MuscleMeat

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Borst - biceps

Gewicht: 79kg
Bijzonderheden: geen idee wat mijn rechter schouder zal doen

Benchpress
20x20kg + 8x60kg
8x80kg
5x87,5kg
4x85kg
3x82,5kg
5x75kg
5x70kg
Dit was echt de max voor mijn rechter schouder zonder het teveel te forceren. Volgende week zal het hopelijk wat beter gaan want kwa gewichten was deze training ver onder de maat. Deze week iig geen aparte schoudertraining, achterkant schouders pak ik wel mee met de rugtraining of na benen.

Dips
10x BW+10kg
9x BW+20kg
8x BW+15kg
10x BW

Sitting hammer curl
8x10kg
10x16kg
9x16kg

EZ-curl
10x33kg (zwaar! Heel lichte 'slinger' omhoog maar superstrict omlaag)
( <1 min rust)
8x28kg

Zoals te zien enkele oefeningen laten vallen om mijn schouder te sparen, hopelijk gaat het volgende week iets beter. Prikkel voor de borst is iig aangekomen.

Bij thuiskomst enkele minuten geleden een nieuw record gezet:
900+kcal (800ml) shake met o.a. 125-150gr havermout en melk binnen 1,5 minuut naar binnen geschonken :D
Over een klein uurtje maar eens avondeten :D

Gloeiende, 20x20 als warmingup? Bevalt dat? Succes met je avondeten lol.

Gloeiende, 20x20 als warmingup? Bevalt dat? Succes met je avondeten lol.
Ach, was bezig en dacht ik doe er wat meer. Daarna direct 8x60 er achteraan en dat was dan mijn warming up.

Avondeten is een kleine 230gr rundergehakt (2 burgers) met wortelen en enkele gekookte aardappelen. Totaal kcal einde van de dag zal 4000+ zijn :D

Die +20kg dips zijn wel bruut kerel!

Nette training!

Ach 20x20 is toch niks, dat gooi je zo omhoog. Toch een lekkere reprange om even helemaal warm te worden.

Die +20kg dips zijn wel bruut kerel!
Mwah, vond het meevallen, durfde niet all-out te gaan omdat ik het tricky vond met mijn schouder. Mijn record staat dacht ik op 8xBW+40kg :D
Nette training!

Ach 20x20 is toch niks, dat gooi je zo omhoog. Toch een lekkere reprange om even helemaal warm te worden.
Vond de training erg tegenvallen maar als 'revalidatietraining' viel hij me niet echt tegen. Had alleen gehoopt gewoon 3x5x87,5kg te kunnen doen en nog 2 repouts met 80kg maar dat zat er dus niet in door die schouder :(

Ach, volgende week hoop ik het beter te kunnen doen, zeker nu mijn eten meer op orde is.

Benen

Gewicht: 79,2kg
Mood: RAWR!!

Squat
10xBW + 8x20kg
6x60kg
8x80kg
5x110kg onder par
4x120kg par + 5e rep op spotters neer moeten leggen omdat ik mijn evenwicht iets verloor naar voren toe
5x110kg onder par
8x100kg Full rom, tikje minder netjes omdat mijn handen zweterig werden en iets naar buiten gleden
5x100kg ATG, paar keer spotters licht aangetikt
Voldaan gevoel, heb echt alles gegeven wat erin zat!

Walking DB Lunges (stappen totaal, gewicht per DB)
10x30kg
10x30kg
3e setje niet gedaan omdat mijn hartslag zo belachelijk hoog was na de 2e set dat ik het niet meer aan durfde :o

Calf presses op leg press
12x110kg langzaam uitgevoerd, boven en onder een halve seconde stop
12x110kg idem

Bij thuiskomst direct een 1000kcal shake naar binnen geschonken binnen 2 minuten dus de spiertjes kunnen aan de slag met herstellen :D

Benen na afloop training:

Beentjes.JPG

serieus geskwat gozah! Nu alleen nog een fietspomp aansluiten op je wieltjes, volgens mij zijn ze lek lol

j/k :D

Mooie squats en lunges kerel! Benen zijn ook al op weg..maar kunnen zeker nog wat massa gebruiken:thumbs:

Thnx, alles kan wel massa gebruiken :p

Holy shit wat een shake :D

Die shake heb je verbazend snel en makkelijk naar binnen zonder misselijk te worden oid en alleen maar cleane producten. Schuimt niet en houd gewoon de vloeibaarheid van melk, ideaal! :D

Ik post zo mijn rugtraining van vandaag btw, zit nu ff op mijn mobiel.

Rug (en beetje achterkant schouders)

Gewicht: 79,5kg (deze week steady van 78,9 - 79,2 - 79,5 :D )
Tijd: 45 minuten
Mood: redelijk weinig gegeten maar ff snel trainen voor het avondeten. Kwam bij de gym erachter dat ik mijn waterfles vergeten was dus ben tussendoor regelmatig naar de kleedkamer gelopen voor enkele slokken :p

Pendlay Rows
10x20kg
8x60kg
6x80kg
6x90kg (PR op reps)
6x90kg (laatste rep net aan goed)
6x85kg
7x85kg (laatste rep niet full rom)
Voelde goed!

Deadlift (niet tot de max kwa gewichten ivm flinke spierpijn onderrug door squats van dinsdag)
5x100kg
5x130kg (mixed grip)
5x130kg (mixed grip, was voor nu even de max met goede vorm)

Chins (very wide grip, geen swing, onderin even stil hangen)
6xBW
5xBW

2 sets van 10 reps shoulder dislocations met elastiek onder het mom van 'revalidatie' schouder, voel je nog best wel moet ik zeggen.

Lateral cable raises
8x6,25kg
10x5kg

Voor mijn gevoel precies gedaan wat nodig was met lekkere zware rows dus voel me goed!
Dit is wel een beetje hoe mijn trainingen eruit gaan zien vanaf nu: op de eerste grote compound los gaan met minimaal 4 werksets en hierna nog enkele ondersteuningsoefeningen binnen deze spiergroep.

Laatst bewerkt:
Mooi setje rows gedaan kerel!:D

Ik had vandaag nog wat rotator cuff oefeningen gedaan en een afspraak voor donderdag met de fysio gemaakt, weinig bijzonders dus.

Wat voor oefeningen doe jij allemaal voor de rotator cuff? Ik moet die zooi ook gaan doen, maar ken maar twee oefeningen die onderhand mn neus uitkomen;p

"Revalidatie-training"

Gewicht: 79,8kg paar dagen tikje minder gegeten dan de week ervoor maar ga dus nog steeds omhoog in gewicht :D
Tijd: 40 mins
Bijzonderheden: Veel aanspraak op voorste schouderkoppen om te kijken hoe dat gaat. Alles op lage gewichten en niet die laatste paar reps eruit 'persen' zoals ik normaal wel doe ivm evt last die het me achteraf kan opleveren.

L-flies
16x6kg/s easy maar goede oefening voor rotator cuff
16x6kg/s

Benchpress high-rep, low weights, op vermoeiing/pump
20x20kg
15x60kg mega-pump :p
10x70kg
6x70kg
10x60kg
8x60kg
Opvallend genoeg was er amper verschil te merken tussen rechts en links.

Military press
12x10kg
12x20kg
5x40kg schouders waren leeg, wilde geen pushpresses doen

Upright Rows
10x28kg
10x38kg
8x38kg

L-flies om af te sluiten
10x8kg/s
10x7kg/s

Ik neem sinds een paar dagen Glucosamine en in een iets hogere dosis dan aangeraden (2250mg ipv 1500mg).
Kijken hoe het vanavond en morgen gaat met de rechter schouder, so far so good :)

Je zit wel aan lang tegen die 80kg BW aan te hikken he? Zou je je voeding niet wat verhogen?

btw, geen antwoord op mn vorige post:(?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven