MuscleMeat

Beter volg je niet

Gewoon zwaar squatten jongens. Niemand met een 300kg squat heeft kleine benen.

Hier ook in natuurlijk!

• Like
Waarderingen: BB_
Ik denk dat voor de meeste mensen (tenzij fit girls), mannen met name, een abductor machine helemaal niet zo'n noodzakelijke oefening is. De enige reden dat ik 'm toe is op advies van PL-coach aangezien bij squats mijn knieën dreigen te knikken zodra ik het zwaarder krijg; als assistance wegens een specifieke zwakte dus.
Je zou toch verwachten dat iemand die veel hardloopt juist sterke glute medius en AFL heeft. Anders zou dat bij je lopen al lang naar voren zijn gekomen.

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Vannacht niet geweldig geslapen, zit nog niet helemaal in m'n ritme. Was overigens niet moe vandaag.

20191202

Shoulders + Triceps

- OHP

10, 10, 8, 8 x 60 kg

- Seated DB Shoulder Press
8, 11, 10, 10 x 32 kg

- DB Side Lateral Raise
12, 13, 12, 12 x 14 kg

- 2-Arm Cable (Bar) Front Raise
8 x 15 kg
12, 13, 11+4 x 12,5 kg

- Reverse Cable Flye (standing)
15, 15, 9+5+hold x 5 kg

- Bench Dips
BW + #kg
8 x 60 - drop 5 x 40 - drop 3 x 20 drop - 3 x 0 kg
8 x 60 - drop 5 x 40 - drop 4 x 20 drop - 4 x 0 kg
10 x 60 - drop 5 x 40 - drop 5 x 20 drop - 4 x 0 kg
11 x 60 - drop 4 x 40 - drop 4 x 20 drop - 6 x 0 kg

- Cable Rope Triceps Pushdown
11+12 x 25 kg
8+10 x 27,5 kg
8+8 x 27,5 kg
10+11 x 27,5 kg

Rating:
:needle::needle::needle:+1/2

Gewoon zwaar squatten jongens. Niemand met een 300kg squat heeft kleine benen.
2 x p/w en als herstel het toelaat 3 x tot aan (form) failure.
Je zou toch verwachten dat iemand die veel hardloopt juist sterke glute medius en AFL heeft. Anders zou dat bij je lopen al lang naar voren zijn gekomen.
Ik hoorde juist dat duurlopers wel vaker last van knikkende knie"en hebben. Daarnaast weet ik niet of glute echt zwak zijn, ik denk dat dat wel meevalt. De abductor machine gaat mij ook niet verkeerd af, squatten wel. Daarnaast is duursport natuurlijk heel anders dan krachtsport. Wat is AFL?

2 x p/w en als herstel het toelaat 3 x tot aan (form) failure.

Ik hoorde juist dat duurlopers wel vaker last van knikkende knie"en hebben. Daarnaast weet ik niet of glute echt zwak zijn, ik denk dat dat wel meevalt. De abductor machine gaat mij ook niet verkeerd af, squatten wel. Daarnaast is duursport natuurlijk heel anders dan krachtsport. Wat is AFL?
aflevering

Sterke OHP man:lifter:

Net geïnjecteerd. Injectie in quad, geaspireerd, injectie verliep prima, maar toen ik de naald eruit haalde spoot 't bloed in een straaltje eruit. Waarschijnlijk door een adertje gegaan, dus niets aan de hand. Nog niet eerder gehad. M'n dekbed is nu de vlag van Japan.:p

Daarnaast weet ik niet of glute echt zwak zijn
De glute medius he, aan de zijkant van je heup, die moet voorkomen dat je knie naar binnen zakt/knikt.

Een tikfout, sorry.
TFL = tensor fascia latae
external-content.duckduckgo.com.png

Laatst bewerkt:
  • Like
De glute medius he, aan de zijkant van je heup, die moet voorkomen dat je knie naar binnen zakt/knikt.

Een tikfout, sorry.
TFL = tensor fascia
external-content.duckduckgo.com.png
latae
Je hebt gelijk. Ik lees nu net dat een zwakke glute medius de meest voorkomende lopersblessure, de 'lopersknie', veroorzaakt. Dit komt dus juist vaak voor bij lopers. (Overigens niet de spier die voor een mooie ronde kont zorgt.:p). Ik heb overigens nooit een blessure gehad bij het hardlopen en nooit knieklachten. Ik train deze dus nu wel specifiek. Ik zou wellicht ook nog hip thrusts kunnen doen, maar juist de zijwaartste oefeningen zijn denk ik belangrijk. (Clam shell, abductor machine, side planks, evt. lunges.)

Dit komt dus juist vaak voor bij lopers.
Dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat mensen met een zwakke glut. medius en TFL al heel snel zullen kappen met hardlopen vanwege knieklachten en dat de overblijvers deze spieren juist goed ontwikkeld hebben. Side planks zijn idd heel goed voor de glute medius. En deze:
Overigens niet de spier die voor een mooie ronde kont zorgt.:p
Nee de glute maximus is de bolle bibs, een heel andere spier. Dat is degene die je met hip thrusts traint. Dus niet verwarren!

Intressting...

Al heb ik als ik filmpjes van hem volg altijd het idee dat je training bestaat uit 2 uur rehab en 3 squats

Moet 't filmpje nog even kijken.
Lepeltje-lepeltje ook.

---
20191203

Legs (Basic Fit)

- Low Bar Squat

Opwarmsets + rekken
5 x 5 x 120 kg
Superstijf, volgende keer toch maar eerst leg curls.

- Perfect Squat Machine
11, 14 x 100 kg
10, 13 x 110 kg
Heerlijke pomp en zweten

- Leg Press
8, 10 x 240 kg
8 Paused x 240 kg
Blijft een vreemde LP, maar gepauzeerd voel ik 'm wel goed m'n quads.
Geen verstelbare rugleuning en daardoor een vrij korte ROM en heb snel dat m'n kont loskomt. Wel Plate Loaded, maar een vage hefboomconstructie.

- Leg Extension
13, 11 x 70 kg
10 x 70 kg - drop 5 x 60 kg - drop 6 x 50 kg
11 x 70 kg - drop 6 x 60 kg - drop 6 x 50 kg
Met hold, heerlijk gevoel.:fire:

- Lying Leg Curl
10, 9 x 45 kg
6 x 45 kg - drop 3 x 35 kg - drop 3 x 25 kg
8 x 40 kg - drop 5 x 30 kg - drop 7 x 20 kg + hold
Laatste 2 sets met meer MMC en contractie. Je kunt zeggen wat je wilt, maar als je extra focust op aanspannen van je hams, voel je met minder gewicht zoveel meer en kom je sneller tot failure.
Alles langzaam excentrisch.

Rating:
:needle::needle::needle::needle:+1/2

Bert, wat vindt jij nou van de Basic Fit. Met al dat volk dat er loopt

Terug
Naar boven