AndroidHealthClinic

Bodybuilding vs privéleven

Heb ook een vriendin en dochtertje, en dat gaat heel goed samen met trainen.

Voordeel is wel dat ik een homegym heb op zolder en in de schuur, waardoor ik toch wel thuis ben.
Zeker als we buiten trainen (deadlift dag) loopt de kleine er gewoon rond om heen te dartelen en vind het maar al te interessant om te zien.

Jij Dl met 250 terwijl er een ukkie rondloopt? Srs? Nou heb ik geen kleine maar ik denk dat je die wel weg kan gooien als dat een keer fout gaat?

Ontopic: Ik merk zelf vooral dat het met voeding lastig is. Trainingstijden buiten huis is niet zoon probleem.

Het is zeker te combineren met een gezin, ik heb 2 kids en het is misschien soms plannen maar zeker wel te doen.
Ik sport 4 keer per week, 3 keer in de sportschool en mijn man ook, gaat prima!

Mensen die het niet snappen zijn er zeker, maar het mooie is ze hoeven het ook niet te begrijpen, als jezelf maar begrijpt waar je mee bezig bent.

Daarbij een ander hangt vanaf 2000 Savonds op de bank een beetje te zappen en zich rond te eten met een zak chips, ik kies ervoor om te gaan sporten, tja als iemand dat niet begrijpt, jammer dan.

Het wordt inderdaad wel lastig als je partner er niet achter staat...misschien een gulden middenweg kiezen?
Hoewel dat met bodybuilding misschien lastig gaat.
Maar denk aan wat thuisapparatuur aanschaffen zodat je ook wat trainingen thuis kan doen bv?

Succes.

Als jij de grootste hobby of passie van je partner niet kan waarderen is je relatie sowieso niet zo best.

eens daarom was het ook over voor mij :)

en verder, tuurlijk kan je 5 x per week trainen zelfs al heb je een gezin...het is vaak meer het probleem dat de ander dwarsligt, het je niet gunt, jaloers is dat jij een hobby hebt waar je haar niet voor nodig hebt etc. ...vrouwen....

eens daarom was het ook over voor mij :)

en verder, tuurlijk kan je 5 x per week trainen zelfs al heb je een gezin...het is vaak meer het probleem dat de ander dwarsligt, het je niet gunt, jaloers is dat jij een hobby hebt waar je haar niet voor nodig hebt etc. ...vrouwen....

in sommige gevallen ligt dat andersom...dan ligt het aan de mannen ;)

ja dat zal best, maar gezien het hier over bodybuilding gaat, wat toch een mannensport is , zullen vrouwen vaak dwarsliggen. sorry voor de generalisatie, natuurlijk zijn er uitzonderingen

Jij Dl met 250 terwijl er een ukkie rondloopt? Srs? Nou heb ik geen kleine maar ik denk dat je die wel weg kan gooien als dat een keer fout gaat?

Ontopic: Ik merk zelf vooral dat het met voeding lastig is. Trainingstijden buiten huis is niet zoon probleem.

Ik train niet alleen, me broertje (ome Willem voor de kleine :p) is er ook bij.
En ze weet inmiddels als we gaan 'tillen' dat ze uit de buurt moet blijven.
Soms telt ze ook de reps mee :)

niet helemaal waar TS op doelt, maar heeft zijdelings wel raakvlakken...

Laatst bewerkt:

Ik denk idd dat veel mannen het vreselijk zouden vinden als hun vrouw elke dag een extra uurtje of 2 pleite is en resulterend daaruit er ook nog eens een stuk appetijtelijker bij loopt.

Trainen doe je voor jezelf, tenminste, dat is wat ik geleerd heb.

Ik train nu al best lang. Toen ik nog thuis woonde 4 tot 5 keer in de week, nu ik pas getrouwd ben is dat 3 tot 4 keer in de week. De laatste tijd gaat het echt top. Voeding is op orde, ik gebruik goede supps en maak flinke gains.

Het grootste struikelblok waar ik alleen nog steeds tegenaan loop is dat vrijwel niemand uit m'n privé leven echt achter het bodybuilden staat (uiteraard op m'n trainingsmaten na dan). Het is makkelijk te zeggen: "je ziet er goed uit" zonder te realiseren wat het allemaal gekost heeft. De vragen/verwijten die dan ik dan ook vaak hoor zijn: "Waar leg je je prio's?", "Hoe ga je het doen als we kinderen mogen krijgen?" en het welkbekende "Je bent zo vaak weg doordeweeks".

Ik was erg benieuwd hoe jullie hiermee omgaan? Natuurlijk zijn er mensen die zeggen, schijt aan alles, lekker je eigen ding doen. Zo werkt het echter voor mij niet. Ik wil gewoon proberen een gulden middenweg te zoeken zodat ik niemand onbedoeld kwets...als die er is tenminste. Ik weet dat er genoeg BB'ers zijn die wat ouder / getrouwd zijn / kinderen hebben. Ik ben gewoon echt benieuwd of zij deze 'problemen' ook hebben (gehad) en hoe ze daarmee om zijn gegaan.

Alvast bedankt!!

Veel mensen die trainen zijn idd enorm egoïstisch wat trainen betreft. Ik vind het juist het fijne van de sport dat je het kunt doen wanneer je het wil en er geen vaste tijden zijn waardoor je altijd kunt gaan en het om je sociale leven heen kunt doen.
Wat enorm kan helpen is een powercage aanschaffen, dan kun je thuis trainen en ben nog amper tijd kwijt.

Veel mensen die trainen zijn idd enorm egoïstisch wat trainen betreft. Ik vind het juist het fijne van de sport dat je het kunt doen wanneer je het wil en er geen vaste tijden zijn waardoor je altijd kunt gaan en het om je sociale leven heen kunt doen.
Wat enorm kan helpen is een powercage aanschaffen, dan kun je thuis trainen en ben nog amper tijd kwijt.

thuis trainen vind ik maar zuigen om 1 of andere reden...iemand een mooie 6 jaar oude powercage kopen? :P

bodybuilding is de leven.

Hier een man met een drukke job, ikzelf werk ook en zoon van drie...
En ja, combineren met trainen is niet altijd even makkelijk. Maar ik maak geen excuses, plan alles uit en dan lukt het wel. Ik ben 10 uur per week weg vr mijn trainingen. Gelukkig is er op zaterdag oppas in de gym. Dat helpt ook.

Hier een man met een drukke job, ikzelf werk ook en zoon van drie...
En ja, combineren met trainen is niet altijd even makkelijk. Maar ik maak geen excuses, plan alles uit en dan lukt het wel. Ik ben 10 uur per week weg vr mijn trainingen. Gelukkig is er op zaterdag oppas in de gym. Dat helpt ook.

Respect dat je ondanks je drukke privéleven toch fanatiek blijft sporten. Maar als ik het goed begrijp sport je 10 uur in de week? Waarom niet elke dag een uurtje en rust als je lichaam dat aangeeft? Het is maar een idee hé.

Respect dat je ondanks je drukke privéleven toch fanatiek blijft sporten. Maar als ik het goed begrijp sport je 10 uur in de week? Waarom niet elke dag een uurtje en rust als je lichaam dat aangeeft? Het is maar een idee hé.
je weet niet hoe ze het berekende he...kan best zijn dat het een uurtje per dag is en de overige tijd voor reistijd, omkleden, douchen, kids ophalen etc...

Ben zelf 3 a 4x p week aan het trainen, ik eis die tijd gewoon op, geen probleem want ze zijn het gewend
Ik train 2x in de avond vanaf 20.00 uur en 1x in het weekend en soms nog een keertje als ik echt veel zin heb
Voordat ik ga trainen heb ik al een uur gereden uit werk, gekookt en de tafel gedekt en als mijn vrouw dan thuis komt dan eten we met zijn allen. Daarna pak ik mijn spullen en ga ik trainen, de afwas is dan voor de kids en mijn vrouw. Mooi verdeeld toch? Niemand heeft er last van en de andere avonden zit ik net als de rest van nederland op de bank... Te rusten want dat hoort er ook bij :)

Ik heb een dochter afgelopen week 1 jaar geworden en ja ben 22 jaar een jonge vader :) super trots op.
Train 6 dagen per week, en me vrouw koopt zelfs uit haar zelf me whey shakes als ze ziet dat ie bijna op is ^^.
Ze ziet dat dit een "way of life" is en niet zomaar een uitje naar de sportschool..
Some people can't understand but who are they to judge.

Terug
Naar boven