XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Netjes Huggy :) @ Pol, PL en judo / Jiu Jitsu is geen ideale combi, ik deed zelf een hele poos Jiu Jitsu erbij, maar dat merkte ik nogal aan mijn pezen en ellebogen...

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.842
Haha man netjes!
Ineens 240kg gaan drukken :o
Proficiat! ;)

Bedankt...felicitaties wil ik eigenlijk pas "ontvangen" als ik ook een nieuw pr op een wedstrijd druk ;)...ik kan op een training bij wijze van spreken wel 300kg drukken...als ik dan op een wedstrijd met 200 uitbom heb ik er nog niet veel aan gehad.

Daarbij is dat niet "ineens" gebeurd...ik heb in 2008 op het NK 215 gedrukt, helaas was dat mijn laatste beurt anders had ik ook wel paar kg meer gedrukt. Op het EK werd mijn laatste beurt van 225 afgekeurd (wegens ongelijke strekking) maar had ik ook nog power over....in 2010 moet het dan gaan gebeuren dat ik eindelijk ook op een wedstrijd op overtuigende wijze kan laten zien dat ik zulke gewichten aankan.

---------- Toegevoegd om 11:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:12 ----------

Netjes Huggy :) @ Pol, PL en judo / Jiu Jitsu is geen ideale combi, ik deed zelf een hele poos Jiu Jitsu erbij, maar dat merkte ik nogal aan mijn pezen en ellebogen...

Ik doe mijn best ;) TGA
En sluit me bij jouw mening aan dat Judo/Ju Jutsu en powerliften geen ideale combinatie is...ik heb zelf Ju Jutsu gedaan tot de zwarte band (had helaas geen partner die met me de kata's kon/wilde lopen).
Je moet als je ergens goed in wilt worden keuzes gaan maken...en dat wil zeggen prioriteiten stellen...wat is belangrijker voor je: een goede Judoka worden of een goede powerlifter worden? Je kunt geen twee meesters dienen! Je ziet wel vaker dat mensen uit de Judowereld soms overstappen naar de krachtsportwereld, denk maar aan Alex Moonen. Daarbij moet je ook het blessure risico van een contactsport als Judo ook niet onderschatten, en het zou toch jammer zijn als je net voor een NK powerliften een blessure zou oplopen tijdens een of andere Judowedstrijd.

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

Ik had geschreven dat ik vrijdag eigenlijk eens met kettingen had willen trainen...Ruud had ze helaas niet meegenomen.
Reden? Hij had wel de kettingen gekregen maar géén bevestigingsstukken voor aan een halter, die moest hij volgens de leverancier apart bestellen...het zal er nog wel van komen.

Aan de ene kant gaat het eigenlijk goed zoals ik nu train, en waarom dan veel gaan experimenteren?
Experimenteren doe je eigenlijk als je niet meer verder komt...dan ga je proberen uit te zoeken hoe je wel weer progressie kunt boeken...maar op dit moment gaat het goed en eigenlijk is er geen reden om anders te gaan trainen dan ik op dit moment doe :).

Judo en Jiu Jitsu is geweldig, en zou eigenlijk toch wel te combineren moeten zijn denk ik.
Maar dan zou het natuurlijk weer wel zo zijn dat je geen van twee optimaal kan beoefenen...
Ik heb nog steeds spijt dat ik lang geleden er mee gestopt ben.
Ik denk dat het een super manier is om "in vorm" te blijven.
Ik zou nu niet graag proberen om 5 minuutjes grondgevecht te trainen, dat red ik echt niet meer! :eek:

Ninjutsu is overigens wel heel goed te combineren met PL :p

Kom maar hier hahaha

Hitsojutsu is dan wel iets voor Dumba, kan hij lekker springen naar hartelust.
Kusarijutsu voor Huggy, kan hij lekker met kettingen spelen samen met Ruud.
Omshinjutsu voor mij zodat ik lekker onzichtbaar kan zijn, omdat ik te lui ben om mee te doen.
En Heiho omdat ik dan mijn wapens mag gebruiken...
Zo, wat een Google'tje je al niet kan opleveren! :D
Ninja's, die kunnen toch vliegen en kogels uit de lucht slaan...?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Ninjutsu bestaat maar uit een paar onderdelen:

Seishin-teki kyōkō (spiritual refinement)
Bōjutsu (stick and staff fighting)
Shurikenjutsu (throwing shuriken)
Sōjutsu (spear fighting)
Naginatajutsu (naginata fighting)
Kusarigamajutsu (kusarigama fighting)
Kayakujutsu (pyrotechnics and explosives)
Hensōjutsu (disguise and impersonation)
Shinobi-iri (stealth and entering methods)
Bajutsu (horsemanship)
Sui-ren (water training)
Bōryaku (tactics)
Chōhō (espionage)
Intonjutsu (escaping and concealment)
Tenmon (meteorology)
Chi-mon (geography)
Taijutsu (Unarmed Combat)
Kenjutsu (sword fighting)

;)

Persoonlijk vind ik Taijutsu, Kenjutsu en Bojutsu erg interessant :)

Laatst bewerkt:
Hitsojutsu is dan wel iets voor Dumba, kan hij lekker springen naar hartelust.
Kusarijutsu voor Huggy, kan hij lekker met kettingen spelen samen met Ruud.
Omshinjutsu voor mij zodat ik lekker onzichtbaar kan zijn, omdat ik te lui ben om mee te doen.
En Heiho omdat ik dan mijn wapens mag gebruiken...
Zo, wat een Google'tje je al niet kan opleveren! :D
Ninja's, die kunnen toch vliegen en kogels uit de lucht slaan...?:rolleyes:

maar niet als ze 140kg wegen xD

maar niet als ze 140kg wegen xD
:roflol:
Je weet toch wel dat "ze" ook nog steeds niet snappen dat een hommel zo goed kan vliegen éh..? ;)

Ninjutsu bestaat maar uit een paar onderdelen:

Seishin-teki kyōkō (spiritual refinement)
Bōjutsu (stick and staff fighting)
Shurikenjutsu (throwing shuriken)
Sōjutsu (spear fighting)
Naginatajutsu (naginata fighting)
Kusarigamajutsu (kusarigama fighting)
Kayakujutsu (pyrotechnics and explosives)
Hensōjutsu (disguise and impersonation)
Shinobi-iri (stealth and entering methods)
Bajutsu (horsemanship)
Sui-ren (water training)
Bōryaku (tactics)
Chōhō (espionage)
Intonjutsu (escaping and concealment)
Tenmon (meteorology)
Chi-mon (geography)
Taijutsu (Unarmed Combat)
Kenjutsu (sword fighting)

;)

Persoonlijk vind ik Taijutsu, Kenjutsu en Bojutsu erg interessant :)
Ja, het was eigenlijk een uit noodzaak geboren allegaartje van alle voor handen zijnde vechtsporten, die waarschijnlijk door de jaren heen steeds is blijven uitbreiden. :thumbs:

Het is geen vechtsport :p Maar idd uit noodzaak, en je kent die aziaten, meesters in het kopieeren en verbeteren van spullen.

• #1.852
Judo en Jiu Jitsu is geweldig, en zou eigenlijk toch wel te combineren moeten zijn denk ik.
Maar dan zou het natuurlijk weer wel zo zijn dat je geen van twee optimaal kan beoefenen...
Ik heb nog steeds spijt dat ik lang geleden er mee gestopt ben.
Ik denk dat het een super manier is om "in vorm" te blijven.
Ik zou nu niet graag proberen om 5 minuutjes grondgevecht te trainen, dat red ik echt niet meer! :eek:

Hummy, wij hebben geen 5 minuten nodig in een grondgevecht...we grijpen vast, duwen om en gaan boven op iemand liggen...that's all ;)

Ik vond Budo altijd geweldig...ik was heel erg onder de indruk van al die verhalen dat je met pure techniek iemand die veel sterker was makkelijk kon vloeren...in de theorie klopte dat ook wel...maar de praktijk was anders.
Ik heb ooit eens aan een Aikidostage meegedaan omdat ik Steven Seagal zo geweldig vond...er kwam een grootmeester met 6e Dan en ik moet zeggen hij kon inderdaad heel erg indrukwekkend "kijken"...ik begreep toen wat de uitspraak betekende: "als blikken konden doden".
Toen de randori...ofwel het gevecht...uiteraard zoeken ze altijd van die gasten uit die meteen bij het geringste wat er gebeurd matté roepen (het best te vertalen met roepen naar je mammie ;)) waarna het gevecht word gestaakt. Uiteindelijk "mocht" ik ook eens de wonderbaarlijke kunstjes van sensei ondervinden...we deden groeten (heel beleefd naar elkaar buigen, dat doen straatrovers ook altijd voordat ze je een mes tussen de ribben steken ;)). Ik mocht hem stevig vastpakken (vooral stevig zei de sensei) nou ja...ik dacht bij mezelf doe maar niet te stevig...toen zei hij:..."is dat alles wat je kunt? ik ben je liefje niet!"
O.K. Sensei...dan echt stevig...het viel me op dat zijn gezicht meteen van kleur veranderde...maar wellicht hoorde dat bij zijn kunstje?
Vervolgens wilde hij een bepaalde worp of whatever doen, maar ik bleef stevig vasthouden en bleef gewoon staan waar ik stond en je hoorde in de zaal de ooooh's en de aaaaah's...en toen fluisterde sensei heel beleeft tegen me: "wil je a.u.b. een beetje meewerken anders lukt het niet" ...dus liet ik me gedwee als een of andere danspartner leiden en vloeren...hoera voor de sensei.

Dit soort anekdotes kan ik nog wel een heleboel van vertellen...jongens al die vechtsporten waar ze het hebben over met edele techniek iemand vloeren werken volgens mij alleen maar bij kleine kinderen, huisvrouwen en grootmoeders. Veel vechtsporten zijn niet realistisch...veel is van tevoren afgesproken, je weet wat er gaat gebeuren en je weet dat het een spelletje is. Daarbij zijn veel vechtsporten ook nog eens "semi-contact" want je mag b.v. bij Judo niet iemand slaan of trappen. Bij Ju-Jutsu mocht dat wel, maar mocht je elkaar niet echt raken...en zelfs die sporten waar dat wel mag zijn er regels (zoals boksen waar je niet onder de gordel mag slaan)...hier heb je dus als realistische zelfverdediging allemaal vrij weinig aan...het kan zelfs een vals gevoel van zelfvertrouwen geven!
Als je een realistische vechtsport zoekt, dan moet het iets zijn waar 1) geen regels zijn...alles moet toegestaan zijn (want zo gaat het op de straat ook!) 2) je moet niet met zwaarden of andere onrealistische dingen je tijd voordoen...je merkt meteen dat sommige vechtsporten nog gebasseerd zijn op oude tradities...tegenwoordig loopt er niemand meer met en zwaard rond, toch?

Ik denk dan ook dat MMA de meest effectieve vechtsport is, de rest is hooguit een soort gymnastiek of ballet of whatever...(niets mis mee als je het leuk vind, of om fit te blijven, maar minder geschikt als effectieve verdediging).
Mixed Martial Arts, meestal afgekort tot MMA, (en Engels voor: gemengde gevechtskunsten) is een sport die zich richt op het combineren van technieken uit verschillende vechtsporten, zoals worstelen (grappling), judo, kickboksen, boksen en jiujitsu. Deze combinatie heeft als doel het vormen van de meest effectieve vechtsport voor een in theorie vrij gevecht.
Veruit de meeste vechters hebben een achtergrond in het Thai- of kickboksen, Braziliaans Jiu Jitsu of Grieks-Romeins worstelen. Deze sTen zijn het effectiefst gebleken. Karateka's of andere beoefenaars van 'traditionele' vechtsTen zijn doorgaans minder succesvol vanwege de (vaak) te eenzijdige manier van vechten. Ook boksers zijn doorgaans weinig succesvol, omdat ze een te weinig gevarieerd repertoire in huis hebben. Daarnaast zorgt de typische verdediging tegen een stoot (met het hoofd wegduiken) voor een uitstekende positie om een high kick te ontvangen.
Er zijn diverse varianten van Mixed Martial Arts, ieder met zijn eigen kenmerken en regels, waaronder free fight (het vrije gevecht), vale tudo (Braziliaans Mixed Martial Arts) en cage fight (kooigevecht).

Laatst bewerkt:
Zo ken ik een gast die best goed was in karate en eens mee ging doen met kickboxen.
Hij nam zijn gebruikelijke stand in, met de benen vrij ver uit elkaar, en kreeg toen zo'n harde low kick dat hij gelijk de ring uit kon. :D
Hij vertelde het me, vol van schaamte, zelf. :roflol:

Ik bedoelde judo ook echt als sport, vanwege de enorme fysieke inspanningen die je doet.
Ik ben er al lang achter dat aggressie, na een vuurwapen en een mes, je sterkste troef is als je "op straat" in de problemen komt. ;)

Ik voorkom altijd "ellende" met de volgende bedreiging:
"Als je nou niet opdonderd, ga ik op je zitten!" :roflol:

Ik zou zeggen kom een keer ninjutsu trainen Huggy, kom je er snel genoeg achter hihihi, we mogen dan wel ouderwets met zwaardjes rondhuppelen, maar er zijn geen dingen die niet mogen. Alles mag inweze zolang het maar werkt :)

• #1.855
Ik zou zeggen kom een keer ninjutsu trainen Huggy, kom je er snel genoeg achter hihihi, we mogen dan wel ouderwets met zwaardjes rondhuppelen, maar er zijn geen dingen die niet mogen. Alles mag inweze zolang het maar werkt :)

Pffffffffffffff...echt niet...martial arts is een hoofdstuk wat ik definitief heb afgesloten. Ik heb Kung Fu, Judo, Ju Jutsu, Tae Kwondo, Aikido enz. uitgeprobeerd...dat is allemaal iets voor gracieuze super lenige aziaten en niets voor mij. Ik wil alleen nog maar lekker lui op een bank liggen en niet meer hoeven te doen dan mijn armen te strekken ofwel bankdrukken ;)
Daarbij ben ik veel te aardig en te lui om met anderen ruzie te maken en bedenken de meesten zich wel twee keer voordat ze een confrontatie met me willen aangaan (het voordeel als je ietsiepietsie steviger bent dan de meesten).

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Ik voorkom altijd "ellende" met de volgende bedreiging:
"Als je nou niet opdonderd, ga ik op je zitten!" :roflol:

:roflol:

Groot, dik, en lomp zijn werkt het beste.. Ik ben het voor het eerst sinds lange tijd met je eens Huggy.. over MMA.

Boksen, thai boksen, MMA, Judo, Krav Maga.. zijn imo de enige vechtsporten die echt effectieif zijn.. Maar dat komt vooral door de manier waarop getraint wordt (veel krachttraining, veel cardio, veel sparren.) Al die ouwe MA's zijn veel te statisch, te ingestudeerd. Kungfu ziet er heel leuk uit.. maar zet een goede kung fu gast tegenover een goede boxer, en ik wil wel eens zien wie er wint;)

• #1.857
Ik heb gelezen op dit forum dat Mariusz Pudzianowski ook momenteel bezig is met MMA...ik weet niet in hoeverre hij serieuze vechtsportervaring heeft, maar als hij zijn brute kracht met effectieve technieken weet te combineren zou hij best nog wel eens voor een verassing kunnen zorgen.

http://www.youtube.com/watch?v=vzlp7FlwQK0

By the way...dus jij bent het niet zo vaak met me eens...dat mag ;)!
Ik ben ook maar een zielig oudje die nauwelijks een deuk in een pakje boter drukt :p.

Ik heb overigens begrepen dat je een nieuwe weg bent ingeslagen (je houdt er zelfs een nieuw log opna!)...hoever ben je inmiddels met je wel heel erg pittige doelstellingen van 300+SQ - 200+BP - 300+ DL? Ik hoop in elk geval dat je minder last van blessure's zult hebben :)
Verstandig overigens dat je nu niet meer iedere week van schema wisselt...suc6!

Laatst bewerkt:
Wel nice een 240 bench press, wedstrijdgeldig of niet :)

By the way...dus jij bent het niet zo vaak met me eens...dat mag ;)!
Ik ben ook maar een zielig oudje die nauwelijks een deuk in een pakje boter drukt :p.

Ik heb overigens begrepen dat je een nieuwe weg bent ingeslagen (je houdt er zelfs een nieuw log opna!)...hoever ben je inmiddels met je wel heel erg pittige doelstellingen van 300+SQ - 200+BP - 300+ DL? Ik hoop in elk geval dat je minder last van blessure's zult hebben :)
Verstandig overigens dat je nu niet meer iedere week van schema wisselt...suc6!

Naja, de hoeveelheid die je drukt levert je niet automatisch de wijsheid in pacht haha;)

300-200-300 zijn stats die ik uiteindelijk, raw of geared wil bereiken. Ultieme droom zeg maar! Daar tussenin heb ik nog zoveel korte termijns doelen.. Doel voor het einde van het jaar is: 150-??-200.

Ik heb al 4 keer op 't punt gestaan om te gaan switchen.. had in excel al een heel nieuw schema uitgewerkt. En toen heb ik het Ebook van Wendler weer 's gelezen, en besloten om gewoon lekker bezig te blijven met wat ik doe.

Verder heb ik nog andere doelen die ik ook nog moet behalen.. 125kg BW met 15% vetpercentage.. 50cm armen (nog 8cm te gaan:D) 85cm benen(nog 15cm te gaan:D). Stoppen met roken, schouderblessure fixen, bank opnieuw opbouwen, conditie opbouwen.

Genoeg te doen:)

• #1.860
Training 7 /12

Ik merkte toen ik met de lege halter deed opwarmen dat alles nogal gevoelig was (borst, triceps, onderarmen)...pff...ik had dus echt ouderwets spierpijn van afgelopen vrijdag.
Het probleem bij echt zwaar BD worden toch de onderarmen...polsen zijn verstevigd d.m.v. bandages...romp is verstevigd d.m.v. shirt en riem...maar de onderarmen en ellebogen krijgen het zwaar te verduren...een oplossing zou wellicht ellbowsleeves zijn, maar dat is op wedstrijden niet toegestaan...dus ik weet niet of het slim is om daar veel mee te gaan trainen.

20x20, 2x10x70, 5x100, 5x5x130...bewust hierbij gehouden...ik las nog in een log dat echte mannen ook meisjes gewichten durven te vermelden ;).

Daarna toch maar eens op de Leg Press gekropen...
25x100, 20x150, 15x200 en 10x250 (pijnloos!)...geen supergewichten maar ik kan het me niet meer herinneren wanneer ik ook alweer eens de laatse keer Leg Press gedaan heb. Eigenlijk vind ik de Leg Press meer een oefening voor veel reps...tussen de 15 en 20 reps voelt het beste aan.
Toen ik er weer vanaf kroop, voelde ik me opeens superlicht...;)...net alsof mijn beentjes maar een body van 50kg hoefden te dragen ;). Vrees wel dat ik morgen toch wel wat spierpijn zal hebben.

Tenslotte LPD..10x10x60kg.

Terug
Naar boven