AndroidHealthClinic

Bodybuilding vs privéleven

Ik ben sinds vorig jaar ook vader en dat heeft mijn leven toch wel wat verandert.
Begin periode is trainen ook van 4x per week terug gevallen naar 2-3x per week.
Voornamelijk omdat onze zoon een slechte slaper was en we veel slapeloze nachten hebben gekend,
dat werkt echter wel erg in op de motivatie en doorzetting ivm het trainen.
Maar inmiddels zit ik weer op 4 trainingen per week.

Nu zit het wel zo dat ik een homegym heb, en 9 op de 10 train als kind en partner slapen.
Sinds ons zoontje er is, werkt mijn vriendin partime (24u/week) en houd ze hem 2 dagen in de week bij,
de andere 3dagen gaat hij naar een onthaalmoeder. Voor zijn ontwikkeling is dit echter zeer goed, omgang
met andere kinderen.

Mijn gezin komt natuurlijk op de eerste plaats, maar ik probeer rondom nog wel mijn trainingen in te lassen :)

En al die ouders die tegenwoordig alleen nog oog voor hun telefoontje hebben?
Precies, dat 'zeg' ik.

Die grote blunders waar jij het over hebt gebeuren imo veelvuldig. Om je eigen woorden te gebruiken:

'Denk dat er al veel verkeerd mag lopen om een kind echt te vernken hoor'.
Op zich zijn zo'n dingen details, momentopnames die gecompenseerd worden op andere momenten en daardoor niet erg zijn. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje; heb je over het algemeen voldoende aandacht voor je kind, krijgt het over lange termijn genoeg affectie...? Denk dat we een andere opvatting hebben over 'grote blunders'.

Durf zelfs te zeggen dat het nuttig kan zijn voor je kind doordat het leert dat je als ouder ook niet 24/24 beschikbaar bent en niet voortdurend met hen bezig kan zijn.

Het is wél een probleem als je letterlijk constant op je gsm bezig bent en je niets aantrekt van je kind. Daarom dat ik het ook heb over lange termijn; het gaat om de totaalbalans. Natuurlijk wegen sommige gebeurtenissen wel zwaarder door.

Moest het je interesseren;
Alle ouders kan je plaatsen op de as van opvoedingsstijlen en enkel de extremen zorgen voor problemen (behalve bij afwijzing, daar zit je al snel fout). Daartussen zit een grote grijszone die perfect hanteerbaar is. Je stijl gaat dus niet over die details, maar over hoe je in het algemeen de opvoeding aanpakt, de optelsom van details.

Scan10001.jpg

Op zich zijn zo'n dingen details, momentopnames die gecompenseerd worden op andere momenten en daardoor niet erg zijn. Het gaat uiteindelijk om het totaalplaatje; heb je over het algemeen voldoende aandacht voor je kind, krijgt het over lange termijn genoeg affectie...? Denk dat we een andere opvatting hebben over 'grote blunders'.

Durf zelfs te zeggen dat het nuttig kan zijn voor je kind doordat het leert dat je als ouder ook niet 24/24 beschikbaar bent en niet voortdurend met hen bezig kan zijn.

Het is wél een probleem als je letterlijk constant op je gsm bezig bent en je niets aantrekt van je kind. Daarom dat ik het ook heb over lange termijn; het gaat om de totaalbalans. Natuurlijk wegen sommige gebeurtenissen wel zwaarder door.

Moest het je interesseren;
Alle ouders kan je plaatsen op de as van opvoedingsstijlen en enkel de extremen zorgen voor problemen (behalve bij afwijzing, daar zit je al snel fout). Daartussen zit een grote grijszone die perfect hanteerbaar is. Je stijl gaat dus niet over die details, maar over hoe je in het algemeen de opvoeding aanpakt, de optelsom van details.

Scan10001.jpg

Ik heb het gevoel dat jouw tabel en.inzicht vooral te maken heeft met normale kinderen met gezonde genen. En dat je je lastig kunt inleven hoe het voor kinderen kan.zijn die het minder getroffen hebben.

Ik heb het gevoel dat jouw tabel en.inzicht vooral te maken heeft met normale kinderen met gezonde genen. En dat je je lastig kunt inleven hoe het voor kinderen kan.zijn die het minder getroffen hebben.
Ik ben gay moest je het nog niet weten :p

Scan10001.jpg

Wie of wat bepaalt wanneer ik al te toegeeflijk ben of overbezorgd?

Misschien vind ik mezelf normaal bezorgd en vind de buurman me overbezorgd.

Laatst bewerkt:
Wie of wat bepaalt wanneer ik al te toegeeflijk ben of overbezorgd?

Misschien vind ik mezelf normaal bezorgd en vind de buurman me overbezorgd.
Dat zie je wel in de ontwikkeling van je kind. Als er geen problemen zijn, zit je oké. Over de hele wereld zijn er trouwens enorme verschillen in opvoeden zonder dat dit noodzakelijk voor problemen zorgt. Hier zitten we met een cultuur waar kinderen heilig zijn en ouders perfect moeten handelen.

/out. Ging me eigenlijk aanvankelijk niet moeien omdat ik wist waar het heen zou gaan :p

Terug
Naar boven