XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.801
3x3x170kg. :bow:
Nuff said Hugz, You showed them! ;)
Een loglift moet jij toch ook wel redelijk zwaar kunnen pakken..?
Heb je dat de laatste tijd al eens geprobeerd...?
Goed bezig, zoetekauw. :D

Ik ben heel blij met die 3x3x170...het laat zien dat mijn trainingsmethode voor mij werkt! (ook zonder SQ & DL :p).

Loglift heb ik ooit 130kg gedaan...een strikte militarypress krijg ik nog wel voor elkaar met 110kg...maar ik doe dit momenteel niet...mijn schouders pak ik zwaar genoeg met het BD aan en ik heb helaas niet de energie en de power die Alex heeft om èn zwaar te BD èn zwaar te logliften...het is voor mij dus keuzes maken (en daarbij wil ik ook graag heel blijven ;)).

netjes huggy gefeliciteerd met je pr

• #1.804
Aanstaande vrijdag zou Ruud Gransier "kettingen" meenemen naar de training. Hij traind ook vaker met banden en het trainen met kettingen wordt dus een primeur. Ik heb zelf ook al met banden getraind en sta daar matig enthousiast tegenover. Banden veroorzaken meteen bij het uitpakken een bepaalde spanning en je moet dan ook heel gecontroleerd laten zakken (anders heb je de halter in je gezicht hangen). Het is ook effies wennen om de balans te vinden. Trainen met banden is eigenlijk meer geschikt voor een z.g. Dynamic effort / Speed training en weer minder voor een z.g. Maximum effort training.

In de V.S. zijn banden en kettingen erg populair...in NL loopt het wat dat betreft nog niet echt storm.
Wat gebeurt er nu eigenlijk wanneer je met die attributen gaat werken? Heel simpel, naarmate de beweging vordert, komt er geleidelijk aan meer weerstand, waardoor het gewicht zwaarder wordt. Het kan dus zijn dat je begint met een gewicht van 100kg, maar dat je aan het eind zit met 125kg weerstand. Het zou diverse voordelen hebben...je zou er sneller, explosiever en sterker van worden.

Voor iemand die aan shirted bench press wedstrijden doet zou het als extra voordeel kunnen hebben, dat het bench pressen in shirt een beetje wordt nageboost...in het begin (als de halter op je borst ligt) helpt zo'n shirt het meeste en aan het einde van de rit nog slechts nauwelijks.

Hoe dan ook...vrijdag zal ik waarschijnlijk de kans krijgen om eens kettingen uit te proberen en zal jullie dan uiteraard op de hoogte stellen van mijn persoonlijke bevindingen :).

Op www.fitness-seller.nl kun je de kettingen eens bekijken en zijn ze ook te verkrijgen (wel lange levertijd van 6 weken :()...verkrijgbaar zijn ze ook bij www.c-of-c.de waar de kettingen worden verstuurd als het geld bij de leverancier op de rekening staat.

Laatst bewerkt:
  • #1.805
Nooit te oud om te bankdrukken!

Dit vond ik wel vermeldenswaardig...Karl Norberg uit Zweden drukte met 75 jaar nog 475lbs! (215kg :eek:) raw!!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En toen hij over de 80 was, kon hij nog altijd tripple's maken met 300lbs (135kg)...

KarlBenching350.jpg

Niet alleen een respectabele leeftijd, maar ook tot op zijn sterfbed oersterk...ongelofelijk.

Deze en andere verhalen om van te smullen kwam ik tegen op:
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar] is al eens vaker vermeld, het is gewoon leuk om te lezen over sterke mannen uit tijden dat er nog geen discussies waren of iemand een prestatie op "eigen kracht" deed neerzetten en nog niemand had gehoord van powerliftequipment ;). Het is natuurlijk wel de vraag hoe betrouwbaar de gewichten zijn die worden vermeld, maar ach, dat drukt de pret niet :).

Mooi man, 3x3x170kg! Maar zoals ik en jijzelf aangaf er zit veel en veel meer in die Bench van jou, nu alleen nog vastleggen op een meet. :cool:

****ing impressive, gozer lift op z'n sterftebed meer dan wat ik in de komende tijd ooit zal drukken. What the ****edie****. :roflol:
Respect sowieso, trouwens ik had volgens mij laatst een Strongmenwedtrijduitslag gelezen waar Alex Moonen niet zo al te best in was geeindigd, misschien had hij een blessure ofzo?

En met zijn voeten gestrekt voor zich uit éh!
Sterke kerel dit!

• #1.808
Mooi man, 3x3x170kg! Maar zoals ik en jijzelf aangaf er zit veel en veel meer in die Bench van jou, nu alleen nog vastleggen op een meet. :cool:

****ing impressive, gozer lift op z'n sterftebed meer dan wat ik in de komende tijd ooit zal drukken. What the ****edie****. :roflol:
Respect sowieso, trouwens ik had volgens mij laatst een Strongmenwedtrijduitslag gelezen waar Alex Moonen niet zo al te best in was geeindigd, misschien had hij een blessure ofzo?

Raw ben ik nog nooit zo sterk geweest als op dit moment...maar het is inderdaad de kunst om e.e.a. waar te maken op een wedstrijd, wat toch weer "net" anders is. En ik heb inderdaad het idee dat ik nog niet op zijn "retour" ben...wil nog wel effies doorgaan ;)

Wat Alex betreft, denk ik dat je de Dutch Strongman Cup georganiseerd door Fouad Hsaini op 15 november bedoeld?
Alex werd daar 5e in een heel sterk internationaal deelnemersveld.
Hij drukte daar een nieuw wedstrijd pr met de loglift van maar liefst 150kg, maar liet wat punten liggen op de wheelflip. Wat power betreft kwam Alex niets tekort...maar conditioneel zat hij meen ik niet 100% lekker in zijn vel.
Ik zie hem overigens wekelijks in de sportschool...en geloof me...ik ken niemand die puur natuur zo sterk is als hem! Maar je kunt e.e.a over die wedstrijd lezen op www.realdutchpower.nl

---------- Toegevoegd om 21:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:57 ----------

En met zijn voeten gestrekt voor zich uit éh!
Sterke kerel dit!

Inderdaad, heel sterke kerel...een voorbeeld voor ons "jonkies" ;)

Loglift heb ik ooit 130kg gedaan...een strikte militarypress krijg ik nog wel voor elkaar met 110kg...maar ik doe dit momenteel niet...mijn schouders pak ik zwaar genoeg met het BD aan en ik heb helaas niet de energie en de power die Alex heeft om èn zwaar te BD èn zwaar te logliften...het is voor mij dus keuzes maken (en daarbij wil ik ook graag heel blijven ;)).

Misschien is het wel eens leuk om te bankdrukken met een log? Om zo extra triceps te pakken?

• #1.810
Misschien is het wel eens leuk om te bankdrukken met een log? Om zo extra triceps te pakken?

Op zich geen slecht idee...ik ken verschillende jongens die zelfs incline doen met een log, maar ik vind het nogal erg omslachtig.
Je kunt namelijk niet als bij een halter gebruikmaken van haltersteunen.
Tis me allemaal veel te ingewikkeld.
Ik hou van lekker makkelijk...da's dus niks voor mij...ik zeg altijd zo: het is makkelijk als je handig bent, maar het is ook handig als je makkelijk bent:D.
En om het met de woorden van de overleden Ramses Shaffy te zeggen:
Laat me
Laat me
Laat me m'n eigen gang maar gaan
Laat me
Laat me
Ik heb 't altijd zo gedaan
;)

gefeliciteerd met 240! ik hoorde het van ylke......toch boos laten maken, of toch iets anders gedaan? toch leuk als je je hebt laten motiveren, missschien snap je nu wel wat ylke bedoelt.........verras me! whehe
toch wel zwaar voor iemand die niet zwaar wilde drukken vandaag :P

Laatst bewerkt:
  • #1.812
gefeliciteerd met 240! ik hoorde het van ylke......toch boos laten maken, of toch iets anders gedaan? toch leuk als je je hebt laten motiveren, missschien snap je nu wel wat ylke bedoelt.........verras me! whehe
toch wel zwaar voor iemand die niet zwaar wilde drukken vandaag :P

Hoi Wim,

Het ging inderdaad vrij goed...maar die 240 was geen echte wedstrijdbeurt...het gewicht ging toch wel wat uit de baan...maar het is wel goed om te weten dat ik de power heb omdat gewicht te drukken...het is nu nog werken aan de techniek. Ylke en natuurlijk ook Rinaldo wisten me goed te motiveren! En ik wilde toch wel laten zien dat die 225 waar ik het over had, geen grootspraak was ;) Rinaldo was overigens best wel goed vooruit gegaan...en Ylke is gewoon sterk (zoals altijd). Ik vond de analyses van Ylke wel altijd leuk na iedere beurt...hij vroeg altijd waaraan ik moest denken en of ik eventueel "bang" voor het gewicht was..."Bang" voor het gewicht ben ik niet meer...het is gewoon een kwestie van "doen"...tis een mentaal spelletje.
Nu alleen nog op de eerstvolgende wedstrijd een vet nieuw pr verzilveren!

