XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.782
toch vind ik, eerlijk gezegd, dat een krachtsporter ook moet deadliften en squatten. Anders ben je in mijn opinie niet volledig bezig jezelf te ontwikkelen in kracht.

Ik weet zeker dat een wekelijkse squatsessie, afgewisseld met deadlifts jou zeker goed zal doen Rene. Alleen al om het feit dat je je verhoudingen recht trekt. Sterkere benen, onderrug, core etc. Derhalve denk ik dat het jouw benchkracht ook zeker zal stimuleren, denk ook aan de hormonale invloed van squats en deadlifts. Compound exercises make you stronger pound for pound!

Misschien dat je ooit nog het licht ziet Rene en zien we hier binnen een paar maanden tijd +200kg squats! ;)

Ik begrijp volledig wat je bedoelt...en ik geef je gelijk...SQ & DL zijn de beste basisoefeningen voor benen en rug. En van compound exercises word je zeker sterk! Beschouw me gemakshalve dan maar als een luie powerlifter die alleen maar wil bankdrukken. Mijn passie ligt bij het bankdrukken...SQ & DL heb ik niet zo veel mee...:o...heel mooi om te zien, maar niet om zelf te doen ;).

Hahaha...jij geeft het ook niet snel op, hé ;)
Komt wel goed...ik heb vandaag al 4x25 reps gedaan...maaaaaaaaaar ...KB zoals powerlifters of gewichtheffers het doen, gebeurt met de voeten plat op de grond, en meestal met een bredere stand.
Als ik ga KB in de sportschool dan doe ik dat wel met halterschijven onder mijn hielen. E.e.a. moet langzaamaan opgerekt worden ;)

ik zet trouwens wel men vraagtekens bij dat kniebuigen wat je nu doet waarbij je op je tenen staat.... als ik men kracht vanuit men tenen haal en niet druk met men hiel is dat erg oncomfortabel aan men knieen, en als ik het te lang doe krijg ik zelfs last van men knieen. jij bent geen lichte jongen, dus ik vraag me af of het slim is om bewust op die manier te gaan kniebuigen?

• #1.784
ik zet trouwens wel men vraagtekens bij dat kniebuigen wat je nu doet waarbij je op je tenen staat.... als ik men kracht vanuit men tenen haal en niet druk met men hiel is dat erg oncomfortabel aan men knieen, en als ik het te lang doe krijg ik zelfs last van men knieen. jij bent geen lichte jongen, dus ik vraag me af of het slim is om bewust op die manier te gaan kniebuigen?

Het is op dit moment een methode voor mij om pijnvrij te buigen...het is afwachten hoe e.e.a. zich ontwikkeld.
Vergeet niet dat je dan zonder halter buigt en dus "alleen" maar met je BDW te doen hebt (wat in mijn geval alles behalve bescheiden is) :o

vergis je niet dat DL en Squats zeker zorgt voor een betere ontwikkeling, en zal je bench zeker geen schade brengen.

Vergeet niet dat je dan zonder halter buigt en dus "alleen" maar met je BDW te doen hebt (wat in mijn geval alles behalve bescheiden is) :o

dat was eigenlijk juist wat ik bedoelde met men post ;)

als een 60kilo wegende gast met mobiliteitsproblemen dat doet is dat toch een ander verhaal dan iemand van 145 kilo. watch out zou ik toch zeggen, knieen krijg je maar 1 keer

• #1.787
dat was eigenlijk juist wat ik bedoelde met men post ;)

als een 60kilo wegende gast met mobiliteitsproblemen dat doet is dat toch een ander verhaal dan iemand van 145 kilo. watch out zou ik toch zeggen, knieen krijg je maar 1 keer

Je mag er op vertrouwen dat ik oefeningen waarvan ik last krijg en niet goed aanvoelen ik die gewoon achterwege laat...daar ben ik heel gemakkelijk in ;)

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

vergis je niet dat DL en Squats zeker zorgt voor een betere ontwikkeling, en zal je bench zeker geen schade brengen.

Ik vergis me niet zo snel ;)...ik ben alleen soms eigenwijs :D
Uiteraard zorgen SQ & DL voor een goede, algemene ontwikkeling...VERGEET niet dat ik in het verleden ook SQ & DL heb gedaan! Door blessures ben ik daar noodgedwongen mee gestopt en ik wil graag heel blijven en op dit moment lukt me dat vrij aardig.

Een collega van mijn had vaak rugklachten o.a. door overgewicht.

Heb hem begeleid met netjes dl ten en geloof het of niet zijn klachten zijn zeker met 60% afgenomen. zijn fysio zei dat zijn spieren veel sterker zijn en dat hij een stabielere stand heeft ontwikkeld.

Ik ken jouw gebreken natuurlijk niet, maar men denkt vaak dat Dl en squats slecht zijn.

Regards,

Porter.

• #1.789
Een collega van mijn had vaak rugklachten o.a. door overgewicht.

Heb hem begeleid met netjes dl ten en geloof het of niet zijn klachten zijn zeker met 60% afgenomen. zijn fysio zei dat zijn spieren veel sterker zijn en dat hij een stabielere stand heeft ontwikkeld.

Ik ken jouw gebreken natuurlijk niet, maar men denkt vaak dat Dl en squats slecht zijn.

Regards,

Porter.

Ondanks mijn overgewicht, heb ik al vele jaren geen rugklachten meer...als ik BOR of DL of SQ doe, krijg ik echter meteen last van mijn rug...je zult mij niet horen zeggen dat deze oefeningen slecht zijn, integendeel.
Ik heb het alleen maar erover hoe ik persoonlijk e.e.a. ervaar...ik ben een uitzondering die de regel bevestigd ;)

Huggy, ga aub liegen in je log, en vermeld steeds dat je squats en deadlifts gedaan hebt, anders laten ze je toch niet met rust. ;)

• #1.791
Huggy, ga aub liegen in je log, en vermeld steeds dat je squats en deadlifts gedaan hebt, anders laten ze je toch niet met rust. ;)

Hummy, jij bent de enige die me begrijpt ;)

Effies een variant op een liedje van Astrid Nijgh: "Ik doe wat ik doe...en vraag niet waarom...wellicht is het dom...maar ik loop tenminste niet krom...ik heb nu geen pijn en dat vind ik heel erg fijn...ik boek zelfs nog progressie en dat zonder een greintje agressie" ;)

"maar het kon nog veel beter, weet ook jij als allesweter, met buigen en tillen krijg je gespierdere benen en billen, en zul je nog meer bereiken, zal je naam op het NK bovenaan prijken, dus daarom dat we zeiken, en ook voor jou lieve excuusjes niet willen wijken"

:popcorn:

Huggy natuurlijk respecteer ik je keuze.

Wilde je alleen ff kietelen en geef toe, het heeft je wel even tot nadenken gezet. Maar als jij je happy voelt met banken, wie ben ik dan om te zeggen dat je "dit" en "dat" moet doen?

Gewoon lekker doorgaan met banken en we zien die 230 nog wel geduwd worden. :cool: :D

• #1.794
"maar het kon nog veel beter, weet ook jij als allesweter, met buigen en tillen krijg je gespierdere benen en billen, en zul je nog meer bereiken, zal je naam op het NK bovenaan prijken, dus daarom dat we zeiken, en ook voor jou lieve excuusjes niet willen wijken"

:roflol: :clap: :thumbs:

Ik wist niet dat er op dit forum ook zulke poëten zitten!
Maar ik ben liever lui dan moe, vandaar dat ik geen SQ & DL meer doe.
En met alleen maar bankdrukken gaat het me ook wel lukken!
Wellicht niet al te snel, maar uiteindelijk kom ik er wel! ;)

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

:popcorn:

Huggy natuurlijk respecteer ik je keuze.

Wilde je alleen ff kietelen en geef toe, het heeft je wel even tot nadenken gezet. Maar als jij je happy voelt met banken, wie ben ik dan om te zeggen dat je "dit" en "dat" moet doen?

Gewoon lekker doorgaan met banken en we zien die 230 nog wel geduwd worden. :cool: :D

Hoi Mike,

Nice dat je er weer bent, kerel!
We zijn momenteel aan het dichten geslagen in mijn log...;)

Die 230 gaat helemaal goed komen...let maar eens op!

Je log neemt even een wat vreemde wending, Hugz... :rolleyes:
Bank ze man! :D

Succes ouwe, ge weet zelf wat te doen.

• #1.798
Succes ouwe, ge weet zelf wat te doen.

Zo is dat!

Voor de liefhebbers hier nog een link naar een site met de verschillende benchshirts:

http://www.powerliftingwatch.com/powerlifting-equipment/singleply-bench-shirts

Een benchshirt hoeft niet persé duur te zijn...prijzen vanaf 38 dollar = 25 Euro!
Topshirts kosten uiteraard wel wat meer maar vallen door de gunstige dollarkoers mee.

Hier de prijzen van de waarschijnlijk 2 populairste shirts:
Inzer Rage X : 135 dollar = 90 Euro
Titan Super Katana : 170 dollar = 115 Euro

Ik zal voor het NK BD in maart 2010 een nieuwe Inzer Rage X kopen...ik ben van plan om het shirt in de V.S. te kopen...adressen waar je Inzer kunt kopen:

www.inzernet.com
www.irongladiators.com
www.houseofpain.com

Adressen waar je terecht kunt voor Titan:
www.titansupport.com
www.goodlift.cz

Deze shirts zijn overigens ook te bestellen via Henk Keizer in Nederland.
hc.keizer@quicknet.nl

Laatst bewerkt:
  • #1.799
3x3x170kg!

Training 30/11

Voelde me vandaag kiplekker - zou kunnen samenhangen met het feit dat ik het hele weekend heb geluierd - ( achter de pc zitten, op t.v. naar Nikelodeon naar 100 afleveringen van Spongebob kijken i.v.m. zijn 10-jarig bestaan, en gelezen in mijn nieuwste aanwinst van Dan Brown, the Lost Symbol). En doordat Mona ook feest heeft (Mona is 40 geworden) wat toetjes meegenomen die in de aanbieding waren (mijn voorkeur is de vanillepudding met aardbeiensaus, mmmmmmmmmmm).http://images.google.nl/imgres?imgu...+aardbeiensaus&hl=nl&rlz=1W1ADRA_nl&sa=N&um=1

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Toen ik op de sportschool kwam, wilde Alex Moonen ook net gaan BD, en dus had ik de gelegenheid om met hem samen te BD, wat voor mij toch wel motiverend werkt.
Alex had van te voren alreeds pittige loglift gedaan en deed het met BD zodoende iets "rustiger" aan...en drukte desondanks toch nog paar mooie volumesetjes met 160kg!
Met BD kan ik Alex ietsiepietsie tegengas geven (op alle andere fronten is hij vele malen sterker dan ik, laat daar a.u.b. geen twijfel over bestaan) en dat competitie element geeft mij wat extra power + het feit dat ik nog een monatoetje van te voren had gehad ;)

BD 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130 en 3x3x170kg!!!
En dat is dus wederom een nieuw volume pr, en daarmee heb ik mijn schema (9 weken cyclus) in 5 weken afgewerkt en zijn mijn doelstellingen voor dit jaar bereikt: 5x5x160 en 3x3x170.
Daarna nog Smal BD gedaan: 4x6x130kg

En als afsluiting nog 10x10x60 LPD gedaan...na het zware BD vind ik deze oefening heel erg prettig aanvoelen als ik wat lager intensiteit en meer volume doe.

3x3x170kg. :bow:
Nuff said Hugz, You showed them! ;)
Een loglift moet jij toch ook wel redelijk zwaar kunnen pakken..?
Heb je dat de laatste tijd al eens geprobeerd...?
Goed bezig, zoetekauw. :D

Terug
Naar boven