XXL Nutrition

Booyaka's log - Lifting in your 40's

Bezoekers in dit topic

Lekker!!!
 
Goeie training Marc, je heb de clio pull best een eind getrokken op 6, laatste meters ging ie pas terug naar 5. Gewoon sterk!
 
Gisteravond @ RPB met zwager

Opwarmen: air squats, 3 sets hyper extensions en 3 sets abs op ghr

Deadlift

5 x 70
5 x 120
5 x 150
3 x 170
<belt om>
1 x 190
2 x 210
2 x 210
2 x 210

Wilde aanvankelijk voor 3x3 gaan maar 210 voelde veel te zwaar vandaag en zou te veel strainen of hitchen worden. Opzich wel vprtje, is iig 90% 1RM met dit gewicht maar niet helemaal tevreden.

Sled pull

60m x 110
60m x 120
60m x 130
60m x 140

Killing...

Hack squat

10 x 100
10 x 120
10 x 135 pr?

SSB squat (beltless, 5 sec eccentric)

5 x 75
5 x 95
5 x 105
5 x 110

GHR

8 x bw
8 x bw
8 x b w

Reverse hyper

10 x 30
10 x 30
10 x 30

Cable crunch

20 x
20 x

Geen idee welk gewicht op de pulley hing, zwaar genoeg iig.

Verder stretches voor lies en hip flexors

Comment:

Block pulls van zondag waren denk ik iets te veel van het goede voor het herstel. Gezien de 3x3x205 vorige week had ik wel verwacht ook 3x3x210 pullen maar CNS/rug nog niet helemaal hersteld denk ik. Overige oefeningen ging wel lekker en volume gemaakt. Dinsdagavond niet kunnen trainen dus vanavond UB.
 
Mooie deadlifts!
 
Repost aangezien door de onderhoudswerkzaamheden aan het forum mijn training van gisteravond is verdwenen.

Gisteravond @ home

MP

15 x 40
5 x 50
2 x 60
1 x 70
1 x 80
f x 90
1 x 85
5 x 60
5 x 60
5 x 60

De 80 ging probleemloos, 90 kwam bijna boven hoofd maar ging daarna hard naar beneden. De 85 was een van de meest epic strans op mp ever voor mij. Zie filmpjes

90 fail:


1x85



Pull up (wide)

6xbw
6xbw
6xbw
6xbw
6xbw


Seated row

10x60
10x70
10x70
10x70

CGBP

10x40
5x60
3x80
6x85
6x85
6x85


Pron cable row to chest

8x50
8x50
8x50
8x50


Fpull (w/ minibands)

3x15

Comment:

Nog 5 kg te gaan om all time evenaring PR te halen maar iig de 85 kg gepresst weer, so far so good. Over aantal weken moet hij er denk ik wel inzitten als m'n CGBP en reguliere bench weer op pijl is. Mis nu nog wat tricep/lockout strength.
 
Even update:

Gisteravond

Squat (beltless)

10 x 20
10 x 40
10 x 60
10 x 80
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 120
5 x 120

RDL

8 x 100
3 x 120 AU!!!!!

Comment:

Gisteravond verrekking/spierscheurtje opgelopen in obliques links onder ribbenkast tijdens RDL. Voel de spier bewegen bij 2e rep, 3e rep weer en een stekende pijn. Halter gelijk neergelegd en gestopt. Pijn ging niet echt weg en kon amper gaan zitten op de bank. Vriendin vetrouwde het niet ook omdat het bij m'n maag/buik zat en daarom huisartsenpost gebeld. Verhaal uitgelegd en moest naar spoedeisende hulp komen om eea te laten controleren. Duurde ongeveer een kwartier voordat ik de auto in kwam, want met elke draai en verdere beweging deed het verschrikkelijk pijn.

Na lange wachtijd bij OLVG - Oost eindelijk aan de beurt. M'n vermoeden werd gelukkig bevestigd en probleem ligt idd aan oppervlakte in de spier. Aangezien ik geen iboprufen/diclofenac in huis had maar met 2 paracetamol op ben ik maar gaan slapen op rechter zij. Gelukkig wel beetje kunnen slapen vanaf 2.00. Vanochtend ziek gemeld op werk en gedurende ochtend/dag werd de pijn al minder. Kan iig weer beetje normaal bewegen en zitten en staan, en wat tillen zoals m'n zoontje bijv. Damn wat gebruik je deze spier met ongeveer alles wat je doet in dagelijks leven!! Als pijn niet veel minder is aan eind van de week dan weer naar dokter maar vermoed dat het genezingsproces wel goed gaat.

