XXL Nutrition

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Sterke deadlift, 160kg moet er binnenkort wel inzitten!

Die chins superlangzaam is slopend he! Had vandaag mn widegrip pull-ups zo langzaam mogelijk gedaan voor het negatieve gedeelte, kon niet meer :roflol:

Ontzettend brute pulldowns trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
Sterke deadlift, 160kg moet er binnenkort wel inzitten!
Ik doe deadlift praktisch nooit dus was er idd wel blij mee, evenaring vorig PR :D
Ik wil alleen wel sets van 5 houden omdat dit meestal toch een betere techniek mogelijk maakt. Zie ze dus meer als ondersteuning voor mijn pendlay rows en pulldowns :p
Die chins superlangzaam is slopend he! Had vandaag mn widegrip pull-ups zo langzaam mogelijk gedaan voor het negatieve gedeelte, kon niet meer :roflol:

Ontzettend brute pulldowns trouwens.
Was zelf al verbaasd dat ik er 4 kon, ook het positieve deel deed ik superlangzaam (3 sec op, 3 sec neer en nog 3 sec hangen tussen reps).

Pulldowns kan ik stukken beter (deze keer waren niet zo netjes als ik zou willen) maar mijn vingers waren echt de beperkende factor :o

Straps? :P

Het was geen gripverlies kwestie maar echt pijn van de drukkende kracht op mijn vingerkootjes. Normaal heb ik hier geen enkele last van met rugtraining, hooguit aan het einde van een lat pulldown set maar beperkt me verder niet. Dit keer dus wel door de deadlifts in het begin.
Ach, leermomentje zullen we maar zeggen ;)

Oja, los daarvan haat ik straps :D

K*t is dat als je handen dan niet mee willen werken. Zou maar zo door DL's komen in begin ja... toch aardig wat gewicht dat je oppakt, netjes hoor na een tijdje geen DL's te hebben gedaan!

En nog bedankt voor je uitleg omtrent je training van nu ;)

Denk het ook ja, dan maar weer in het vervolg een zieke benendag erin gooien met squats, deadlift, lunges, leg extensions, kuiten en ham raises.

Lekker wakker worden:

K*t is dat als je handen dan niet mee willen werken. Zou maar zo door DL's komen in begin ja... toch aardig wat gewicht dat je oppakt, netjes hoor na een tijdje geen DL's te hebben gedaan!

En nog bedankt voor je uitleg omtrent je training van nu ;)

Goed punt hiero.

Je kan alsnog deadliften met straps om je vingers te sparen voor de pulldowns?

Liever op benendag ;)

Ik zoek een meer powerlift gericht schema om een tijdje te proberen. Mijn lichaam reageert goed op low reps en zware gewichten optillen is stoer, stoer zijn is leuk :D

Ik wil 3 a 4 dagen per week trainen waarbij ik niet wekenlang achter elkaar dezelfde reprange wil doen dus niet alleen maar 5reps/set bijvoorbeeld.

Iemand een leuke suggestie van bijv. een kant en klaar schema?
Heb wel wat zitten zoeken maar kon weinig vinden wat me interessant leek.

Laatst bewerkt:
Mss 5/3/1 wendler. Hoor daar goeie verhalen over, ga dat denk dit jaar ook nog wel proberen

Hey hoe gaat 't bij jou met de aanhechting van je triceps? Is dat onderhand alweer over?

Zie namelijk dat je trainingen nog best hard gaan :)

Is WSB niet iets voor jou? Corpaul raadde mij dat aan in m'n log, leek mij wel een interessant programma.. Is niet echt powerlifting maar goed wel kracht gecombineerd met spiergroei.

Mss 5/3/1 wendler. Hoor daar goeie verhalen over, ga dat denk dit jaar ook nog wel proberen
Hier ben ik idd even mee bezig gegaan:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f114/schema-opzethulp-gevraagd-wendler-basis-242473/
Hey hoe gaat 't bij jou met de aanhechting van je triceps? Is dat onderhand alweer over?

Zie namelijk dat je trainingen nog best hard gaan :)

Is WSB niet iets voor jou? Corpaul raadde mij dat aan in m'n log, leek mij wel een interessant programma.. Is niet echt powerlifting maar goed wel kracht gecombineerd met spiergroei.
WSB? Zal ik even op moeten zoeken want ik ken het niet.
Zoals ik hierboven al postte ga ik wat kijken richting Wendler, dat eerst maar eens opzetten :)

Schema'tje opgesteld zodat ik weet wat mijn 5/3/1 lifts worden:

Elke training komen er nog 2 a 3 ondersteuningsoefeningen bij die niet per se dezelfde spiergroepen aanspreken als de basislift.

Mijn doel is dat de trainingen ongeveer 45mins in beslag nemen, stukje korter dan momenteel dus.

Bijlagen

Is het nodig mijn log direct naar de PL sectie te schuiven? :P

Ja direct ;) haha
Zou het ff aankijken hoe je erbij voelt....maar als je al zeker weet meer richting PL te gaan...dan kan je net zo goed opnieuw beginnen..de mensen die je log volgen, volgen toch wel :p.

Je gaat nu dus volgens Wendler principe trainen, ben benieuwd :D!
Ik lees ook mee in het logje van Robke en die is daar nu ook al een tijdje mee bezig en gaat erg goed! Suc6 iig ;)

Hehe :p

Wist niet dat robke volgens wendler traint maar klinkt wel erg logisch gezien de procentjes die hij noemt in zijn log.
Mijn doel ligt een beetje tussen PL en BB in oftewel een goed fysiek en relatief sterk :D

Succes met wendler :thumb:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven