Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Flys spreken naar mijn mening het meest je borstspieren aan als je het goed kunt uitvoeren, beetje een isolatie oefening.
Push Ups worden zwaar onderschat.
Er werd mij gezegd dat decline voor saggy tits zorgt dus ik doe ze iig niet. Het enige ik doe voor "onderkant" is dips.
Ik vond benchpress eerst de beste oefening maar ben ervan afgestapt omdat ik te veel last kreeg van schouders. Nu doe ik flat dumbbell press en borst gaat super vooruit. Dus ik vind de beste oefening voor borst flat dumbbell press en gevolgd met cable flye.
De resultaten van EMG studies tonen de hoeveelheid stimulatie in elke spiergroep. De betrouwbaarheid is enigszins discutabel, maar het is een redelijk goede richtlijn.
IEMG max motor-unit activatie
Oefening | % EMG Spierstimulatie
Pectoralis major (grote borstspier):
Decline dumbbell bench press - 93
Decline bench press (Olympic bar) - 89
Push-ups between benches - 88
Flat dumbbell bench press - 87
Flat bench press (Olympic bar) - 85
Flat dumbbell flys - 84
Het is destijds opgezet met de basisoefeningen, maar 't is een goed idee.In die EMG studies zijn ook niet de Cable Fly's opgenomen die duidelijk anders zijn dan de DB fly's. In DB fly's zit er een dood punt, en niet zo'n kleine ook.
Waar kun je die EMG studies ergens vinden? Ik weet dat ze hier in de sticky staan, maar als ze een website hebben, zullen er misschien meer oefeningen op staan?
Ik mis bijvoorbeeld de chin ups bij de rug oefening, cable fly's bij de borst, lunges bij de benen.. etc. in de sticky