MuscleMeat

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Slechte borsttraining

Gewicht 78,4kg (voor avondeten)

Incline DB press
6x18kg
6x24kg
4x37kg (kreeg ze de eerste rep amper omhoog, derde poging lukte pas)
3x34kg (WTF is er met mijn kracht gebeurd ??? )
7x30kg (ok, duidelijk een k*tdag)
4x30kg (need to say more? :( )
Viel me op dat vanaf het begin af aan de rechterkant al niet lekker meedeed.

Cable cross
8x15kg
8x15kg

Dips
12xBW (voelde niet helemaal lekker in mijn rechterschouder hierna dus ben gestopt)

Lat pulldown (onder het motto: dan maar een andere spiergroep aanpakken)
6x50kg
10x80kg
6x90kg (laat maar zitten, vandaag word hem niet)

Even minder dus, ga vanaf aankomende week bezig met mijn 'oude' schema dat ik iets heb aangepast:

Ma. (13 sets)
Benchpress 3x5
Incl. DB press 3x6-8
Cable cross/flies 2x6-10
Dips 2x6-10
Biceps 3x8-12

Di. (15 sets)
Squats 3x5
Squats high-rep 2x8-16
Stiff legged / Rom. DL 2x6-10
Lunges 2x6-10
Leg extensions 2x6-10
Calf presses 4x8-12

Do. (14 sets)
Military press 3x5
Arnold press 2x6-8
Shoulder press 2x6-10
Upright rows 2x6-10
Side raises 2x6-10
Facepulls 3x6-10

Vr. (15 sets)
Pendlay rows 3x5
Power cleans 3x5
Lat pulldown 2x6-10
V-pulldown 2x6-10
Deadlift 2x6-10
Triceps 3x8-12

Bijlagen

Aangezien ik in mijn nieuwe schema weer wil gaan banken en military press-en vroeg ik me af of jullie opwarmtips hebben voor mijn ellebogen?

Dit artikel 'eventjes' zitten lezen: http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html

Was er al een tijdje over aan het denken omdat ik het interessant vind en heb zojuist besloten vanaf aankomende week te beginnen met IF (c.a. 16uur per dag vasten en 8uur eten, iets boven mijn energiebehoefte)
Want: hongergevoel kan ik goed mee omgaan en ben een belabberde ontbijter. Iets droger komen te staan terwijl ik rustig aan aankom zie ik wel zitten, bulk/cut afwisselen zie ik niet zo zitten.

Borst

Gewicht op bijna lege maag (ivm IF alleen een shake als pre-WO): 79kg

Warmup (BP)
10x30kg
7x50kg
7x70kg

Benchpress 3x5
5x85kg
5x85kg
5x85kg
Was de eerste week dus wilde een gewicht pakken wat ik zeker 3 sets zou halen. Elke volgende week 2,5kg erbij tot ik het duidelijk niet meer haal.

Incline DB press 3x6-8
5x34,5kg (rechter schouder gaf op terwijl links nog zat reps door kon :mad: )
8x30kg (zelfde verhaal)
5x28kg (same... dus ik naar een medewerker die even wilde kijken tijdens de oefening dus een extra setje gedaan)
5x30kg
Tip van de aanwezige fysio na kort gesprekje: afspraak maken om ernaar te laten kijken. Het is iig mijn voorste schouderkop had ik al snel door (alleen echte last bij incline presses, iets minder bij shoulder presses) en hopelijk niets ernstigs. Heb het idee dat ik er iig vroeg bij ben :)

Cable cross 2x6-10
overgeslagen ivm schouder

Dips 2x6-10
10xBW
10xBW (expres geen belt met extra gewicht gebruikt ivm belasting schouder)

Biceps 3x8-12
12x28kg (EZ-curl)
10x33kg (EZ-curl)
10x30,5kg (EZ-curl)

Ivm mijn schouder heb ik besloten deze week rust te nemen in afwachting tot wat de fysio zal zeggen. Volgende week ben ik een midweekje weg dus zal ik ook rust nemen dus daarna kan ik hopelijk 'echt' beginnen met mijn schema.

Succes met IF man, zou niks voor mij zijn :P Ben een grote eter, maar niet een lange niet-eter! Ik zit ook met mn schouder ff, hoop dat t snel wegtrekt. Klein pijntje in mn middelste deel van mn linker schouder.

Benen en bovenkant rug/achterkant schouders

Gewicht: 78,5kg
Tijd: uurtje
Wilde toch even trainen :D

Fullsquats bar tot net niet op de spotters, ver onder par dus
15xBW
10x20kg
8x60kg
8x80kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
8x80kg
8x80kg

Pendlay Rows
10x20kg
10x60kg
6x80kg (tot hier bankdruk brede grip)
6x80kg
6x80kg (laatste 2 sets iets smaller gepakt, had gelijk meer kracht en betere techniek)

Facepulls (warmup waren aardig wat dislocations)
8x30kg
10x50kg
10x50kg
10x45kg

Achteraf in de spiegel waren mijn lats breder dan in tijden, ben blij dat ik pendlay rows als basis rugoefening in mijn schema heb gezet. Daarnaast moet ik weer naar de 3x5x90kg ermee, massieve rug FTW :p

Morgenochtend fysio, ik post wel wat de uitslag hiervan is.

Laatst bewerkt:
Vanmorgen bij de fysio geweest en deze ging er vanuit dat het een (lichte) irritatie van de pees/bindweefsel is.
Ultrasoon behandeling gehad (geweldig apparaat is dat!) en het advies was geen volledige rust maar even met wat minder gewicht die voorste schouderkop belasten en goed blijven rekken.
Dinsdag nog even terugkomen om o.a. te vertellen hoe het trainen ging.

Fullbody

Training bij een vriend thuis met voor het eerst ooit een Pre-WO (beta-alanine, citrulline, BCAA's white flood oid, klein schepje anadraulic pump en xtend). Het begon na opwarmen wat te tintelen over mijn huid, beetje apart maar het zal wel.

Fullsquat (flink onder par. dus)
10x12kg
6x62kg
6x62kg
8x82kg
8x102kg PR op fullsquat
5x112kg PR op fullsquat, alleen de 2e rep was par en niet full
2x122kg (+ 1xFAIL)PR op squat dus zeker op full, hierna <1 min rust en
3x112kg
13x92kg PR op reps

Pendlay rows
6x42kg
6x72kg
5x92kg (laatste 2 niet erg netjes) PR
10x82kg
10x77kg

Shoulder press dumbbells
6x11kg (arnold press) + 8x11kg (shoulder press)
KRAMP in mijn nek linkerkant, schoot er tot 3 keer toe in :eek:
10x23kg
10x23kg

Upright rows
12x38kg
1x58kg half want te zwaar
8x48kg
6x48kg (laatste 2 niet full rom)

Optrekken zonder swing en onderin compleet uithangen
10xBW zo breed mogelijk overhands PR
8xBW schouderbreedte onderhands
4xBW zo breed mogelijk overhands

Ging wel aardig dus :D
Nu een volle week geen gewicht aanraken ivm midweekje weg :cool:

Laatst bewerkt:
Mooi man al die PR! Serieus gewicht ook op de pendlays en fullsquats:D:D

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:56 ----------

Geniet van het weekje weg trouwens!:D

Ging verbazend goed idd :D

Genieten van de paar dagen weg gaat helemaal goedkomen ;)

Nice pr's!

Denk je dat, dat te wijten valt aan de pre-wo?

Zal zeker wat geholpen hebben ja dus hopelijk valt het niet tegen volgende training.
Natuurlijk ook het samen trainen wat motiveert :)

Dat sowieso, voor het zelfde geldt heeft het helemaal niet geholpen. Maar dacht jij van wel :p
Mijn huid begon erdoor te tintelen dus er gebeurde iig 'iets'.
Mijn motivatie is met trainen verder altijd supergoed (ondanks dat ik vrijwel altijd alleen train) dus wat dat betreft geen verschil gemerkt.

Hoe gaat het met jouw voortgang? Al een paar kg terug gepakt na die slechte periode?

Mijn huid begon erdoor te tintelen dus er gebeurde iig 'iets'.
Mijn motivatie is met trainen verder altijd supergoed (ondanks dat ik vrijwel altijd alleen train) dus wat dat betreft geen verschil gemerkt.

Hoe gaat het met jouw voortgang? Al een paar kg terug gepakt na die slechte periode?

Nog steeds k*t, heb al 2 weken niet getraint. En weegschaal al maanden niet opgestaan. Heb tegen mezelf gezegt. Pas wanneer ik weer een pr heb gemaakt op 1 van de 3 ga ik me gewicht checken. Dus dat duurt nog wel even.

Had dat ook met crack dat me huid ging tintelen, maar dat pas bij 4 scheepjes ongeveer :p

In me eentje kan ik echt niet trainen, vind dat zo saai. Naar de gym alleen fietsen of met de auto kan ik echt niet :o

Nog steeds k*t, heb al 2 weken niet getraint. En weegschaal al maanden niet opgestaan. Heb tegen mezelf gezegt. Pas wanneer ik weer een pr heb gemaakt op 1 van de 3 ga ik me gewicht checken. Dus dat duurt nog wel even.

Had dat ook met crack dat me huid ging tintelen, maar dat pas bij 4 scheepjes ongeveer :p

In me eentje kan ik echt niet trainen, vind dat zo saai. Naar de gym alleen fietsen of met de auto kan ik echt niet :o
Leer jezelf meer te motiveren man! Zonde als je dat niet doet want dan blijf je er tegenop zien. Wen eraan in je eentje te trainen zodat je niet afhankelijk bent van anderen met wanneer, hoelang en welke oefeningen je doet.
Gewoon elke training jezelf verplichten naar de gym te gaan en minimaal een half uur alles te geven wat je hebt, de voldoening achteraf is zo veel fijner dan lui op de bank te blijven hangen.
Daarnaast wakkert trainen je eetlust aan wat hoognodig is dus het enige (non)argument om niet te gaan is 'niet zo een zin'...

Voeding vandaag:
Van 01:00 tot 15:00 gevast, toen
2 bruine boterhammen
2 grote gekookte eieren
flinke lik fritesaus
300gr volle chocomel
totaal 660kcal

Sta op het punt te gaan trainen en daarna
900kcal shake als PWO

Avondeten
wat de pot schaft, c.a. 700-800kcal

Tussendoor
100-125gr pinda's
600-700kcal

Vlak voor slapen
500gr kwark
3 el honing
1 banaan
600kcal

Totaal c.a. 3500kcal waarvan 25% P, 45% C, 30% F

Training zometeen:
6 sets benchpress
evt 2 sets incl. DB press
3 sets dips
2 sets cable cross
3 a 4 sets biceps

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven