Fitness Seller

Beter volg je niet

Interessante discussie. Veel pro's zweren wel bij deep-tissue type massages. Jay Cutler zei dat hij op een gegeven moment $1000 per week kwijt was aan die massages :o

Interessante discussie. Veel pro's zweren wel bij deep-tissue type massages. Jay Cutler zei dat hij op een gegeven moment $1000 per week kwijt was aan die massages :o
Alles wordt natuurlijk minder stijf.
Inb4: "Ik heb wel iets anders waar je na de training op kunt gaan zitten!11!!!1!!"
Schijnt ook goed te trillen
s-l300.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Interessant topic. IN!
Ow wacht... het is mijn eigen log.

Door ophoping van vuil, lactaat etc en slechte doorbloeding van je spieren omdat de spierspanning hoog is kan je lijf het niet goed verwerken.
De daarop volgende trainingsinspanning doet weer hetzelfde en daarmee bouw je vuilstuwing op.
Je lijf kan het niet snel genoeg meer verwerken omdat je weer een training er tegenaan gooit.

Eigenlijk luister je niet goed naar je lijf. Je kan pas weer je spiergroep aanpakken als herstel volledig is.
En dat laatste is dus nooit het geval geweest bij mij. Hoe het bij andere is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Wel weet ik dat meerdere van mijn kennissen zich wekelijks laten masseren tot doel sneller te herstellen.
En daarmee sneller de spier weer kunnen belasten.
En dat doe ik dus ook en ik heb er baat bij. Heb je het idee dat dit allemaal lariekoek is dan doe je het toch lekker niet.
Ik doe het wel en ik zie resultaat.
Voor mij klinkt het allemaal als een hoop bro-science, maar heb er weinig verstand van verder. Als je nog niet hersteld bent, moet langer rust pakken. Je volgt toch een bro-split waarbij je 1-2 x p/w een spiergroep traint. Na 72 uur ben je echt wel hersteld hoor.

Wat bedoel je Bert met 30x0 in je openings post ?
Ik zie dat @ThuggishRuggish al heeft geantwoord. Overigens is het een beetje achterhaald, train niet meer helemaal op die manier. Wel langzaam negatief op de meeste oefeningen.

Ik neem aan dat dit bericht als PM naar mij bedoeld was?;)

:roflol: moest ik ook gelijk aan denken.
30 minuten enkel benen 20,00 en gehele lijf 60 minuten 35,00
Ik vind dit een prima investering
Daar krijg je in Thailand 2 massages inclusief happy ending voor. Keus gauw gemaakt.

Inb4: "Ik heb wel iets anders waar je na de training op kunt gaan zitten!11!!!1!!"
Dat is een trilplaat, maar een drilboor. :mad:
Alles wordt natuurlijk minder stijf.

Schijnt ook goed te trillen
s-l300.jpg
Hè, moet dat nou weer in mijn log. Het ging net zo serieus.

---
20200105

Chest + Arms

- Bench Press:

De schouderpijn leek weg. Goeie warming-up en opwarmsets.
10 x 110 kg ging daarna pijnvrij
10 x 120 kg was het plan, maar na rep 5 schoot het er weer in. Gelijk gestopt. Terug gegaan naar 110.
0 x 110 kg Lowering the bar ging al niet, f#ck. RIP

Nog wat andere borstoefening aangevoeld, maar kreeg niets meer unracked. Voorlopig toch maar even helemaal geen borst trainen. Grrr.:mad:

Dus:
Shoulders + Arms

- OHP:

10 x 60 kg
3 x 10 x 65 kg net aan

- Machine Lateral/Side Raise:
16 x 5 kg (per side)
13, 13, 15 x 7,5 kg (per side)

- Bent-Over Lateral Raise (Rear Delts):
12, 14, 13, 14 x 7,5 kg (per side)

Goeie pomp

- Standing EZ-Bar Curl:
10, 11, 11, 8 x 48 kg - dropset 6 x 43 kg
12 x 43 kg - dropset 8 x 38 kg

- Cable Rope Biceps (Hammer) Curl SS Cable Rope Triceps Pushdown:
12 x 50 kg SS 10+10 x 55 kg
3 x 12 x 50 kg SS 3 x (10+10) x 60 kg

- Cable Rope Overhead Triceps Extension:
?, 11, 12, 12 x 55 kg

Dips gingen niet wegens schouder

- Machine Abs:
3 sets

Rating:
:needle::needle::needle::needle:

Ik was de enige in de gym, dus had m'n eigen muziek op gezet (hardcore). Komt er toch nog iemand anders binnen. Begint midden in een set tegen me aan te praten (irritant). Kon mijn muziek niet waarderen. Helemaal prima, maar laat me dan mijn set afmaken. Zeg ie: "Ik word helemaal opgefokt van deze muziek. Je weet toch. Snap je?" Prima joh. Zet ie vervolgens zijn bananenmuziek op, in de veronderstelling dat ik dat blijkbaar niet storend vind. Gelukkig koptelefoon bij me. :roflol:

Ik was de enige in de gym, dus had m'n eigen muziek op gezet (hardcore). Komt er toch nog iemand anders binnen. Begint midden in een set tegen me aan te praten (irritant). Kon mijn muziek niet waarderen. Helemaal prima, maar laat me dan mijn set afmaken. Zeg ie: "Ik word helemaal opgefokt van deze muziek. Je weet toch. Snap je?" Prima joh. Zet ie vervolgens zijn bananenmuziek op, in de veronderstelling dat ik dat blijkbaar niet storend vind. Gelukkig koptelefoon bij me. :roflol:
https://forum.bodybuilding.nl/topic...-jouw-dag-goed.233219/page-6913#post-10370525 ???

