XXL Nutrition

Booyaka's log - Lifting in your 40's

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Inderdaad, kan het altijd nog aanpassen.

Vandaag training at RawPowerBaarn. Was al 1 keer eerder geweest. Gijs had er weer een aantal gave apparaten bij sinds dien.

Log press

7 x 52.5
4 x 62.5
5 x 50
5 x 50
5 x 50
4 x 55
3 x 57.5

Erg stoer om te doen, veel raak vlakken met clean en jerk deze oefening vind ik. Vrij veel volume voor mijn doen gedaan. Met Gijs nog even kort overgehad, volgende keer maar wat logischer opbouwen naar zwaardere sets. Was nu vooral spelen en ongemerkt veel setjes gedaan :)

Truck pull (simulatie met pallet en kabels)

200kg fail...
150kg paar meter...

Fail..deze oefening, had veel moeite met grip en techniek. Gijs merkte op dat je in 45 graden moet zitten en steeds kleine stapjes moet zetten. Volgende keer moet het maar beter. Maatje van me ging wel goed en liep 510 kg uit.

Incline log press

5 x 62.5
5 x 62.5
5 x 62.5

Schouders zaten al redelijk vol door logpress. Erg gaaf om met die boom en die grip te bankdrukken.

Yoke

140kg x 25m?
180kg x 25m?
200kg x 25m?

Ging vrij goed, maar wat een belasting voor je core is dit toch!

Farmers walk

gewichten per hand

55kg x 25m?
65kg x 25m?
75kg x 25m?
80kg x 25m?

Leuk om te doen en goed voor het ontwikkelen van mn grip, 80 kg was al behoorlijk zwaar.

Deadlift met 50mm fat axle bar

5 x 120
6 x 135
1 x 175 (PR!)

Oefening met straps en laatste set ook met riem. Alxe is behoorlijk dik en qua grip is dat wennen, maar wel gaaf! De 175 ging redelijk makkelijk, 180 had er ook nog wel ingezeten. Maar Mo wilde rapper omhoog met de weights dus maar even gelaten dus :D. Als je dit leest Mo, filmpjes komen morgen, zit nu ff bij mn pa en geen mogelijkheid om te uploaden;)

Chins

5 x bw
5 x bw
8 x bw

Dips

15 x bw
11? x 20
21 x bw (pr)

Samen met Roy en Kevin repout gedaan, dat werkte motiverend! 21 keer bw was nice!

Leuke dag gehad met relaxte mensen en natuurlijk een van de hardste locaties om te trainen en pr's te zetten!

amaai, bangelijk getraind! Leuk om zo eens wat anders te doen zeker?
Goede DL vent!:lifter:
En 21 x dips @ BW is ook straf;)

Idd dikke training, nette dl zeker met jouw grip shit

Die truckpull is vooral techniek ook. Daarbij weet ik ook niet hoeveel grip die schoenen van jou hebben. Volgende keer gewoon licht beginnen en dan zwaar met rope erbij pakken.

De yoke is een corewreking monster. Er is niks te vergelijken met een zware yoke voor je core echt niks.

amaai, bangelijk getraind! Leuk om zo eens wat anders te doen zeker?
Goede DL vent!:lifter:
En 21 x dips @ BW is ook straf;)

Thanks, ja grip is echt m'n weakpoint. Als ik straps pak is dat euvel natuurlijk weg en gaan de weights omhoog. M'n wendler progam blijf ik wel raw doen. Zeker leuk om eens om op deze manier te trainen. Ben van plan om regelmatiger te gaan.

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 20:57 ----------

Idd dikke training, nette dl zeker met jouw grip shit

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 21:03 ----------

Die truckpull is vooral techniek ook. Daarbij weet ik ook niet hoeveel grip die schoenen van jou hebben. Volgende keer gewoon licht beginnen en dan zwaar met rope erbij pakken.

Ja die vibram five fingers van mij zijn cross-fit model. Ze hebben wel wat grip maar gleed wel af en toe wel weg. Ik heb me echt verkeken op deze oefening qua techniek idd. Ga je advies opvolgen, thanks!

De yoke is een corewreking monster. Er is niks te vergelijken met een zware yoke voor je core echt niks.

Inderdaad, ben benieuwd hoe ik morgenochend opsta :D

Die dips waren meesterlijk. Na de eerste keer dat ik met een yoke had gelopen, heb ik na thuiskomst anderhalf uur in foutushouding op de bank gelegen.

Die dips waren meesterlijk. Na de eerste keer dat ik met een yoke had gelopen, heb ik na thuiskomst anderhalf uur in foutushouding op de bank gelegen.

Thanks Roy, we gingen alledrie wel hard op die dips man, was leuk om ff te doen! Damn wat was ik gebroken gisteravond en een ongekende spierpijn toen ik opstond vanochtend...vooral m'n rug en traps! Ook nog keelpijn die al ik op voelde komen gisterochtend...ff aan de whisky gegaan gisteravond...lekkah :D

Rug = yoke
traps = farmers

Thanks for the info, vroeg me al idd welke oefening voor welke spierpijn verantwoordelijk was :)

cycle 2 - week 1 - dag 1

531 De cycle voor week 1 wordt (1e 3 setjes zijn warm up sets)

vq3x8l.png

Vandaag pas getrained. Ik kampte sinds zondag met flinke keelpijn en goede verkoudheid. Die keelpijn voelde ik al zaterdagochtend opkomen. Het middagje trainen @RPB heeft flink op m'n weerstand lopen hakken, but it's all worth it ;)

Training vandaag dus:

5 min crosstrainer

Deadlift

Warmup 10 x 70, 5 x 70, 5 x 85

5 x 92.5
5 x 105
8 x 120 (raw pr)

Grip wordt langzaam aan al ietsje beter. Laatste 2 reps moest ik even snel m'n grip herpakken.

