AndroidHealthClinic

Stelling Beste oefening voor borst

Peiling Peiling Beste oefening voor Borst

• Totaal stemmers
    128
Cable flys op nummer 3?:O

Guillotine/neckpresses zijn de beste oefeningen. Daarna zou ik zeggen benchpress.

Benchpress
Cable Crossovers

Als het alleen gaat over borst zo effectief mogelijk trainen met één oefening zeg ik flyes.

Benchpress, Db press, Flyes, Cables:cool:

Btw die "Around the Worlds" is echt weer zo'n superdude oefening goeie schouderverneuker.

Flys spreken naar mijn mening het meest je borstspieren aan als je het goed kunt uitvoeren, beetje een isolatie oefening.
Push Ups worden zwaar onderschat.

Cable flyes hebben het beste resultaat voor mij geboekt.

Incline dumbbell press zowieso

Dumbbell press icm met DB fly doettum voor mij :)

Bench press is tegenwoordig m'n favoriet qua uitvoering. Vroeger waren dat incline dumbbell presses maar die vind ik tegenwoordig niet zo lekker meer (teveel schouders denk ik). Flyes zijn nice maar ik krijg wat last van m'n schouders omdat ik diep ga (Positions of Flexion).

Bench press, incline dumbbell bench press en cable flyes.
Meer hoef je wat mij betreft niet te doen.

Er werd mij gezegd dat decline voor saggy tits zorgt dus ik doe ze iig niet. Het enige ik doe voor "onderkant" is dips.

Ik vond benchpress eerst de beste oefening maar ben ervan afgestapt omdat ik te veel last kreeg van schouders. Nu doe ik flat dumbbell press en borst gaat super vooruit. Dus ik vind de beste oefening voor borst flat dumbbell press en gevolgd met cable flye.

Wat een onzin, decline zorgt er juist voor dat je borstspieren een goede vorm krijgen.

Incline cable flyes zijn fantastisch

Was er ook niet een topic hier ergens waarin door onderzoek/meting werd aangetoond dat fly's het meest effectief zou zijn?

of zal ik dan maar gaan voor het meest diplomatieke antwoord: de oefeningen die voor jou het lekkerst werken, omdat die je het meest motiveren door te pakken?

---------- Post toegevoegd Wed 18 Jul 2012 om 13:19 ----------

errrr topic staat gewoon bovenaan als sticky :-) stukje knip en plak werk toont dat ik er iig compleet naast zit...

De resultaten van EMG studies tonen de hoeveelheid stimulatie in elke spiergroep. De betrouwbaarheid is enigszins discutabel, maar het is een redelijk goede richtlijn.

IEMG max motor-unit activatie

Oefening | % EMG Spierstimulatie

Pectoralis major (grote borstspier):

Decline dumbbell bench press - 93
Decline bench press (Olympic bar) - 89
Push-ups between benches - 88
Flat dumbbell bench press - 87
Flat bench press (Olympic bar) - 85
Flat dumbbell flys - 84

Laatst bewerkt:
In die EMG studies zijn ook niet de Cable Fly's opgenomen die duidelijk anders zijn dan de DB fly's. In DB fly's zit er een dood punt, en niet zo'n kleine ook.

Waar kun je die EMG studies ergens vinden? Ik weet dat ze hier in de sticky staan, maar als ze een website hebben, zullen er misschien meer oefeningen op staan?

Ik mis bijvoorbeeld de chin ups bij de rug oefening, cable fly's bij de borst, lunges bij de benen.. etc. in de sticky

In die EMG studies zijn ook niet de Cable Fly's opgenomen die duidelijk anders zijn dan de DB fly's. In DB fly's zit er een dood punt, en niet zo'n kleine ook.

Waar kun je die EMG studies ergens vinden? Ik weet dat ze hier in de sticky staan, maar als ze een website hebben, zullen er misschien meer oefeningen op staan?

Ik mis bijvoorbeeld de chin ups bij de rug oefening, cable fly's bij de borst, lunges bij de benen.. etc. in de sticky
Het is destijds opgezet met de basisoefeningen, maar 't is een goed idee.

Q

Dumbbell bench press

Terug
Naar boven