Behoorlijk schrikken was dit en heb geen flauw idee hoe dit kon gebeuren met maar 120 kg RDL dus als iemand ervaring/idee heeft hoor ik het graag. Max hierop ligt op 5x160. Geen idee of ik deze week nog uberhaupt iets kan doen qua gewichten maargoed we zien wel....anders deze week een ongeplande 'life deload' :rolleyes:
 
Dat is allemaal wat minder. Moeilijk te zeggen hoe zoiets ontstaat, waarschijnlijk gewoon domme pech of zoiets.
 
Mijn broertje heeft dit ook gehad... Ik zou eerst totale rust nemen, week of 2. Als je echt verslaafd bent aan weights kan je eventueel wat licht machine werk pompen (denk aan chest press machine ofzo) maar beter doe je dit ook niet. Zo snel als het gaat wel beginnen met wandelen en gewoon rustig bewegen. Na die 2 weken rustig beginnen en je buikspieren (rectus abdominus, obliques en transversus) rustig op opwarmen, zonder het echt voor te vermoeien. Denk daarbij aan bijv. de MC Gill big 3 oefeningen of gewoon planks en side planks. Is een vervelend pijntje maar komt goed maat (Y)
 
Dat is allemaal wat minder. Moeilijk te zeggen hoe zoiets ontstaat, waarschijnlijk gewoon domme pech of zoiets.

Ja zou kunnen maar vraag me toch af hoe dit dan te voorkomen in de toekomst. Is het een relatief zwakke plek of is het overbelasting van de afgelopen tijd of opgebouwde vermoeidheid/stress etc..

Mijn broertje heeft dit ook gehad... Ik zou eerst totale rust nemen, week of 2. Als je echt verslaafd bent aan weights kan je eventueel wat licht machine werk pompen (denk aan chest press machine ofzo) maar beter doe je dit ook niet. Zo snel als het gaat wel beginnen met wandelen en gewoon rustig bewegen. Na die 2 weken rustig beginnen en je buikspieren (rectus abdominus, obliques en transversus) rustig op opwarmen, zonder het echt voor te vermoeien. Denk daarbij aan bijv. de MC Gill big 3 oefeningen of gewoon planks en side planks. Is een vervelend pijntje maar komt goed maat (Y)

Thanks voor je reply, idd ben nogal verslaafd aan de weights maar goed dat je dit meldt over de rehab. Niet te veel risico nemen dus. Had je broertje dit ook bij RDL of DL opgelopen of met andere oefening en is hij naar fysio geweest destijds of zelf research gedaan hierna? Zal de Mc Gill oefeningen ff gaan googlen :thumbup:
 
Nee met judo, maar is een vergelijkbare blessure denk ik... Als je per se wil trainen, doe wat machines voor ub en eventueel wat leg extentions ofzo maar niks waarbij je romp moet bewegen!
 
Vervelend neef. Ik heb ook rustweek al is het eigen keuze dus samen even rustweek pakken. We hebben hard genoeg gebuffeld afgelopen tijd.
 
Echt fucked up om te lezen man... :( Ik zou gewoon echt even 2 weken laid back doen, je gaat je gains heus niet zo snel verliezen... In ieder geval veel sterkte met het herstel!
 
Vervelend neef. Ik heb ook rustweek al is het eigen keuze dus samen even rustweek pakken. We hebben hard genoeg gebuffeld afgelopen tijd.

Hebben we zeker, maar het blijft moeilijk langer dan een week rust houden :).

Echt fucked up om te lezen man... :( Ik zou gewoon echt even 2 weken laid back doen, je gaat je gains heus niet zo snel verliezen... In ieder geval veel sterkte met het herstel!

Thanks man!

Reload UB @ home

Opwarmen: lichte db presses, face pulls, trx rows, tricep ext, endo rotaties, planks en side plank (op knieen)

Normale routine die ik altijd doe maar nu met planks er bij voor rehab. Geen pijn met de planks

MP

10 x 20
10 x 30
10 x 40
8 x 50
8 x 50
8 x 50
8 x 50

Lat pull down (front)

12 x 50
12 x 50
12 x 50
12 x 50

TRX row

12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Bench press

10 x 20
10 x 40
10 x 60
10 x 70
10 x 70
10 x 70

TRX pronated row

12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Face pulls w/ minibands

3 x 15

Comment:

Herstel gaat goede kant op. In dagelijks leven bijna geen last meer van de blessure. Rust periode kwam goed uit, prive druk en zoontje was jarig dit weekend en komt bij ons altijd veel bij kijken qua organisatie. Ook flink gegeten en genoten van whiskey en wat Corona's :D. Had verwacht dat mn metabolisme wel zou droppen maar integendeel. UB heeft 12 dagen rust gehad en ik moest gewoon even kijken wat er weer kon qua belasting. Deload weights natuurlijk vandaag en geen pullup en seated rows. Training ging boven verwachting. Enige waar ik nog licht wat voelde was bij het laten zakken bij de TRX row bij start oefening, rows zelf niet. Verder het unracken bij de bench iets last kort maar het pressen zelf geen probleem. Rustig opbouwen weer en niks forceren. Blij dat ik weer wat kon doen iig. Morgen naar RPB en zelfde aanpak, rustig kijken wat wel en niet gaat. Geen squat en deads maar een lichte sled pull en wat assistance oefeningen zoals reverse hypers en sissy sq en wat core rehab bijv.
 
Nou, ook lekker lopen zuipen dus dit weekend. Kan ook niet anders met die hitte natuurlijk... :D

Wel mooi dat het allemaal weer beter gaat!
 
Vanavond @ RPB

Sled pull (binnen)

60m x 85
60m x 100
60m x 110
60m x 120
60m x 130
60m x 130

Sissy sq/roman chair

12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw


Planks

3 x ?

Verder wat stretches voor hip flexors en lies

Comment:

Kan dit niet echt een training noemen want nog niet veel kunnen doen met LB, squat en dl wist ik maar hyper extensions, GHR en reverse hyper gaven last dus niet gedaan. Sled pulling ging pijnloos en kon gewoon zwaar. In ieder geval kon ik zo wat load op de quads zetten, beter dan helemaal niks. Sled pulling is voor mij wel de oefening van het jaar: The ultimate fallback lower body compound. Dus houden we het daar maar op totdat de blessure helemaal weg is.
 
  • Like
Waarderingen: BJV
Fijn dat sled pull wel blijft gaan. De massabouwer!
 
Fijn dat sled pull wel blijft gaan. De massabouwer!

Yeah Buddy!

Vanavond @ Vondel Gym - Oost

Sled pull

40m x 100
40m x 125
40m x 150
40m x 175
40m x 200
40m x 200
40m x 200
40m x 200
40m x 200

5x40mx200 = VPR

Bench from pins

10 x 20
8 x 40
5 x 60
3 x 70
5 x 80
5 x 90
5 x 90
5 x 90
15 x 60 (zonder pins)

Best zwaar nog zo met 90..

Lat pull down (front)

12 x 52
10 x 59
8 x 66
10 x 59

66 iets last, dus laatste set 1 pinnetje terug.

Swiss bar strict press

10 x 23
8 x 43
8 x 43
8 x 43

Nieuwe swiss bar daar, even geprobeerd. 23 kg leeg.

Ring rows

12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Hyper extension (45 grd)

12 x
12 x
12 x

Deze ging pijnloos in tegenstelling tot horizontale woensdag.

GHR

6 x
8 x
8 x
8 x

Even geprobeerd, ging gelukkig ook weer.

Comment:

Al weer iets meer kunnen doen qua LB. Veel volume gemaakt op de sled pull want moet toch overload creëren op de quads , lower back en glutues. Lekker getraind en lekker rustig in de gym daar. Sled pulls always bring fun when the obliques can't have none..

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Pffff wat een volume op de sled pull zeg... Dat zal toch wel gepaard zijn gegaan met een niet te versmaden pomp.
 
Pffff wat een volume op de sled pull zeg... Dat zal toch wel gepaard zijn gegaan met een niet te versmaden pomp.

Zieke pomp inderdaad, maar die heb je soms al na de eerste run :D. Volume is wel nodig aangezien ik nog niet veel kan doen voor de quads.

Vandaag @ home

MP

15 x 20
5 x 40
5 x 50
3 x 60
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65

Wat zwaarder dan vorige week, geen last van core/oblique. So far so good

Chaos MP

10 x 36
10 x 41
10 x 41

Lat pull down (hammer grip 60 cm)

12 x 50
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60

Pull ups kunnen nu niet dus lang leve m'n Barbarian wall pulley. 60 is wel de grens qua pijn, maar was zwaar genoeg ook.

Band rows (2x paars + fat gripz)

12 x
12 x
12 x
12 x

1 sec isometric hold on top. Lats on fire..

666 press (swiss bar)

Opwarm setje 15 x 40

6 x 50, 6 x 50, 6 x 50
6 x 60, 6 x 60, 6 x 60
6 x 70, 6 x 70, 6 x 70

Reps for Jesus....viel tegen.


Face pulls (w/ minibands)

15 x
15 x
15 x

Comment:

Lekkere pomp training in de sweaty attic waar het 30 graden was met raam open.
 
Back
Naar boven