XXL Nutrition

Boterharms Bulk&Benchlog

Welkom back! Maaare, waarom niet gewoon meteen zware dumbbel press? ipv na die andere oefeningen.
Aiii, dippen was niet echt een succes wel?
Probeer anders volgende keer 3x5 op te bouwen ofzo... als het goed is bouw je dat best wel snel op!

Btw jij deadlift ook stukkkk meeer als je squat! schaam jij jezelf daar net zo erg voor als ik? of ben ik gewoon een jankerd whahahah

Wtf, je was in Engeland? Hadden ze niet van die engelse ontbijten? Ik was voor de zomer op Malta en later in Duitsland. In beide hotels ben ik bij het ontbijt direct de carbs (brood/muesli) voorbij gelopen, op naar de roerei en worst :)

Anyways, voor een inkomtraining was het redelijk. Die 3 dips is idd wtf. Die tate press wel lekkur :) Ging een stuk beter dan een paar maanden geleden ;)

Wel raar dat de benchstang stuk is. Hadden ze er maar 1? Geen incline bench, of stang in het squatrek die je effe kon lenen? Anyways, ik weet wel een andere. Kunnen we vaker samen trainen :D

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:40 ----------

Btw jij deadlift ook stukkkk meeer als je squat! schaam jij jezelf daar net zo erg voor als ik? of ben ik gewoon een jankerd whahahah
Jij bent gewoon een jankerd!

J/K ;) Kan aan je bouw liggen. Bij lange mensen is de deadlift relatief makkelijk, vanwege het hefboomeffect. Harm is niet de kleinste.

• Topic Starter Topic Starter
Leg day ingegaan met twee gedachten:
- Vandaag logjes teruggelezen en gezien dat mn zwaarste leg curls en extensions van twee maand geleden zijn. Tijd om daar overheen te gaan en vanaf nu weer vooruitgang te boeken
- Die volumesquats van de afgelopen weken waren leuk en goed voor de endurance, maar ik mis gewoon de feel van honderd kilo in mn nek. Daar gaan we.

---

Push Legs Pull

Squats
2x20 voelt veilig genoeg
8x40
8x80
5x100
4+Fx100
4x100
3+Fx100
geen goede opbouw qua sets. dom, niet meer doen

Smith calf raises
20x80
25x100
21x120
16x130 laatste twee sets +1

Leg extensions ss hip adductor
10x86 ss 20x55
10x105 ss 20x59
10+1x114 ss 16x59
8,5x114 ss 12x55
+3 reps op de exts. nu uitbouwen naar 3x10

Angle seated calf mach ss hip abductor
20x77 ss 21x55
20x82 ss 20x59 au!
12x86 ss 15x59
12x91 ss 20x55 calves op fullstack. ROM gaat nergens over tho, beter volume pakken op kuiten

Glute isolator uitproberen
10x16
13x20
15x25 voel hem wel, maar is een beetje onhandige oefening
16x27,5
kijk recht tegen de kont aan van degene die voor mijn neus zit te deadliften. nu snap ik eindelijk waarom er altijd vrouwen op dit apparaat zitten als ik deads doe :p

Leg curls
11x77
10x86
8x96 +1, en dat na de glute isolator. ook uitbouwen naar 3x10
8x86

---

Die kutknie van vorige keer is nog niet helemaal hersteld, terwijl ik geen idee heb waar het door komt. Heb voorzichtig geprobeerd of ik kon squatten zonder pijn in die knie te voelen. Het kon inderdaad, maar ik zat bij elke rep op die knie te letten waardoor de concentratie waardeloos was. Ben niet tevreden over deze squats, maar des te meer motivatie om er volgende keer overheen te gaan.

Welkom back! Maaare, waarom niet gewoon meteen zware dumbbel press? ipv na die andere oefeningen.
Aiii, dippen was niet echt een succes wel?
Probeer anders volgende keer 3x5 op te bouwen ofzo... als het goed is bouw je dat best wel snel op!

Hehe, deads gaan idd veel beter. Maar ik heb vroeger nooit benen getraind, waardoor die achterlopen. Daarom wil ik ook zo graag terug naar twee leg days per week, om het in te halen :) Maar ik schaam me nergens voor, want ik maak het goed met een prima bench en aders op de biceps. Ieder heeft zijn sterke en zwakke punten.
Flat db press doe ik nooit, was gewoon niet in me op gekomen. Dips gingen idd niet lekker. Meestal lukken 6jes, kan volgende keer proberen 3x6 te pakken.

Wtf, je was in Engeland? Hadden ze niet van die engelse ontbijten? Ik was voor de zomer op Malta en later in Duitsland. In beide hotels ben ik bij het ontbijt direct de carbs (brood/muesli) voorbij gelopen, op naar de roerei en worst :)

Anyways, voor een inkomtraining was het redelijk. Die 3 dips is idd wtf. Die tate press wel lekkur :) Ging een stuk beter dan een paar maanden geleden ;)

Wel raar dat de benchstang stuk is. Hadden ze er maar 1? Geen incline bench, of stang in het squatrek die je effe kon lenen
Jeps, weekendje weg met family. Samenzijn en genieten hadden voorrang, dus het voedingsschema ging even op pauze. We hadden een appartement, dus gewoon boodschappen en helaas geen english breakfast.. Volgende keer ga ik zeker zon legendarisch ontbijt uitproberen :-)
Tate ging lekker inderdaad! Voel hem ook nog steeds zitten. Fijne oefening is dat, zag dat ie bij jou ook al een keer was teruggekomen.

We hebben helaas maar 1 bench, en de squatstang was uiteraard in gebruik. Vandaag waren er twee nieuwe stangen binnen (ook voor de T-bar). Gelijk gewogen, hij kwam op ongeveer 18,5 kg. Inclusief collars wordt dat dus zon 19 kg
:fuu:y u no make all bars 20 kg??

Hmm, als het een olympic bar is, zou die toch 20 kg moeten zijn.

Wopwop, stevige pwo naar binnen gegoten en gelijk een goede flow te pakken gekregen. Hoodie aangedaan en mezelf opgesloten in de capuchon, was wel bevorderlijk voor de concentratie, en de 3x5 deads die vorige keer niet lukte is bij dezen rechtgezet! Rug voelde ook goed qua vorm gedurende de hele work-out. De setlist:

---

Push – Legs – Pull

Concentration curls rack bezet, fresh concentrations ftw
10x12
10x16
8x16 lekkah! maar rack vrij, dus stoppen

Deads
5x60
5x100
1x120
5x152,5
5x152,5
5x152,5 yesssss gotcha!

Facepulls ss ropecurls
15x25 ss 10x27,5
15x25 ss 10,5x29,5 +1, setje volgemaakt
16x25 ss 5x32
15x25 ss 6x29,5

T-bar rows hier maar eens structuur in brengen
10x40
10x50
8+2x50
5x50 dropset 6x40 oefff ik vind dit een zware oefening

Ez hammercurls ss lat pulldown
10x29 ss 9x73
9(of 10?)x34 ss 5x82
5x36,5 ss 7x73
5x34 ss 7+1x73
klein beetje smijtwerk op curls, maar wel de beste sets geëvenaard

Hyperextensions
20xbw+10
Genoeg core meegepakt vandaag, één set Hypers is voldoende

---

Verhogingen op curls, deads en facepulls. Er zit zeker nog groei in!

Ben ondertussen die UB/LB split voor november aan het uitdenken. Nog een paar weken deze cyclus en daarna komt er een nieuw schema.

Hmm, als het een olympic bar is, zou die toch 20 kg moeten zijn.
Ja gek he. Ik snap niet dat mensen uberhaupt een bar van 19 kg maken, dat is toch in geen enkele situatie handig rekenen?

Goeie DL! En ik ben ontzettend blij voor je dat je kon verhogen op je curls. Srs :) ;)
Facepulls hoeven niet zwaarder. Die 25kg is gecorrigeerd voor de dubbele pully toch? Dit is ook een oefening waar souplesse bij komt kijken. Je zou kunnen afwisselen met bent over lateral raises.

Ik heb al 3x een reactie op je PB gestuurd, maar ik ken nog steeds niet zien dat hij verstuurd is, dus stel dat dit niet het geval is dan moet je het ff laten weten, dan probeer ik het te mailen ofzo. En als het wel al 3x gelukt is dan ken je gewoon ff 3x hetzelfde verhaal lezen:D;)

Hehe ik heb idd drie keer het hele verhaal ontvangen :D Super, heb je gedachtegangen weer meegenomen, ik denk dat dit een werkbaar schema gaat worden. Nog twee of drie weekjes en dan begin ik met UB/LB (zal tegen die tijd het schema posten).

Goeie DL! En ik ben ontzettend blij voor je dat je kon verhogen op je curls. Srs :) ;)
Facepulls hoeven niet zwaarder. Die 25kg is gecorrigeerd voor de dubbele pully toch? Dit is ook een oefening waar souplesse bij komt kijken. Je zou kunnen afwisselen met bent over lateral raises.
Haha lol @ curls :p Thanks gast!

Facepulls zijn idd gecorrigeerd. Zou zwaarder kunnen, maar met dit gewicht is de vorm helemaal in check en dat is ook belangrijk. Bo raises doe ik niet zo vaak, zou idd goed zijn voor de afwisseling. Miss goed om die volgende week mee te pakken.

Push - Legs - Pull

Bench
6x60
4x70 beetje rare warming-up, want kon daardoor alvast met de vorige gast afwisselen
5x77,5
5x77,5
4x77,5
5x77,5 laatste spotted

Incline db flyes
10x16
8x18 wel wat minder diep
5+1x16
10x14

Tate press ss db front raises
10x18 ss 10x12
10x18 ss 11x12
8x22 ss 13x10 lekkah@tate
11x18 ss 14x10

Incline db press
9x20
5x22 20's gebietst, moesten weer ingeleverd worden
4x22
6x18

Tricep cable crossover nu ook gecorrigeerd. gewicht per hand
10x11,5
9x14
6x14
12x11,5 dit wordt spierpijn..

Standing EZ shoulder press (aka military?)
9x29
7x29
6x29
6x29 veel schouders meegepakt vandaag, zijn behoorlijk leeg

---

Gister erg laat thuisgekomen van een optreden met de band en al het gedoe daar omheen, maar voor vier uur slaap was dit nog een prima work-out :D Werd wel een paar keer zwart voor m’n ogen door vermoeidheid. Maar het belangrijkste: ik kon een paar extra reps pakken op de bench, dus ik ben tevreden.

Ik hoop volgende week de 4x5 met 77,5 nog vol te maken, dan begin ik in november met 5x5 op 67,5.

Inderdaad, prima work out voor 4 uur slaap. Ik zou het toch niet al te vaak doen ;)

Waarom zou je in nov. met 67,5 kg beginnen? Is maar 1 set meer. Als je volgende week 4x5x77,5 kunt doen, gewoon een 5e set met dat gewicht erachter aan. Weet je gelijk waar je staat! Misschien kom je maar 1 of 2 reps te kort.

Boterham gaat naar johnyyy luisteren;).
Hij gaat naar een schema toe wat veel op mijn schema lijkt, en ik heb hem geadviseerd om stuk onder zijn kennen te beginnen met 5x5 oefeningen om er vervolgens na een paar weken overheen te gaan en dikke pr`s te zetten.
Hoe langer je aanloop is naar het punt waar je eigenlijk was, hoe groter de kans is om daarna paar x door te kennen gaan met 2,5kg te verhogen bij elke training.

In het begin voelt het allemaal ligt, maar na paar weken ga je helemaal naar de klote:D dussss, komt goed.

Inderdaad, prima work out voor 4 uur slaap. Ik zou het toch niet al te vaak doen ;)
Dit gaat dan ook zeker niet mijn strategie worden voor de komende tijd :p Ty, vandaag getraind op iets meer uurtjes slaap en dat was toch een stuk prettiger. Verder:

Hij gaat naar een schema toe wat veel op mijn schema lijkt, en ik heb hem geadviseerd om stuk onder zijn kennen te beginnen met 5x5 oefeningen om er vervolgens na een paar weken overheen te gaan en dikke pr`s te zetten.
Hoe langer je aanloop is naar het punt waar je eigenlijk was, hoe groter de kans is om daarna paar x door te kennen gaan met 2,5kg te verhogen bij elke training.
Dit inderdaad! Vier work-outs per week, met per training 5x5 op squats, bench of fronsquats. Het idee is idd om een stukje (10 kg) onder m’n max te beginnen om te wennen aan de 5x5 en dan steeds op te bouwen en zo door de vorige max heen te breken. Hence. Met bench zou het startgewicht dan 67,5 worden, op squats denk ik aan 90 en frontsquats wil ik proberen op 50, want die heb ik nog maar een paar keer gedaan. Deadlifts ga ik niet op zakken, die gaan gewoon gelijk ongenadig zwaar :D

---

Push – Legs – Pull

Angle seated calf mach
15x77
15x82
15x82
15x82 squatrack vrij

Squats
8x40
5x70
1x80
5x100
5x100
5x100
5x100 yeah!

Bb calf raises
20x80
25x90
25x100 halverwege mixed grip moeten pakken :-)
18x100

Leg press
10x136
10x154
8x173
10x164
ben kapot.. heb even getwijfeld tussen thuis gaan zitten uitpuffen of stukgaan op nog een laatste oefening.
toch nog maar een oefening

Walking plate lunges
30st x 30kg
30st x 30kg
8st x 40kg door de negende stap heengezakt, kwam niet meer overeind
10st x 40kg plates teruggelunged naar het rack

---

De squatfails van vorige week waren genoeg motivatie om vandaag nog harder te pushen en ik heb ze gehaald! Dit was de zwaarste 4x5 die ik ooit heb gehaald voor ik op de 102,5 vastliep, dus het voelt goed om deze sets weer op zak te hebben.

1 repje erbij gepakt op de leg press, en voor het eerst deze lunges gedaan met meer dan 30kg. Na dat aankloten met extra volume van de afgelopen weken zit er weer groei in.
Ben na die lunges met trillende benen naar de uitgang gestrompeld. Heb de laatste trainingen meer de grens opgezocht dan de afgelopen maanden en dat bevalt goed.

Sterkkkk!

mooie legday

Twijfelen tussen naar huis gaan of lunges. Nou, ik zou het wel weten! ;)
En dan kies je ook nog voor walking lunges!

Lekkere train man, en die calfraises 25x100 ..
Kon je nog staan na afloop?

Dankudanku, heren!
Lekkere train man, en die calfraises 25x100 ..
Kon je nog staan na afloop?
Hehe, staan wel, lopen ging niet zo snel meer :b Tainks!

Twijfelen tussen naar huis gaan of lunges. Nou, ik zou het wel weten! ;)
En dan kies je ook nog voor walking lunges!
Jah, de mindset zit de laatste dagen wel goed. En walking zijn favo, ik vind ze qua balans erg prettig

Na die leg day van gisteren liep ik vandaag rond met enorme spierpijn in de harmstrings. Het is natuurlijk helemaal niet handig om daarmee je deadlifts te gaan maxen, maar dat bedenk je achteraf pas. Er zat dan ook nogal een rem op de deadlifts en vandaag viel er geen pr, maar het was wel leuk. Naast de deadlifts hier en daar wat extra reps gepakt. Deze week had een goeie flow, er zit nog ontwikkeling in.

---

Push – Legs – Pull
Body weight: 81,8 kg

Conc curls
10x14
10x16
5x18 met links, daarna was het rack vrij

Deadlifts
6x60
5x100
1x140 hij vloog bijna door het plafond, kon de bb nog net op tijd tegenhouden
1x160
1x180 oef, voelt zwaarder dan de vorige keer
Fx195 helemaal licht in de kop
Fx190 al teveel kracht verspild
1x140

Conc curls afmaken
5x18 met rechts
10x16

Lat pulldown ss Ez curls hammergrip
10x73 ss 10x29
10x82 ss 10x34
8x82 ss 7x36,5 beetje licht in de kop van de curls @ whut
6x82 ss 8x36,5
paar extra repjes op beide oefeningen

Facepulls ss ropecurls
15x25 ss 10x27,5
16x25 ss 6x29,5
16x25 ss 5x29,5
15x25 ss 7x27,5
hmm de focus ligt teveel op curls, nog ff wat lats

T-bar rows
8x40
10x50
10x45 vorm op 50 gaat achteruit, 45 is beter
10x45

Longpull
10x64
10x64
8x64

Hyperextensions ss bb curls bovenste helft van rom op de curls
20xbw+10 ss 15x22
17xbw+10 ss 15x22
11xbw+10 pomp doet bijna pijn. tijd om naar huis te gaan

---

Komend weekend ga ik verhuizen en dan wordt de gym in Roffa m’n standaardgym. Van een aantal apparaten hebben ze daar andere versies dan hier en dat wordt even wennen, maar het is er wel groter dan hier. Ik kon het inmiddels wel goed vinden met een aantal regulars en het is jammer om dat achter te laten. Ben benieuwd of er chille gasten bij het meubilair van die andere gym horen.
Verhuizen met overal spierpijn, heuj

Komend weekend ga ik verhuizen en dan wordt de gym in Roffa m’n standaardgym. Van een aantal apparaten hebben ze daar andere versies dan hier en dat wordt even wennen, maar het is er wel groter dan hier. Ik kon het inmiddels wel goed vinden met een aantal regulars en het is jammer om dat achter te laten. Ben benieuwd of er chille gasten bij het meubilair van die andere gym horen. Verhuizen met overal spierpijn, heuj
Weg uit Utrecht? Hoe kun je? :treuren:Kom je nog wel eens langs?
Anyways, lekkere training zo na je benentraining en top dat je toch hebt geprobeerd te maxen!

lkkre pull-day, succes in rdam.

lkkre pull-day, succes in rdam.
Thanks, bro-cone! Ik hoop hier stevige gains te gaan maken.

Weg uit Utrecht? Hoe kun je? :treuren:Kom je nog wel eens langs?
Anyways, lekkere training zo na je benentraining en top dat je toch hebt geprobeerd te maxen!
Ty! Jah, nu fiets ik niet meer elke dag op een paar meter langs jouw gym. Kwam er ’s ochtends zowat langs op weg naar het station. En sowieso ga ik nog regelmatig in U-city komen, maak je geen zorgen ;)

Zo, die verhuizing was al een fullbody workout op zich. Eerst alle sheit van drie hoog naar beneden en na aankomst weer twee verdiepingen omhoog. Anyway, alles is overgekomen en ik zit nu in een kamer vol zooi : - )

Vanavond push gedraaid in rdam.. was nogal wennen aan de gear. Alle db’s waren net vernieuwd en deze bleken niet voor elke oefening geschikt. Ook is het aantal bankjes krap. Wel wordt er hier serieuzer getraind en zijn er meer sterke gasten dan in Kanaleneiland, en dat is motiverend!

---

Push – Legs – Pull

Db front raises niet te zwaar, tot de bench vrij is
15x8
15x10
15x10

Bench gelijk maar de bb gewogen: 20,0 kg, lovely
8x40
2x70
5x77,5
3x77,5 ligt te hoog, valt bijna op m’n nek. ophangen en opnieuw focussen
5x77,5
4x77,5
5x77,5
laatste setje was extra, om te compenseren. ging al met al zeker niet slecht

Gironda dips had hier wat over gelezen en wou ze eens uitproberen
6,5,5,5
verschillende grepen en houdingen uitgeprobeerd, en ze zijn allemaal uiterst oncomfortabel. doet gewoon pijn aan schouders en triceps, zal ook wel aan mijn uitvoering liggen. dit is niks voor mij

Military press (EZ)
10x30
10x40 he had niet verwacht dit te halen
7x40
5x40

Db flyes
10x14
8x16 last van schouders door die dips, kan er niet het maximale uit halen
8x16
5x16

Tate press
10x18
3x20 die nieuwe db’s zijn te glad om tegen elkaar aan te houden. tate wordt uit de routine geschrapt

Db shoulder press
9x16
5x18
6x16
6+1x16

Overhead rope extensions
8x27,5
5x29,5
6x27,5
6x27,5

---

Ik had graag wat incline werk willen doen, maar die bankjes waren heel de avond bezet. Verder ging het eigenlijk niet zo lekker, maar dat kwam gewoon doordat ik hier mijn draai nog moet vinden. Schouders hadden wel goede definitie in de spiegel :) Volgende train wordt leg day en dat heb ik hier al vaker gedaan, dus dat komt sowieso goed.

Terug
Naar boven