AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

Goede post, Huggie :D

Natuurlijk is het te wijten aan de toewijding voor bankdrukken dat Joanne haar record kon halen, daar zijn we het met z'n allen over eens!

Ik denk dat de meesten van je vrienden hier op dit forum je gewoon willen helpen om je nog meer progressie te laten boeken, omdat ze misschien het idee hebben dat er voor jou nog veel meer in zit ...

Je kunt jezelf ook moeilijk vergelijken met 99% van ons op DBB; jij leeft en traint voor het bankdrukken en houdt daar je eigen schema en ideeen op na.

Terwijl de rest van ons toch streeft naar een algeheel beter fysiek op alle 'lichaamsonderdelen' (m.u.v. powerlifters en strongmen). ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.742
Huggy, je bent gewoon lazy! ;)
Je moet "gewoon" twee, drie keer per week op je nuchtere maag wat sets zware squats gaan doen, dan zul je nog eens wat mee maken.
Hahaha, makkelijk gezegd éh...
Doe jij nu maar lekker wat je het fijnste vind, je draait toch lekker mee zo..? :thumb:

Op mijn nuchtere maag hoef ik geen twee stappen te zetten...als ik 's-morgens opsta, ben ik net een uitgehongerde beer, die ontwaakt uit zijn winterslaap en slechts één ding wil: eten ;)...

---------- Toegevoegd om 16:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Goede post, Huggie :D

Natuurlijk is het te wijten aan de toewijding voor bankdrukken dat Joanne haar record kon halen, daar zijn we het met z'n allen over eens!

Ik denk dat de meesten van je vrienden hier op dit forum je gewoon willen helpen om je nog meer progressie te laten boeken, omdat ze misschien het idee hebben dat er voor jou nog veel meer in zit ...

Je kunt jezelf ook moeilijk vergelijken met 99% van ons op DBB; jij leeft en traint voor het bankdrukken en houdt daar je eigen schema en ideeen op na.

Terwijl de rest van ons toch streeft naar een algeheel beter fysiek op alle 'lichaamsonderdelen' (m.u.v. powerlifters en strongmen). ;)

Je slaat de spijker op zijn kop!
Ik train om sterker in het BD te worden, heb daar zo inderdaad mijn ideeën over. BD = mijn passie, hetgeen ik niet echt heb met andere oefeningen.
Die doe ik dan omdat ik het idee heb dat het maar moet (een soort must).
De algehele fysiek maakt me inderdaad niet zoveel uit...het resultaat wat ik druk op de bank is hetgeen wat teld. Uiteraard vind ik wel dat wat je doet niet ten koste van je gezondheid moet gaan en daarom heeft alles zijn grenzen en zijn er bepaalde dingen die ik gewoon niet zou overwegen en ook niet zou uitproberen (denk hierbij b.v. aan het gebruik van middelen die op de dopinglijst staan). Tevens ben ik van mening dat je geen superzwaargewicht hoeft te zijn om superzwaar te drukken...Pjotr v/d Hoek heeft dat duidelijk laten zien! Dus kan er wel een paar kilo vanaf bij mij.

Ik ben me er verder van bewust dat mijn forumvrienden hier het inderdaad goed met me voorhebben en me alleen maar willen helpen :).

Ik zal de raad (over het KB) dan ook niet in de wind slaan en gewoon eens uitproberen.

Laat ik nog één praktijkvoorbeeld noemen...Joanne Schaefer...zij is powerliftster en heeft diverse Wereld-, Europese en Nederlandse titels op naam. Zij heeft laatst een nieuw wereldrecord BD gedrukt (200,5kg)...is dat omdat zij zoveel KB heeft gedaan of haar rug zoveel heeft getraind?
Nee...want door bepaalde omstandigheden was zij niet in staat om serieus te KB en te DL...maar heeft zij zich volledig toegelegd op het BD...het resultaat liegt er niet om :p

Joanne heeft in haar powerlifttraining ook dergelijke gewichten gedrukt. Helaas kwam het op de wedstrijden er nog niet uit. Natuurlijk doordat zij de focus afgelopen periode (nood gedwongen) heeft verlegd, wil niet zeggen dat haar buigen een grote toegevoegde waarden heeft (gehad) voor haar bankdruk prestatie. Degene die het WR heeft afgepakt buigt ook 260kg+ en een andere concurrent van Joanne die deze keer geen 200kg drukte op het WK buigt zelfs 320kg. Daarbij hebben in NL nog twee andere dames die goed kunnen bankdrukken en wat blijkt beide kunnen ook heel toevallig goed kniebuigen ;)

• #1.744
Joanne heeft in haar powerlifttraining ook dergelijke gewichten gedrukt. Helaas kwam het op de wedstrijden er nog niet uit. Natuurlijk doordat zij de focus afgelopen periode (nood gedwongen) heeft verlegd, wil niet zeggen dat haar buigen een grote toegevoegde waarden heeft (gehad) voor haar bankdruk prestatie. Degene die het WR heeft afgepakt buigt ook 260kg+ en een andere concurrent van Joanne die deze keer geen 200kg drukte op het WK buigt zelfs 320kg. Daarbij hebben in NL nog twee andere dames die goed kunnen bankdrukken en wat blijkt beide kunnen ook heel toevallig goed kniebuigen ;)

O.K. Wim, je hoeft me niet te overtuigen...ik geloof je ;)...maar ik vrees wel dat de toegevoegde waarde van 4x8x70kg KB (in het kader van de gewichten die die dames buigen) vrij bescheiden zal zijn.
Maar goed...iedere kilo is er een, en baat het niet, schaadt het niet :)

Ik vind het verder wel opvallend dat de verschillen tussen three-lift (powerliftwedstrijden) en single-lift (bankdrukwedstrijden) wat het BD betreft nogal vrij groot zijn. Op het WK powerliften werd in de 125+ klasse 290kg gedrukt en op het WK bankdrukken 340kg...dat is een verschil van 50kg!

Maar ik wil verder niet moeilijk doen...ik heb reeds toegezegd dat ik wil gaan buigen...Nog meer suggesties?

O.K. Wim, je hoeft me niet te overtuigen...ik geloof je ;)...maar ik vrees wel dat de toegevoegde waarde van 4x8x70kg KB (in het kader van de gewichten die die dames buigen) vrij bescheiden zal zijn.
Maar goed...iedere kilo is er een, en baat het niet, schaadt het niet :)?

je kan het rustig stap voor stap uitbouwen ;-)

Ik vind het verder wel opvallend dat de verschillen tussen three-lift (powerliftwedstrijden) en single-lift (bankdrukwedstrijden) wat het BD betreft nogal vrij groot zijn. Op het WK powerliften werd in de 125+ klasse 290kg gedrukt en op het WK bankdrukken 340kg...dat is een verschil van 50kg!?

Op beide WK's was het niveau minder dan voorgaande jaren. Siders, Midote ontbraken en de goede zweedse zwaargewichten. Allen doen ook powerliften ;-) Kenneth komt stap voor stap weer terug naar zijn oude niveau.

Maar ik wil verder niet moeilijk doen...ik heb reeds toegezegd dat ik wil gaan buigen...Nog meer suggesties?

zie mijn log :D

• #1.746
je kan het rustig stap voor stap uitbouwen ;-)

zie mijn log :D

Hola...dacht ik toch er met 4x8x70 KB te zijn, proef ik nu in je commentaar dat ik me dus toch serieus moe moet gaan maken met KB? ;)

Ik volg jouw log...je kunt het ook overdrijven, hé... ;)

Hola...dacht ik toch er met 4x8x70 KB te zijn, proef ik nu in je commentaar dat ik me dus toch serieus moe moet gaan maken met KB? ;)
Door het buigen belast je ook weer je onderrug, zodat je deze ook meer kan gebruiken bij je banken. Ik heb het over stap voor stap. week of 2 4x8 70 en dan rustig de ene keer iets zwaarder en dan weer lichter. Mooi streven voor het NK is 4x8 met 100 :eek:

Ik volg jouw log...je kunt het ook overdrijven, hé... ;)
Ik doe nu denk ik 2/3 van wat ik vroeger deed en bouw het dus weer rustig uit en merk dat ik dus ook weer sterker word :banana: morgen lekker licht trainen :p

• #1.748
Door het buigen belast je ook weer je onderrug, zodat je deze ook meer kan gebruiken bij je banken. Ik heb het over stap voor stap. week of 2 4x8 70 en dan rustig de ene keer iets zwaarder en dan weer lichter. Mooi streven voor het NK is 4x8 met 100 :eek:

Ik doe nu denk ik 2/3 van wat ik vroeger deed en bouw het dus weer rustig uit en merk dat ik dus ook weer sterker word :banana: morgen lekker licht trainen :p

We zullen zien hoe het zal gaan...ik ben niet bang om zwaar te buigen...ik ben alleen maar bang voor mijn lies en inderdaad rug...maar het komt wel goed.

Ik heb snel effies gespiekt op je site...in 2000 had je een totaal van 867,5kg: 340KB - 215BD - 312,5DL...een prestatie van wereldformaat!...je streven op korte termijn is de grens van de 800 weer te doorbreken, hetgeen je volgens mij al op de eerst komende wedstrijd zal lukken...waar hoop je uiteindelijk op uit te komen?

We zullen zien hoe het zal gaan...ik ben niet bang om zwaar te buigen...ik ben alleen maar bang voor mijn lies en inderdaad rug...maar het komt wel goed.
vandaar stap voor stap. Gaat het wat minder dan doen je het gewoon lichter.

Ik heb snel effies gespiekt op je site...in 2000 had je een totaal van 867,5kg: 340KB - 215BD - 312,5DL...een prestatie van wereldformaat!...je streven op korte termijn is de grens van de 800 weer te doorbreken, hetgeen je volgens mij al op de eerst komende wedstrijd zal lukken...waar hoop je uiteindelijk op uit te komen?
Op een EK heb ik 345 gebogen en op een WK een keer 320 getrokken ;-) EK 2000 is mijn beste wedstrijd tot nu toe bij elkaar.
Eerst de 800 doorbreken en richting de 820 en dan weer de volgende stap.
Focus ligt nu om op 29-11 of 13-12 800+ te tillen.

• #1.750
Op een EK heb ik 345 gebogen en op een WK een keer 320 getrokken ;-) EK 2000 is mijn beste wedstrijd tot nu toe bij elkaar.
Eerst de 800 doorbreken en richting de 820 en dan weer de volgende stap.
Focus ligt nu om op 29-11 of 13-12 800+ te tillen.

Dat zijn heel respectabele gewichten :eek:
En dat laat zien dat je heel wat in je mars hebt!
Ik wens je alvast veel suc6...als je maar niet te snel met BD progressie boekt ;)...ik moet wel de kans krijgen om je daarop voor te blijven ;)

Dat zijn heel respectabele gewichten :eek:
En dat laat zien dat je heel wat in je mars hebt!
Ik wens je alvast veel suc6...als je maar niet te snel met BD progressie boekt ;)...ik moet wel de kans krijgen om je daarop voor te blijven ;)

Bedankt en ik moet eerst weer 200 drukken voordat de 210 dichterbij komt ;)

• #1.752
Bedankt en ik moet eerst weer 200 drukken voordat de 210 dichterbij komt ;)

Je hebt één voordeel...je kunt een heel respectabel gewicht kniebuigen...en laat veel sterke bankdrukkers nu toevallig ook sterke buigers zijn ;)...ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat het goed komt...200kg is voor wimwam op de komende wedstrijd no problem!

• #1.753
Training 20/11 Spaubeek.

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x5x155kg
LPD: 4x10x70kg

Toen het receptje van wimwam ;)
Kniebuigen...effies met de lege halter begonnen 20x20...vervolgens 10x60, 8x100, 6x140, 4x180 en 2x200...fluitend, stelde niets voor.
Helaas ging het niet zo :o
De lege halter...tjonge ik krijg nog niet eens fatsoenlijk mijn armen zover gebracht dat ik de halter achter mijn schouders kan vastpakken...ik ben superstijf en totaal niet beweeglijk...O.K. uiteindelijk dan toch naar diverse pogingen kreeg ik de halter eindelijk te pakken...toen zakken...pfff...kreeg het idee alsof er iemand met een scherp voorwerp in mijn lies zat te prikken...dit voelt gewoon absoluut niet lekker aan...toch maar reps gedaan...auw, auw, en nog eens auw :(
Vervolgens 70kg aan het halter...het gewicht was geen enkel probleem...maar naar 5 reps maar gestopt...het bleef gewoon pijn doen.
Dit was absoluut geen suc6...als ik zo zou moeten trainen, stopte ik ermee.
Laat me maar gewoon mijn ding doen zoals ik altijd doe, dan heb ik nergens last van...ik boek op mijn manier wel progressie...ja, ik weet het...ik ben een watje...:o...ik zou beter thuishoren bij de paralympics (bankdrukken voor atleten met een lichamelijke beperking) ;)

Wat was er anders nog te vermelden...Ruud Gransier was er ook en voelde zich nog wat zwakjes na een darminfectie en duwde "slechts" een tripple met 200kg raw. Toen kwamen we op het idee om hen eens mijn katana aan te trekken...met 260kg kwam hij nog niet op de borst, maar uitdrukken stelde niets voor...deze jongen lijkt me in staat om het NL record van 255kg op naam van Siem Wulfse te verbeteren!
Hij kon beter met de Titan overweg dan ik...en aangezien ik de Titan een kl**te shirt vind...is hij nu de trotse eigenaar van een katana (hij bood me 80 Euro, en ik was blij dat ik het kwijt was, want ik wilde er eigenlijk geen energie meer aan besteden). Dus ga ik in de toekomst gewoon lekker verder in mijn vertrouwde Inzer Rage X die ik veel prettiger vind en waar ik ook (in training) al zo'n 50 kg meer heb weten uit te halen dan wat ik raw druk. Een wedstrijd is ook een mentaal spelletje...en dan vind ik dat ik niet in een shirt moet gaan drukken wat ik absoluut niet prettig vind zitten.

