Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

nette training huggy.

hoe kwam et dat je zo'n spierpijn had??

Nette training Huggy, je pussyweights stellen mij in ieder geval niet teleur. :roflol:
Mariusz was trouwens in het verleden een bokser en een verdomd goede bokser, vandaar z'n snelheid en conditie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.863
nette training huggy.

hoe kwam et dat je zo'n spierpijn had??

Omdat ik vrijdag nog 240kg gedrukt had (in shirt)...trainen met gewichten boven de 200kg eisen toch wel zijn tol...en het verraderlijke is dat je in een benchshirt eigenlijk niet merkt dat het zo zwaar is :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:30 ----------

Nette training Huggy, je pussyweights stellen mij in ieder geval niet teleur. :roflol:
Mariusz was trouwens in het verleden een bokser en een verdomd goede bokser, vandaar z'n snelheid en conditie.

Ben benieuwd naar zijn eerste MMA -Fight deze maand...hoop wel op een serieus gevecht en geen showmatch.

Ik heb ooit eens aan een Aikidostage meegedaan omdat ik Steven Seagal zo geweldig vond...er kwam een grootmeester met 6e Dan en ik moet zeggen hij kon inderdaad heel erg indrukwekkend "kijken"...ik begreep toen wat de uitspraak betekende: "als blikken konden doden".
Toen de randori...ofwel het gevecht...uiteraard zoeken ze altijd van die gasten uit die meteen bij het geringste wat er gebeurd matté roepen (het best te vertalen met roepen naar je mammie ;)) waarna het gevecht word gestaakt. Uiteindelijk "mocht" ik ook eens de wonderbaarlijke kunstjes van sensei ondervinden...we deden groeten (heel beleefd naar elkaar buigen, dat doen straatrovers ook altijd voordat ze je een mes tussen de ribben steken ;)). Ik mocht hem stevig vastpakken (vooral stevig zei de sensei) nou ja...ik dacht bij mezelf doe maar niet te stevig...toen zei hij:..."is dat alles wat je kunt? ik ben je liefje niet!"
O.K. Sensei...dan echt stevig...het viel me op dat zijn gezicht meteen van kleur veranderde...maar wellicht hoorde dat bij zijn kunstje?
Vervolgens wilde hij een bepaalde worp of whatever doen, maar ik bleef stevig vasthouden en bleef gewoon staan waar ik stond en je hoorde in de zaal de ooooh's en de aaaaah's...en toen fluisterde sensei heel beleeft tegen me: "wil je a.u.b. een beetje meewerken anders lukt het niet" ...dus liet ik me gedwee als een of andere danspartner leiden en vloeren...hoera voor de sensei.

jij bent echt een zachtaaardige persoon é :)

Rara van wie dat log nou was:p.
:D

Ik heb sinds mijn 5x120 af en toe last van mijn linkerelleboog, weer...
Voor jou is het nog een soort van recuperatie training met zulke gewichten, prijs je maar gelukkig. ;)

240 is inderdaad nogal wat ook éh, voor je elleboogjes..?
Houd het goed in de gaten, doe het niet "te" vaak, dat hele zware, en je zal nog lekker lang door kunnen gaan.

Goed bezig Huggy! ;)

Oh ja, leg presses zijn géén squats! :D

• #1.867
Rara van wie dat log nou was:p.

Yep, Polly...zo zie je dat als ik ook niet altijd commentaar geef, toch je log lees ;)

By the way...suc6 met het Fries Kampioenschap Bankdrukken.
Tip: Oefen eens met (scheidsrechter)commando's...je gymbuddie zou dan: START - PRESS - RACK moeten roepen...
Dus niet meteen de halter laten zakken als je hem uit de haltersteunen pakt...wachten op het signaal...dan zichtbare stilstand op de borst en ook weer wachten op het signaal en tenslotte na dat je de armen volledig hebt gestrekt wachten op het eindsignaal.

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:04 ----------

jij bent echt een zachtaaardige persoon é :)
Psssst...niet verder vertellen, ik ben een watje, maar ik doe mijn best om een wattestaafje te worden ;)

---------- Toegevoegd om 13:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

:D

Ik heb sinds mijn 5x120 af en toe last van mijn linkerelleboog, weer...
Voor jou is het nog een soort van recuperatie training met zulke gewichten, prijs je maar gelukkig. ;)

240 is inderdaad nogal wat ook éh, voor je elleboogjes..?
Houd het goed in de gaten, doe het niet "te" vaak, dat hele zware, en je zal nog lekker lang door kunnen gaan.

Goed bezig Huggy! ;)

Oh ja, leg presses zijn géén squats! :D

Leg presses zijn zeker geen squats, maar het is een alternatief, en IETS is beter dan NIETS, ondanks dat het slechts één letter verschil is ;)

Het trainen in shirt zal ik nog regelmatig t/m maart moeten doen, want dan is het NK Bank...daarna is het wedstrijdseizoen afgelopen en begint het nieuwe seizoen pas weer in oktober. Ik moet dus nog effies volhouden, daarna mag het shirt voor een half jaartje de kast in :)

Yep, Polly...zo zie je dat als ik ook niet altijd commentaar geef, toch je log lees

By the way...suc6 met het Fries Kampioenschap Bankdrukken.
Tip: Oefen eens met (scheidsrechter)commando's...je gymbuddie zou dan: START - PRESS - RACK moeten roepen...
Dus niet meteen de halter laten zakken als je hem uit de haltersteunen pakt...wachten op het signaal...dan zichtbare stilstand op de borst en ook weer wachten op het signaal en tenslotte na dat je de armen volledig hebt gestrekt wachten op het eindsignaal.

Thanks. Met de commando's zijn we 3week geleden reeds mee begonnen:).
Nu ff bezig met goede openingsbeurt zoeken.

• #1.869
Thanks. Met de commando's zijn we 3week geleden reeds mee begonnen:).
Nu ff bezig met goede openingsbeurt zoeken.

Ik heb begrepen dat het je eerste wedstrijd in shirt is?
Ik zou de eerste beurt gaan voor een safebeurt (geeft een lekker gevoel)...in jouw geval 160kg...dan kijken hoe die gaat...en aan de hand daarvan de 2e beurt kiezen b.v. 165 of 167,5 en dan als laatste beurt een gewicht tussen 170-175kg. (m.a.w. stijgen met steeds 5kg of b.v. 7.5kg)...stuur anders eens een berichtje naar wimwam...ik heb gezien dat je hem bij je "vrienden" hebt staan...hij heeft veel ervaring en hij is altijd zo aardig om je een berichtje terug te sturen :). En maak je vooral niet te moe met de warming up!

Ik heb begrepen dat het je eerste wedstrijd in shirt is?
Ik zou de eerste beurt gaan voor een safebeurt (geeft een lekker gevoel)...in jouw geval 160kg...dan kijken hoe die gaat...en aan de hand daarvan de 2e beurt kiezen b.v. 165 of 167,5 en dan als laatste beurt een gewicht tussen 170-175kg. (m.a.w. stijgen met steeds 5kg of b.v. 7.5kg)...stuur anders eens een berichtje naar wimwam...ik heb gezien dat je hem bij je "vrienden" hebt staan...hij heeft veel ervaring en hij is altijd zo aardig om je een berichtje terug te sturen . En maak je vooral niet te moe met de warming up!

Ja klopt is voor mij voor het eerst in shirt:).
De 160kg komt eigenlijk niet zo goed op mijn borst, dus denk dat mijn startgewicht 165 zal worden. Deze moet in principe lukken! Hierna zou ik naar mijn inziens voor de 170kg kunnen gaan en daarna 172,5 of 175. Meer dan dat zal waarschijnlijk niet lukken. Maar heb nog een week om het uit te vogelen:D. Warming up doe ik idd rustig aan:p

• #1.871
Ja klopt is voor mij voor het eerst in shirt:).
De 160kg komt eigenlijk niet zo goed op mijn borst, dus denk dat mijn startgewicht 165 zal worden. Deze moet in principe lukken! Hierna zou ik naar mijn inziens voor de 170kg kunnen gaan en daarna 172,5 of 175. Meer dan dat zal waarschijnlijk niet lukken. Maar heb nog een week om het uit te vogelen:D. Warming up doe ik idd rustig aan:p

Meer dan 175kg gaat je inderdaad niet lukken!
En waarom niet?...omdat je er zelf niet in gelooft :p...deze instelling is mij ook vaak op wedstrijden funest geworden.
Ik heb een tijd lang problemen gehad om de 200kg grens te doorbreken...iedere keer dat ik onder het halter ging liggen, deed ik dat met lood in de schoenen (pff...200kg is toch wel veel, ik geloof niet dat het lukt, laat ik het maar eens proberen)...resultaat? Fail!...Nu schrik ik er niet meer van om gewichten van 240kg aan het halter te hangen. Uiteraard zal ik het ook eerst op een wedstrijd nog waar moeten maken...maar ik heb meer zelfvertrouwen...en shirtedpressen is behalve een technisch verhaal ook een mentaal verhaal...je moet durven! En ik durf te stellen dat je in een shirt - mits je er optimaal gebruik van weet te maken - 30% meer zou moeten kunnen drukken dan raw...dus als je raw 150kg drukt, dan zou shirted gewichten van richting de 200kg mogelijk moeten zijn (kijk maar eens naar wimwam!).

Weet je wat mij heeft geholpen?
Mijn trainer - Leon Smeets - hing een bepaald gewicht aan de halter zonder dat ik wist hoeveel het was...als ik vroeg hoeveel het was zei hij: "genoeg" ...of hij zei 190kg, terwijl er 205 aanhing. Ik ging dan met het idee van dat ik 190kg moest drukken...en dan lukte me het ook! Als ik dan tegen Leon zei, tjonge die 190kg voelde wel iets zwaarder aan, kwam de aap uit de mouw en kreeg ik te horen dat het er 15kg meer waren. Jij moet je op een training eens niet druk maken om de gewichten aan het halter...laat dat je gymbuddie maar eens doen...en laat je eens verrassen!!! ;)

• #1.872
Training 11/12.

Ook vandaag nog rustig aangedaan...BD tot 5x5x130kg.
Heb er dus een deloadweek van gemaakt...week 49 waarin ik op maandag raw 3x3x170 en op vrijdag shirted 1x240 had gedrukt had toch wel zijn "sporen" nagelaten...ik had echt behoorlijk spierpijn :o
Maar 5x5x130 als herstel training voelt echt lekker aan :)
Daarna nog LPD gedaan setjes van 10 reps tot 70kg.

Vanaf week 51 (volgende week) gaan we e.e.a. omgooien...omdat in week 52 en 53 de vrijdagen feestdagen zijn (kerstmis en nieuwjaar) hebben we besloten dat we tot de bankdrukwedstrijd op 17 januari bij NKV Atlas in Nijmegen op de maandag de zware (shirted) training gaan doen en op de donderdag / vrijdag zal ik dan 5x5 doen.

Denkemenke van dit forum was overigens ook van de partij en liet een mooi setje met 5x120kg (raw) zien, hier zit dus nog wel heel wat meer in dan de 150kg (shirted) die hij laatst geduwd had op een powerliftwedstrijd bij SSS Alkmaar.

Ruud Gransier liet tripples met 190 en 200kg raw paused bench zien en in shirt tot 270kg :eek: op een blok...als je ziet hoe makkelijk hij dat wegdrukt zie ik hem in staat om op termijn ook nog wel 300kg te drukken.
17 januari wordt zijn 1e wedstrijd...ben heel erg benieuwd.

In 2010 zullen echt forse gewichten gedrukt worden op het NK BD bij de superzwaargewichten...ik voorspel gewichten van 250kg+ (hetgeen een nieuw NL-record zou inhouden :), want dat staat op 255 in die klasse bij Siem Wulfse en op 245 in de masterklasse 1, eveneens op naam van Siem).

mooi man, een wedstrijd bij atlas!
ik kom kijken, ik train er namelijk zelf ook!

• #1.874
mooi man, een wedstrijd bij atlas!
ik kom kijken, ik train er namelijk zelf ook!

Ik heb begrepen dat je ook PL-gericht traind en in de toekomst SM wilt gaan doen, maar momenteel last hebt van een liesblessure?

Hoop dat je snel hersteld bent en wens je suc6 met je doelstelling...

By the way...als je op 17 januari naar de wedstrijd komt kijken, maak je je dan wel effies kenbaar? :)

jaa zal ik doen ;)

liesblessure is zo goed als weg gelukkig, ben daar heel snel van hersteld.
ik ben zeker pl gericht aan het trainen, ik overweeg (mocht SM niks worden) om dan verder te gaan in PL wereld, met voorkeur BP.
Is niet mijn sterkst onderdeel, maar vind het wel het leukst!

• #1.876
jaa zal ik doen ;)

liesblessure is zo goed als weg gelukkig, ben daar heel snel van hersteld.
ik ben zeker pl gericht aan het trainen, ik overweeg (mocht SM niks worden) om dan verder te gaan in PL wereld, met voorkeur BP.
Is niet mijn sterkst onderdeel, maar vind het wel het leukst!

Mijn voorkeur - voor het geval dat dit nog niet duidelijk mocht zijn ;) - is ook BP...toevallig wel mijn sterkste onderdeel :D

Wat je vraag betreft wat mijn doelen zijn bij het NK...ik wil effies afwachten hoe e.e.a. bij Atlas gaat, hetgeen ik dan als een soort generale repetitie beschouw. Mijn eerste beurt zal waarschijnlijk 225kg worden...afhankelijk hoe die beurt gaat bepaal ik dan samen met mijn coach de volgende beurten.

Laat ik het daarop houden dat het gewicht wat ik in training alreeds gedrukt hebt ook graag op een wedstrijd zou willen drukken (240kg).
Het streven is uiteindelijk 250kg wat een verbetering met 5 kg van het bestaande Nederlands Record bij de Masters zou zijn. We zullen zien...in elk geval wordt het NK dit jaar een echte strijd, want de jongens die meedoen bij de SHW zullen allen waarschijnlijk meer dan 225kg drukken.

• #1.877
Training 14/12
Bankdrukken: 20x20, 2x10x70, 8x100, 5x130, 3x160, shirt aan 2x200, 1x225 (explosief), 1x230 fail kreeg kramp in mijn rechterkuitspier. 1x230kg nog eens fail (kon me niet meer “opladen”) :mad:.

Het probleem is dat ik minimaal 225kg moet laden om onder te komen…het shirt zit door toename van mijn BDW (te) strak…paar kilo afvallen zou geen overbodige luxe zijn geen makkelijke opgave in de decembermaand :o.

De kuitspier heb ik overigens vaker last van…ik heb in 2008 bij het trainen voor het LK vrachtwagentrekken door een uitglijder een scheur(tje) in mijn achillespees opgelopen waarvan ik bij zware belastingen nog altijd last van krijg :(.

Vervolgens nog smal bankdrukken gedaan: 3x5x130kg

En tenslotte nog wat Lat pull down: 2x10x50, 2x10x60, 2x10x70kg

Laatst bewerkt:
nette training rene! jammer van die 230, komt vanzelf..

Komt goed HB :thumb:

Lekker doorbuffelen Hugz! :D

Terug
Naar boven