AndroidHealthClinic

Bodybuilding vs privéleven

Zolang ze in de 2 uur dat ze het kindje zien het kind de volledige aandacht geven dat hij/zij verdient, zie ik ook geen problemen.
Heb zelf ook een zoon van 6 maanden en ga zelfs pas sporten als de kleine in bed ligt om half 8, maar ik snap dat dit niet altijd mogelijk is..
Nogmaals, kwaliteit over kwantiteit.
Ik vind het al wel een heel ander plaatje als je gaat sporten als hij op bed ligt hoor. De dingen die hij voor 18:00 doet, zijn dingen die niet onmogelijk zijn om na 20:00 te doen, of om samen te doen. Mede daarom vind ik het zo raar dat iemand maar twee uur voor zn kind heeft.

Natuurlijk, kwaliteit boven kwantiteit. Maar dat is wel gebonden aan grenzen.
Ik denk dat geen ouder wil dat je kind de buurman/opa/vader van vriendjes, wie dan ook, meer als vader ziet dan zijn eigen vader. En met 2 uur per dag, moet je er hard tegenaan boxen om het niet zo ver te krijgen.
Natuurlijk is niets onmogelijk. Maar ik snap gewoon niet dat iemand voor zon situatie kiest (ja, kiest. Want direct of indirect zijn kinderen altijd een keuze).

komaan....lekker makkelijk oordelen

ouderschap kun je nooit goed doen.

Werk je fulltime, mag je je verantwoorden waarom je je kids te weinig zou zien (nog nooit van flexibel werken/ het nieuwe werken gehoord he)
Werk je niet, mag je je verantwoorden waarom je op kosten van de staat thuisblijft en kinderen ter wereld zet

Het ligt allemaal ietwat genuanceerder he!
Is dit op mij gericht? Want zo zwart/wit als jij het schetst, is mijn mening niet he.

Ik ben het ook wel eens met Patricia, maar ik zeg dat vanuit eigen ervaring. Ik ben grootgebracht door 2 ondernemers en ik vond dat dus helemaal niet leuk. Ik heb ook serieus hechtingsproblematiek gehad.
Ik zou dat dus zelf anders doen en voor een veel betere balans kiezen ( iets minder werken, iets minder uren in de sport en het kind op numero uno zetten )

Gewoon, omdat ik weet dat tere zieltjes zoals ik daar anders last van krijgen :P
Ik vond het ideaal hoor :) Ik had alle tijd om uit te vreten wat ik wou, nooit ergens last van. Straf? Ach, waren toch te druk om ergens op te letten, dat bood genoeg mogelijkheden, vooral toen ik lekker voluit ging puberen :rolleyes:
Als er iets was gebeurd en ik mn emoties overhoop had, dan waren mn ouders er nooit. Die waren er pas als ze klaar waren. Geleerd om mezelf daarmee te redden, maar tegelijkertijd ook om niet over mn emoties te praten, want dat had toch geen nut. Denk dat een dikke muur om hetgeen wat me raakt + emoties slecht kunnen verwoorden (wat waarschijnlijk ook komt omdat ik die behoefte niet heb; heb mn draai gevonden zonder dat te doen, dus emoties verwoorden is meestal puur voor een ander), daar het grootste gevolg van is.

Een mening geven mag je zeker, daar is immers dit forum voor gemaakt.

---------- Toegevoegd om 18:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Maar als je dan met dit soort uitspraken komt, dan vind ik dat je lekker je mond moet houden.

De grens tussen een mening en een aanval is erg klein bij jou.

Das mijn mening.
Dan rapporteer je het toch :kiss:

Ik vond het ideaal hoor :) Ik had alle tijd om uit te vreten wat ik wou, nooit ergens last van. Straf? Ach, waren toch te druk om ergens op te letten, dat bood genoeg mogelijkheden, vooral toen ik lekker voluit ging puberen :rolleyes:
Als er iets was gebeurd en ik mn emoties overhoop had, dan waren mn ouders er nooit. Die waren er pas als ze klaar waren. Geleerd om mezelf daarmee te redden, maar tegelijkertijd ook om niet over mn emoties te praten, want dat had toch geen nut. Denk dat een dikke muur om hetgeen wat me raakt + emoties slecht kunnen verwoorden (wat waarschijnlijk ook komt omdat ik die behoefte niet heb; heb mn draai gevonden zonder dat te doen, dus emoties verwoorden is meestal puur voor een ander), daar het grootste gevolg van is.

Dat heeft toch met je opvoeding te maken en niet met hoe vaak je je ouders ziet? Kom zelf uit een gezin met een huisvrouw en een vader die elke dag om 4 uur uit werk kwam, maar heb nog nooit met ze over emoties gepraat. Ervaar dat dus exact tzelfde als jij beschrijft.

Is dit op mij gericht? Want zo zwart/wit als jij het schetst, is mijn mening niet he.

Nope, wilde enkel aangeven dat er heel makkelijk geoordeeld wordt, ongeacht hoe je de zaken regelt.

Hier worden door het quoten van één zinnetje, waar men het mee eens is, oordelen geveld over iemand, waarvan men nauwelijks weet hoe thuis verder e.e.a. geregeld is.

Kijk, ik heb zelf zaken anders geregeld, ook al werk ik Fulltime en dat heeft zo zijn redenen. Ik werk veel thuis en in de avonduren als de kids op bed liggen. Ik sport best veel, maar allemaal in tijden dat mijn kids slapen. Ze gaan naar de peuterspeelzaal (ja, interactie met anderen vind ik ook belangrijk) danwel school en af en toe een keer naar oma die oppast.

En nog mag ik me tegenover zowat iedereen verantwoorden als ze vragen hoeveel ik werk met drie kids, en krijg ik gelijk het stempel: "ow dan zie je je kids te weinig"

Ik kan dan ook een beetje slecht tegenover oordelen waarbij de context niet geheel concreet is.
(ja, er is een groot verschil tussen een gegronde mening geven, en een oordeel geven)

Ik denk dat geen ouder wil dat je kind de buurman/opa/vader van vriendjes, wie dan ook, meer als vader ziet dan zijn eigen vader. En met 2 uur per dag, moet je er hard tegenaan boxen om het niet zo ver te krijgen.
Natuurlijk is niets onmogelijk. Maar ik snap gewoon niet dat iemand voor zon situatie kiest (ja, kiest. Want direct of indirect zijn kinderen altijd een keuze).

Ik heb niet alles gelezen maar euh: wat dan met een schoolgaan kind? Dat kind ziet zijn juf / meester ook vaker dan de ouders, en toch is dat oke?

Wat heb je er aan als je je kind om 14u gaat ophalen, dan naar winkel moet, moet koken, douchen, opruimen, ... Haal je 'm dan niet beter op als al die huishoudelijke klusjes klaar zijn en je dus je volle aandacht aan het kind kan besteden?

En euh, slaapt een baby niet na de middag? Zou het dus niet kunnen dat het kind in kwestie om 14u al in z'n bedje ligt in de crèche? Wat een goeie papa zou dat dan zijn: kind wakker maken om mee naar de winkel te nemen ??? (en dan de hele avond een huilbaby!)

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik ken wel veel koppels met jonge kinderen, en HUGE respect voor ze! Full time werken, huishouden, sociaal leven én kinderen: chapeau! Ze lijken voor alles een balans gevonden te hebben: zien hun kinderen vaak genoeg, steken tijd in opvoeding, gaan toch nog sporten / met vrienden weg. Ik denk soms dat de dagen van ouders meer dan 24u duren :D

pff... ben blij dat ik geen kinderen heb :D

Snap deze reacties wel, maar je weet niet wat je mist bro.
Een glimlach van je eigen zoon/dochter maakt alles goed.

Totdat je ongemerkt gruwelijk fouten maakt (maarja daar moet je ook maar oog voor hebben, sommigen blijven zelfs dan nog volhouden dat ze alles perfect doen).

Op niemand persoonlijk gericht dit.

Jeugdtrauma ovosnovo..?

Ik heb niet alles gelezen maar euh: wat dan met een schoolgaan kind? Dat kind ziet zijn juf / meester ook vaker dan de ouders, en toch is dat oke?

Wat heb je er aan als je je kind om 14u gaat ophalen, dan naar winkel moet, moet koken, douchen, opruimen, ... Haal je 'm dan niet beter op als al die huishoudelijke klusjes klaar zijn en je dus je volle aandacht aan het kind kan besteden?

En euh, slaapt een baby niet na de middag? Zou het dus niet kunnen dat het kind in kwestie om 14u al in z'n bedje ligt in de crèche? Wat een goeie papa zou dat dan zijn: kind wakker maken om mee naar de winkel te nemen ??? (en dan de hele avond een huilbaby!)

Ik heb zelf geen kinderen, maar ik ken wel veel koppels met jonge kinderen, en HUGE respect voor ze! Full time werken, huishouden, sociaal leven én kinderen: chapeau! Ze lijken voor alles een balans gevonden te hebben: zien hun kinderen vaak genoeg, steken tijd in opvoeding, gaan toch nog sporten / met vrienden weg. Ik denk soms dat de dagen van ouders meer dan 24u duren :D

Ligt ook aan de leeftijd he....

Als je kijkt naar de ontwikkelingspsychologie, staat ook vast dat hechting (goed punt overigens sjors!) grotendeels gedurende het eerste levensjaar van het kind plaatsvindt. De eerste 4 jaren, gaat de ontwikkeling zeer snel, en hebben het meeste impact, hier vindt de vorming van het kind, de eerste fase van identiteitsontwikkeling, het normen- en waardenbesef en het aanleggen van cognitieve neuronetwerken plaats. Ik denk dan ook dat aanwezigheid en invloed van ouders, gedurende deze jaren, het meest belangrijk is.
Niet voor niets dat in Nederland kinderen pas vanaf hun 5e schoolplichting zijn (in tegenstelling tot de tweejarigen Belgen).
Hechting heeft echter niet zo zeer te maken met het aantal uren dat je als ouder bij je kind aanwezig bent. Als je als ouder thuis bent bij je kind, maar je zit de hele tijd verscholen achter je laptop of zet je kind voor de grote vierkante oppas, is dat nog vele malen slechter, omdat je fysiek wel aanwezig bent, maar je kind impliciet de boodschap meegeeft dat zij van ondergeschikt belang zijn.

Tot zover, want anders verval ik in mijn vakidiotie ;)

Totdat je ongemerkt gruwelijk fouten maakt (maarja daar moet je ook maar oog voor hebben, sommigen blijven zelfs dan nog volhouden dat ze alles perfect doen).

Tuurlijk maak je wel eens fouten, daar zijn we mensen voor toch..?
Maar goed, zolang de 'schade' te beperken is moeten we daarvan leren en de 'fout' niet weer maken.

Ik vind het al wel een heel ander plaatje als je gaat sporten als hij op bed ligt hoor. De dingen die hij voor 18:00 doet, zijn dingen die niet onmogelijk zijn om na 20:00 te doen, of om samen te doen. Mede daarom vind ik het zo raar dat iemand maar twee uur voor zn kind heeft.

Natuurlijk, kwaliteit boven kwantiteit. Maar dat is wel gebonden aan grenzen.

Dan rapporteer je het toch :kiss:

Ah, dan was je dus al wat ouder?

Ik was als baby al vaak alleen ( met oppas/creche ) of 1 van de ouders.
Kleutertijd ook eigenlijk.
Vond er echt geen fl**ker aan. Tegen de tijd dat ik in de puberteit zat, hadden mijn ouders ineens meer tijd en toen vond ik het juist stikvervelend die aandacht :o

Maar het verschil is wel te zien bij ons kinderen. Mijn broers hadden pa en ma wel in de buurt en die hebben eigenlijk een vrij probleemloze jeugd gehad.
Ik was daarentegen een opstandige etterbak en heb dus wel degelijk geworsteld met hechtingsproblematiek en emotionele issues ( als in ijskoningin ), terwijl mijn karakter in wezen best wel zacht is.
Ik geloof toch wel dat het iets uitmaakt of je er bent of niet en ik ga die 'fout' zeker niet maken. Just to be sure :P

Denk dat er al veel verkeerd mag lopen om een kind echt te vernken hoor.

Werk met pubers waarmee het zwaar mis loopt, maar als je hun dossier leest kan je het bij het merendeel perfect enkele oorzaken opsommen zonder dat je daarom een deskundige hoeft te zijn. Met een beetje gezond verstand raak je imo al een heel eind.

Werk met pubers waarmee het zwaar mis loopt, maar als je hun dossier leest kan je het bij het merendeel perfect enkele oorzaken opsommen zonder dat je daarom een deskundige hoeft te zijn. Met een beetje gezond verstand raak je imo al een heel eind.

Als je met pubers werkt waarmee het zwaar is mis gelopen dan kan ik me niet voorstellen dat je je eerste zin echt meent...

En iedereen denkt dat ie over gezond verstand beschikt, vast ook de ouders van de pubers waar jij nu mee werkt ;)

Als je met pubers werkt waarmee het zwaar is mis gelopen dan kan ik me niet voorstellen dat je je eerste zin echt meent...
Jawel hoor. Je maakt geen extreme damaged goods door hier en daar een foute beslissing te nemen, dat doet iedereen. Tegenwoordig heerst het idee dat kinderen van porselein zijn en je alles tot in detail juist moet doen als ouder.

Er zijn gewoon enkele basisregels in de opvoeding waar je je best aan houdt en zelfs daarbinnen heb je heel wat speelruimte. Pas als je echte blunders maakt, op verschillende vlakken en over lange tijd, dan ben je een probleemgeval aan het kweken. Nooit thuis zijn, onvoldoende grenzen stellen, geen affectie bieden, hardhandig disciplineren... zijn op vlak van opvoeden grote blunders.

En iedereen denkt dat ie over gezond verstand beschikt, vast ook de ouders van de pubers waar jij nu mee werkt ;)
De meesten dénken dat inderdaad. Iemand met gezond verstand informeert zich echter voor hij aan iets groots begint zoals kinderen en houdt zich aan die info. De meesten doen maar gewoon iets en hebben geen diploma opvoeder nodig om een kind te kunnen krijgen. De ouders waar ik mee samenwerk zijn bovendien 9 op de 10 keer zélf damaged goods en die halen echt onlogische dingen uit met hun kind. Ofwel nemen ze de methoden van hun eigen ouders over, ofwel doen ze net het tegenovergestelde 'om niet dezelfde fouten te maken' en loopt het evenzeer mis.

Jawel hoor. Je maakt geen extreme damaged goods door hier en daar een foute beslissing te nemen, dat doet iedereen. Tegenwoordig heerst het idee dat kinderen van porselein zijn en je alles tot in detail juist moet doen als ouder.

Er zijn gewoon enkele basisregels in de opvoeding waar je je best aan houdt en zelfs daarbinnen heb je heel wat speelruimte. Pas als je echte blunders maakt, op verschillende vlakken en over lange tijd, dan ben je een probleemgeval aan het kweken. Nooit thuis zijn, onvoldoende grenzen stellen, geen affectie bieden, hardhandig disciplineren... zijn op vlak van opvoeden grote blunders.

Dit.

ben ik even blij dat we beiden geen kinderwens hebben als ik de comments hier zo lees :roflol: gewoon alle quality time aan elkaar als koppel spenderen, ipv dat een derde partij roet in het eten komt gooien.

En al die ouders die tegenwoordig alleen nog oog voor hun telefoontje hebben?

Precies, dat 'zeg' ik.

Die grote blunders waar jij het over hebt gebeuren imo veelvuldig. Om je eigen woorden te gebruiken:

'Denk dat er al veel verkeerd mag lopen om een kind echt te vernken hoor'.

Terug
Naar boven