AndroidHealthClinic

Boterharms Bulk&Benchlog

Nieuwe gym is idd ff wennen altijd, roffa is wel lekker dichtbij hier :p
Welke gym zit je?

Lekkere deads nog trouwens, jammer van de fails
Volgende keer moet 1x200 wel lukken gezien je de hams al flink belast had hiervoor

Ty! Jah, nu fiets ik niet meer elke dag op een paar meter langs jouw gym. Kwam er ’s ochtends zowat langs op weg naar het station. En sowieso ga ik nog regelmatig in U-city komen, maak je geen zorgen ;)
Hoho, wel zelfde keten, maar zeker niet "mijn" vestiging. Daar wilde je niet naar toe, omdat die te klein zou zijn (wat ook zo is), weet je nog? Ik ben hooguit 5 keer bij de Croeselaan geweest.

Wel wordt er hier serieuzer getraind en zijn er meer sterke gasten dan in Kanaleneiland, en dat is motiverend!

Had je toch naar mijn gym moeten gaan ;) Daar zijn ze serieuzer bezig dan op de Croeselaan, denk ik zo.

Tate press 10x18 3x20 die nieuwe db’s zijn te glad om tegen elkaar aan te houden. tate wordt uit de routine geschrapt
Je kunt ze gewoon een aantal keren op de grond laten fl*kkeren, om ze ruwer te maken. Of deze tip: verstoppen onder de loopband ;) 1 van onze 24 kg's is aardig bijgeschaafd op die manier: het metaal is zichtbaar in een hoek :D

Anyways, het gaat vast wel goedkomen met jou. Daar maak ik me geen zorgen over :)

Hoe gaat het hiero met trainen? Al aan je nieuwe schema begonnen:D?

• Topic Starter Topic Starter
Nieuwe gym is idd ff wennen altijd, roffa is wel lekker dichtbij hier :p
Welke gym zit je?

Lekkere deads nog trouwens, jammer van de fails
Volgende keer moet 1x200 wel lukken gezien je de hams al flink belast had hiervoor
Thanks gast, over een maandje probeer ik het miss nog een keer en dan zonder doms in de hams.
Ik train nu bij F4F in Capelle a/d IJssel, net buiten rdam. Woon in Alexander, dus dit is mooi dichtbij. Waar zit jij ook alweer, of is dit alsnog aan de andere kant van de stad? :p

Je kunt ze gewoon een aantal keren op de grond laten fl*kkeren, om ze ruwer te maken. Of deze tip: verstoppen onder de loopband ;) 1 van onze 24 kg's is aardig bijgeschaafd op die manier: het metaal is zichtbaar in een hoek :D

Anyways, het gaat vast wel goedkomen met jou. Daar maak ik me geen zorgen over :)
Hehe goeie tips. Kan volgende keer wel een haakse slijper meenemen, dat gaat sneller dan met de loopband, dus probleem opgelost :p Maargoed, voor triceps stap ik gewoon over op extensions, er zijn genoeg andere oefeningen te bedenken. Thanks voor de bemoediging ook, dat is stiekem fijn om te horen ;-)
Mja ben wel benieuwd hoe jouw vestiging er van binnen uitziet dan. En ergens zou ik ook graag nog een keer zo’n afgeragde garage-gym bezoeken, waar alleen maar kaal ijzer ligt en de verf van de muren afbladdert. Als ik later ooit een groot vrijstaand huis met een grote kelder heb…

Hoe gaat het hiero met trainen? Al aan je nieuwe schema begonnen:D?
Er zit nog vooruitgang in, dus gaat naar tevredenheid :). Volgende week wil ik switchen naar UB/LB, zal later deze week het schema posten. Moet nog ff de startgewichten bedenken en de laatste dingetjes uitdenken. Heb er erg veel zin in om een paar keer per week stuk te gaan op dat schema!

---

Push – Legs – Pull

Smith squats rack bezet, keertje in de cage proberen dan maar
4x20
6x40
8x80 moeizaam, de beweging is onhandig
8x85
3x90 op de lifesavers geknald. in de cage vind ik maar niks, ik ga wachten tot die gasten klaar zijn met het rack

Squats
5x102,5 al veel kracht verspild, maar toch volle bak en kijken waar het schip strandt
5x102,5
5x102,5
3+Fx102,5 toch nog zoveel sets gehaald, beter dan verwacht

Leg extensions
10x86
13x104
10x104
10x104

Leg curls
10x77
10x88
10x91
10x93
er zit gewoon zo weinig foam op dit apparaat dat het pijn doet aan m’n knieën. in het vervolg pak ik prone leg curls, die voelen ten minste prettig aan

Bb calf raises
25x90
25x100
25x100 halverwege mixed grip gepakt.. wordt serieus met dit gewicht
20+3x110

Alt fw lunges
8x30
10x35
9x35 knie op de grond. kom niet meer omhoog
10x35

Seated calf press
25x40
25x50 dit kon ik vorige keer ook. vandaag wil ik meer
25x55
23x55
deze is gemeen voor de bovenkant kuiten, ik zit nu thuis te typen met keiharde pijn daarin

Thanks gast, over een maandje probeer ik het miss nog een keer en dan zonder doms in de hams.
Ik train nu bij F4F in Capelle a/d IJssel, net buiten rdam. Woon in Alexander, dus dit is mooi dichtbij. Waar zit jij ook alweer, of is dit alsnog aan de andere kant van de stad? :p

Ik zit nu bij sportplaza (hendrik ido ambacht), althans zo heet het nu.
Is misschien een kwartiertje rijden ofzo naar rdam

Zit wel te denken om er nog een f4f of BF abbo naast te laten lopen, ivm stage/werk.
Gaat nogal krap worden dan met mn trainingen dus zou ideaal zijn omdat er overal wel filialen zijn

mooie legday.

Goeie training Harm!

Mja ben wel benieuwd hoe jouw vestiging er van binnen uitziet dan. En ergens zou ik ook graag nog een keer zo’n afgeragde garage-gym bezoeken, waar alleen maar kaal ijzer ligt en de verf van de muren afbladdert. Als ik later ooit een groot vrijstaand huis met een grote kelder heb… Er zit nog vooruitgang in, dus gaat naar tevredenheid :).

Mijn gym ziet er niet uit als een afgeragde garage-gym, maar wel een stuk afgeragder dan in de Croeselaan. Was 4 jaar geleden overgenomen, maar flink gebruikt. Vloer is op diverse plaatsen stuk, maar dat was al vrij gauw. Bij de dumbbells hebben ze een jaar geleden rubberen tegels aangebracht, omdat heel veel mensen met de dumbbells zaten te gooien.

De apparaten zijn 4 jaar oud, maar onderhand alweer aan vervanging toe. De leg press, die stuk is, was volgens de monteur "in vergaande staat van ontbinding". Niet zo gek als er 500kg op gepressed is, terwijl er 260kg aan schijven aan kunnen hangen. Er gaat een nieuwe komen. Wsch. geen grote, helaas, i.v.m. ruimtegebrek. Van mij mogen ze hier wel een serieuze gym van maken, met garagelook. Gebouw leent zich ervoor, want het is een oude boerderij (nu in een woonstraat). Groespleszaal mag er uit ;) Zal helaas niet gebeuren, omdat groepslessen toch veel mensen trekken... Krachtruimte is helaas te klein naar mijn smaak, zodat keus aan apparaten beperkt is en je elkaar gauw in de weg loopt... :( Ik had het hier ook afgelopen dinsdag over met 1 vd instructeurs. Hij zag dat wel zitten ;)

Whahaha door echte bodybuilders word die legpress zowizo verkwacht!
Bij ons was er laatst een ondersteboven in de smit machine aan het leg presse met 330kg aan die stang.
Ging hij op zijn rug liggen met zijn voeten op die stang, en stond er iemand bij die hem wat draaide zodat die beveiliging eraf ging en ken hij leg presse in de smit.
Moet niet gekker worden:P

nu ben ik natuurlijk in, aagje als ik ben ;)

Haha, harmstrings en na curlen met links heavy singles deadliften om vervolgens verder te curlen met rechts :roflol: Mooie vent ben je ook. Zal wel weer hard gaan met jou als je 4x per week UB/LB gaat doen.

En dat is maar goed ook want je ligt weer achterop qua squat :D

Heb je nog doelen qua BB/KT voor t eind van het jaar?

Ik zit nu bij sportplaza (hendrik ido ambacht), althans zo heet het nu. Is misschien een kwartiertje rijden ofzo naar rdam Zit wel te denken om er nog een f4f of BF abbo naast te laten lopen, ivm stage/werk. Gaat nogal krap worden dan met mn trainingen dus zou ideaal zijn omdat er overal wel filialen zijn

Heb een daluren abbo bij F4F voor een tientje in de maand zodat ik met wat maten kan trainen, wel de moeite opzich.

Tainks gasten!

Zit wel te denken om er nog een f4f of BF abbo naast te laten lopen, ivm stage/werk.
Gaat nogal krap worden dan met mn trainingen dus zou ideaal zijn omdat er overal wel filialen zijn
Ah, check. Die cheape sportscholen hebben overal vestigingen ja, dat is wel handig. Ik kom niet zo vaak in HIA, maar laat het weten als je een abo bij F4F scoort, dan lijkt het me wel lache om een keertje samen een train te pakken!

Bij ons was er laatst een ondersteboven in de smit machine aan het leg presse met 330kg aan die stang.
Ging hij op zijn rug liggen met zijn voeten op die stang, en stond er iemand bij die hem wat draaide zodat die beveiliging eraf ging en ken hij leg presse in de smit.
Moet niet gekker worden:P
Haha zo’n darwin award heb ik laatst ook gezien in Kanaleneiland :p Als dat misgaat en de bar schiet los kan je het vergeten..

nu ben ik natuurlijk in, aagje als ik ben ;)
Welkom aan boord! Leuk om ook wat over jouw manier van trainen te lezen :-)

En dat is maar goed ook want je ligt weer achterop qua squat :D
Heb je nog doelen qua BB/KT voor t eind van het jaar?
ffff I know en vind het zelf ook irritant dat die squats achterlopen, ergens is het wel motiverend dat je het er nog even inwrijft :p
En ja, ik wil dit jaar die 100kg kunnen benchen en hopelijk 200kg deadliften. Ik heb ergens 130kg squats geroepen, maar heb daar geen vertrouwen in aangezien die squats gewoon erg langzaam omhoog gaan. Qua fysiek wil ik voor het eind van het jaar de blokjes weer goed in het zicht krijgen, maar dat is bij mij niet zo moeilijk en gaat helemaal goedkomen.

Vanochtend had de wekker er geen zin in om af te gaan en heb ik me dik verslapen voor m’n work-out. Snel uit bed gesprongen, ontbijt overgeslagen en naar de gym geracet om in elk geval de deads van deze week niet over te slaan.

---

Push – Legs – Pull

Deadlifts voila le opbouw voor de komende tijd
6x70
3x100
3x125
5x155 ben hier een minuutje dizzy van geweest… deads op een nuchtere maag is niet alles
Bb155kg_zpsb3b8058d.jpg

toch leuk met die kleurtjes

Hyperextensions bw+10
20,15,15

Concentration curls
10x12
10x16
7x18 *high score!*

Pull-ups
8,4,4
moet nu echt naar huis

---

Verder hieronder het schema voor de komende tijd. Vanaf volgende week wil ik 4x per week trainen en het over een andere boeg gooien. Ik mis de tweede leg day per week en die komt nu terug! Belangrijkste doelen van deze switch zijn m’n squats keihard boosten omdat die nog wat achterlopen en om meer core mee te pakken. Dit is het plan:

Upper Body A
Bent over row 5x5
Military press 5x5
Lat pulldown 3x8-10
Incline db press 3x8-10
Up right row 3x15
Concentration curls 3x8-10
Overhead rope extensions 3x8-10

Lower body A
Squat 5x5
Leg curls 3x8-10
Leg press 3x8-10
Leg extensions 3x8-10
Smith calf raises 4x12-15
Standing calf mach 4x12-15

Upper Body B

Bench press 5x5
Chin-ups 4x6-8
Db lateral raises 3x8-10
Cable seated row 3x8-10 (heb dit tot nu toe longpull genoemd en dat blijft zo)
Face pulls 3x15
EZ curls (evt. hammergrip) 3x8-10
Dips 3x6-10

Lower body B
Frontquats 5x5
Deadlifts 1x5
Lunges 3x8-10
Abductor 3x8-10
Single leg calf raises 4x12-15
Seated calf raises 4x12-15

Notes:
Met deads bouw ik in drie sets het gewicht op en dan komt de werkset. Rest van de grote vier krijgen 1 set warm-up van 50-75% van de 5x5.
Startgewichten waar ik nu aan zit te denken:
Squats 5x5x92,5
Bench 5x5x67,5
Military 5x5x40
Deadlifts 1x5x155 (vandaag begonnen)
BOR: 5x5x60?

Er zitten wat oefeningen tussen die ik niet vaak heb gedaan, dus wordt de eerste weken ff uitzoeken welke gewichten geschikt zijn. Voor assistance doe ik 0-1 set warm-up en dan de werkset (ben geen groot fan van uitgebreide warming-ups :b). Als ik de 3x10 kan, verhoog ik en haal ik hopelijk 3x8, om vervolgens weer uit te bouwen naar 3x10 enz. Kuiten krijgen meer volume, want dat vind ik fijn trainen. De tweede kuitoefening op LB dagen is optioneel, ligt eraan of kuiten voor mijn gevoel al genoeg meegenomen worden met de andere leg oefeningen of niet.

Omdat mijn weken er niet steeds hetzelfde uitzien train hou ik geen vaste dagen aan. Ik doorloop gewoon deze cyclus en probeer dat elke week te doen.
Foods doe ik op gevoel, heb geen zin meer om steeds alles in MFP bij te houden. Ik weet inmiddels aardig wat ik binnenkrijg en ga tussen de 3 en 3,5 megacal per dag zitten. Op traindagen komt daar nog een paarhonderd bovenop. 150-200 gram eiwitjes wordt vaste prik.

Laatst bewerkt:
oef zware deads op nuchtere maag :o
maar oké je was zo te lezen wel lekker uitgeslapen ;)

succes met je nieuwe plan!

Deadlifts voila le opbouw voor de komende tijd 6x70 3x100 3x125 5x155 ben hier een minuutje dizzy van geweest… deads op een nuchtere maag is niet alles
Niet zo gek, maar toch top dat je geweest bent en 5x155 eruit hebt weten te persen!

Ook vette concentration curls! Hoe krijg je het voor elkaar? 12kg vind ik al zwaar zat!

:roflol:

Maar hoezo ga je nu 10 sets per week squatten en 1 set per week deadliften?

Juist omdat hij zoveel squat hoeft hij ook niet meer zoveel te deadliften;).

Met Bent Over Row, Cable Row, Militry press, Squat, Front Squat, daar belast je je onderrug ook mee, en als je dan ook nog eens gruwelijk veel setjes gaat deadliften dan gaat het mis.
Zelfde wat ik nu voor de 2e x in me leven heb... Me onderrug weer verkloot door te veel willen doen.

Maar omdat je maar 1 setje zwaar deadlift wil niet zeggen dat het setje ervoor gruwelijk licht is;) Dus dat zit wel goed!
Mooie schema! En succes jonge! Hou netjes je herstel in de gaten zodat je aan voelt of iets zwaarder of niet zwaarder kan, want dat is in het begin ff wennen met een ub/lb schema.

Denk niet dat het een f4f abbo wordt, dat krachtgedeelte van de f4f hierzo is kleiner dan mn woonkamer srs, en ik woon in een rijtjeshuis :roflol:

Juist omdat hij zoveel squat hoeft hij ook niet meer zoveel te deadliften;). Met Bent Over Row, Cable Row, Militry press, Squat, Front Squat, daar belast je je onderrug ook mee, en als je dan ook nog eens gruwelijk veel setjes gaat deadliften dan gaat het mis. Zelfde wat ik nu voor de 2e x in me leven heb... Me onderrug weer verkloot door te veel willen doen. Maar omdat je maar 1 setje zwaar deadlift wil niet zeggen dat het setje ervoor gruwelijk licht is;) Dus dat zit wel goed! Mooie schema! En succes jonge! Hou netjes je herstel in de gaten zodat je aan voelt of iets zwaarder of niet zwaarder kan, want dat is in het begin ff wennen met een ub/lb schema.

Daar zit wat in. Ik kreeg echter t idee dat deadlifts wat meer prioriteit zouden krijgen vanwege zijn doel om 200kg te deadliften voor oud & nieuw.

Edit: lol, vanochtend gewogen: 77,5 kg. Dat kan niet. Weegschaal bleek schuin te staan :) Rechtgezet en toen was het 82,5 kg, dus gaat prima.

maar oké je was zo te lezen wel lekker uitgeslapen ;)

succes met je nieuwe plan!
Elk nadeel heeft z’n voordeel, was die dag inderdaad goed wakker :) Dankje!

Thx Tank, concentrations zijn een van m’n favorieten geworden, heb er veel plezier in. Gaan ook als een malle de laatste tijd.

Maar hoezo ga je nu 10 sets per week squatten en 1 set per week deadliften?
Als je het zo zegt klinkt het idd wel scheef. Maar twee keer per week deadliften lijkt me niet nodig, en vooral de BORs ondersteunen de deads ook. Verder vind ik 5x5 of zelfs 3x5 te veel sets voor deadlifts, dus wil ik het proberen met één zware set. Voor squats vind ik veel sets juist fijn werken. Maakt de gedachtegang sense?

Vandaag de aftrap!

---

Upper Body A

Db shrugs moet toch wachten op een vrije bb
10x26
10x26
10x26

Bent over row
8x40
5x60
5x60
5x60
5x60
5x60
had bijna nog nooit BOR gedaan, dus laag ingezet. ging vrij makkelijk, volgende keer 5 erbij

Military press
8x30
6x35
6x35
6x35
6x35
6x35
zelfde verhaal als BOR, volgende keer verhogen

Upright rows
15x15
15x15
15x15

Incline db press
10x18
10x18
10x18 was te makkelijk

Lat pulldown
8x50
8x77
8x77
8x77 zwaar

Overhead tricep extensions
8x18
9x25
9x25
9x25

Concentration curls
8x10
10x14
10x14
8x14

---

Kon niet steeds overal bij, dus de volgorde gaandeweg aangepast. Verder netjes aan het schema gehouden en startgewichten uitgeprobeerd. Volgende week hier en daar verhogen/uitbouwen. Het eerste deel van de training was eigenlijk te licht, de laatste drie oefeningen waren vrij zwaar. Armen liepen zelfs een beetje vol aan het eind. Ader kwam goed in het zicht, pica voor de fanboys:
Bicepadertje_zpsd9b3d859.jpg

Denk niet dat het een f4f abbo wordt, dat krachtgedeelte van de f4f hierzo is kleiner dan mn woonkamer srs, en ik woon in een rijtjeshuis :roflol:
Heh, dan heb je wel een hele karige F4F : - ) Bij ons is het gewoon knetterdruk, maar er staat meer gear dan hier in huis past.

Laatst bewerkt:
Hopppaaa dikke ermmm!!!
Als ik jou was zou ik niet te snel 5kg verhogen maar gewoon netjes 2,5.
Als je 2 x 5kg verhoogd met bvb BOR zit je misschien al aan je max en gaat het erna langzaam.
Als je gewoon 2,5kg per keer verhoogd blijft je houding super en ken je hopelijk over 4 weken nog 1 of 2x extra 2,5kg verhogen.
Maar moet zelf maar eventjes kijken.. Als het echt te licht is ken het uiteraard wel.

Zelf verhoog ik liever elke training met een licht gewicht ipv in het begin heel hard en daarna heel lang niet meer;)

goeie arm, nice vein

Terug
Naar boven