XXL Nutrition

Boterharms Bulk&Benchlog

• Topic Starter Topic Starter
Nice deads. Je CNS is basically de reden dat je niet elke training singles maxt.
Thanks mate. En will keep in mind.

Goeie training!
3x5x150kg deadlift is ook goeie!
Gracias! Ik heb min of meer jouw voorstel aangehouden qua opbouw, dat beviel wel. Verder was het intensief, ff kijken hoe lang ik dit volhou. Maar we gaan ervoor.

Idd lkkre dl, die SS's erna zullen ook wel gebrand hebben.
Yes man, biceps liepen zelfs aardig vol tijdens die concentrations. Dank!

Dat gaat qua gewicht richting de honderd vlaaien. Beeld je dat maar eens in tijdens het liften, dan komt die barbell zo van de grond af!

Ik ben met benchen weer bijna terug op m’n oude niveau en ben weer een week bijgekomen van de cut. Tijd om de balans op te maken: vandaag maxen met de goeie benchtechniek.

---

Push it to the limit – Legs – Pull
Body weight is redelijk steady, vandaag 80,1 kg

Bench bezet, ff pussyweight db press, kickbacks, extensions etc gedaan om de boel op te warmen

Bench
5x37,5
3x67,5
1x80
1x85 eitje, bring it on
1x90
1x95 PR!
1x97,5 spotter deed volgens mij niks, maar had z’n vingers tegen de bb aan. ik tel hem niet mee
4x77,5

Incline db flyes ss 2h db btn extensions
10x14 ss 10x22
10x16 ss 10x24
10x16 ss 7x28 lekkah, pizzagains will be made
11x14 ss 10x26

Incline db press ss skullcrushers
10x22 ss 10x29
9x24 ss 2x34+3x31,5
6x22 ss 5x29 treps, where u at? die bench heft erin gehakt, kracht raakt op
7x20

Alt db front raises ss overhead rope extensions
10x6 ss 10x50
10x8 ss 8x55
15x8 ss 5x59
14x10 ss niks, cable station bezet
zag front raises langskomen bij Frank en was meteen geïnspireerd

Military
8x30
4x40
5x30
6x25
9x20
Alle kracht is op. Schouders, borst en triceps zijn allemaal geweest, tijd om naar huis te gaan

---

Vooruitgang! Door die switch van techniek waren zulke gewichten op de bench lang geleden. Heerlijk om te merken dat er weer vooruitgang in zit, en dat die meerjarendoelstelling van 100 kg dichterbij komt. Vet, ik ben tevreden en erg vrolijk thuisgekomen. Nu doorpakken en op naar de honderd!

Goede training, 'gratz met je PR en top dat ik je kan inspireren!
Die 100 kg is nu binnen grijpafstand, net zoals de 200 kg bij de DL :) Ik wens je een goede GAINtober toe!

die 100komt flink dichtbij, netjes

Vanavond had ik niet genoeg tijd voor een lange work-out, dus ik heb een korte maar krachtige beentrain gedraaid. Benen voelen nu al zwaar aan, dus ik denk dat deze train alsnog zoden aan de dijk heeft gezet.

---

Push – Legs – Pull

Calf raise mach
15x77 squatrack vrij

Squats
6x40
1x80
1x100
Fx120 no comment
8x90
8x90
8x90
8x90 core maximaal aangespannen en dat hielp
1x100

Bb calf raises
25x80
25x90
15x100 of was het 20x? niet goed geteld
21x90

Frontsquats
8x40
8x50
5x60
linkerknie begint gek te voelen. doet nog geen pijn, maar het is verstandiger om nu te stoppen dan een blessure te riskeren. jammer, want er zaten nog genoeg reps in de tank

Smith calf raises
16x80
20x110
20x120
15x130 zure shit in de onderbenen

Walking plate lunges ff afsluiten met een knaller
40 stappen x 30 kg

---

die 100komt flink dichtbij, netjes
Ja, hij komt eraan! Misschien kan ik die 97,5 over een maandje al pakken als ik in tussentijd hard train. Motivation!

Goede training, 'gratz met je PR en top dat ik je kan inspireren!
Die 100 kg is nu binnen grijpafstand, net zoals de 200 kg bij de DL :) Ik wens je een goede GAINtober toe!
Ty, ben er erg blij mee! En zeker, ik kijk graag de pluspunten van andermans trainingen af. Overigens zijn m´n schouders vandaag al goed gaar van die front raises. Die blijven er voorlopig dus in.

Gaintober :laugh:

Watskebart (huehue) met je knie dan? En wat was de zwakke schakel van je 120kg attempt?

Snelle opwarming voor die 1x120 squat;)

Watskebart (huehue) met je knie dan? En wat was de zwakke schakel van je 120kg attempt?
Geen idee wat er met die knie was, ik voelde bij elke squat een steekje aan de buitenkant van de linker knieschijf. Heb het nog niet eerder gehad. Het lijkt nu weg te zijn, dus hopelijk hindert het volgende week de training niet.
Goede vraag Ik heb bij zware squats nog steeds moeite de knien naar buiten te houden, en bij deze poging had ik mn core meer kunnen gebruiken. Dat laatste neem ik dus mee voor de volgende attempt.

Mja die opwarming sloeg eigenlijk nergens op, was een beetje yolo en ik had het verstandiger kunnen aanpakken. Ik wil die 120 zo graag kunnen! Maar denk dat het constructiever is nu te focussen op goede werksets en het over een maandje ofzo pas weer te proberen

Ben vanmiddag als een brakke banaan uit bed gekomen na een mooi feestje hier thuis. De alcohol is inmiddels weer uit het systeem, maar ik voel me goed gaar en liften zit er niet in. Achja, ik zie het als collateral damage van een goed leven :p Back day verschuift een paar dagen, volgende week ga ik er weer hard tegenaan.

Mooie trainingen :) IN!

Donderdag ga ik voor een lang weekend naar Engeland, en ivm de voorbereidingen kan ik deze week maar 1 keer gymmen. Om chest/triceps/shoulders niet onder te laten sneeuwen heb ik net de dbs afgestoft en thuis wat werk gedaan. Mijn dbs kunnen tot 15 kg, dus daar kon ik nog aardige shoulder presses mee doen. Verder kwam ik met persen en hijgen tot 38 push-ups. Prima, maar dit ga ik vaker doen tot ik de 40 kan. Chest en schouders voelen vermoeid aan, dus er zijn toch wat kleine zoodjes naar de dijk gesjouwd.

Vanaf november heb ik wsch tijd om vaker een vierde work-out per week te pakken. Het lijkt me lekker om terug te gaan naar push-legs-pull-legs, want dat ging toentertijd hard. UB/LB zou echter ook kunnen.. Zijn er onder de loglezers nog tips voor een goede split met 4 trains per week? Goede ideen hoor ik graag en die neem ik zeker mee in de overweging!

Morgen back day, so stay tuned!

Thanks mate, welkom aan boord! Heb je log even doorgenomen, zo te zien ben jij ook lekker aan het werk. Ik zag vandaag weer een goede benchsessie langskomen, way to go!

Ub/Lb jongu! dan gadde als unne treinnnnnnnnn

Zet hem op met je rugtraining. Als het goed is, ben je je as we speak in het zweet aan het werken!

Oehhh verzuring in de beentjes. Lekkah!!
Mini cut dus goed gelukt?

Klopt inderdaad, Frank!

Ik wil die curls ook verbeteren. Ik heb ooit concentrations van 8x16 gedraaid, en (...) wil een set van 10 reps kunnen, dus daar ga ik na de cut meer aandacht aan besteden
Goed opletten

---

Pull

Er is een wachtrij voor het squatrack, dit is geen lekkere binnenkomer. Dan maar fresh gaan curlen

Concentration curls
10x12
10x14
10x16
4x18
11x12

Facepulls ss ropecurls
15x25 ss 10x27,5
15x25 ss 9x29,5
15x25 ss 8x29,5
15x25 ss 8x27,5
Vanaf nu log ik voor alle oefeningen met dubbele katrollen het halve gewicht. ff wennen aan de getallen die nu nergens naar lijken, maar het is wel zo correct. ondanks dat de getallen nu erg laag lijken waren dit m’n beste ropecurls ooit

Lat pulldown ss
8x82 ss 10x14 hammercurls
5x82 ss 4x36 bicep curl mach
Rack eindelijk vrij, beetje mosterd na de maaltijd

Deadlifts
5x60
5x100
3x125
5x152,5 beetje licht in de kop
3x152,5 heb niet al m’n kracht meer. dit voelde net zo zwaar als de laatste pr
6x140

T-bar rows
10x40
10x50
6x60
10x40

Pulldown (stirrups)
10x27,5
7x32

Hyperextensions ss db hammercurls
17xbw+10 ss 12x10
17xbw+10 ss 12x10
17xbw+10 ss 12x10
17xbw+5
wou per se zwaardere hypers dan ooit doen en dat is gelukt. pomp was abnormaal, hele rug stond stijf, kon nauwelijks lopen na de laatste set. core moet sterker worden en daar ga ik me hard voor maken

Paar pull-ups en chin-ups om af te sluiten

---

Zeau, dat waren helaas even mijn laatste gymavonturen van deze week. Komende dagen extra veel planks en leg raises, want dat kan in Manchester net zo goed als hier. Volgende week weer knallen op de bench.

Oehhh verzuring in de beentjes. Lekkah!!
Mini cut dus goed gelukt?
Jeps, het resultaat is zeer naar wens! Body weight blijft ook stabieler dan verwacht, heb geen enorme increase door vocht of wat dan ook gezien.

Ub/Lb jongu! dan gadde als unne treinnnnnnnnn
Hehe. Ik zat er vandaag even over na te denken en het lijkt me wel wat, maar alleen als het in een goed programma past. 1x deads, 1x bench en 2x squats per week, en dan goede gerichte assistance erbij om dat te ondersteunen. En als we toch bezig zijn zo veel mogelijk free weight assistance want core. Zoiets.

Veel plezier daar in de UK! Maarre, als je donderdag pas weggaat, kun je de gym toch nog wel een keer (of twee) van binnen zien?!

Ziet er goed uit kerel, snel die 100kg drukken op de bench!

Toevallig vandaag iemand geholpen die beetje net als mij wilde gaan trainen.
Zal hieronder het schema even posten wat ik voor hem had gemaakt:

Maandag: (Upper Body A)
Bent Over Row 5x5
Militiry Press 5x5
Lat Pull Down 3x8-10
Incline Dumbell Press 4x6-8
Up Right Row 2x15
Hammer Curls 3x8-10
Triceps Extension 3x8-10

Dinsdag: (Lower Body B)
Squat 5x5
Leg Curl 3x8-10
Leg Press 3x8-10
Leg extension 2x15
Standing Calf Raise 4x8-12

Woensdag RUST!

Donderdag: (Upper Body B)
Bench Press 5x5
Chin Up 4x6-8
Dumbell Lateral Raise 3x8-10
Cable Seated Row 3x8-10
Face Pulls 2x15
Barbell Curl 3x8-10
Dippen 3x8-10

Vrijdag: (Lower Body B)
Front Squat 5x5
Deadlift 3x5
Lunges 3x8-10
Abductor 3x8-10
Seated Calf Raises

Opwarming:
De 5x5 oefeningen opwarmen met 3 setjes.
1e setje op de helft van het gewicht, 2e setje net iets meer als de helft van het gewicht, en de 3e opwarm set met 75/85 van het gewicht en vervolgens je 5x5 werkset.

Opwarming 3x8 tot 10herh oefening:
8x50 van het gewicht
8x75/85% van het gewicht.

Veel plezier daar in de UK! Maarre, als je donderdag pas weggaat, kun je de gym toch nog wel een keer (of twee) van binnen zien?!
Nah, gister uit eten geweest en vanavond bandrepetitie gehad. Ik had wel weer zin om te trainen, maar deze week paste het gewoon niet in het schema.

Ziet er goed uit kerel, snel die 100kg drukken op de bench!
Thanks man, komt er hopelijk binnenkort aan!

Dat is een solide schema, Johny. Het lijkt me wel wat, al zou ik een paar dingen veranderen. Sowieso wil ik er hyperextensions bij, die zouden aan de eerste LB toegevoegd kunnen worden. Tevens doe ik graag twee calf oefeningen per LB. Verder zien vooral de UBs die je hebt samengesteld er heerlijk uit! Ik ga ff kijken wat ik zou willen aanpassen en ga het dan serieus overwegen. Ohja, ik ben niet van de uitgebreide warming-ups, dus de 5x5s zou ik met 2 sets opwarmen en voor de assistance lijkt 1 set van 75-85 me afdoende.

Gewoon x proberen en nie janken!
Als je er eenmaal mee bezig bent paar weken denk je.. waarom heb ik zo niet altijd getraind.
Moet eventjes dingen aanvoelen kwa herstel omdat je het 2x p week aanpakt;)

Met Bent over row, Militiry Press, Squaten, Deadliften belast je ook je onderrug, dus je zou even aan moet voelen dat stel dat je die hyperextensions erbij gaat doen of dat niet teveel word.
En anders overwegen om bepaalde oefeningen met riem te doen.

Stiekem hoop ik gewoon dat je het een kans geeft, omdat ik gewoon bijna zeker weet dat je er goed op zal gaan.
Maar goed, da zien we vanzelf;)

Back! Terug in het land en gisteren weer getraind. Het was wel even inkomen, want ik had de slaapbank en dat heeft een verrotte rug plus slaaptekort opgeleverd. Verder heb ik gewoon lekker van de vakantie genoten, wat neerkwam op een eiwitinname van niks en veel meer vet en suiker dan normaal. Met andere woorden: het pubfood was er fantastisch :D

Training van gister:

---

Push – Legs – Pull

benchstang is kapot, dit is wel het domste wat ik ooit in de sportschool heb meegemaakt. kan niet benchen, nieuwe stang is nog in bestelling

Incline db flyes
10x14
11x16
7x18
12x16

Overhead rope extensions ss alt db front raises
10x25 ss 15x10
10x27,5 ss 15x10
10x29,5 ss 14x12
8x29,5 ss 11x12
dubbele katrollenverhaal voor de extensions. gingen beter dan ooit tho

Tate press ss db side raises
11x16 ss 10x6
11x18 ss 13x6
11x18 ss 11x8 db's van 20 waren in gebruik
12x18 ss 14x6

Incline db press
10x20
9x20 db's van 22 nergens te vinden
10x20
9x20

Dips
10
3 wtf, lol, andere oefening dan maar

Db btn extensions
4x24 op
7x20
5x20
9x18

Smith seated overhead press ss hanging knee raises
10x20 ss 10 schouders moeten weten dat ze moeten groeien
10x20 ss 10
10x20 ss 10 voel niks in m'n abs terwijl mijn armen pijn doen van het hangen. gare oefening
6x25

---

Ondanks dat de bench stuk was heb ik toch een aantal stevige oefeningen kunnen doen. Ben op elke oefening doorgegaan tot ik echt niet meer kon. Schouders, borst en triceps staan vandaag dan ook stijf van de spierpijn \m/

Met Bent over row, Militiry Press, Squaten, Deadliften belast je ook je onderrug, dus je zou even aan moet voelen dat stel dat je die hyperextensions erbij gaat doen of dat niet teveel word.
En anders overwegen om bepaalde oefeningen met riem te doen.

Stiekem hoop ik gewoon dat je het een kans geeft, omdat ik gewoon bijna zeker weet dat je er goed op zal gaan.
Maar goed, da zien we vanzelf;)
Hehe, we zullen zien :-) Ik overweeg zeker om dit schema met een paar kleine aanpassingen aan te houden. Ga er komende week voor zitten om een plan te maken.
Wel train ik het liefst met zo weinig mogelijk hulpmiddelen, dus ook zonder riem. Maar misschien pakt m'n core het wel goed op en kan ik het aan.

Terug
Naar boven