Front Squat

10 x 50
10 x 60
10 x 70
5 x 70 (grip fail)
10 x 60

Normaal gebruik ik straps voor front squats. Deze was ik vergeten dus moest het doen met normale clean olympic grip. Mn middelvinger en pols verzuurde bij de 4e set waardoor ik em voortijdig moest racken :mad:. Volgende keer weer met straps die front squats!

Leg Curl

10 x 45
10 x 45
10 x 45
8 x 50 (9f)
6 x 55

Calf raise

10 x 85
8 x 93
8 x 101

Hanging knee raise

5 x 12
5 x 12
5 x 12
5 x 12
5 x 12

nice DL:rolleyes:
Waarom kruis je je armen niet met je front sq? Geen klote grip voor nodig dan!
Ben je al genezen vriend?

nice DL:rolleyes:
Waarom kruis je je armen niet met je front sq? Geen klote grip voor nodig dan!
Ben je al genezen vriend?

Als ik 1 grip haat is het wel die gekruisde grip. Ik heb dan veel minder balans dan met een clean grip. Barbell ligt met clean grip stabieler bij mij en ja heb ook effetjes een tijdje gewichtheffen getrained en dan moet je wel clean grip fsq doen ;) Normaal heb ik er ook niet zoveel last van met clean grip, weet niet wat het gister was. Mischien omdat ik niet 100% fit was ofzo..weet ik veel :p. Ben wel weer redelijk genezen van die keelpijn enzo ja, alleen nog beetje verkouden maar dat maakt niet uit. Straks MP..dus we zullen wel zien wat het wordt.

Vandaag MP Cycle 2, week 1 - dag 2

5min crosstrainer

MP

10x20
5x30
5x35
3x40
werk sets:
5 x 42.5
5 x 50
5 x 57.5 (6 f) :mad:

57.5 voelde behoorlijk zwaar!??! Mischien waren mn schouders nog niet genoeg hersteld van zaterdag want in week 3 van cycle 1 nog redelijk makkelijk 4 x 60 gehaald. Daarnaast is 57.5 voor de 5+ denk ik net wat te hoog voor een repout. Ik had nu de calc. van black iron beast gebruikt. Als ik de calc pak van de vorige cycle kom ik op 55kg voor de 5+ uit terwijl ze allebei de lichtste optie van verhoging gebruiken ??? Verschil met MP week 1 van cycle 1 is dan ook 5kg. Dat is gewoon teveel want het moet zo rond de 2.5 kg liggen volgens mij. Deze week 1 nog afmaken met bovenstaand tabel, voor de overige weken van cycle 2 ga ik weer de vorige calc gebruiken.

Dumbbell bench press

10 x 30
10 x 30
10 x 32
10 x 32
10 x 32

5x10x32 komt er snel aan :)

Dumbbell row

10 x 30
10 x 30
10 x 30
10 x 30
10 x 30 (vpr)

Yesss, ik was zo opge****ed door die repout op die MP, ik dacht dan maar knallen op assistance :D

Tricep pushdown V bar
(gym80 apparaat)

10 x 50
10 x 55
10 x 60
10 x 60
8 x 65

Incline DB Curl

10x14
8x16
6x16

PumpPump :p

DB Shrugs

10 x 34
6 x 38
8 x 40

Grip wordt duidelijk beter, vroeger pakte ik altijd mn straps bij zware DB shrugs..maar na de 80 kg farmers van zaterdag dacht ik..**** it..onderarmen zijn wel wat verzuurd door db rows maar dit moet makkelijk zonder kunnen :D

Al met al toch nog redelijk lekker getrained.

Laatst bewerkt:
Is normaal als je niet regelmatig strongman trainingen gewoon bent. Gewoon doordoen zo, dat herstel wordt beter.

Vandaag MP Cycle 2, week 1 - dag 2
5 x 57.5 (6 f) :mad:

57.5 voelde behoorlijk zwaar!??! Mischien waren mn schouders nog niet genoeg hersteld van zaterdag want in week 3 van cycle 1 nog redelijk makkelijk 4 x 60 gehaald. Daarnaast is 57.5 voor de 5+ denk ik net wat te hoog voor een repout. Ik had nu de calc. van black iron beast gebruikt. Als ik de calc pak van de vorige cycle kom ik op 55kg voor de 5+ uit terwijl ze allebei de lichtste optie van verhoging gebruiken ??? Verschil met MP week 1 van cycle 1 is dan ook 5kg. Dat is gewoon teveel want het moet zo rond de 2.5 kg liggen volgens mij. Deze week 1 nog afmaken met bovenstaand tabel, voor de overige weken van cycle 2 ga ik weer de vorige calc gebruiken

5kg is teveel. 2.5 op max voor ub lifts, dan 90%.
Ja wss nog niet helemaal hersteld van rpb!
Toch goed getraind, je hebt je reps toch gehaald + 1extra;)

Heb je het boek wel gelezen?

Ik zou niet tot failure gaan op de rep-outs.

Terug
Naar boven