AndroidHealthClinic

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ok, nog een traininkje dan. Ik kon merken dat mijn voeding onder de maat is maar woog gelukkig nog wel tegen de 79kg...

Planning: Borst
Praktijk: ietsjes anders :(

Cable cross om op te warmen
8x10kg per kant

Benchpress
8x60kg
3x80kg
5x90kg (laatste 2 met best flinke spothulp :( )
3x90kg (laatste meer spot dan ikzelf) + 3x80kg
5x80kg (met moeite)

Ik voelde op dit moment al wat pijn in mijn linker elleboog (aanhechting tricep) maar besloot een setje incl. DB press te proberen

Incline DB press
5x30kg

Voelde tijdens de set goed maar daarna toch meer last dan ervoor dus kapte ik de borsttraining af. Tijd om mijn tegenvallende benentraining van vrijdag goed te maken :fire:

Squat (full)
8x60kg
5x80kg
2x100kg
1x120kg (evenaring PR terwijl ik me de hele training zwak voelde :woot: )
1x130kg FAIL
Direct erna zonder rust: 5x100kg om het af te maken
Na 30sec rust nog 8x80kg met moeite

Na <1min rust:
Walking DB lunges
12 stappen 2x28kg (30-50sec rust)
12 stappen 2x28kg (1,5min rust)
12 stappen 2x28kg (28kg lunges = PR :D )

Na 30 sec rust:
Leg extensions
5x80kg (30sec rust)
5x90kg

Calf presses
8x170kg
6x170kg

Als allerlaatste nog een (super)setje cable cross
5x15kg + 8x12,5kg per kant

Al met al redelijk tevreden maar oefeningen waarbij ik mijn triceps moet gebruiken sla ik een weekje over.
Rugtraining verplaats ik van morgen naar woensdag aangezien vandaag vrij pittig was met mijn benen erbij. Vrijdag wordt benen + beetje schouders (voornamelijk raises ivm triceps)

Laatst bewerkt:
Aardig getraind kerel ... idd even opletten met je triceps/presses

Thnx en triceps ga ik deze week compleet ontlasten, geen zin in een peesblessure :x

Ik merk gewoon dat mijn eten minder goed is dan een tijdje terug, wanneer dit weer in orde is denk ik dat de kilo's er blessurevrij aan vliegen :D

Zojuist een fancy-pancy blender besteld, morgen in huis :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Picje geschoten in de sportschool na rugtraining:

V-shapeje.JPG

Mooie training man :bow:

mooi droog gab ;)

Droog valt reuze mee (bijna 13%) maar dacht laat ik maar het goede voorbeeld geven ;)

Training hoogtepuntje van daarnet was na opwarmen pendlay rows:
5x90kg
5x90kg
10x80kg

3x5-8 superwide chins, erg strict

Lat pulldowns
5x90kg
5x90kg minder strikt maar nog wel de dubbele beweging
9x80kg
Max 30 sec tussen bovenstaande sets pulldowns.

Droog valt reuze mee (bijna 13%) maar dacht laat ik maar het goede voorbeeld geven ;)

Training hoogtepuntje van daarnet was na opwarmen pendlay rows:
5x90kg
5x90kg
10x80kg

3x5-8 superwide chins, erg strict

Lat pulldowns
5x90kg
5x90kg minder strikt maar nog wel de dubbele beweging
9x80kg
Max 30 sec tussen bovenstaande sets pulldowns.

Sja, die kon ik verwachten, inkoppertje haha...

Lekker getraind gozahh

Sja, die kon ik verwachten, inkoppertje haha...

Lekker getraind gozahh
Iemand moet het doen he :rolleyes:

Mijn training ziet er karig uit zo zonder de opwarmsets en tussendoor oefeningetjes :x
De T-bar rows heb ik nog maar een keer geprobeerd gisteren maar voelde die meer in mijn onder dan bovenrug :rolleyes:
Die zijn dus direct eruit gegaan ;)
20kg stang + iets van 75-85kg aan platen icm V-grip.

Seated cable rows kan ik ook niet echt meer doen aangezien de pully waar ik die doe maar tot 50kg gaat waar ik tot 80kg aan dumbbells op weet te proppen (totaalgewicht oefening is dan 90kg ivm katrol) wat niet meer genoeg is.
Gisteren pleurde nog een 30kg dumbbell tussen de 2 stapels platen ook dus denk dat ik maar weer de V-grip op de lat pull hang...
Uit pure wanhoop ben ik nog op zo een row-machine gaan zitten aangezien de lat pull gisteravond permanent bezet was :x
Maximaal 77,5kg waarbij het kussentje dat op mijn plexus drukt en het gebrek aan gevraagde inspanning de reden was dat ik er maar mee kapte :roflol:

Misschien dat het door mijn momenteel niet ideale voeding maar ik heb het idee dat de 5 reps gewichten een stuk eerder voor pijntjes zorgen waar ik niet op zit te wachten.
Ik wil hierom overgaan op 6-8 reps waarbij het halen van de 8 reps (stricte uitvoering) betekend dat ik het gewicht verhoog. Dit bekijk ik set voor set en zal er in de praktijk voor zorgen dat ik zowel 5 als 8 rep sets zal doen en meer zoals Jaap zal afbouwen in gewicht per set.
Daarnaast wil ik mijn rusttijd tussen de sets terugbrengen naar maximaal 1 minuut om eerder klaar te zijn en/of meer (werk)sets in de training te proppen.

Creatine zal ik ook even niet doen denk ik om 2 redenen:
1) pot is praktisch op
2) heb zonder creatine ook PR's gezet (100kg drukken, 120kg squat)
Ik vraag me dan ook af of de iets hogere gewichten die je met creatine kan pakken meer groei zullen veroorzaken dan dezelfde inspanning met lagere gewichten zonder creatine.

Verder denk ik een topic te gaan openen over het verkrijgen van spierkwaliteit en wat de beste aanpak is: eerst al je massa opbouwen en dan shapen of tussendoor shapen.
How to shapen etc.

100kg press en 120kg squat zijn IMO wel wat uit verhouding..

100kg press en 120kg squat zijn IMO wel wat uit verhouding..
Working on it ;)
Heb juist het idee dat ik voor mijn benen keihard train, lunges doe ik volgens mij vrij zwaar (2x28kg DB's) maar speciaal voor jou zal ik morgen de 130kg nog een keer proberen maar sowieso de 125kg squatten.
Kloppen jouw stats eigenlijk nog in je signature want jij doet dan maar 10x100kg squats terwijl ik laatst vermoeid er 8 uitgooide ???

Blender is vanmiddag binnengekomen dus zometeen weer ff melk inslaan en bullukeuhhhh!! :brew:

Weegschaal gaf 80,1kg aan dus 79,5kg zonder kleren, exact het gewicht als toen ik stopte met creatine maar nu dus zonder overtollig vocht :D

Enieweej, schoudertraining:

i.v.m. de (lichte) elleboogblessure heb ik alle presses vermeden dus voornamelijk raises gedaan.
Alles zo strict mogelijk en redelijk rustig uitgevoerd met zo een 30sec. tussen de setjes en een kleine minuut tussen de oefeningen. Voor zover mijn excuus voor de lage gewichten :o

Eerst wat shoulder dislocations met een elastiek gedaan, wat soepel worden en lichtjes opwarmen.

Barbell front raises
10x18kg
7x20,5kg
6x18kg

Single arm cable side raises (soort reverse flies met katrol op onderste stand iig)
8x5kg
7x5kg
6x4kg

Side raises (arm op 90graden)
8x14kg
7x12kg
6x10kg

Wide grip upright BB rows
10x18kg
8x28kg
4x38kg + 4x33kg
6x33kg

Shoulder flies (staand, flies in het verticale vlak tot in DB-press eindhouding)
8x14kg
8x12kg
8x10kg

(Halve) Lat pulldown (eerste deel van de oefening volgens dit filmpje: http://www.youtube.com/user/vicsnatural#p/search/3/eovBJK7UAxk )
10x80kg
8x90kg
6x100kg
Note: sets eindigden door grip fail maar voelt het geweldig op de plek waar het hoort dus dit ga ik vaker doen!

V-pulldown (achterover hangend)
8x80kg
6x90kg
5x90kg

Conclusie:
Lage gewichten maar toch hoge intensiteit (mede door korte rust en proberen de 8 reps te halen per set) en geen last van mijn elleboog gehad. De spiegel gaf me na afloop een complimentje :D
V-pulldown gedaan aan het einde omdat die gisteren steeds bezet was.

Alleen 1 probleempje:
Morgen benen flink aanpakken maar zondag heb ik een (snelle) motorrit dus dat wordt afzien wil ik een beetje soepel bewegen op dat ding :x
Ach ja... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Weegschaal gaf 80,1kg aan dus 79,5kg zonder kleren, exact het gewicht als toen ik stopte met creatine maar nu dus zonder overtollig vocht :D

Mooi man :thumbs:

Heb je mazzel dat je ook je blender kreeg. Kreeg gister iemand in de winkel terug, die had via internet een staafmixer besteld maar die kreeg een AKAI draaitafel toegestuurd :roflol:

Ik zie het al helemaal gebeuren, wilt u even tekenen? :roflol:

Working on it ;)
Heb juist het idee dat ik voor mijn benen keihard train, lunges doe ik volgens mij vrij zwaar (2x28kg DB's) maar speciaal voor jou zal ik morgen de 130kg nog een keer proberen maar sowieso de 125kg squatten.
Kloppen jouw stats eigenlijk nog in je signature want jij doet dan maar 10x100kg squats terwijl ik laatst vermoeid er 8 uitgooide ???
Die 125-130 zit er zeker in! Mijn fullsquat zal vast hoger liggen dan die 10x100kg, maar doe ze momenteel niet!:D

Die 125-130 zit er zeker in! Mijn fullsquat zal vast hoger liggen dan die 10x100kg, maar doe ze momenteel niet!:D
Enige squats die ik doe zijn fullsquats dus ik zou het andersom weer niet weten :D

Is ook meteen de reden dat ik af en toe tot fail ga want dat laatste stukje is meteen zoveel zwaarder dan het eerste deel :x
Lang leve de spotters op het squatrek :p

Vanavond een lichte benentraining gedaan:

Squat
10x20kg
8x60kg
2x100kg (voelde me nogal slapjes dus had er al weinig vertrouwen in)
1x130kg FAIL :( Was dus echt slapjes, merkte het aan de beweging.
Op dit moment dacht ik erover te stoppen en maandag overnieuw te beginnen maar bleef nog even om mijn trainingsmaat te coachen (die is sinds kort fanatiek met me aan het meetrainen).
Na een setje squats van hem kon ik het niet laten en ging maar verder:

5x90kg
20x70kg
20x60kg
5x90kg (hierna aardig lang uitpuffen zoals je begrijpt :p
(ik heb sinds de eerste 20 repper hoofdpijn in mijn achterhoofd, denk door mijn schoudertraining van gisteren)

Leg extension (superstrict en erg gecontroleerd terug)
10x70kg
10x70kg
12x70kg (was na iets langer rust dan tussen de vorige sets omdat ik de instructeur hielp spotten met zijn dropset die met 6x140kg begon :eek: )

Oja, voordat de vraag komt:
Omdat het kan! :fire:

Lees dit topic ook even door aub :(
http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/beginnende-blessure-tricep-aanhechting-elleboog-240998/

Ondanks de fail behoorlijk gesquat!

Thnx marvin maar op een goede dag zit er zoveel meer in dat weet ik zeker en de beloofde pr die niet lukte is natuurlijk k een dikke bummer!

Vandaag werken (begeleiden kinderen) waaronder zwemmen dus kan ff baantjes trekken :D

Idd behoorlijk gesquat. Verder k*t van die triceps aanhechting, ik heb er ook al last van :S Vervelend.

Succes/veel plezier vandaag!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven