AndroidHealthClinic

Booyaka's log - Lifting in your 40's

• Topic Starter Topic Starter
Goed. Irritant dat je nog steeds last heb van je blessure, ik voel ook nog steeds sporadisch wat trekken in m'n onderrug.

Zondag van de partij @ rpb?

Zeker hinderlijk, dacht wel dat ik er vanaf zou zijn. Wss iets met de aanhechtingen van de glutues waarom het zo langzaam herstelt. Zondag ben en ik er weer bij ja!

lekkere push press en bench man.

Thanks!

vette foto's man!! Haha die lbs ik dacht bij die MP's holy **** 145kg ;) maare prima trainingen, sowieso is het altijd out of the comfort zone in een andere gym omdat de spullen net even anders zijn dan je gewend bent

Haha 145 kg mp is een utopie man, mag blij zijn als ik 90 a 100 kg ooit haal. Maar het klopt wat je schrijft, voelde me ook wat zwakker daaro. Omstandigheden waren ook niet ideaal, benauwd/warm en ging trainen nadat je de hele dag al door de stad gelopen hebt. Heb in ieder geval wat gedaan en Gold's gezien, daar ging het om.

vet bodybuilders jaren 80 buiktasje!

Eindelijk een kenner die het ziet en waardeert :D

Yep, m'n beroep is ook nerdy, ben IT'er, dus om aan het stereo type te voldoen moet je ook beetje nerdy things doen he af en toe ;)

Ik ben ook wel nerdy hoor, bètastudie gedaan, scifi fan en gebruik alleen maar Linux... maar een fanny pack gaat me te ver :P (al lees ik hierboven dat zo'n ding in de jaren 80 de geprefereerde manier was om AAS te vervoeren? :D)

Ik ben ook wel nerdy hoor, bètastudie gedaan, scifi fan en gebruik alleen maar Linux... maar een fanny pack gaat me te ver :P (al lees ik hierboven dat zo'n ding in de jaren 80 de geprefereerde manier was om AAS te vervoeren? :D)

Ah cool now we're talking, gebruik ook linux als workstation op de zaak en ben FreeBSD fanboy. ;)

Vandaag @RPB

Boxjumps

5x5 @ 95 cm

Moet dit vaker gaan doen, explosiviteit moet beter

Log press (houten, 52.5)

5 x 52.5
3 x 62.5
3 x 72.5
2 x 77.5
1 x 82.5
2 x 77.5
2 x 77.5
f x 77.5 schouders leeg

Komende keren bij RPB focus meer op dubbels en trippels om uiteindelijk de 90 kg te halen.

Yoke (beltless)

150 x 30m
200 x 30m
220 x 30m PR
240 x 30m PR! sven heeft 'em als het goed is op film

Wilde vandaag eens kijken wat m'n beltless max is, 220 ging soepel en 240 ging ook stabiel en alles zonder drops. Nice, denk dat 250 voor 10 a 15 meter ook moet kunnen zonder belt. Core strength gaat de goede kant op..

Stones (beltless, geen hars)

2 x 90 @ 1.20
2 x 90 @ 1.20
2 x 90 @ 1.20
f x 110 @ 1.20
3 x 90 @ 1.32 PR
f x 90 @ 1.44
1 x 90 @ 1.44 PR!
f x 90 @ 1.44

110 op 1.20 was een close fail, moet er wel in zitten binnekort. 3tje op 1.32 ging soepel en qua techniek ook wel aardig. Daarna de 90 op 1.44 geprobeerd. 1e poging fail, na aandachtspuntjes op techniek van Kevin en Frank ging ie de volgende rep mooi op. Blij met deze progressie.

Deadlift (met viking press machine op blokken)

aantal 5jes tot 150 kg. Niet alle schijven gingen lekker op die machine. Mee gestopt en tire flip gaan doen.

Tire flip (280, lichte)

4x
4x
4x

Van Frank nog techniek tips gehad om lager te zitten met de schouders tegen de top van de band en dan omhoog te komen, nog te veel moeite mee op deze manier maar als je Frank het ziet doen lijkt dat inderdaad efficienter.

Comment: Ging lekker vandaag. Van de blessure bijna geen last gehad. Was gezellig met mannen, tijd ging weer veels te snel voorbij :D

Thanks voor 't filmpje Sven! We zitten idd aardig dicht bij elkaar qua events, en vergeet ook niet hoe kort je pas bij RPB bezig bent, je progressie gaat echt goed man!

Thanks voor 't filmpje Sven! We zitten idd aardig dicht bij elkaar qua events, en vergeet ook niet hoe kort je pas bij RPB bezig bent, je progressie gaat echt goed man!

No problemo! Moet wel lachen om mezelf in het filmpje, laat me altijd een beetje teveel meeslepen met anderen:roflol:(commentaar). Goede werkhouding heb je ook, niet lullen maar gewoon knallen.:)

yoke ziet er prima stabiel uit nu. De 300 zou een mooie mijlpaal worden. Met belt een 260 zit er sowieso al wel in dus 300 als doel nemen nu.

yoke ziet er prima stabiel uit nu. De 300 zou een mooie mijlpaal worden. Met belt een 260 zit er sowieso al wel in dus 300 als doel nemen nu.

Thanks gijs, heb met belt idd al 280 gelopen voor een meter of 10 en 270 15m. 300 is idd m'n doel voor dit jaar!

90 log zit er qua kracht al wel in, alleen technisch moet je blijven verbeteren. de leg drive heeft nog niet genoeg effect, dus inderdaad naar die dubbels en tripples switchen nu en dan smoke je die 90 straks als een lekker stuk zalm of een dikke jonko ;)

de man zonder belt! brute core power weer en die stone op 1m44 was echt een hoogtepunt, top man! Die hotdogs en subway broodjes hebben je goed gedaan ;)

90 log zit er qua kracht al wel in, alleen technisch moet je blijven verbeteren. de leg drive heeft nog niet genoeg effect, dus inderdaad naar die dubbels en tripples switchen nu en dan smoke je die 90 straks als een lekker stuk zalm of een dikke jonko ;)

Klopt Kevin, m'n techniek moet nog heel wat beter. Als het zover is ga ik voor de zalm :D

de man zonder belt! brute core power weer en die stone op 1m44 was echt een hoogtepunt, top man! Die hotdogs en subway broodjes hebben je goed gedaan ;)

Thanks Odin, die stone er op leggen gaf wel een kick ja! Gaat jou ook lukken binnekort!

Gister, 20 min crosstrain, foam rolling en stretching. Rug en lower back voelde gelijk een stuk beter doorbloed en soepeler.

Training vandaag, 1e dag nieuwe cycle 3/5/1

MP

15 x 20
5 x 32.5
5 x 40
3 x 47.5
3 x 55
3 x 62.5
3 x 70 PR
1 x 75

Nice, 3e rep nog net, behoorlijke grinder :D. 77.5 moet er zeker wel inzitten nu. Maar 1 single gedaan want zat al aardig leeg na de 3x70.

DB Bench

10 x 34
8 x 38
6 x 42 PR
3 x 44
10 x 30

DB bench gaat wel goed laatste tijd, nice.

DB row

10 x 34
10 x 40
10 x 42
10 x 42
10 x 42

3x10x42 = VPR, opbouwen naar 5x10x42, was aardig zwaar.

Lat pull down (hammer medium grip)

10 x 70
10 x 75
10 x 80
8 x 90 PR
6 x 95 PR

OH tricep rope extension

15 x 45
8 x 55
8 x 55
8 x 55

Hammer curl

8 x 20
8 x 20
12 x 16

Face pulls

12 x 30
15 x 40
12 x 60

Comment: Ging wel lekker, zeker tevreden met MP, overige pr's ook leuk natuurlijk. Op naar de 80kg mp!

Bij de MP ben je duidelijk sterker op de 1RM. 3x70kg heb ik ook maar zo'n zware 1RM zit er bij mij niet in.

Sterk op de MP weer, nice PR! 80kg MP is een mooi streven en in zicht!

Nette training man, Pr's:D.
Goede MP ook, het lijkt alleen wel dat je bij het momentum onderin een beetje je benen gebruikt. Heel licht maar viel me op, still strong.

Bij de MP ben je duidelijk sterker op de 1RM. 3x70kg heb ik ook maar zo'n zware 1RM zit er bij mij niet in.

Ik heb hetzelfde met squats, maargoed moet eerst de 77.5 nog zien te pressen he, maar voor m'n gevoel zit ie er wel in nu.

Sterk op de MP weer, nice PR! 80kg MP is een mooi streven en in zicht!

Thanks Odin, heb 80 als doel gesteld voor 2012, so far so good dus.

Nette training man, Pr's:D.
Goede MP ook, het lijkt alleen wel dat je bij het momentum onderin een beetje je benen gebruikt. Heel licht maar viel me op, still strong.

Thanks!, Je hebt gelijk, bij de 2e rep het meest inderdaad, doe het vaak onbewust bij zwaardere sets, ga er op letten. Ik vind de set wel strict genoeg om 'em mp te noemen.

Training vandaag

Opwarmen:

3 sets squats tot 90 kg. Durf niet zwaarder te gaan nog gezien vorige week, daarom switch naar front squat.

Front squat

5 x 70
5 x 90
5 x 100
<riem om>
4 x 110 evenaring PR
1 x 120 PR

8 x 70
8 x 70
8 x 70

Ging voor een 5je op de 110, zat er helaas niet in. 120 nog niet eerder gedaan, dus PR. Voelde wel zwaar. Duurt nog wel ff voor dat ik hier mee kan reppen.

Deadlift

10 x 60
5 x 100
5 x 120
5 x 120

Lift off voelt nog niet goed, daarom niet zwaarder gegaan :mad:.

Leg press (45 graden)
gewicht=schijven

10 x 200
10 x 240
8 x 260
6 x 280
4 x 300

Dit ging gelukkig wel weer normaal en beter na die belachelijke weak sessie van vorige week.

1 leg hypers

5 x L + R
5 x L + R
5 x L + R
5 x L + R

Inspiratie uit andere logjes, vandaar maar eens geprobeerd. Viel goed tegen moet ik zeggen. Merk ook dat (wss door de blessure) rechts veel meer kracht kost.

Calf raise (op techno gym leg press)

15 x 120
10 x 140
10 x 140

Leg raises

4 x 10

Comment: Geen normale squats vandaag i.v.m blessure, daarom front squat als main oefening gedaan.

Strong FSQ man. Verstandig dat je toch ingehouden hebt met die deadlift als je pijntjes voelt.

Terug
Naar boven