MuscleMeat

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Thnx Jen, idd een soort van deload maar alles op halve kracht doen vind ik erg gay :p

Flinke bench dude! Erg netjes. Door die Wendler gekomen dat je die kracht gegained hebt, of?

Flinke bench dude! Erg netjes. Door die Wendler gekomen dat je die kracht gegained hebt, of?
Geen idee, het was niet zo dat ik stilstond qua progressie dus kan het niet zeggen. Ik verwacht meer vooruit te gaan bij mijn aanstaande 3x5, verwacht met mijn grote compounds in 5 weken zo een 7,5 tot 10kg vooruit te gaan op mijn 5RM.

Vanwaar 3x5 en niet 5x5? Ik heb de afgelopen maand 5x5 gegaan, ben overal 10-20kg omhoog gegaan.

Vanwaar 3x5 en niet 5x5? Ik heb de afgelopen maand 5x5 gegaan, ben overal 10-20kg omhoog gegaan.
Ik doe de 3 sets met gelijk gewicht en dat haal ik meestal maar net. Daarnaast vind ik het te lang duren gezien ik nog 2 of 3 oefeningen pak en redelijk wat rust tussen de sets.

Even mijn medium-training (sort of deload) van gisteren posten:

Gewicht voor avondeten: 79,5kg
Trainingstijd: 35-40 minuten

Squat (voeten parallel en diepte niet lager dan parallel voor meer aanspreken quads)
10x20kg
6x60kg
10x100kg
10x100kg

Leg press
10x150kg
10x150kg

Leg extensions
10x75kg (snel heen, momentje vasthouden, rustig terug)

Pendlay rows (weinig zin in)
10x60kg
5x80kg (ver onder de maat dus)

Arnold press (gewicht per db)
10x20kg
8x26kg

Shoulder press (bankje op 75 graden)
9x26kg

Misschien doe ik nog 1 training deze week, niet meer iig. Volgende week weer knallen!

Lekkere training, zenuwepees ;)

Voeten parallel? Bedoel je dan de tenen gewoon naar voren? En meer smalle stance?

Lekkere training, zenuwepees ;)
Thnx posert :clown:
Voeten parallel? Bedoel je dan de tenen gewoon naar voren? En meer smalle stance?
Jep dat dus ;)
2e setje een tikje breder gaan staan (nog steeds veel minder dan normaal) omdat ik wel voelde dat deze stance wat meer druk op de knieen geeft.

Mijn aankomende schema is bijna gelijk aan de beginpost met als aanpassing dat alleen de eerste oefening 3x5 is (elke week +2,5kg) en de oefeningen daarna 3x6-10 zullen zijn waarbij ik het gewicht aanpas om binnen die reprange te blijven.
Het idee is de training beginnen met op kracht trainen en hierna op hypertrophy/pump en spierconditie te focussen.
Cardio ga ik nog steeds niet aan beginnen.

Eten zal ik wat stricter gaan doen waarbij ik voornamelijk doel op: meer
Minimaal 1 havermout/melk/fruit/whey shake van rond de 1000kcal (ontbijt) en elke avond een bak kwark, op het moment schieten beide dingen er wat bij in.
Verder eet ik liever junk (als in vet/snack) eten dan niets als dat de enige 2 opties zijn.
Ben bang dat mijn herstel erbij in zal schieten als ik niet genoeg eet gezien het een vrij zwaar schema is waar ik aan begin.

Mijn schema vanaf volgende week:

Ma.
Benchpress 3x5 (elke week +2,5kg)
Incl. DB press 3x6-10
Cable cross/flies 3x6-10
Dips 2x fail
Buik 3x6-10
totaal 14 sets

Di.
Pendlay rows 3x5 (elke week +2,5kg)
Power cleans 3x5
Lat pulldown 2x6-10
V-pulldown 2x6-10
Chinups wide 3xfail
Triceps 3x6-10
totaal 16 sets

Do.
Military press 3x5 (elke week +2,5kg)
Push Press 1x6-10
Arnold/shoulder press 3x6-10
Side raises 2x6-10
Facepulls 3x6-10
Biceps 3x6-10
totaal 15 sets

Vr.
Squats 3x5 (elke week +2,5kg)
Squats high-rep 2x8-16
Deadlift 2x6-10
Lunges 3x6-10
Leg extensions 1-2x6-10
Calf presses 4xfail
totaal 15-16 sets

Mocht het volume te hoog blijken kan ik enkele oefeningen om de week doen.

Laatst bewerkt:
Squatten en deadliften op dezelfde dag, je moet er maar zin in hebben :p

Squatten en deadliften op dezelfde dag, je moet er maar zin in hebben :p
Eitje (vaker gedaan) en daarnaast de enige dag dat het in mijn schema past zonder andere oefeningen te hinderen. Heb daarna toch een weekend om bij te komen maar hopelijk ben ik dan op zondags weer in orde want dat is vaak motorritjes-dag :D

Oja, elke training probeer ik in een uurtje te proppen dus zal een hoge gemiddelde hartslag betekenen...

Thnx Jen, idd een soort van deload maar alles op halve kracht doen vind ik erg gay :p

hahahaha kan ik begrijpen :o, zelf kan ik het ook niet laten om niet zwaar te trainen dan een laag intensiteit en hoger volume. Al probeer ik het wel meer toe te passen.. kracht blijven trainen, maar daarnaast (andere dagen eventueel) ook meer spierconditie.

Lekkere training gisteren!
Die 1 set leg extension zou je ook wel gevoeld hebben met elke keer ff zo'n pauze daar boven in :D.

Suc6 met je nieuwe schema, ben benieuwd hoe het gaat verlopen :)
Enne kom op he :whip:, goede voeding is naast trainen/rust ook zo belangrijk ;)... gewoon eten die havermoutwheyshake van je en s'avonds...geen kwark :eek:, dat schiet er bij in :rolleyes:? Nou geef anders maar hier die kwark :eyebrow:

hahahaha kan ik begrijpen :o, zelf kan ik het ook niet laten om niet zwaar te trainen dan een laag intensiteit en hoger volume. Al probeer ik het wel meer toe te passen.. kracht blijven trainen, maar daarnaast (andere dagen eventueel) ook meer spierconditie.

Lekkere training gisteren!
Die 1 set leg extension zou je ook wel gevoeld hebben met elke keer ff zo'n pauze daar boven in :D.

Suc6 met je nieuwe schema, ben benieuwd hoe het gaat verlopen :)
Enne kom op he :whip:, goede voeding is naast trainen/rust ook zo belangrijk ;)... gewoon eten die havermoutwheyshake van je en s'avonds...geen kwark :eek:, dat schiet er bij in :rolleyes:? Nou geef anders maar hier die kwark :eyebrow:

Nee nee Jen, Alle kwark gaat natuurlijk naar de Kwark Meister :) heheh

---------- Toegevoegd om 07:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:39 ----------

BT, zoals besproken op MSN, prima schema, alleen zou ik voor biceps en triceps ff paar extra oefeningen erin doen. Je hebt de kracht in je armen nodig om op de compounds op rug en borst lekker te kunnen knallen.

Nee nee Jen, Alle kwark gaat natuurlijk naar de Kwark Meister :) heheh

---------- Toegevoegd om 07:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:39 ----------

BT, zoals besproken op MSN, prima schema, alleen zou ik voor biceps en triceps ff paar extra oefeningen erin doen. Je hebt de kracht in je armen nodig om op de compounds op rug en borst lekker te kunnen knallen.
Maar ik houd totaal niet van arm isolatiewerk en 3 setjes is al bijna 3 setjes meer dan ik normaal doe :p
Ik ga eerst even kijken hoe dit loopt, mocht ik tijd over vinden kan ik nog wel een setje extra curlen ofzo :P

Armen isoleren is k*t :( And besides, ik heb het idee dat armen helemaal niet zo veel isolatie nodig hebben.

Mijn gewicht is nu in de morgen bijna 80kg dus gaat redelijk de goede kant op. Morgen er weer tegenaan, ben benieuwd.

Volgorde verander ik ff:

Maandag borst,
dinsdag benen+deadlift,
donderdag schouders
vrijdag rug.

Week 1:
Borst en beetje buik

Gewicht: 79,5kg
Tijd: uurtje

Warmup (bench):
10x20kg
6x40kg
5x60kg
1x80kg

Benchpress 3x5
5x85kg
5x85kg
5x85kg

Incline DB press
10x30kg
10x30kg
9x30kg
Helaas gaan de normale DB's niet tot hoger en zal ik met van die dunne k*tstangetjes zelf moeten gaan bouwen...

Cable cross
10x15kg
6x17,5kg

Dips
10xBW+20kg
5xBW+20kg en direct hierna
10xBW

Buik eigen variant
1 setje recht
1 setje schuin

Damn, brute dips!

Ik was trots op 5xbw+20kg, maak jij er even 10 reps van :o

Damn, brute dips!

Ik was trots op 5xbw+20kg, maak jij er even 10 reps van :o
Terwijl ik het juist minder vond gaan vandaag haha
Heb eens 8xBW+40kg gedaan om te kijken of het lukte maar kreeg toen wat last van mijn schouders bij het afstappen.

Split voelde iig wel weer lekker vertrouwd. Bench was wat onwennig vandaag maar kan komen omdat ik het meer dan een week niet gedaan had.
Morgen benenwerk op de planning:
Squat 3x5
Squat 1xhighreps
deadlift 2x6-10
walking lunges 3xzaallengte
kuiten 4xfail
evt leg extensions

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven