Ik vind het al wel een heel ander plaatje als je gaat sporten als hij op bed ligt hoor. De dingen die hij voor 18:00 doet, zijn dingen die niet onmogelijk zijn om na 20:00 te doen, of om samen te doen. Mede daarom vind ik het zo raar dat iemand maar twee uur voor zn kind heeft.
Natuurlijk, kwaliteit boven kwantiteit. Maar dat is wel gebonden aan grenzen.
Ik denk dat geen ouder wil dat je kind de buurman/opa/vader van vriendjes, wie dan ook, meer als vader ziet dan zijn eigen vader. En met 2 uur per dag, moet je er hard tegenaan boxen om het niet zo ver te krijgen.
Natuurlijk is niets onmogelijk. Maar ik snap gewoon niet dat iemand voor zon situatie kiest (ja, kiest. Want direct of indirect zijn kinderen altijd een keuze).
Is dit op mij gericht? Want zo zwart/wit als jij het schetst, is mijn mening niet he.
Ik vond het ideaal hoor

Ik had alle tijd om uit te vreten wat ik wou, nooit ergens last van. Straf? Ach, waren toch te druk om ergens op te letten, dat bood genoeg mogelijkheden, vooral toen ik lekker voluit ging puberen
Als er iets was gebeurd en ik mn emoties overhoop had, dan waren mn ouders er nooit. Die waren er pas als ze klaar waren. Geleerd om mezelf daarmee te redden, maar tegelijkertijd ook om niet over mn emoties te praten, want dat had toch geen nut. Denk dat een dikke muur om hetgeen wat me raakt + emoties slecht kunnen verwoorden (wat waarschijnlijk ook komt omdat ik die behoefte niet heb; heb mn draai gevonden zonder dat te doen, dus emoties verwoorden is meestal puur voor een ander), daar het grootste gevolg van is.
Dan rapporteer je het toch