AndroidHealthClinic

Beste combinatie?

Bezoekers in dit topic

ElHa79

Novice
Lid geworden
15 feb 2016
Berichten
18
Waardering
1
Massa
69kg
Vetpercentage
21%
Hoi,
Welke nuttige tips krijg ik hier? Ik ben vorig jaar tot -13 kg gegaan o een training van hoofdzakelijk cardio. Uiteraard heb in ook mijn voedingsgewoonten aangepast. Nu na de feestdagen is er toch al een 5tal kg terug bij . Nu wil ik voor dat strakke lichaam en ga meer in krachttraining. Ondertussen heb ik de "klik" toch weer kunnen maken om de voeding terug aan te passen. Maar welke combinatie is t beste in verhouding kracht en cardio? Ik moet zeker geen gespierde vrouw worden maar eerder strak sportief...
 
Als je een strakke lichaam wilt, dan moet je twee dingen onthouden. Eerst je dagelijks calorie inname (je kunt hier MyFitnessPal voor gebruiken) - Dus, eerst je dagelijks onderhoud gaan uitrekenen (en tussen 200-500 calorieën eronder gaan zitten om vet te verliezen). Tweede, een goeie trainingsschema opstellen - Full Body/PPL/UB/LB gebaseerde om voornamelijk compound oefeningen (squat, bench, rows, deadlift). Je kunt wel cardio erin gooien, maar ik zou dit wat beperken tot een paar keren per week (misschien HIT 10 minuten ofzo na je kracht training doen).
 
Hoi,
Welke nuttige tips krijg ik hier? Ik moet zeker geen gespierde vrouw worden maar eerder strak sportief...

gespierde vrouw = praktisch onmogelijk zonder vele jaren keiharde krachttraining ,aanleg en

chemische hulpmiddelen ,dus daarover hoef je geen zorgen te maken ,

strak en sportief kost al veel inzet en motivatie
 
Gewoon keihard trainen. Die gespierde vrouw komt met een paar jaar pas tevoorschijn ;)
 
Calorie surplus + progressiv overload= gainz
 
K had zo gedacht om intensief krachttraining te doen tot rond mei-juni en erna terug volledig op cardio gaan om zo de gevormde spieren wat beter zichtbaar te krijgen tegen de zomervakantie. Uiteraard eten met veel eiwit erin, weinig vet en praktisch geen koolhydraten. Of toch blijven kracht?
 
K had zo gedacht om intensief krachttraining te doen tot rond mei-juni en erna terug volledig op cardio gaan om zo de gevormde spieren wat beter zichtbaar te krijgen tegen de zomervakantie. Uiteraard eten met veel eiwit erin, weinig vet en praktisch geen koolhydraten. Of toch blijven kracht?

Nee, altijd intensief KT, helemaal in de cut.

En je voeding zou ik ook niet zo doen.

Je wordt niet slank van weinig vet/kh, maar van beneden je behoefte eten.

Ga gewoon voor goede e/k/v verhouding in je cut.
 
Ja, die koolhydraten zijn eigenlijk meer voor t zicht... k heb er zo snel een opgeblazen dikke buik door:eyes:... k zou zo graag eens een "sixpack" hebben...
 
Ja, die koolhydraten zijn eigenlijk meer voor t zicht... k heb er zo snel een opgeblazen dikke buik door:eyes:... k zou zo graag eens een "sixpack" hebben...


een beetje krachttrainer loopt er altijd als een zwangere zeug bij ,

of niet Pillz :trollface:
 
K had zo gedacht om intensief krachttraining te doen tot rond mei-juni en erna terug volledig op cardio gaan om zo de gevormde spieren wat beter zichtbaar te krijgen tegen de zomervakantie. Uiteraard eten met veel eiwit erin, weinig vet en praktisch geen koolhydraten. Of toch blijven kracht?
Als je dat doet verlies je al je opgebouwde spiermassa. Spieren zichtbaarder maken doe je door je vetpercentage te verlagen, de beste manier om dat te doen is door zwaar te trainen in combinatie met een caloriebeperkt dieet. Hoe je je macro's verder invult is persoonlijk. Hoog in de eiwitten is altijd aan te raden, maar hoe je verder je vetten en koolhydraten invult is obv je eigen voorkeur. Ik heb liever meer koolhydraten in mijn dieet zodat ik genoeg energie heb om zwaar te trainen en tevens is dit goed voor je humeur. Minder dan 1 g vet per kg lichaamsgewicht is tevens niet aan te raden ivm je hormoonhuishouding (en ook vetten hebben een effect op je gemoedstoestand).
 
Laatst bewerkt:
Momenteel draai ik op 1400kcal... die ik niet alle dagen op krijg en dat in combinatie met een actieve job. De vetten haal ik hoofdzakelijk uit olijfolie en de natuurlijke vetten die de voeding bevatten.
S morgens meestal magere yoghurt met wat honing, s middags sla met kippewit, eiwit soms cottage cheese soms wat ketchup, en s avonds gekookte groenten met gebakken kipfilet of americain. 1 keer per week pasta met zalm of tonijn en gestoofde wokgroentjes en dan moet ik nog veel werken erna...
denk dat ik zo wel goed zit...
 
Je denkt dat het qua voeding goed zit, maar is het ook echt zo? Voor feedback van de andere forumleden raad ik je aan om je volledige voedingsschema eens te posten. Neus eens rond in de voedingssectie van dit forum hoe anderen het aanpakken:)
 
Ik zou alles zorgvuldig invoeren (tot op de gram nauwkeurig). Dan weet je zeker dat je goed zit en dan kan je ook bijsturen. Nu is het een wilde gok!

Vetten zou ik vooral halen uit eieren (dus wel de dooiers eten), kokosolie, vette vis, noten. Omega 3 zou ik supplementeren. Olijfolie is prima, maar dan wel extra virgine (en die is niet geschikt om in te bakken).
 
Ja, die koolhydraten zijn eigenlijk meer voor t zicht... k heb er zo snel een opgeblazen dikke buik door:eyes:... k zou zo graag eens een "sixpack" hebben...
Ik heb net mijn koolhydraatinname iets verhoogd en raad eens wat er tevoorschijn komt...? (Sure. Combi van factoren. Maar koolhydraten staan een sixpack echt niet in de weg!) Ik zou echt lekker wat koolhydraten nemen en keihard trainen! Die combi werkt ook gewoon fijn. Voor mij althans. :-) Maaaar... Goed dat je weer lekker je motivatie te pakken hebt! Go for it!
 
Back
Naar boven