AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.881
Training 18/12

BD: 20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 5x5x150kg
Ging redelijk goed, ik had wat last van mijn rechterpols en vermoed dat dat samenhangt met het smal bankdrukken wat ik sinds kort weer aan het doen ben...effies in de gaten houden.

Shoulder Press: 10x75 en 3x8x100kg

Front Wide Lat Pull Down: 2x10x50, 2x10x60 en 4x10x70kg.

Leg Press: tot 10x250kg...tijdens pressen "branderig" gevoel in mijn heupgewricht :(

Denk dat een beetje banken en wat pulldowns het enige is wat uiteindelijk weer zal overblijven :o.

netjes rene, 10kg van je volume pr af!

hopelijk zal het branderige gevoel afnemen, sterkte.

Toch weer een training met gewichten waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen Hugz. :thumbs:
Oppassen met die heup...

• #1.884
netjes rene, 10kg van je volume pr af!

hopelijk zal het branderige gevoel afnemen, sterkte.

Je bent goed in rekenen Spencer! ;)
Het is inderdaad 10kg onder mijn volumepr...maar het zal me niet lukken om iedere training een nieuw pr neer te gaan zetten (ook al zou ik dit wel willen :D). Maandag is momenteel de "zware" dag waarin ik in shirt met vrij zware gewichten train en vrijdag dan gewoon op circa 80% met 5x5 (raw)
En 2x per week het uiterste uit de kan willen halen met BD lukt me helaas niet (meer)...ik word een dagje ouder en heb langer hestel nodig :o

Ik heb overigens de oplossing voor het voorkomen van dat branderige gevoel, gewoon geen leg press meer doen ;)

Zo lang jij nog het gevoel hebt dat je goed kan trainen is het goed toch, dan maakt het niet uit dat je "een dagje ouder wordt". Zolang je er nog maar plezier in hebt.

• #1.886
Toch weer een training met gewichten waar veel mensen alleen maar van kunnen dromen Hugz. :thumbs:
Oppassen met die heup...

Thnks Hummy :) ik doe mijn best.

Wat die heup betreft, ik heb er nu nog last van :mad:...vrees dat ik hierin erfelijk belast ben, mijn vader kreeg zijn eerste kunstheup toen hij nog geen 50 was (i.v.m. atrose) en zijn tweede toen hij net 60 was :(
Rug, heup en lies blijft gevoelig bij been/rugtraining...en dat heeft niets te maken met luiheid.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Zo lang jij nog het gevoel hebt dat je goed kan trainen is het goed toch, dan maakt het niet uit dat je "een dagje ouder wordt". Zolang je er nog maar plezier in hebt.

Precies! Ik heb er nog altijd plezier in en doe het wat BD betreft zo heel slecht nog niet. Daarbij zijn er kerels die met 80 jaar nog een tripple met 150kg kunnen maken, dus moet ik me eigenlijk schamen als ik "zeur" over ouderdom en kwaaltjes :o

Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen bij atlas in januari! ik kijk er naar uit.

• #1.888
Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen bij atlas in januari! ik kijk er naar uit.

Ik ben ook heel benieuwd ;)
Ik hoop er in elk geval een nieuw vet wedstrijdpr neer te zetten.

Lijkt me leuk om weer eens iemand van het forum te zien... wel niet vergeten je effies kenbaar te maken...:)

He huggy :D

alles onder controle?

• #1.891
He huggy :D

alles onder controle?

Hoi Champ!

Kerel, dat is een tijdje geleden dat we nog eens wat van jou hebben gehoord :rolleyes:. Ik hoop dat bij jou alles O.K. is :)?
Ben je ook weer aan het trainen?

Met mijn training gaat het redelijk goed...raw heb ik laatst 5x5x160 en 3x3x170 gedaan, en shirted zelfs al eens 240 gedrukt tijdens een training.
Het gaat dus gestaag (langzaam maar toch) de goede richting uit...merk alleen dat ik langer nodig heb om te herstellen (word een dagje ouder ;))
Nu nog op een wedstrijd op overtuigende wijze laten zien dat ik tot meer in staat ben dan wat ik tot nog toe heb laten zien :o.

Hahaha!
Onze Huggy, altijd de bescheidenheid zelve. :thumbs:
Het gaat toch hartstikke lekker man.
Je hebt de juiste focus, weet wat je wilt, en boekt vooruitgang!
En je leeftijd siert je. ;)

• #1.893
Hahaha!
Onze Huggy, altijd de bescheidenheid zelve. :thumbs:
Het gaat toch hartstikke lekker man.
Je hebt de juiste focus, weet wat je wilt, en boekt vooruitgang!
En je leeftijd siert je. ;)

Thnks Hummy...ik ben ook niet ontevreden...en ik bezit ook een dosis realisme waarbij ik besef dat het inderdaad wel vrij lekker gaat.
Maar zolang er mensen op de planeet rondlopen die meer bankdrukken (en dat zijn er nogal wat :o) is er geen enkele reden om verwaand te doen.
Hoogmoed komt voor de val zeggen ze wel eens...ik blijf dus altijd met twee benen op de grond staan, maar...met naar de sterren willen reiken is niets mis ;)

En daarbij geldt hetgene wat je schrijft ook voor jezelf!
Velen zouden met de ziekteverschijnselen die jij hebt allang de handdoek in de ring hebben gegooid...maar jij niet! Dat toond dat je wil, karakter en doorzettingsvermogen hebt :). En ook al vind je wellicht dat je momenteel niet optimaal presteerd, train je toch nog altijd met gewichten waar menige jonge god alleen maar van kan dromen!

Mooie wijze woorden weer Huggy. :D

Huggy en Wim,

Hier komt alles goed.. alles begin ik weer onder controle te krijgen :D
Na mijn emigratie, verlies van mijn geliefde en alle andere ellende die dit jaar me bracht begin ik nu weer alles op de rails te krijgen.

heb een goeie baan gevonden, ga een nieuwe opleiding doen en ga kijken of ik volgend jaar op school wat kan trainen.

Super om te zien dat je goeie voortgang hebt geboekt.
240 is een mooi begin.. heel goed

• #1.896
Huggy en Wim,

Na mijn emigratie, verlies van mijn geliefde en alle andere ellende die dit jaar me bracht begin ik nu weer alles op de rails te krijgen.

heb een goeie baan gevonden, ga een nieuwe opleiding doen en ga kijken of ik volgend jaar op school wat kan trainen.

Champ, ik denk dat ik ook namens Wim spreek als ik zeg dat het super is om te horen dat je alles weer op de rails begint te krijgen :).
Een echte "Champ" laat zich niet zo snel uit het veld slaan, toch?
Je was wellicht aangeslagen, maar nog lang niet verslagen!

Ik wens je in elk geval in elk opzicht een succesvol 2010 toe!
Ik hoop op jouw comeback...and don't forget, champions train, losers complain ;)

• #1.897
Alhoewel we door alle media en commercie ons wellicht soms wat te vroeg bezig houden met kerstmis...

KerstmanSinterklaas.jpg

Wens ik iedereen alvast Prettige Feestdagen en een sportief en succesvol 2010, blijf allen gezond, wees allen verdraagzaam en ga ervoor om je doelstellingen te verwezenlijken!

En laat onderstaande vervangsters van de kerstman als je ze tegenkomt niet in de kou staan, die goeie ouwe reus kan ook niet meer overal tegenlijk zijn ;)!

Laatst bewerkt:
Jij ook een fijne kerst en een goed 2010!

Huggy en Wim,

Hoi Champ, sterkte en ik maak er uit op dat je niet meer in NL woont. Waar woon je nu? Succes met je opleiding.

@Huggy jouw hetzelfde gewenst!

• #1.900
Training 21/12

BD: raw 20x20, 10x70, 5x120, 3x160 / Shirt aan 3x200 (krijg ik niet op mijn borst), 1x220 (net niet op de borst), 1x230 (raak borst, maar duw slordig uit, druk naar achteren en kom tegen de haltersteunen aan, dus geen goede beurt), 1x225 en nog eens 1x225...dat is het gewicht wat goed aanvoelt maar ook daar de neiging om over mijn gezicht te gaan duwen...dat blijft dus werken aan techniek :o. Bij zulke zware gewichten is de minste afwijking van je beweging funest, je krijgt dat met geen mogelijkheid meer gecorrigeerd en raakt de controle kwijt over de halter. En dat is het toch maar goed dat we met steeds 3 spotters zijn!
Ik merk overigens dat als ik de halter sneller laat zakken ik eenvoudiger op mijn borst kom dan als ik langzaam laat zakken.

Ruud Gransier was ook van de partij en had een luxeprobleem...hij kwam met 295kg :eek: niet op zijn borst...hij heeft een Super katana van Titan, maat 56 (van mij overgenomen), maar het shirt zit blijkbaar te strak...hij heeft niet het probleem om de armen te strekken, maar hij blijft circa 5 cm boven zijn borst met de halter "hangen".

Nog LPD gedaan...10x50, 10x60 en 6x10x70kg.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven