XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Wat is dat nu voor instelling. Dacht dat je op zijn minst 5x5 met een brommertje zou doen :D

Volgens mij was die 1031 van scott op een IPF wedstrijd als ik me niet vergis :o

Correctie: De APF powerlifting federation :P Maar de enige reden dat hij hier afgekeurd zou worden is omdat hij zn voeten niet plat heeft volgens mij, dat hij niet helemaal uitstrekt heeft te maken met het feit dat hij dat niet kan, fysiek gezien

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.943

Inderdaad...zo'n 325kg raw doen er hem niet zoveel na.

---------- Toegevoegd om 13:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

Wat is dat nu voor instelling. Dacht dat je op zijn minst 5x5 met een brommertje zou doen :D

Mag ik beginnen met oefenen met onderstaande?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

P.S. ik bedoel het brommertje, niet het vrouwtje ;)

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:13 ----------

Volgens mij was die 1031 van scott op een IPF wedstrijd als ik me niet vergis :o

Correctie: De APF powerlifting federation :P Maar de enige reden dat hij hier afgekeurd zou worden is omdat hij zn voeten niet plat heeft volgens mij, dat hij niet helemaal uitstrekt heeft te maken met het feit dat hij dat niet kan, fysiek gezien

En het was een touch & go beurt...ik heb niet echt gezien dat er sprake was van "stilstand" op zijn borst...desondanks een ongeloofelijke prestatie die ik hem nooit na zal doen.

Ik vrees dat de heren van de big bench club ook nooit zullen meedoen bij de IPF...lijkt me niet dat deze mannen door een dopingcontrole komen.

Goed plan. Kan beter met het lichtere brommertje beginnen ;)

• #1.946
Ik moet zeggen dat ik dat RAW duwen toch net effe een stukkie stoerder vind. Paul Anderson kon in de jaren '50 al 285kg RAW(maar dat lijkt me een overbodige toevoeging uit die tijd) drukken en was hier ook officieus WR-houder. Alleen werd dit niet erkend PL-bonden...geloof ik..

Weet het niet zeker maar dacht dat Siem Wulfse ook al eens 270kg RAW geduwd had op de bank. Hele sterke banker ook.
In mijn vroeger sportschool was er een oudere kerel René (zit em toch niet in de naam ofzo hè?....anders ga ik mijne ook wijzigen..:p..). Een beer van een vent die er trouwens flink op los kuurde, maar dat effe ter zijde. Pakte in vorm 5-jes met 235kg (raw) op de bank. Heb destijds regelmatig hem gespot. :eek:
Vond het toch altijd indrukwekkend om te zien.

• #1.948
Ik moet zeggen dat ik dat RAW duwen toch net effe een stukkie stoerder vind. Paul Anderson kon in de jaren '50 al 285kg RAW(maar dat lijkt me een overbodige toevoeging uit die tijd) drukken en was hier ook officieus WR-houder. Alleen werd dit niet erkend PL-bonden...geloof ik..

Weet het niet zeker maar dacht dat Siem Wulfse ook al eens 270kg RAW geduwd had op de bank. Hele sterke banker ook.
In mijn vroeger sportschool was er een oudere kerel René (zit em toch niet in de naam ofzo hè?....anders ga ik mijne ook wijzigen..:p..). Een beer van een vent die er trouwens flink op los kuurde, maar dat effe ter zijde. Pakte in vorm 5-jes met 235kg (raw) op de bank. Heb destijds regelmatig hem gespot. :eek:
Vond het toch altijd indrukwekkend om te zien.

RAWpower spreekt zeker meer tot de verbeelding en van Paul Anderson ben ik een grote fan...ik kijk regelmatig naar filmpjes van hem en lees vaker verhalen op [Link niet meer beschikbaar]

http://www.youtube.com/watch?v=muY0LmeMl9s

En weet je wat ik vind?...jij lijkt wel een beetje op hem...vind je niet?
O.K. jij bent slanker en ziet natuurlijk beter uit ;)
Maar hij was niet zo heel groot maar wel oersterk.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een man als Siem Wulfse spreekt natuurlijk ook tot de verbeelding...één van de weinige Nederlanders die 1000kg totaal tilde, sterkste man van NL, sterkste man van Europa en 3e bij de SM van de wereld...in de 80-er jaren.

• #1.950
ja, 1998, enorm beest, helaas waren zn benen niet in verhouding waardoor het hem later steeds net niet lukte een 2e titel te halen

Zo te zien zat daar nog wel meer in :eek:
Is hij niet ook een keer sterkste man van de wereld geweest?

Jazeker en twee of drie keer 2e. Tevens heeft hij op 19-jarige leeftijd de arm van mega-man Nathan Jones gebroken, tijdens het odd armworstelen bij vroegere edities van de StM vd wereld. Ook één brok dynamiet deze kerel.

mike, jij weet nogal veel
hoe kunnen ze nou armworstelen als event doen, stel; je bent links, dan ben je vies genaait?

Dat hebben ze daarna ook niet meer gedaan, dat armworstelen.

Je had vroeger wel meer van dat soort ´dingen´ ertussen, zoals tuck of war met touw, elkaar wegduwen met zo´n boomstam, sumo worstelen etc.

mike, jij weet nogal veel
hoe kunnen ze nou armworstelen als event doen, stel; je bent links, dan ben je vies genaait?

Het odd werd na het akefietjes Magnusson ook voorgoed verbannen uit de wedstrijden. Je bent met odd wat dat betreft wel vaker "genaaid" om jou woorden te gebruiken.
Als je bijv. 1.70m lang bent en je moet een 120kg zware stone op 1.82m hoogte leggen dan is die persoon van 1.95m toch wel in het voordeel kan ik je vertellen. Zelfde met wheelflip. Maar zit er een squat in, dan heb je weer voordeel met je kleinere lengte.
Hoort er gewoon bij dus.

ja, en ben het er op zich mee eens dat het weg is maar toch vond ik de vroegere wsm leuker om te kijken dan die champions leage enz., maar thats just me

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:59 ----------

Het odd werd na het akefietjes Magnusson ook voorgoed verbannen uit de wedstrijden. Je bent met odd wat dat betreft wel vaker "genaaid" om jou woorden te gebruiken.
Als je bijv. 1.70m lang bent en je moet een 120kg zware stone op 1.82m hoogte leggen dan is die persoon van 1.95m toch wel in het voordeel kan ik je vertellen. Zelfde met wheelflip. Maar zit er een squat in, dan heb je weer voordeel met je kleinere lengte.
Hoort er gewoon bij dus.

ja maar dat is toch wat anders als je verkeerde arm, ikzelf (heb dan ook geen vrouw/vriendin) kan bijv. rechts makkelijk een CoC 2 sluiten en links de 1.5 nog niet:P biiiig difference

ja, 1998, enorm beest, helaas waren zn benen niet in verhouding waardoor het hem later steeds net niet lukte een 2e titel te halen

Zn benen en onderrug waren idd zijn zwakte. In de squatlift en deadlift is hij idd nooit zo´n uitblinker geweest. Echter, in stones, farmers, yoke en hand-over-hand was hij megasterk. Werd in die tijd ook wel de King of Stones genoemd.

Wat wil je ook met zulke enorm sterke armen en borst. Magnus is tevens ook Zweeds kampioen armworstelen geweest.

ja, en ben het er op zich mee eens dat het weg is maar toch vond ik de vroegere wsm leuker om te kijken dan die champions leage enz., maar thats just me

De sport heeft zich verder ontwikkeld en de "rare" events zijn eruit gehaald. Was het eerder een mix van Powerlifters, gewichtheffers, bodybuilders, highlandgamers en judoka's. Nu zul je dat niet meer zien. Strongman is een vak apart.

Om je een voorbeeld te geven. Op de sterkste man van Nederland afgelopen zomer. Was met "de stones of strength" de tweede steen 140kg, die op een hoogte van 1.68m gelegd moest worden. De laatste steen woog ruim 170kg. In de tijd van Ted van de Parre, was de zwaarste steen 140kg die op een hoogte van 1.20m gelegd moest worden. En dan was je wereldtop!
Om je even te laten zien dat de sport zich inmiddels al tot een veel hoger nivo ontwikkeld heeft. ;)

Klopt, de originele McGlashen Stones uit Great Britain waren geloof ik:

90kg (200lb), 100kg (220lb), 110kg (240lb), 120kg (265lb), 130kg (285lb) en 140kg (310lb).

Die werden tot ver in de jaren 90 bij alle WSM wedstrijden gebruikt. Misschien dat Jarno hier nog meer over weet.

Eind jaren 90 kwam er eindelijk eens een 160kg steen (355lb) en pas verder in 2000 een 180kg steen bij WSM.

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:08 ----------

Ik moet zeggen dat ik de wedstrijden in de ´90 ook veel vetter vind en ze hebben ook veel meer dynamiek.

Het is voor het doorsnee publiek ook leuker om te zien lijkt me, omdat je de onderdelen met jezelf kan vergelijken.

Een tuck of war met touw, sumoworstelen, elkaar wegdrukken met een boomstam e.d. zijn veel beter te begrijpen dan bv. gewichtheffen, een bakdeadlift en dat soort zaken.

Strongman moet ruw zijn en oldscool vind ik. Daarom vind ik de houten boomstammen en de stones laden op houten wijnvaten veel gaver om te zien dan zo´n platform en een metalen log. Zijn maar een paar voorbeeldjes.

Ook het yoke lopen bv. Waarom niet eens een keer met ijskasten aan elke kant wat ze al een keer eens gedaan hebben bij WSM. Dat is beter te begrijpen dan een yoke met schijven. Hoewel het koeienyoke van SM van NL natuurlijk ook echt bruut is!

Ook het ankerketting slepen, of het laden van voorwerpen als een anker, aambeeld en zandzakken zie je ook niet meer vaak terug. Dat zijn juist stoere dingen om te zien vind ik.

En de Husafelt stone bv. Daarvoor moet je gewoon een echte natuursteen voor pakken van 180-200kg en niet zo´n op maat gemaakt metalen voorwerp. Oké, dat ziet er ook zwaar uit, maar het zegt het publiek meteen minder.

Laatst bewerkt:
Klopt, de originele McGlashen Stones uit Great Britain waren geloof ik:

90kg (200lb), 100kg (220lb), 110kg (240lb), 120kg (265lb), 130kg (285lb) en 140kg (310lb).

Die werden tot ver in de jaren 90 bij alle WSM wedstrijden gebruikt. Misschien dat Jarno hier nog meer over weet.

Eind jaren 90 kwam er eindelijk eens een 160kg steen (355lb) en pas verder in 2000 een 180kg steen bij WSM.

Kan me nog goed een internationale sterksteman wedstrijd in de evenementenhallen van Hardenberg herinneren. Was ergens midden jaren '90. Kon wel es de sterkste-man van Europa geweest zijn, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Toen hadden ze als laatste steen 150kg! Dat was waanzin in die tijd! Magnus Ver Magnusson was één van de weinige atleten die hem op de ton van 1.35m hoogte kreeg. En iedereen ging toen werkelijk uit zijn dak. Die tonnen werden ook gebruikt bij de sterksteman van Nederland destijds. Wheelflippen met 350kg, beste tijd 48 sec. ofzoiets....:eek:
Grappig hè?

Terug
Naar boven