- Waardering
- 3.220
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Het is inderdaad vervelend...en het probleem begint al met een lege halter van 20kg. Het probleem word denk ik mede veroorzaakt door mijn scheefstand. Daarbij - en dat heb ik van jong af aan - liggen bepaalde bewegingen me gewoon niet. Ik kan me herinneren dat ik op een bepaald ogenblik vrijstelling kreeg van de gymles omdat de gymleraar zijn geduld met me begon te verliezen. Als we trefbal deden bleek ik niet in staat om een bal te ontwijken (ik was als kind al vrij traag). Als we moesten bokspringen, sprong ik de bok om. De gymleraar zei altijd: je bent zo sterk als een os, maar zo stijf als een plank.
Toen ik 14 jaar was zocht ik mijn heil bij gewichthefvereniging Helios van Piet Strolenberg. Technisch bleek ik een nul te zijn...ik was het stereotype van de domme kracht
. Ik had één favoriete oefening...het bankdrukken...daarbij kon ik liggen op een bank en gewoon domweg een halter op mijn borst laten zakken en mijn armen weer strekken. Piet zag het met lede ogen aan...we zijn dan ook vrij snel gescheiden wegen gegaan
.
Wat Ruud betreft...hij is uitzonderlijk sterk in het BD...(daarbij doet hij nooit KB of DL)...ik vrees dat hij toch wel een maat te groot is...hij is 15 jaar jonger en drukt raw zo'n 40kg meer dan mij. Als hij een beetje fit is drukt hij namelijk zonder al te veel moeite 220kg.
Wat Impo schrijft over het feit dat je ook met "brain" moet trainen, spreekt me wel aan...ik krijg vaak kritiek, en dat is niet erg, anders moet je niet op een forum gaan, waarmee je je immers toch ten dele bloot geeft en dus ook open steld voor kritiek. En dat is ook prima. Aan alleen maar "lofzang" heb je immers niets.
Ik ben ruim twee jaar geleden met het 5x5 gebeuren begonnen (geïnspireerd door www.stronglifts.com) Ik begon destijds met 5x5x130. Ik drukte destijds 160kg op de bank.
Momenteel zit ik op 5x5x155. Een toename van 25kg...en heb een top van ruim 180kg raw...niet spectaculair...maar ik ben er blij mee en besef tegelijkertijd dat er nog een lange weg te gaan is. Ik train niet bepaald gevarieerd, maar wel consequent en gedisciplineerd. Daarbij ben ik ook realistisch...als 40 plusser en natural gaat alles niet zo snel als je dat zou willen, maar dat is niet erg, want uiteindelijk kom ik er wel
!
---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------
Toen ik 14 jaar was zocht ik mijn heil bij gewichthefvereniging Helios van Piet Strolenberg. Technisch bleek ik een nul te zijn...ik was het stereotype van de domme kracht
. Ik had één favoriete oefening...het bankdrukken...daarbij kon ik liggen op een bank en gewoon domweg een halter op mijn borst laten zakken en mijn armen weer strekken. Piet zag het met lede ogen aan...we zijn dan ook vrij snel gescheiden wegen gegaan
. Wat Ruud betreft...hij is uitzonderlijk sterk in het BD...(daarbij doet hij nooit KB of DL)...ik vrees dat hij toch wel een maat te groot is...hij is 15 jaar jonger en drukt raw zo'n 40kg meer dan mij. Als hij een beetje fit is drukt hij namelijk zonder al te veel moeite 220kg.
Wat Impo schrijft over het feit dat je ook met "brain" moet trainen, spreekt me wel aan...ik krijg vaak kritiek, en dat is niet erg, anders moet je niet op een forum gaan, waarmee je je immers toch ten dele bloot geeft en dus ook open steld voor kritiek. En dat is ook prima. Aan alleen maar "lofzang" heb je immers niets.
Ik ben ruim twee jaar geleden met het 5x5 gebeuren begonnen (geïnspireerd door www.stronglifts.com) Ik begon destijds met 5x5x130. Ik drukte destijds 160kg op de bank.
Momenteel zit ik op 5x5x155. Een toename van 25kg...en heb een top van ruim 180kg raw...niet spectaculair...maar ik ben er blij mee en besef tegelijkertijd dat er nog een lange weg te gaan is. Ik train niet bepaald gevarieerd, maar wel consequent en gedisciplineerd. Daarbij ben ik ook realistisch...als 40 plusser en natural gaat alles niet zo snel als je dat zou willen, maar dat is niet erg, want uiteindelijk kom ik er wel
!---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------
Trasher;4381018 Volgens mij heb je gewoon even die spreekwoordelijke schop onder je berehol nodig om op gang te komen.[/QUOTE zei:Als ik een wedstrijd heb, mag je me die schop onder mijn hol komen geven...op zo'n momenten heb ik daar wat aan...want ik heb er als huggybear moeite mee om me kwaad te maken![]()

!