:roflol: serieus? Dan gewoon niet trainen?
Edit... Maar dan volg je dus eigenlijk niet optimaal t schema
Jawel hoor, dit geeft hij ook aan in zijn pdf over hoe hij traint etc.
En bij de diverse trainingsvormen heeft hij de standaard afloop van een training, dus bv legs, vrij, push, pull etc etc en een manier om meer rust te nemen bij één van de groeperingen. Als je me een beetje volgen kan met deze uitleg.

Jawel hoor, dit geeft hij ook aan in zijn pdf over hoe hij traint etc.
En bij de diverse trainingsvormen heeft hij de standaard afloop van een training, dus bv legs, vrij, push, pull etc etc en een manier om meer rust te nemen bij één van de groeperingen. Als je me een beetje volgen kan met deze uitleg.
Maar als je onvoldoende herstelt tussen twee trainingen van dezelfde spiergroep, zoals je zelf aangeeft, ligt je trainingsfrequentie (of volume per training) dus te hoog.

Dat hele lactaatverhaal is een beetje onzin. Als je voldoende drinkt, voert je lichaam dat vanzelf op natuurlijke wijze af. Rekken en lichte cardio / cooling down kan helpen. Natuurlijk kan een massage iets doen, maar om wekelijks te masseren om frequenter te kunnen trainen lijkt mij overtrokken. Het feit dat quads niet goed groeien en met masseren beter, lijkt me sterk.

Maar als je onvoldoende herstelt tussen twee trainingen van dezelfde spiergroep, zoals je zelf aangeeft, ligt je trainingsfrequentie (of volume per training) dus te hoog.

Dat hele lactaatverhaal is een beetje onzin. Als je voldoende drinkt, voert je lichaam dat vanzelf op natuurlijke wijze af. Rekken en lichte cardio / cooling down kan helpen. Natuurlijk kan een massage iets doen, maar om wekelijks te masseren om frequenter te kunnen trainen lijkt mij overtrokken. Het feit dat quads niet goed groeien en met masseren beter, lijkt me sterk.
Er zijn een aantal vaste omstandigheden.
Trainings intensiteit is dezelfde gebleven.
De frequentie is hetzelfde gebleven.
De massage is toegevoegd.

Het resultaat is meer sweep. Wat moet ik dan concluderen? :dunno:
Mijn conclusie is dat de massages helpen. Maar wellicht niet in de vorm zoals ik het zie of voel.
Ik kan meer geconcentreerd mijn oefeningen doen. Maar dan nog is het masseren de katalysator.
Ik laat het niet uitvoeren om meer te kunnen trainen, ik ben ook eigenwijs genoeg om gewoon mijn trainingsmethodiek te volgen en luister minder naar mijn lijf of het eigenlijk wel kan.

Mijn conclusie, massages helpen mij en waarom zou ik dat dan alleen voor mezelf houden.
Ik weet dat vele hier niets in zien. Maar Jay Cutler, Phil Heat, Ronnie Coleman en vele vele anderen laten het uitvoeren.
En misschien wel enkel omdat je meer pomp krijgt, who knows.
En mocht het enkel een placebo effect hebben dan is dat ook goed.
Ik geef geen geld uit aan BCAA, PWO of andere shit. :p

• Like
Waarderingen: BB_
Er zijn een aantal vaste omstandigheden.
Trainings intensiteit is dezelfde gebleven.
De frequentie is hetzelfde gebleven.
De massage is toegevoegd.

Het resultaat is meer sweep. Wat moet ik dan concluderen? :dunno:
Prima als het voor jou werkt, maar de basis waarop je een conclusie trekt snijdt geen hout.
Je bent zelf hbo-technisch geschoold en weet dus neem ik aan hoe je wetenschappelijk onderzoek uitvoert en verbanden aantoont.
Ik kan op eenzelfde manier als bovenstaand redeneren dat het eten van chocoladeletters bij mij tot een sterkere Leg Press heeft geleid en het eten van appelflappen tot last van m'n schouder.

Ik zal er verder maar over ophouden. Een massage op z'n tijd kan geen kwaad, maar ga dit echt niet wekelijks laten doen. Mocht je een wetenschappelijk onderbouwde bron hebben, ben ik hier altijd in geïnteresseerd.

@Robin geeft ook massage.
Ik weet dit van een vriend.

Prima als het voor jou werkt, maar de basis waarop je een conclusie trekt snijdt geen hout.
Je bent zelf hbo-technisch geschoold en weet dus neem ik aan hoe je wetenschappelijk onderzoek uitvoert en verbanden aantoont.
Ik kan op eenzelfde manier als bovenstaand redeneren dat het eten van chocoladeletters bij mij tot een sterkere Leg Press heeft geleid en het eten van appelflappen tot last van m'n schouder.

Ik zal er verder maar over ophouden. Een massage op z'n tijd kan geen kwaad, maar ga dit echt niet wekelijks laten doen. Mocht je een wetenschappelijk onderbouwde bron hebben, ben ik hier altijd in geïnteresseerd.
Je gaat ergens vanuit wat niet zo is. :p
Vind het voor mezelf ook wel lastig om mijn "wens op verbetering" ergens anders op te projecteren.
Zeker omdat er in basis niet veel anders gebeurt dan voor de tijd dat ik probeer mijn benen te laten groeien.
Misschien is het wel zo dat ik nu pas "echt" train. Maar dan zeg ik tegen mezelf dat ik nooit goed getraind heb.

De massages geven mij ook een goed gevoel hoor. Een gevoel dat ik er alles aan doe.
Maar het is goed om het te laten voor wat het is. :thumbs:

• Like
Waarderingen: BB_
@Bert en @Robin kunnen elkaar dus gewoon tussendoor even klaarwrijven

Terug
Naar boven