast minimaal 10kg meer (smal).

Wat is LPD? :)

Jaap

Terug
Naar boven