Fitness Seller

Bodybuilding vs privéleven

• Topic Starter Topic Starter
Haha sorry Nicky ;) What's in a name right??

We zijn iets langer dan een half jaar getrouwd (al bijna 10 jaar samen) dusja, kinderen wil ik zeker wel maar wil er nog ff niet aan denken. :)

Wat betreft homegym, ik zou dan niet alleen veel moeten investeren maar heb altijd het idee dat ik nooit alles kwijt kan wat ik zou willen (heb daar ook niet alle ruimte voor).

De kosten van een homegym vallen vaak relatief gezien mee. Ik weet niet wat je huidige abonnement kost, maar gemiddeld in de omgeving hier is ca. 30 euro per maand. Variërend van 10 - 50+. Met 30 per maand, zit je toch al aan 360 per jaar. Op 5 jaar op 1800.

Indien je serieus bent met de sport, en voortzet, dan kun je met een powercage, barbell, dumbbells, gewicht, bankje en evt. ez-curl bar bijv. nog steeds voordeliger zijn dan dat. Isolatie apparatuur zul je niet zo snel aan kunnen schaffen en tegelijk de kosten beperkt te houden, maar is ook niet zozeer noodzakelijk.

Ruimte kan een probleem zijn ja, maar benodigde ruimte is niet heel veel. Met het oogpunt op kinderen, zullen die meer ruimte in beslag nemen dan dat een homegym nodig heeft. Je kunt in evt. woning keuze bij gezinsuitbreiding dan ook rekening houden met de optie homegym, bijv. garage of kelder aanwezig ja/nee.

Ik denk dat dit voor veel mensen een struikelblok is, zoals eender welke sport neemt dit veel tijd in beslag.

Ik persoonlijk heb hier niet echt last van omdat mijn vriendin mee gaat sporten en hier dus ook wel achterstaat, en ik woon inderdaad nog thuis.

Ik denk dat ze het concept achter je motivatie niet helemaal snappe, heb je al eens met haar echt gepraat over waarom ze verwijtens geven ?

Praten is de basis van alles, en geloof mij stress wil je echt niet als je gaat trainen denkik !!

3 keer een uurtje trainen, moet kunnen toch? Net alsof je opeens als getrouwd stel geen hobby's meer kan hebben.

Je hebt nog niet eens kinderen! Waar maak je je druk over? Wie kwets je als je twee avonden per week een uurtje later uit je werk komt omdat je eerst gaat sporten?

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

En inderdaad. Als je straks wel kids hebt, liggen ze de eerste jaren savonds op bed en kan je alsnog gaan trainen.

3 keer een uurtje trainen, moet kunnen toch? Net alsof je opeens als getrouwd stel geen hobby's meer kan hebben.

Je hebt nog niet eens kinderen! Waar maak je je druk over? Wie kwets je als je twee avonden per week een uurtje later uit je werk komt omdat je eerst gaat sporten?

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:51 ----------

En inderdaad. Als je straks wel kids hebt, liggen ze de eerste jaren savonds op bed en kan je alsnog gaan trainen.

+1

ben ook getrouwd train samen met mn vrouw 5 dagen in de week pretty hard.
ik weet dat ik geluk heb met een sportieve vrouw maar voor degene die dat niet hebben vind gewoon dat je elkaars hobby/passie moet respecteren.
anders hou je t nooit met elkaar vol:rolleyes:

+1

ben ook getrouwd train samen met mn vrouw 5 dagen in de week pretty hard.
ik weet dat ik geluk heb met een sportieve vrouw maar voor degene die dat niet hebben vind gewoon dat je elkaars hobby/passie moet respecteren.
anders hou je t nooit met elkaar vol:rolleyes:

Amen!

Vriendin zoeken die t geeen probleem vind. Daarnaast moet je elkaar vrij kunnen laten en elkaars ding laten doen.

Je verwachtingen naar elkaar uitspreken.

Ik vind het ook altijd lastig daar in een middenweg te vinden . Als ik een wedstrijd prep in ga ben ik heel ego en houd ik nergens rekening mee . Probeer zoveel mogelijk rekening te houden met mijn vriendin dan dat wel .

Kwa sociaal leven .. tja . Ik ga alleen met mensen om die mijn manier van leven accepteren/respecteren of zelf ook zo leven . Ik train , eet , slaap en werk thats it . Soms wat sociale contacten en die gaan dan meestel om te trainen of een happie te eten haha .

Ik houd wel rekening mee als ik een junk maal heb dat ik deze dan gezellig samen eet met mijn vriendin of dat we bij mijn of haar ouders eten .

Dat betekend wel dat ik van veel mensen afscheid heb genomen in mijn sociale leven :) maar ook weer andere mensen erbij heb die het wel snappen

Ik vind het ook altijd lastig daar in een middenweg te vinden . Als ik een wedstrijd prep in ga ben ik heel ego en houd ik nergens rekening mee . Probeer zoveel mogelijk rekening te houden met mijn vriendin dan dat wel .

Kwa sociaal leven .. tja . Ik ga alleen met mensen om die mijn manier van leven accepteren/respecteren of zelf ook zo leven . Ik train , eet , slaap en werk thats it . Soms wat sociale contacten en die gaan dan meestel om te trainen of een happie te eten haha .

Ik houd wel rekening mee als ik een junk maal heb dat ik deze dan gezellig samen eet met mijn vriendin of dat we bij mijn of haar ouders eten .

Dat betekend wel dat ik van veel mensen afscheid heb genomen in mijn sociale leven :) maar ook weer andere mensen erbij heb die het wel snappen

goed fysiek trouwens bro!

Zijn zat BBers die kinderen hebben, en als je 4 keer per week traint en dat gaat goed, is er toch geen probleem?
Ik zou niet weten hoe het is eigenlijk, heb alleen vriendinnen gehad die trainden en ook wedstrijden deden.Denk dat je daar gewoon duidelijk in moet zijn zodat ze weet welke dagen je traint, dan lijkt me dat geen issue.

Een homegym is misschien een goede overweging voor je.

Een afrader als je 'problemen' wilt voorkomen. Dan krijg je verwijten als: Je bent altijd in je homegym, het kost klauwen met geld, we moeten een hele kamer opofferen, etc.

Gewoon je ding doen. Begrijpen zullen 'ze' het toch nooit.

• Topic Starter Topic Starter
Een afrader als je 'problemen' wilt voorkomen. Dan krijg je verwijten als: Je bent altijd in je homegym, het kost klauwen met geld, we moeten een hele kamer opofferen, etc.

Gewoon je ding doen. Begrijpen zullen 'ze' het toch nooit.

Denk inderdaad dat het daadwerkelijke 'begrip' er toch wel nooit zal komen. Ik moet maar gewoon duidelijk zijn wat BB voor mij betekend. Zeker met de vooruitgang die ik de laatste periode boek sluit ik mogelijke deelname aan wedstrijden niet uit.

@ Baleven: Mooi dat je toch een soort balans heb kunnen vinden dan, resultaat mag er zeker weten!!

bb en relatie gaat gewoon niet goed samen, zeker niet als je wederhelft daar totaal niet mee bezig is en het maar onzin vindt. Die zal langzaam aan steeds meer van jouw privileges gaan inperken.

bb en relatie gaat gewoon niet goed samen, zeker niet als je wederhelft daar totaal niet mee bezig is en het maar onzin vindt. Die zal langzaam aan steeds meer van jouw privileges gaan inperken.

Als jij de grootste hobby of passie van je partner niet kan waarderen is je relatie sowieso niet zo best.

Jezelf in een sociaal isolement werken omdat je zo super dedicated ben is toch te zielig voor woorden

Heb ook een vriendin en dochtertje, en dat gaat heel goed samen met trainen.

Voordeel is wel dat ik een homegym heb op zolder en in de schuur, waardoor ik toch wel thuis ben.
Zeker als we buiten trainen (deadlift dag) loopt de kleine er gewoon rond om heen te dartelen en vind het maar al te interessant om te zien.

Ja en 99,9% van de bb'ers op dit forum is geen topsporter

Of zal er iig geen inkomen aan overhouden

ook genoeg topsporters die er geen (leefbaar) inkomen aan overhouden.
En ik denk dat je stelling wel klopt, dat hier weinig topsporters zijn maar dan nog: kwestie van prioriteiten.
Om daar nu gelijk het oordeel zielig aan te verbinden echter....

Terug
Naar boven