XXL Nutrition

Biceps!

KRZA

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Heren Bodybuilders,

weer even een vraagje,

Ben nu al een maand of 14 vol aan het knallen en heb inmiddels
biceps van dik 40 cm.
Het gaat dus redelijk goed dus,

Ik heb kortgeleden me hele schema omgegooid en boek goede vooruitgang op alle lichaamsdelen maar de biceps blijven hangen op de 40cm,

Wat stellen jullie voor om ze weer eens goed wakker te schudden:

heeft het bijvoorbeeld zin om bijvoorbeeld bij de barbell curl
de volgende herhalingen te doen:
(ik doe nu opwarmen en dan 3 x 8 met 40kg = 80% van 1RM
1 setje opwarmen met licht gewicht
1 set van 8 reps met 70% 1rm
dan 2 x 8 reps met 80% 1rm
2x 2 reps met 90% 1rm
1x 100% 1rm
1 x 10 met 60% van 1 rm

Of nog beter: hoe houden jullie je biceps groeiende??

Laatst bewerkt:
Je moet juist je triceps dikker zien te krijgen als je een grotere armomvang wilt.

Beiden (zowel biceps als triceps) zorgen natuurlijk voor de grootte van je armomvang.
Toch zal de triceps, wat denysis al zegt, het grootste aandeel hebben in een `massieve` arm.

is je 1rm 40kg bij een 40cm bovenarm?
het leven is oneerlijk :mad:

ik doe hammer curls en barbell curls, hammers met 10-12 reps(per arm) en BB curl met 6-8 reps...ben in 5 maand van 28 naar 33cm gegaan...mijn BB curl 1rm is ook 40kg btw

join the club. Ik ben ook in een 1 jaar van 30 cm naar 40 gegaan, maar blijf al 4 maand hangen op 40 cm. Krijg er geen schot meer in. Train laatste tijd iets lichter (2 week) om binnenkort weer heel zwaar te trainen (over een week), om ze zo proberen te laten schrikken. Ik weet niet of het gaat werken, maar jah je moet wat.

Gewoon door blijven gaan jongies :D En zwaar blijven gaan bij die dips en bb curls.

Ohja @ Adema, die 40 kg bb curls, daar maak ik setjes mee :)

KRZA zei:
Heren Bodybuilders,

weer even een vraagje,

Ben nu al een maand of 14 vol aan het knallen en heb inmiddels
biceps van dik 40 cm.
Het gaat dus redelijk goed dus,

Ik heb kortgeleden me hele schema omgegooid en boek goede vooruitgang op alle lichaamsdelen maar de biceps blijven hangen op de 40cm,

Wat stellen jullie voor om ze weer eens goed wakker te schudden:

heeft het bijvoorbeeld zin om bijvoorbeeld bij de barbell curl
de volgende herhalingen te doen:
(ik doe nu opwarmen en dan 3 x 8 met 80% van 1RM = 40kg)

1 setje opwarmen met licht gewicht
1 set van 8 reps met 70% 1rm
dan 2 x 8 reps met 80% 1rm
2x 2 reps met 90% 1rm
1x 100% 1rm
1 x 10 met 60% van 1 rm

Of nog beter: hoe houden jullie je biceps groeiende??

Ik persoonlijk zal nooit 3 herhalingen doen. Vooral bij biceps. Echt zwaar gaan en weinig reps. (Ik train me rug al genoeg ;) )

Extra stimuleren zal ik niet doen. Gewoon zwaar gaan(min 6-8 reps) Ik zou biceps op een dag gooien waarna ik minimaal 2 dagen me armen met rust kan laten. En idd wat denysis al zei wil je echt doelen op grotere armen? Zorg voor goede triceps!(2/3 van je arm)

good luck!

Biceps zwaar trainen altijd.....
maar het is voor iedereen anders wat werkt. Voor de 1 werkt het goed als biceps en triceps 2 x per week worden gedaan en bij de ander weer niet
ik zou het allemaal proberen en goed bijhouden wat wel en niet werkt.

En wat denk ik ook belangrijk is, is het wisselen van oefeningen vel variatie

ik blijf maar op de 43 cm hangen :( De vorm en spierkwaliteit worden wel beter. Ik heb gewoon genetische pech dat me triceps niet willen groeien.

Ik zou inderdaad meer naar je triceps gaan kijken, die is (iets) belangrijker voor je bovenarm-omtrek dan je biceps.

• Topic Starter Topic Starter
Adema zei:
is je 1rm 40kg bij een 40cm bovenarm?
het leven is oneerlijk :mad:

ik doe hammer curls en barbell curls, hammers met 10-12 reps(per arm) en BB curl met 6-8 reps...ben in 5 maand van 28 naar 33cm gegaan...mijn BB curl 1rm is ook 40kg btw

hahaha nee Ik doe setjes van 3x8 met 40kg!
En af en toe zelfs een setje met 45kg!
Mn 1rm is iets van 50 kilo of meer.
(de bankdruk stang met aan allebei de kanten 15 kilo

Laatst bewerkt:
Maar bedankt heren,

het is dus een combinatie van bicep/triceps,
het gaat wel goed komen, ik ga ze vanavond trainen en ga de komende weken gewoone xtra hard trainen

KRZA zei:
hahaha nee Ik doe setjes van 3x8 met 40kg!
En af en toe zelfs een setje met 45kg!
Mn 1rm is iets van 50 kilo of meer.
(de bankdruk stang met aan allebei de kanten 15 kilo

Ik train met nagenoeg de zelfde gewichten als jou maar mijn armomvang zit nu bijna over de 48cm (zonder pomp). Gewicht zegt bijna niks! Ik heb jaren met 60 tot 70 kg zitten te curlen in goede vorm. Maar er gebeurde niet veel.
Laat het echte tillen maar over aan gewichtheffers en concentreer je meer op gevoel en het plezier van de training. Dat is sleutel tot het echte groeien.

Bartmen zei:
Ik train met nagenoeg de zelfde gewichten als jou maar mijn armomvang zit nu bijna over de 48cm (zonder pomp). Gewicht zegt bijna niks! Ik heb jaren met 60 tot 70 kg zitten te curlen in goede vorm. Maar er gebeurde niet veel.
Laat het echte tillen maar over aan gewichtheffers en concentreer je meer op gevoel en het plezier van de training. Dat is sleutel tot het echte groeien.

Jeeeezuuus! 48cm!! respect hoor! :eek:
Maar je hebt gelijk, gewicht zegt niets,
gevoel en plezier is mij meer waard,
thanks

gewicht zegt wel degelijk iets. das gewoon onzin. groeit echt niet om 200 herhaling met 5 kg je biceps te trainen hoor. je moet zorgen dat je elke trainingsessie elke keer iets zwaarder traint. Je hebt natuurlijk wel van die mannen die al groeien door alleen het gras te maaien ofzo. :D kracht omhoog----> meer massa/spier

Vman zei:
gewicht zegt wel degelijk iets. das gewoon onzin. groeit echt niet om 200 herhaling met 5 kg je biceps te trainen hoor. je moet zorgen dat je elke trainingsessie elke keer iets zwaarder traint. Je hebt natuurlijk wel van die mannen die al groeien door alleen het gras te maaien ofzo. :D kracht omhoog----> meer massa/spier

Het uiterste bedoel ik ook niet ( 200 hh met 5kg) Wat ik bedoel is je kan een gewicht van 18 kg laten voelen alsof die 24 is. Het is vaak funny om te zien dat heel wat beginners zwaarder trainen dan jongens die al 10 jaar of meer aan de ijzers hangen. En gras maaien doe ik niet want ik woon op een flat :D

Bartmen zei:
Het uiterste bedoel ik ook niet ( 200 hh met 5kg) Wat ik bedoel is je kan een gewicht van 18 kg laten voelen alsof die 24 is. Het is vaak funny om te zien dat heel wat beginners zwaarder trainen dan jongens die al 10 jaar of meer aan de ijzers hangen. En gras maaien doe ik niet want ik woon op een flat :D

Ik denk dat als je al zolang traint dat je natuurlijk allerlei nieuwe dingen uitprobeerd om toch vooruitgang te boeken,
Maar wat je zegt, vergeleken met jou ben ik zeker een beginner dus ik ga lekker zwaar!!

Ik geloof dus wel in zwaar liften.
Misschien dat je biceps op een aparte dag moet trainen en je triceps ook.
Ik doe van elk 3 oefeningen, en maar 2-3 sets per oefening. Herhalingen tussen de 6-8.
En ik doe voornamelijk isolatie oefeningen (dus geen barbell curl, geen small press, geen dips).

Ik probeer me juist puur op die spier te richten die ik dan aan het trainen ben.

Terug
Naar boven