Zei ik toch..? ;)

• #1.755

Yep...ik weet het...je had gelijk :o
Maar niet geschoten is altijd mis...maar waarom gelooft me niemand als ik zeg dat ik niet fatsoenlijk meer kan KB of DL zonder het idee te hebben dat ik vanaf mijn liesstreek zowat in het midden scheur ;)
En ik ben niet kleinzielig wat pijn betreft...(ik heb vaker last van ingegroeide teennagels, en die heb ik me vaker laten verwijderen bij de huisarts zonder verdoving) maar als je met een lege halter al pijn hebt, dan klopt er gewoon iets niet...noem me maar luie powerlifter of wat dan ook...kan me niets schelen :p...ik zal laten zien dat ik ook zonder KB en DL een heel respectabel gewicht zal bankdrukken!

• #1.756
Ik ben echt opgelucht dat ik aan de Super Katana van Titan geen energie meer hoef te besteden...ik heb de Katana als een super stug shirt ervaren waar ik niet de power uit weet te halen zoals uit de Rage X van Inzer.

Ik had de Katana gekocht omdat ik er zoveel "goede" recenties over hoorde...en voor hetzelfde geld had de Katana me wel goed gelegen.
Aan de ene kant bestaat er niet zoiets als een "magisch" shirt...je ziet tegenwoordig op wedstrijden velen een katana dragen...maar er bommen ook veel atleten uit. Wat dat betreft citeer ik de woorden van Lucas: "het is een hit or miss shirt" Laatst zei iemand nog tegen me dat hij verwacht dat velen er weer op terug zullen komen en weer in Inzer zullen gaan drukken...ik ben er in elk geval één van ;)

En laten we niet vergeten dat bijvoorbeeld Joanne Schaefer die notabene gesponsord wordt door Titan, in een Inzer Rage X een nieuw wereldrecord heeft gedrukt.
Uiteraard blijf e.e.a. een persoonlijke kwestie...iedereen zou moeten drukken in het shirt wat voor hem of haar het beste werkt en niet een trend zomaar moeten volgen. Maar wat het beste werkt weet je altijd pas achteraf...daarom vind ik het niet zonde dat ik de katana gekocht heb, maar ben wel blij dat ik het shirt weer kwijt ben :).

De lege halter...tjonge ik krijg nog niet eens fatsoenlijk mijn armen zover gebracht dat ik de halter achter mijn schouders kan vastpakken...ik ben superstijf en totaal niet beweeglijk...O.K. uiteindelijk dan toch naar diverse pogingen kreeg ik de halter eindelijk te pakken...toen zakken...pfff...kreeg het idee alsof er iemand met een scherp voorwerp in mijn lies zat te prikken...dit voelt gewoon absoluut niet lekker aan...toch maar reps gedaan...auw, auw, en nog eens auw :(
Vervolgens 70kg aan het halter...het gewicht was geen enkel probleem...maar naar 5 reps maar gestopt...het bleef gewoon pijn doen.

Rene, jammer te lezen dat je gelijk weer last kreeg van je lies. Ik snap je reactie en ik zou toch laten onderzoeken hoe het komt dat dit gebeurd/ontstaat. Mogelijk zit er littekenweefsel van je oude blessure en is het logisch dat het nu zeer gaat doen als je het belast. No Pain No Gain ;)

Pijnloos squatten is natuurlijk een prima uitgangspunt om - zonder te forceren (duh) - je atletische vermogen / GPP op te krikken. Je zal je er uiteindelijk alleen maar beter van worden in de zin van lekkerder in je vel zitten en beter presteren. Maw, de moeite is het dubbel en dwars waard.

Ik ben er heilig van overtuigd van dat zodra je het eerste verschil begint te merken, je er met volle overtuiging werk van gaat maken als vast onderdeel van je trainingsweek. Volgens mij heb je gewoon even die spreekwoordelijke schop onder je berehol nodig om op gang te komen.

Terug
Naar boven