Training vandaag bij Leon in Spaubeek.
Ruud Gransier en ook Ylke en Rinaldo van dit forum waren van de partij.

BD: 20x20, 10x70, 5x100, 5x130, 1x 160, shirt aan en ?x 190, ?x 215, 1x 230 en 1x240. De 240 kreeg ik pas op mijn borst (ben ietsiepietsie "steviger" geworden, waardoor het shirt nog strakker zit :o. Ik blijf nu tot de wedstrijd bij januari in Atlas op vrijdag in shirt drukken (werken aan techniek èn wennen aan zware gewichten).

Ik heb tevens besloten om géén nieuw shirt te kopen...ik ga hoe langer hoe beter in de inzer drukken...en waarom dan "stress" met een nieuw shirt...zolang ik uit mijn huidige shirt nog altijd 50kg meer kan drukken dan raw, lijkt het me nog lang niet versleten, toch?
Eind van de training nog wat LPD gedaan (hoog volume, lage intensiteit...10x10x 60 of zoiets in die trend).

Rene, gefeliciteerd met je 240. een mooie basis voor het komende NK.
Let je wel op de komende feestdagen ;-) voordat je het weet ben je de Hulk en scheur uit je shirt. Groet, Wim

240! :bow:
Mooi werk Huggy!
En je bent weer iets steviger geworden..? :roflol:
Komt helemaal goed met onze knuffelbeer. ;)

• #1.815
Rene, gefeliciteerd met je 240. een mooie basis voor het komende NK.
Let je wel op de komende feestdagen ;-) voordat je het weet ben je de Hulk en scheur uit je shirt. Groet, Wim

Bedankt Wim!
Het ging gisteren inderdaad best wel vrij aardig.
Maar we weten allemaal dat een training niet te vergelijken is met een wedstrijd, daar spelen andere zaken ook mee.
Maar het schenkt wel zelfvertrouwen...het is goed om te weten dat ik de power heb en leer ook steeds beter in shirt te drukken...het is nu alleen nog techniek waar de finishing touch zal moeten plaats vinden.
Ik wil deze keer ook niets aan het toeval overlaten...me gedegen voorbereiden, precies willen weten wat ik kan en daarbij een gezonde dosis realisme gebruiken, want waar ik het verleden nog onzeker was en wellicht wat te voorzichtig moet ik nu ook niet overmoedig worden.

Ik zal wat de feestdagen betreft inderdaad moeten uitkijken, want ik kom heel snel aan, en raak heel moeizaam gewicht kwijt. En mijn shirt zit nu gewoon echt superstrak, daar kan geen 5kg BDW meer bij. Dat wordt dus tijdens de feestdagen rauwkost eten ;).

• #1.817
240! :bow:
Mooi werk Huggy!
En je bent weer iets steviger geworden..? :roflol:
Komt helemaal goed met onze knuffelbeer. ;)

Ja :o...ik ben overgestapt op de magere varianten van zuivelproducten en ziedaar...ik begrijp hier eigenlijk niets van...zoals ik jouw log geschreven heb krijg ik nu maar liefst 500 caloriën per dag minder binnen...want ik drink toch wel minstens zo'n 1,5 L melk per dag en eet 1 kg kwark...waar dit in het verleden volle en halfvolle producten waren heeft dit nu plaats gemaakt voor magere.
En 1 L volle melk heeft 30 gram vet...en 1 gram vet is goed voor 9 caloriën...1 kg volle kwark heeft zelfs zo'n 50 à 60 gram vet...

Ik merk vooral in jassen en hemden dat die behoorlijk strakker zijn gaan zitten (knellen onder mijn oksels en armen, krijg nauwelijks de knoopjes bij de mouwen van mijn hemden dicht)...dit word leuk als ik straks eventueel een nieuwe colbert nodig heb...maatje 70 of zo...

Binnenkort moet ik nog eens een afspraak maken met de bedrijfsarts voor een algemene healthcheck...en die weegschaal gaat maar tot 150kg...en ik ga echt niet in mijn onderbroekie daarop staan...dat doe ik alleen bij wedstrijden.

Het is een strijd Huggy! ;)

Gaat erg lekker!

• #1.820
:roflol: Dat geloof je toch zelf ook niet?! :roflol:

Durf jij te twijfelen aan mijn standvastigheid en ijzeren discipline?
Meen je nu werkelijk dat ik niet de verleiding kan weerstaan om de lekkerste vleesgerechten als overtuigd carnivoor (wiens slaapkamer er uit ziet als op de onderstaande foto) te eten ;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven