AndroidHealthClinic

Beter volg je niet

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
Vriend Bert, lees ik nou goed dat je 70kg pakt op de abductor:o dat is 30kg minder dan ik pak :o
Lol, welke Machine? Lastig vergelijken. Gestackt of Plate-Loaded?
Scheelt bij mij zo 50 kg. De stacked van Precor gaat bijvoorbeeld maar tot 78 kg en pak ik op max. De Plate-Loaded by Fox pakte ik vroeger op 120 volgens mij, weet het niet meer zo. Waar ik nu train pak ik ´m op 70 kg en houd ´m 1 seconde wijd vast; volgens mij is ie van Hammer Strength. Heb nog nooit iemand deze op 100 kg zien pakken (het is een hardcore gym). Gewicht zegt niet alles he;)

• Like
Waarderingen: LM
Lol, welke Machine? Lastig vergelijken. Gestackt of Plate-Loaded?
Scheelt bij mij zo 50 kg. De stacked van Precor gaat bijvoorbeeld maar tot 78 kg en pak ik op max. De Plate-Loaded by Fox pakte ik vroeger op 120 volgens mij, weet het niet meer zo. Waar ik nu train pak ik ´m op 70 kg en houd ´m 1 seconde wijd vast; volgens mij is ie van Hammer Strength. Heb nog nooit iemand deze op 100 kg zien pakken (het is een hardcore gym). Gewicht zegt niet alles he;)
Ja dat zal het verschil zijn. Ik heb een stacked machine, van life fitness. 1 sec uit, 1 vast en 2 negatief.
Of deze heb ik ook weleens gedaan, ging ook wel op max (91 kg):
Die komt wel overeen met die van ons idd

• Like
Waarderingen: BB_
Ja dat zal het verschil zijn. Ik heb een stacked machine, van life fitness. 1 sec uit, 1 vast en 2 negatief.
Oké, wat is max weight stack; genoeg machines gaan niet eens tot 100. Overigens zijn mijn benen zwak.

Die bij ons gaat tot de 85, helaas te licht.

Ik denk dat voor de meeste mensen (tenzij fit girls), mannen met name, een abductor machine helemaal niet zo'n noodzakelijke oefening is. De enige reden dat ik 'm toe is op advies van PL-coach aangezien bij squats mijn knieën dreigen te knikken zodra ik het zwaarder krijg; als assistance wegens een specifieke zwakte dus.

Ik denk dat voor de meeste mensen (tenzij fit girls), mannen met name, een abductor machine helemaal niet zo'n noodzakelijke oefening is. De enige reden dat ik 'm toe is op advies van PL-coach aangezien bij squats mijn knieën dreigen te knikken zodra ik het zwaarder krijg; als assistance wegens een specifieke zwakte dus.
Niet mee eens, veel mannen missen juist de inner thighs waardoor je benen juist klein ogen.

Heb je dat eigenlijk ook bij FrSq? If no, hoe komt dat?

Heb je dat eigenlijk ook bij FrSq? If no, hoe komt dat?
Beetje, maar al minder dan voorheen. Ik dacht dat het zwakke abductors waren, maar kan abductoroefeningen dan weer zwaarder dan veel mensen die zwaar squatten en nergens last van hebben. Misschien gewoon genetisch ofzo, maar het gaat dus al veel beter. Doe ook vaak een elastiek om m'n benen. Kan ook korte/strakke adductors zijn.
Er is een vrouw (PL-pro, volgens mij heeft ze zelfs een WR) die het ook erg heeft, zag onlangs een filmpje.

Niet mee eens, veel mannen missen juist de inner thighs waardoor je benen juist klein ogen.
Abductor is voor je outer thigh, niet je inner. Voor massa kun je m.i. beter squatten en leg pressen, eventueel als assistance Bulgarian splits, lunges en leg curls/extension als isolatie-oefeningen, maar meer lijkt mij echt niet nodig. Just my 2 cents.

Abductor is voor je outer thigh, niet je inner. Voor massa kun je m.i. beter squatten en leg pressen, eventueel als assistance Bulgarian splits, lunges en leg curls/extension als isolatie-oefeningen, maar meer lijkt mij echt niet nodig. Just my 2 cents.
Ik draai die 2 altijd door elkaar heen :dunno:

Dikke adductoren laten je benen er wel een pak bruter uitzien imo. Pak ze standaard 2x per week mee

Terug
Naar boven