XXL Nutrition

Booyaka's log - Lifting in your 40's

had donderdag precies hetzelfde.

Is die wedstrijd niet de boosdoener? Gelukkig ga je er verstandig mee om :)

• Topic Starter Topic Starter
had donderdag precies hetzelfde.

Is die wedstrijd niet de boosdoener? Gelukkig ga je er verstandig mee om :)

Alles bij elkaar denk ik, hard trainen en grenzen opzoeken in trainingen voor de wedstrijd en wedstrijd zelf heeft er goed ingehakt ja. Daarbij prive ook druk geweest en toen kwam de man met de hamer langs. Zondag 30 december ziek geworden en ook meteen goed. Heb een flinke griep te pakken gehad en met oud en nieuw snachts bij huisartenspost geweest met maagklachten. Flinke koorts, keelontsteking en de hele griep bende gehad. Had een virus te pakken. Sinds begin van de week voel ik me weer wat meer opgeknapt. Net weer begonnen met een lichte reload training.

MP

10 x 20
5 x 30
5 x 40
5 x 47.5
5 x 50

Bench press

10 x 50
10 x 60
10 x 60
10 x 60

Chins

6 x bw
6 x bw
6 x bw
6 x bw

TRX tricep ext

10 x
10 x
10 x

Comment:

Nog behoorrlijk last van de nasleep van de griep en moet echt de rem er op houden want transpireer mega snel nu wat gewoon een teken is dat ik nog niet helemaal hersteld ben. Bewust deload weights aangehouden dan ook. Kracht is er nog wel maar moet het rustig gaan opbouwen en per training kijken hoe het gaat. Uit ervaring weet ik dat die nasleep nog wel week of 2 kan duren. Begin van de avond nog even op weegschaal gestaan en gaf 90.1 kg aan dus dat viel nog mee. Ben denk ik ong. 1 kg kwijt aan gewicht maargoed dat komt wel weer goed. Mischien morgen of vrijdag ff wat licht lb werk/squats..eerst maar ff kijken hoe de reactie is op vandaag. Last but not least, nog de beste (kracht/massa/gains) wensen voor m'n log volgers :D

Ook al ziek geweest, join the club.
Heb nieuwjaardag bij huisartsenpost gezeten.
Zat onder de netelroos, ook lekker :)

1 kg verliezen na pittig ziek zijn is wel heel weinig, nice. :)

Ach kilootje water kun je wel missen ;) Welcome back en dikke gains toegewenst dit jaar!

Ook al ziek geweest, join the club.
Heb nieuwjaardag bij huisartsenpost gezeten.
Zat onder de netelroos, ook lekker :)

Hmm klinkt ook niet best..

1 kg verliezen na pittig ziek zijn is wel heel weinig, nice. :)

Yep wel goed blijven eten en de eerste dagen ook gepropt ookal weinig eetlust.

Ach kilootje water kun je wel missen ;) Welcome back en dikke gains toegewenst dit jaar!

Thanks..herstel van de griep heeft nog lang geduurt. Sinds laatst gelogde training nog 3 keer getraind waarvan de eerste 2 echt waardeloos gingen en vorige week donderdag nog lb gedaan welke wel redelijk ging maar met nog veel zweten en gevoel van niet hersteld zijn. Had ook geen zin om die trainingen te loggen want ging nergens over. Vandaag ging het eindelijk weer normaal en kan weer gaan opbouwen..

Training vandaag dus

MP

10 x 20
5 x 30
5 x 37.5
3 x 42.5
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5

5x5 gedaan op 70% van 1RM, wat volume draaien om er weer in te komen. Ging zonder problemen en voelde goed.

Bench press

10 x 75
10 x 75
10 x 75
10 x 75

Laatste set gewoon zwaar nog :o, conditie is nog niet helemaal op pijl.

DB row

10 x 40.5
10 x 40.5
10 x 40.5
10 x 40.5

Van Sven begrepen dat de verstelbare db's 5.5 kg per stuk zijn ipv 11 kg. Nu wel de juiste weights dus Svennie :D

Chins

8 x bw
8 x bw
6 x bw
6 x bw
6 x bw
6 x bw

40 reps totaal.

Barbell curl (met fat gripz)

12 x 20
10 x 30
8 x 35

Fat gripz besteld en waren vorige week binnen. Wel leuk voor de afwisseling en om af en toe wat fat bar werk te doen. Stuk zwaarder curlen zo..maar wel leuker..want ik hou eigelijk helemaal niet van curlen :p

TRX tricep ext

12 x
12 x
12 x
12 x

Bandpull aparts

15 x
15 x
15 x
15 x

Comment:

Voelde heerliijk om weer normaal te kunnen trainen na bijna 2 weken griep en ruime week nasleep. Zelden zo verrote geweest van een griepje. Vanaf nu weer normaal trainingsritme, volgende week weer 5/3/1 en in februari weer naar RPB.

Good to have you back sir.

2 weken nasleep wtf??
Ben nu na het weekend echt alleen maar te hebben geslapen weer een beetje opgeknapt, en hoopte snel weer aan het ijzer te kunnen.
Hoop niet dat dit mij ook te wachten staat, zweet me elke nacht de klere, echt verslijt 3 shirts per nacht en nog is mijn bed in de morgen ook helemaal zijknat.
Weet niet wat voor k*t virus ik te pakken heb maar word er schijtziek van.
Zeker als me dat nog meer dan een week te wachten staat ???

Maar mooi dat jij er vanaf bent.

mooi dat je weer herstelt ben, hopen dat er weer snel veel ijzer verplaatst mag worden!!:)

Yeah buddy!

2 weken nasleep wtf??
Ben nu na het weekend echt alleen maar te hebben geslapen weer een beetje opgeknapt, en hoopte snel weer aan het ijzer te kunnen.
Hoop niet dat dit mij ook te wachten staat, zweet me elke nacht de klere, echt verslijt 3 shirts per nacht en nog is mijn bed in de morgen ook helemaal zijknat.
Weet niet wat voor k*t virus ik te pakken heb maar word er schijtziek van.
Zeker als me dat nog meer dan een week te wachten staat ???

Maar mooi dat jij er vanaf bent.

Herkenbaar ik heb ook een stapel t-shirts bezweet tijdens die griep tijdens slaap en hoeslaken steeds doorweekt inderdaad. Griep zelf was 1.5 week en nasleep ook dus bij elkaar 3 weken van slag zo'n beetje. Ja als je echt de griep hebt, dus niet grieperig wat je ook vaak hoort/leest want dan heb je niet het influenza virus, dan ben je dus goed en lang de sjaak..

mooi dat je weer herstelt ben, hopen dat er weer snel veel ijzer verplaatst mag worden!!:)

Thanks guru dat hoop ik ook :)

Training gisteravond.

Oly squat

12 x 20
5 x 60
5 x 75
3 x 90
2 x 110
5 x 120
5 x 120
5 x 120
5 x 120
5 x 120

Front squat

10 x 60
10 x 70
10 x 70
10 x 70

RDL

10 x 70
10 x 80
10 x 90
10 x 100

1 legged calf raise

15 x bw
15 x bw
15 x bw

TRX fallouts

12 x
12 x
12 x

Comment:

5x5 ging prima zonder al te veel moeite. Front squat 10 reppers waren daarna conditioneel zwaar nog. Wel lekkere reload training zo weer. Nu aant werk, vanavond ff de andere logjes checken..cheers!

Lekkere training weer, 5x5x 120 niet mis na net ziek te zijn geweest !

Mooi dat je weer aan de slag kan man. Nu de beuk erin en doorgaan waar je gebleven was.
En hoe kan je nou niet van curlen houden man? :D

Lekkere training weer, 5x5x 120 niet mis na net ziek te zijn geweest !

Thanks Hans, dit moet naar 5x5x140+ dit jaar ;)

Mooi dat je weer aan de slag kan man. Nu de beuk erin en doorgaan waar je gebleven was.
En hoe kan je nou niet van curlen houden man? :D

haha thanks man, ja curls are for girls he ;) maarre ja doe liever gewoon zware compounds en chins/rows etc.

Bench press

15 x 20
5 x 40
5 x 55
3 x 65
2 x 85
5 x 90
5 x 90
5 x 90
5 x 90
5 x 90

Redelijk easy

Deadlift (beltless)

5 x 70
5 x 80
5 x 100
3 x 120
3 x 140
3 x 150
3 x 160
3 x 170
3 x 170

Tijdje geleden, maar reps voelden prima

Dips

12 x bw
10 x bw +10
10 x bw +15
10 x bw + 20

TRX inverted row (pronated/feet elevated)

10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x bw

TRX split squat

12 x
12 x
12 x
12 x

Zelfde als bulgarian split squat maar dan been hangend in TRX. Voelde goed, vooral rechter been af en toe lastig om balans te houden. Hou deze oefening er in, wil zowieso meer unilateral werk gaan doen.

Plate shrugs

25 x 25
25 x 25
25 x 25

Comment:

Vandaag gekozen voor soort full body ivm drukte deze week en weekend. Voelde weer goed om te deadliften sinds een maand en kracht zit er nog wel. Vanavond overwerk, morgen ff naar Duitsland en zondag sushi met de RPB crew :meal:. Vanaf volgende week weer beginnen met nieuwe 5/3/1 cycle.

Goeie training man, blijven gaan nu.

Gaat jou makkelijk lukken.
Deads zijn niet verkeerd zo na de griep.

Goeie training man, blijven gaan nu.

Thanks heren!

Training vandaag

MP

15 x 20
5 x 35
5 x 40
5 x 47.5
3 x 55
3 x 62.5
5 x 70 PR!
1 x 75
1 x 77.5

Blij met dit rep PR zeker na m'n griep periode. 5e rep kleine struggle maar zat nog wel 1 rep met grind in de tank denk ik. Singles daarna ook geen probleem which is nice.

Chins

8 x bw
8 x bw
8 x bw
8 x bw
8 x bw

40 rep binnen 5 sets = evenaring vpr

Bench press (+ fat gripz)

10 x 60
10 x 70
10 x 75
10 x 75
10 x 75

Wel stukkie zwaarder met die fat gripz, laatste setje ging maar net :o

TRX wide inverted row (pronated/feet elevated)

10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Hammer curl
(+fat gripz) ss TRX tricep ext.

10 x 15 / 10 x
10 x 15 / 10 x
10 x 15 / 10 x

TRX face pull

12 x
12 x