- Waardering
- 15.914
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je zou toch verwachten dat iemand die veel hardloopt juist sterke glute medius en AFL heeft. Anders zou dat bij je lopen al lang naar voren zijn gekomen.Ik denk dat voor de meeste mensen (tenzij fit girls), mannen met name, een abductor machine helemaal niet zo'n noodzakelijke oefening is. De enige reden dat ik 'm toe is op advies van PL-coach aangezien bij squats mijn knieën dreigen te knikken zodra ik het zwaarder krijg; als assistance wegens een specifieke zwakte dus.

+1/22 x p/w en als herstel het toelaat 3 x tot aan (form) failure.Gewoon zwaar squatten jongens. Niemand met een 300kg squat heeft kleine benen.
Ik hoorde juist dat duurlopers wel vaker last van knikkende knie"en hebben. Daarnaast weet ik niet of glute echt zwak zijn, ik denk dat dat wel meevalt. De abductor machine gaat mij ook niet verkeerd af, squatten wel. Daarnaast is duursport natuurlijk heel anders dan krachtsport. Wat is AFL?Je zou toch verwachten dat iemand die veel hardloopt juist sterke glute medius en AFL heeft. Anders zou dat bij je lopen al lang naar voren zijn gekomen.
aflevering2 x p/w en als herstel het toelaat 3 x tot aan (form) failure.
Ik hoorde juist dat duurlopers wel vaker last van knikkende knie"en hebben. Daarnaast weet ik niet of glute echt zwak zijn, ik denk dat dat wel meevalt. De abductor machine gaat mij ook niet verkeerd af, squatten wel. Daarnaast is duursport natuurlijk heel anders dan krachtsport. Wat is AFL?
Hmmz, ben er niet zo tevreden mee; toch bedankt.. Anderhalf jaar geleden haalde ik hetzelfde gewicht.

De glute medius he, aan de zijkant van je heup, die moet voorkomen dat je knie naar binnen zakt/knikt.
Een tikfout, sorry.
Je hebt gelijk. Ik lees nu net dat een zwakke glute medius de meest voorkomende lopersblessure, de 'lopersknie', veroorzaakt. Dit komt dus juist vaak voor bij lopers. (Overigens niet de spier die voor een mooie ronde kont zorgt.De glute medius he, aan de zijkant van je heup, die moet voorkomen dat je knie naar binnen zakt/knikt.
Een tikfout, sorry.
TFL = tensor fascialatae![]()
). Ik heb overigens nooit een blessure gehad bij het hardlopen en nooit knieklachten. Ik train deze dus nu wel specifiek. Ik zou wellicht ook nog hip thrusts kunnen doen, maar juist de zijwaartste oefeningen zijn denk ik belangrijk. (Clam shell, abductor machine, side planks, evt. lunges.)Dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat mensen met een zwakke glut. medius en TFL al heel snel zullen kappen met hardlopen vanwege knieklachten en dat de overblijvers deze spieren juist goed ontwikkeld hebben. Side planks zijn idd heel goed voor de glute medius. En deze:
Nee de glute maximus is de bolle bibs, een heel andere spier. Dat is degene die je met hip thrusts traint. Dus niet verwarren!Overigens niet de spier die voor een mooie ronde kont zorgt.![]()
Ja, hij is natuurlijk een fysio, en geen bodybuilder. Hoewel zijn shape voor 40+er (50)?) zeker niet slecht is.Intressting...
Al heb ik als ik filmpjes van hem volg altijd het idee dat je training bestaat uit 2 uur rehab en 3 squats
Lepelfoto's verbinden

Lepeltje-lepeltje ook.

+1/2Bert, wat vindt jij nou van de Basic Fit. Met al dat volk dat er loopt