AndroidHealthClinic

Booyaka's log - Lifting in your 40's

tja waar komt zulk ongemak vandaan. Kan zijn dat je niet goed hebt geslapen door een versleten matras kan zijn dat je scheef stond met de log, kan zijn dat je niet goed stabiliseerde bij yoke. etc etc. Het is vaak niet te achterhalen.

• Topic Starter Topic Starter
Toch nog een mooie training na een demotiverende start.

Thanks mannen!

tja waar komt zulk ongemak vandaan. Kan zijn dat je niet goed hebt geslapen door een versleten matras kan zijn dat je scheef stond met de log, kan zijn dat je niet goed stabiliseerde bij yoke. etc etc. Het is vaak niet te achterhalen.

inderdaad meerdere oorzaken mogelijk, blijft wel irrirtant omdat je toch graag de oorzaak wil zoeken en er aan wilt werken om het te voorkomen.

Gister bij de chiropractor geweest en het probleem heeft zijn roots in mijn bekken of te wel mijn rechter SI gewricht. Stand was niet helemaal optimaal en hierdoor kwam er te veel spanning op m'n gluteus. Dus een correctie voor nodig. lees kraken, om het weer in de goede stand te zetten. Voelde gelijk verlichting daarna. Nu nog wel gevoelig maar merk wel dat het aan het herstellen is.

Verder heeft ie m'n cto en nek nog ff gekraakt. Deze man is echt een topper, hij vroeg me hoeveel kg ik nu deadlifte. Hij was positief verbaasd en ik vroeg hem naar zijn mening omtrent zwaar deadliften/trainen. Hij zei de spierfunctie van je kan het aan en je basis is goed waardoor je ook snel herstelt. Mooie woorden, daar kan ik m'n bezorgde ouders weer mee blij maken :D

Goed, nu de training van vandaag..

5 min crosstrain.

Opwarmen en kijken of squat ging.

10 x 20
8 x 40
5 x 60..voelde nog niet lekker, geen risico en overgegaan op front squat

Front squat (oly grip)

8 x 60
5 x 80
5 x 90
5 x 100
<riem om>
4 x 110 PR Koekoek Crakie :D

Durfde de 5e rep niet aan maar ging voor 3 en 4e rep was wel ff grinden haha.

Lunges (reps 10 links + 10 rechts)

10 x 20
10 x 40
10 x 60

Leg press

10 x 100
10 x 200
10 x 200
10 x 200
10 x 200

Tot 200 kg ging het redelijk pijnloos. Voelde dat ik niet zwaarder moest gaan. Deload gewichten maarja iig beter dan niks.

Back raise

10 x bw
10 x bw
10 x bw

Rustig en gecontrolleerd.

Calf raise (in techno gym legpress)

15 x 120
12 x 140
10 x 160

Toen nog 15 min crosstrain voor de doorbloeding, wat core werk, glutes bridges en foam rolling en strechen voor de glutes/lowback/hamstrings. Totaal 20 min crosstrain vandaag..ook een PR :p

Comment:

Geen 5/3/1 squat dus vandaag. Ondanks de blesurre toch redelijk kunnen trainen gelukkig, was al bang dat ik niks kon doen van te voren. Hopelijk morgen geen freaky reactie op de training. Front squat PR zeker niet verwacht van te voren dus dat is wel weer leuk mee genomen.

Ik pak jou wel jongetje, als ik weer eet ;) Verder verstandig bezig, beter even rustig aan dan de boel forceren.

Ik pak jou wel jongetje, als ik weer eet ;) Verder verstandig bezig, beter even rustig aan dan de boel forceren.

Haha is goed ben benieuwd. Vergeten te melden trouwens..ik ben ook aan het droppen in bw..weeg nu 86 doordat ik laatste tijd wat 'schoner' eet..droger geworden maar geen krachtverlies gemerkt nog :p

Harde FSQ, ik heb ook wat pijntjes in mijn rechter onderug. Binnenkort ook maar is langs de chiro.

Haha is goed ben benieuwd. Vergeten te melden trouwens..ik ben ook aan het droppen in bw..weeg nu 86 doordat ik laatste tijd wat 'schoner' eet..droger geworden maar geen krachtverlies gemerkt nog :p

Hehe, ik had de eerste paar kilo's ook geen probleem. Is die 86 stabiel, of gewoon een keertje toevallig? Ik merk soms wel een kilo verschil van dag tot dag. Allemaal vocht en stront ;)

Hehe, ik had de eerste paar kilo's ook geen probleem. Is die 86 stabiel, of gewoon een keertje toevallig? Ik merk soms wel een kilo verschil van dag tot dag. Allemaal vocht en stront ;)

Lijkt stabiel ja, zie ook duidelijk verschil in de spiegel..maargoed idd ff aankijken komende maand.

streke FRont Squat baas

Harde FSQ, ik heb ook wat pijntjes in mijn rechter onderug. Binnenkort ook maar is langs de chiro.

Thanks, en zeker naar de chiro gaan. Al is het alleen maar als 'onderhoud'. Geen overbodige luxe voor iedereen in de PL sectie imho.

Thanks!

Training gister

5 min. cross train

Bench press

15 x 20
5 x 42.5
5 x 55
3 x 60
5 x 80
3 x 90
1 x 102.5
f x 110, lichte spot nodig
2 x 100

Kreeg de 110 ongeveer 10 cm boven mn borst en kon em niet meer grinden.

Paused bench press vs mini-bands (weerstand +/- 40kg)

10 x 42.5
10 x 42.5
10 x 42.5
10 x 42.5
10 x 42.5

Chins

8 x bw + 10
7 x bw + 10
6 x bw + 10
6 x bw + 10
8 x bw

Lang geleden dat ik weighted chins had gedaan..ff afwisselen vanaf nu tussen weighted en bw.

Chest supported T-bar row (pronated)

10 x 30
10 x 40
8 x 50
5 x 60
12 x 35

Dips

15 x bw
15 x bw
15 x bw

Barbell shrugs

10 x 70
10 x 110
10 x 120
10 x 130
12 x 110

15 min. cross train
plank holds/glute bridges
stretchen.

Comment: Beetje balen van de 110 fail maar verder wel ok training.

Training vandaag @RPB

Log press
Opwarmen met houten
5 x 52.5
5 x 52.5
5 x 52.5
<vanaf hier IFSA>
5 x 60
3 x 70
3 x 75 PR
1 x 80
f x 85
2 x 75
2 x 70

Voor het eerst de IFSA log gedaan, wel even wennen t.o.v de houten vandaar waarschijnlijk ook de fail op de 85 want dat moet imho ook wel kunnen op deze log.

Stones (betless, geen hars)

Alle reps op 1.m20
1 x 90
1 x 90
2 x 90
1 x 90
2 x 90 VPR

VPR op stones met 90 op deze hoogte. Was al lang blij dat stones redelijk ging. Voelde de blessure nog lichtjes met het omhoog komen met de steen.

Squat

5 x 70
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Even wat squats testen, van de week was 60 kg nog te pijnlijk, vandaag ging 90 wel oke.

Yoke

100 x 30m
150 x 30m
200 x 15m
200 x 15m
<belt om>
250 x 15m (1 drop)
250 x 15m

Omdat de squats redelijk goed gingen besloten ook Yoke te doen. Ging uiteraard minder soepel als normaal maar toch tevreden.

Roman chair squats

12 x bw
12 x bw
12 x bw

Face pulls

12 x 25
12 x 25
12 x 25

Comment: Blessure is goed aan het helen, blij dat ik vandaag iig wat events kon doen met redelijke gewichten. Ga eind v/d week naar New York dus deze week nog 2 keer full body training en dan tijdens m'n trip denk ik een paar keer trainen bij Golds Gym NYC :cool:

Goed bezig geweest, ondanks de rug.
85 moet inderdaad wel kunnen, log is wennen.

Nice training weer man, zie nu pas dat je zonder hars en belt die stones hebt gedaan.. sterk en je blijft een beest met Yoke :D

Gelukkig gaat het iets beter met je blessure. Have fun in the Big Apple! Laat ze in Gold's maar eens zien wat Dutch power is :cool:

Goede training weer man. Btw valt me wel op dat je de laatste steeds voor een 1rm op de log gaat, misschien kan je beter wat meer zware sets maken om er sterker op te worden.

Marc traint al wat langer events en dat is te merken in zijn core. Je ziet het bij kevin ook duidelijk.

Veel plezier in NY. Tof man

Goed bezig geweest, ondanks de rug.
85 moet inderdaad wel kunnen, log is wennen.

Thanks man!

Nice training weer man, zie nu pas dat je zonder hars en belt die stones hebt gedaan.. sterk en je blijft een beest met Yoke :D
Gelukkig gaat het iets beter met je blessure. Have fun in the Big Apple! Laat ze in Gold's maar eens zien wat Dutch power is :cool:

Haha bedankt man, Dutch ecto power in the Big Apple! :D

Goede training weer man. Btw valt me wel op dat je de laatste steeds voor een 1rm op de log gaat, misschien kan je beter wat meer zware sets maken om er sterker op te worden.

Hier heb je zeker een punt, vandaag wilde ik gewoon testen hoe anders deze log was met wat zwaardere gewichten. Ik ging eigelijk ook mee met de gewichten die Sven pakte omdat ik steeds na hem aan de beurt was. Maarre ik moet inderdaad meer afwisselen, thanks voor de reminder ;)

Marc traint al wat langer events en dat is te merken in zijn core. Je ziet het bij kevin ook duidelijk.

Veel plezier in NY. Tof man

Thanks Gijs, probeer wel wat te filmen en/of foto's te maken @ Gold's!

mooi getraind, maar houd echt die onderrug in de gaten...neem dat nou maar van mij aan :p Veel plezier in de US!

Die 85 op de IFSA kan jij zeker hebben. Veel plezier bij de yanks!

Even lekker aansterken op de hamburgers en hotdogs... heb jij wel nodig met die brakke rug en trainingen van je ;)

Doe ze de groeten van me in New York, ik heb er een jaar gewoond.

mooi getraind, maar houd echt die onderrug in de gaten...neem dat nou maar van mij aan :p Veel plezier in de US!

Thanks, ik neem het zeker aan van je, jouw verhaal deed me wel even nadenken naderhand!

Die 85 op de IFSA kan jij zeker hebben. Veel plezier bij de yanks!

Thx Marc!

Even lekker aansterken op de hamburgers en hotdogs... heb jij wel nodig met die brakke rug en trainingen van je ;)

Doe ze de groeten van me in New York, ik heb er een jaar gewoond.

Yep yep, lekker +/- 1500 kcals per maaltijd eten minimaal bij de Mac :p. Was er vorig jaar ook, was epic bulken maar omdat ik daar hele dag aan het wandelen was werd ik nog droger ook haha. Cool dat je jaar hebt gewoond man daar, mischien pm ik je nog wel als ik een vraag heb over een of ander als ik daar ben...if you do'nt mind..

Yep yep, lekker +/- 1500 kcals per maaltijd eten minimaal bij de Mac :p. Was er vorig jaar ook, was epic bulken maar omdat ik daar hele dag aan het wandelen was werd ik nog droger ook haha. Cool dat je jaar hebt gewoond man daar, mischien pm ik je nog wel als ik een vraag heb over een of ander als ik daar ben...if you do'nt mind..

Oh je bent er bekend! Maar dan weet je dat je in NY nog best aardig wat anders dan de Mac kunt krijgen, zonder meteen je hele bankrekening op te moeten maken. PM me gerust, maar ik weet eerlijk gezegd niet veel over de touristy stuff...

Ennuh, van Wendler moet je sprinten, niet wandelen... Misschien zijn de trappen van Empire State Building iets voor je? ;)

Terug
Naar boven