Fitness Seller

Biceps!

^ met optrekken train je nogal voor het grootste gedeelte je rug

Hier is een schema dat je eens kan proberen:

Ez curl: opw. 20kg (10reps/3sets), 30kg (6reps), 40kg (6reps), 50kg (6reps),
60kg (4/6 reps negatief!)
Seated cable curls rechte baar: 5 sets van 6 reps beginnen met de hele blok,
telkens 2 blokken lichter, non stop
Down the rack: neem 4 paar dumbbells bv 8, 10, 12 en 14kg. Begin afwisselend te curlen met de 8kg (4 reps per arm, goed naar binnen draaien, strict), daarna de 10, 12, 14 terug de 12, 10, en 8kg.

Als je biceps dan niet in de fik staan weet ik het ook niet meer!
Je kan misschien ook eindigen met towel holding als ultieme afmaker. Probeer 2 x 1 min. om te beginnen.
Succes :thumbs:

partysander zei:
^ met optrekken train je nogal voor het grootste gedeelte je rug

Als je je handen zo naar binnehoud en op de afstand (max 10cm)zoals ik beshreef, ga je echt wel je biceps voelen, probeer maar eens.
En natuurlijk doen je lats wel mee maar veel minder dan met je handen verder uit elkaar.
En probeer ook goed de nadruk op je biceps te leggen, laat de rest van je lichaam zo slap mogelijk hangen.

Biceps is overrated, je mot zeker meer triceps doen die zijn 2/3 van je arm. Kan het je ook niet kwalijk nemen heb de eerste jaren ook als een baldmongool m'n biceps getraind

Je moet jezelf afvragen hoe je nu traint, als je bv 2x rug traint en 2 x biceps dan train je ze 4x , juist 4x ze helpen je rug. Vaak wil die dan niet meer groeien nee.
Dan mot je hem minder trainen.

Als dat niet het geval is en je traint hem bijv al 1 keer dan kan het zijn dat je hem altijd na rug pakt. Oplossing biceps op een andere dag want je pakt hem nu niet max.
Bijv na borst.

Doe je dit al. Dan kun je een aparte arm dag inlassen. Daggie biceps/ triceps.

En je moet gewoon insane gaan je kunt omgekeerde piramides proberen. Effe twee setjes opwarmen met lege stang (20kg) en dan beginnen met 26kg dumbbells, dan 24 dan 22 en misschien nog 20 volgende oef ( bijv) preacher meteen naar het zwaarste gewicht en dan terug lopen.

Powerblade zei:
Als je je handen zo naar binnehoud en op de afstand (max 10cm)zoals ik beshreef, ga je echt wel je biceps voelen, probeer maar eens.

Close grip chin-up legt nog steeds het meeste nadruk op je lats.

^ Toch krijg ik een mieters grote pomp in me bi's bij die oefening, ik vind het dan ook echt een methode om lekker op te warmen voor een rug biceps work-out.

Powerblade zei:
En natuurlijk doen je lats wel mee maar veel minder dan met je handen verder uit elkaar.
En probeer ook goed de nadruk op je biceps te leggen, laat de rest van je lichaam zo slap mogelijk hangen.

Wat een onzin verhaal. Waarom een goeie rug oefening zo uitvoeren dat het een slechte biceps oefening word?

En wat de afstand tussen je handen betreft zal een smallere grip de rug echt niet minder trainen als een bredere

Als je bv een vrij recent onderzoek neem (en dan niet alleen het abstract, maar het hele onderzoek) "Variations in muscle activation levels during traditional latissimus dorsi weight training exercises: An experimental study."

Dan komt daar uit voort

The wide grip lat pulldown demonstrated a small but non-significant increase in the activity of the latissimus dorsi compared with the supinated grip pulldown

en

there appears to be very little difference in muscle activity between the wide grip lat pulldown and the supinated grip lat pulldown for the biceps and latissimus dorsi muscles.

en kan je dus het best de variant doen waar je het best in ben. Dat zal voor de meesten de supp. grip zijn

Wat biceps aangaat komt uit het zelfde onderzoek het volgende

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://www.dynamic-med.com/content/3/1/4/table/T1

Zoals je ziet speelt de biceps niet echteen grote rol

Marky zei:
^ Toch krijg ik een mieters grote pomp in me bi's bij die oefening, ik vind het dan ook echt een methode om lekker op te warmen voor een rug biceps work-out.

Leuk om de biceps op te warmen, maar als je van chins ed een pomp in je biceps krijgt voer je de oefening als rugoefening verkeerd uit.

3XL zei:
Leuk om de biceps op te warmen, maar als je van chins ed een pomp in je biceps krijgt voer je de oefening als rugoefening verkeerd uit.

zou t niet zo kunnen zijn dat hij die pomp in zijn bis krijgt door zijn krachtverhouding in van zijn bis ten overzichte van zijn rug?
ik hoor t vrij vaak dat lui een groei prikkel in hun bis krijgen door zo te chinnen. ik persoonlijk voel echt goed me rug samentrekken als ik omgekeerde chins doe maar ik krijg niet meer pomp dan wanneer ik barbell rows of een andere rug oef doe.

Jaccis zei:
Ik zag in het berichtje terug dat iemand 48 cm biceps omvang heeft !!! ???

Das heel ntjes en al helemaal wanneer dit puur natuur is... Wanneer dat puur natuur is heb ie er zeker 4 jr over gedaan of zo ....

Dit is gespannen neem ik aan ...

:

zijn we allemaal grappemakers hier ofzo!!! Ik train al 11 jaar en heb mijn max met creatine op 45 gehad. Wel natural dus!

Sommige bereiken na 20 jaar training de 48 nog niet, Wel 4 jaar over gedaan, was iedereen maar zo lucky

g-men zei:
zijn we allemaal grappemakers hier ofzo!!! Ik train al 11 jaar en heb mijn max met creatine op 45 gehad. Wel natural dus!

Sommige bereiken na 20 jaar training de 48 nog niet, Wel 4 jaar over gedaan, was iedereen maar zo lucky

met elf jaar training heb ik in een gespannen toestand een armotrek van 53,4 cm (k heb echter wel 3 keer gekuurt maar zal dat nooit meer doen omdat t eigenlijk maar fake)

mijn armen zijn nu 40 cm , doel = 50cm

helaas zal er wel een paar cm weg gaan als me vetpercentage zak :(

stylo zei:
mijn armen zijn nu 40 cm , doel = 50cm

helaas zal er wel een paar cm weg gaan als me vetpercentage zak :(

liever een droge 47-48 dan een vette 50.
als die 47-48 droge massa is ziet deze er sterker en zelfs lijkt t dan groter dan die vette 50, dus maak je daar niet druk om

ja maar ik bedoel 50 cm droog ;)

mogitu zei:
met elf jaar training heb ik in een gespannen toestand een armotrek van 53,4 cm (k heb echter wel 3 keer gekuurt maar zal dat nooit meer doen omdat t eigenlijk maar fake)

Ik waardeer iedereen, 53,5 is ongeloofelijk en daar heb je een mix van aanleg en hard werken voor nodig, maar kuren helpt wel, die gast die zich afvraagt of je wel vier jaar nodig hebt voor 48 cm begrijpt BB nog niet zo goed, of hij heeft de aanleg van Arnold, and if so lucky bastard

Terug
Naar boven