XXL Nutrition

Bodybuilding vs privéleven

Moloq

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Trainen doe je voor jezelf, tenminste, dat is wat ik geleerd heb.

Ik train nu al best lang. Toen ik nog thuis woonde 4 tot 5 keer in de week, nu ik pas getrouwd ben is dat 3 tot 4 keer in de week. De laatste tijd gaat het echt top. Voeding is op orde, ik gebruik goede supps en maak flinke gains.

Het grootste struikelblok waar ik alleen nog steeds tegenaan loop is dat vrijwel niemand uit m'n privé leven echt achter het bodybuilden staat (uiteraard op m'n trainingsmaten na dan). Het is makkelijk te zeggen: "je ziet er goed uit" zonder te realiseren wat het allemaal gekost heeft. De vragen/verwijten die dan ik dan ook vaak hoor zijn: "Waar leg je je prio's?", "Hoe ga je het doen als we kinderen mogen krijgen?" en het welkbekende "Je bent zo vaak weg doordeweeks".

Ik was erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan? Natuurlijk zijn er mensen die zeggen, schijt aan alles, lekker je eigen ding doen. Zo werkt het echter voor mij niet. Ik wil gewoon proberen een gulden middenweg te zoeken zodat ik niemand onbedoeld kwets...als die er is tenminste. Ik weet dat er genoeg BB'ers zijn die wat ouder / getrouwd zijn / kinderen hebben. Ik ben gewoon echt benieuwd of zij deze 'problemen' ook hebben (gehad) en hoe ze daarmee om zijn gegaan.

Alvast bedankt!!

Ik gok dat de oudere je hier beter mee kunnen helpen. Maar bij mij is het iig zo dat de meeste zich er bij hebben neergelegd. Ze kennen me al heel lang en dit is wat ik nu doe en waar ik 100% voor wil gaan en dat hebben ze maar te respecteren. Iedereen heeft zo zijn/haar hobby die veel tijd kost :)

Gewoon duidelijke afspraken maken met de vrouw/vriendin. Wij krijgen over een paar maanden onze eerste kleine, ben benieuwd hoe het dan gaat, is nu een beetje moeilijk inschatten.

hier een wat oudere ;)

Goede afspraken maken is the key inderdaad.
Trainen kan supermakkelijk in kinderslaaptijd en anders lekker samen trainen en voor de kids van die kindergewichtjes kopen, vinden ze superleuk en maak je er nog quality-time van ook.

Enne 4 keer trainen per week: 4 keer 1 uur? zo veel is dat toch ook niet. Je kunt een boekje minder lezen, de krant overslaan, een uitslaapochtend opgeven en je zit er al aan. Ligt meer aan de timing dan aan het aantal uren denk ik.

Naja, just my 2 cents

Trouwens...dat zeg ik als > fulltime werkende mama van 3 ;)

hier een wat oudere ;)

Goede afspraken maken is the key inderdaad.
Trainen kan supermakkelijk in kinderslaaptijd en anders lekker samen trainen en voor de kids van die kindergewichtjes kopen, vinden ze superleuk en maak je er nog quality-time van ook.

Enne 4 keer trainen per week: 4 keer 1 uur? zo veel is dat toch ook niet. Je kunt een boekje minder lezen, de krant overslaan, een uitslaapochtend opgeven en je zit er al aan. Ligt meer aan de timing dan aan het aantal uren denk ik.

Naja, just my 2 cents

Trouwens...dat zeg ik als > fulltime werkende mama van 3 ;)

Dan moet je natuurlijk wel een home gym hebben (of geld over voor een oppas voor een uurtje :p )

of een partner hell...;)

Een homegym is misschien een goede overweging voor je. Het zo vaak weg zijn argument speelt eigenlijk al snel geen rol meer. Een kleine kun je vaak spelenderwijs mee laten doen zodra het iets ouder is, plastic speelgoed dumbbells e.d. En ook heb je meer tijd voor het leven thuis gezien je reistijd kwijt bent, het eventueel blijven hangen met anderen in de gym valt weg, etc.

Over het algemeen is het bezwaar namelijk niet zozeer het bezig zijn met iets anders, maar het frequent weg zijn van huis.

ow w8 ik begreep je verkeerd: ik bedoelde met de kids trainen: thuis of in de gym.
In sommige gyms heb je zelfs oppas- of kindergymgaciliteiten.

lekker samen trainen...

ik denk dat het juist wel goed is om bepaalde dingen gescheiden te houden ;)

maar een homegym kan een hoop helpen.. en waarsch doet je vrouw ook wel eens iets zonder je? probeer die momenten tegelijk te plannen

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reacties!!

Wat betreft tijd, ik ben altijd rond 18.15u / 18.30u thuis van werk. Dan is het eten en door naar de sportschool, ben dan vaak rond 21.30u pas thuis (sportschool is +/- 20 min. rijden vanaf mijn huis). Als ik thuis ben is het vaak nog een beetje aanrommelen en naar bed toe. Ik wil er ook duidelijke afspraken over maken maar heb het idee dat er van me verwacht wordt dat ik alles moet inleveren mocht er een kleine komen...

Wat betreft homegym, ik zou dan niet alleen veel moeten investeren maar heb altijd het idee dat ik nooit alles kwijt kan wat ik zou willen (heb daar ook niet alle ruimte voor).

Hell: mijn kids zijn 2, 3 en 4.....soms doen ze maar lekker met me mee (en anders gebruik ik ze wel als gewicht: turkish get-up met kind :D)

Thanks voor de reacties!!

Wat betreft tijd, ik ben altijd rond 18.15u / 18.30u thuis van werk. Dan is het eten en door naar de sportschool, ben dan vaak rond 21.30u pas thuis (sportschool is +/- 20 min. rijden vanaf mijn huis). Als ik thuis ben is het vaak nog een beetje aanrommelen en naar bed toe. Ik wil er ook duidelijke afspraken over maken maar heb het idee dat er van me verwacht wordt dat ik alles moet inleveren mocht er een kleine komen...

Wat betreft homegym, ik zou dan niet alleen veel moeten investeren maar heb altijd het idee dat ik nooit alles kwijt kan wat ik zou willen (heb daar ook niet alle ruimte voor).

Probeer eventueel je aantal trainingsdagen terug te schroeven en eventueel op zaterdag of zondag, als jullie dan toch afspraken moeten maken.
Je kunt afspraken maken, mocht er een kind komen. Zij heeft ook vast eigen dingen, jij ook.

Een homegym is misschien een goede overweging voor je. Het zo vaak weg zijn argument speelt eigenlijk al snel geen rol meer. Een kleine kun je vaak spelenderwijs mee laten doen zodra het iets ouder is, plastic speelgoed dumbbells e.d. En ook heb je meer tijd voor het leven thuis gezien je reistijd kwijt bent, het eventueel blijven hangen met anderen in de gym valt weg, etc.

Over het algemeen is het bezwaar namelijk niet zozeer het bezig zijn met iets anders, maar het frequent weg zijn van huis.

Dat laatste is inderdaad het grootste probleem ja!

Hell: mijn kids zijn 2, 3 en 4.....soms doen ze maar lekker met me mee (en anders gebruik ik ze wel als gewicht: turkish get-up met kind :D)

Oke, dat is jouw keuze. Als ik kinderen heb ga ik mijn trainingstijd niet verspesten door hen. En mijn quality time met de kinderen niet verpesten door training. Zoiets hou je gescheiden, zeker als je zware gewichten gebruikt, dat is gevaarlijk.

En Moloq: 's ochtends trainen voor je naar je werk gaat? flexibel werken? Gelijk na werk? meer in weekeinde geen optie?

En wat je moet inleveren hangt natuurlijk ook van je relatie af (en het kind/de kinderen)

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

Zoiets hou je gescheiden, zeker als je zware gewichten gebruikt, dat is gevaarlijk.

dat is zeker waar: dan meer bodyweight, en als enige optie zeker niet handig maar tussendoor...

En Moloq: 's ochtends trainen voor je naar je werk gaat? flexibel werken? Gelijk na werk? meer in weekeinde geen optie?

En wat je moet inleveren hangt natuurlijk ook van je relatie af (en het kind/de kinderen)

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

dat is zeker waar: dan meer bodyweight, en als enige optie zeker niet handig maar tussendoor...

@ Nick: Ik wil wel proberen een uur eerder te gaan werken zodat ik gelijk uit m'n werk door kan, ben benieuwd of de baas daar mee akkoord gaat :S. Ik moet maar proberen om de zaterdagochtend ook meer/beter te benutten. Denk dat flexibel werken in deze de beste oplossing is!

Of gewoon geen kinderen nemen, nog veel te vaak een vanzelfsprekendheid bij huidige koppels, ook al hoeft dat niet zo te zijn.

Terug
Naar boven